Lurer på hva slags kampsport som er den beste på en måte. Den man vil komme seg lengst med å bruke når det gjelder selvforsvar.
Ikke si Judo og Tae Kwon Do osv...
Bare fordi det er "disse" kampsportene dere går på. Prøv å vær ærlig.
Lurer på hva slags kampsport som er den beste på en måte. Den man vil komme seg lengst med å bruke når det gjelder selvforsvar.
Ikke si Judo og Tae Kwon Do osv...
Bare fordi det er "disse" kampsportene dere går på. Prøv å vær ærlig.
Thomas
Vil tro krav maga er best å ha på gata , alt det andre kan jeg tenke meg blir vanskelig å holde på med i f.eks en pølsekø
det beste selvforsvaret er å holde seg behersket. bruke hodet å , ikke bli tatt av panikk.
prøv å snakk før du må ty til vold,
har sjelden vært borti noe, men har selvfølgelig vært borti litt i døra ( som vakt)
lar personen slå etter meg 3-4 ganger mens jeg har henda langs siden . ( ruller og beveger meg). da vil de som regel ikke prøve noe mere.
Sant nok...
Thomas
Jeg mener at det beste forsvaret ville vært å sprunget...
enig med det der :!!!:Opprinnelig skrevet av tåkpokk
eg har enda ikke trengt å ty til vold ,men noen slag har eg fått
men det var som regel lekeslåssing.
hva går maga ut på? link..?Opprinnelig skrevet av Diezel
You are hotter than 92% of men on this site!
Sant nok at å løpe vekk er en god ting å gjøre, men vi som driver med kampsport har vel litt ære og ta vare på å.
Dessuten kan man jo ikke regne med at folk slutter når man ikke setter seg i respekt.
(Selv om det er de som legger opp til det da)
Thomas
Hvor er det de trener Maga henn forresten?
Thomas
Det heter forresten krav maga...hadde du orsket å gått inn på linken som Diezel la ut så hadde du sett at det fantes "ordentlie" krav maga skoler i oslo, bodø og stavanger!
Viktig å påpeke at det finnes to typer krav maga i norge. den ene er den ekte som stammer fra israel, mens den andre er "kopien" som er bygd opp av teknikker fra karate, judo osv.

Hold dere unna den "Kopi" versionen....har sett dem trene....rene bullshit......hvsi du skal trene KM så tren med med en av de klubbene som ble nevnt av pluggen.
Men jeg ville ikke sagt at KM er det beste stilen for streetfighting.
..........
Skulle ønske de kunne ha KM klubber litt lengere nord i landet. Ville gjort seg for de som ønsker og trene det og som ikke har mulighet![]()
Thomas

The One hvis du vil absolut trene KM så kan du kjøpe video kasetter.........det er bedre enn ingenting.
..........
Det er det sikkert![]()
Thomas
Gi faen i alle de der fancy teknikkene. Nytter ikke å lære alle mulige kule teknikker, hvis du ikke har sterk psyke. Og sterkere psyke får du av idrett, hvilken som helst. Anbefaler deg å lære deg et par enkle grove teknikker som funker selv om du blir stresset. Når du blir stresset, så blir du grovmotorisk og da nytter det ikke med en fing her, en vridning der og vips....
sjå rocky 1,2,3,4,5
så tar du deg ein saftige joggetur i skogen og henge deg i trær og leke apekatt=>
Rambo kan vel også nevnast![]()
forward!
hmm, lenge siden sist jeg så noen poster fra deg Tori, welcome back![]()
Takker, Diezel :-)
må si meg enig med ToriOpprinnelig skrevet av Tori
trening er alfa omega, grunn til at boksing vil virke for meg som selvforsvar er det at jeg har over 60 kamper og sparret/trent i over 10 år. grovt utregnet opp i mot 10000 sparringsrunder,
hvis jeg hadde kommet opp i en situasjon ville ikke jeg prøvd meg på noen fancy låsegrep etc.. selv om jeg har vært borti det. kroppen min er så trent på boksing at den ville regart som en bokser automatisk
skal man lære seg noen selvforsvarsteknikk, så må nan trene spesefikt på de oppgavene/teknikkene til det kjedsommelige, slik at kroppen tilslutt kan dette automatisk. Først da vil kroppen reagere som ønsket under panikk/redsel osv...
Er et av de viktiste tingene innen kampsport og ikke bli stressa? Hvorfor?
Thomas
nå er jeg kanskje litt frekk, men er du helt utav stand til å tenke selv??:evil:
hvorfor det er viktig å ikke bli stressa sier vel seg selv!?
når du blir stresset blir musklatur i kroppen anspent!! for at musklaturen skal kunne starte ett annet arbeid( forvarsteknikk f.eks) må musklaturen slappe av før den starter det nye arbeidet kroppen ber den om. det vil si at ditt sentralnervesystem må sende 2 stk inpulser istedet for ett, noe som gir forsinkelse i reflex og reaksjon
Polarman, så du mener at det boXer nettop sa er en selvfølge å måtte kunne?
Thomas
BoXer sa det akkurat som det er(som vanlig), det regner jeg ikke med at alle vet.
men "alle" vet at du ikke tenker rasjonelt og du får nedsatt prestasjon når du blir stresset!
Seffølgelig vet jeg at det ikke er bra å bli stresset. Men tenkte litt mer komplisert.
Thomas
se på brytere og topp boxere , se hvor avslappet de er helt frem til de ekploderer i det arbeidet de skal gjøre.
bryterne er jævlig gode til å holde toppen rolig. ser de jobber hardt meg bena mens overkroppen er helt avslappet, ett virkelig kunstsykke i seg selv.
dette med trening av nervesystemet er ett helt stykke for seg selv, og det er like viktig i selvosvar som i idretter.
( friidrett (kastøvelser), bryting, kampsport. og vektløfting er noen av de idrettene hvor nervesystemet får bra trening)
Du sier noe der ja..
Thomas
brazillian jui jitsu er jo bra!
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Har hørt om Jui Jitsu mange ganger, men har aldri fatta helt hva det var![]()
Thomas

Brazilian Jiu Jutsu er veldig effektivt.......men det er oxo veldig farlig å bruke det på gata.....kan hende at kompisene til han du om-møblerer dukker opp og gir deg et fri spark rett i trynet.
..........
Uansett hva en trener så må en "ha det i hodet". Nytter ikke å trene "kjing pjom gong" aldri så lenge og være aldri så god på trening..
Gata's dans er en helt annen dans.. (hihi, der våknet poeten i meg oxo..)
hehe, nei man trenger ikke ha noe i hodet hvis man er stor som en "bjønn" slik som f.eks coleman![]()
.... da er det bare å om-møblere alle som prøver seg. :8)
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Opprinnelig skrevet av Cera
Hahahahaha.........den var bra!
Jeg mener å ha sett endel instruksjonsvideoer på P2P-nettet.. kanskje verdt å ta en kikk?
Fordi om coleman er stor, er det dermed sagt at han vil klare å forsvare seg mot enhver motstander? Tvilsomt.. En god bokser gir han to kjappe over nebbet før han får sagt eplekake..
Dette kan egentlig utarte seg til en litt teit diskusjon ala "pappa'n min er sterkere enn pappa'n din" eller "bestefaren min har hagle bak trappa han så!!!"![]()
Okinawa Gojoryu Karate, bør jeg si noe mer
hehe....
Titta litt på K1 i helgen(dere vet sikkert hva det er), og han som vant der var en 150kgos amerikansk fotball spiller og han kunne ikke noen spesiell kampsport hvis jeg husker rett. Det var rett og slett rå styrke!
Uteliv, inneliv eller underliv?

Han skulle egentlig ikke ha vunnet.
..........
Bob(by?) Zapp..
Mike Tyson har skrevet kontrakt med K1 for ikke så lenge siden, men det er ikke offentlig gjort hvem han skal fighte.
Under forrige fighten til Zapp fra Tyson tilskuer, og etter episoden hvor de to lovde hverandre bank, tyder vel alt på at det er de to som møtes..
GLEDER MEG!!! Zapp kommer til å få på nebbet!!! :8)
Zapp kommer til å bli skada, stygt...
Bobb Sapp er jo tragisk, han er jo ikke med i sporten fordi han har noe å tilføre den(annet enn styrke)
Jeg syntes Krav Maga er en fin måte å lære seg selvforsvar på, enkelt og greit, ikke noe dilldall.. Ellers er jo bjj og grappling veldig nyttig. Ellers skal det ofte ikke mer enn et slag til for å skade noen nok.![]()
boksing,krav maga,muay thai,shootfighting osv.
karate,taekwondo osv. utgår, men judo er ikke så værst. Mange takedowns og kast der som blir enda farligere på gata, siden det ikke er så mange myke matter der![]()
Opprinnelig skrevet av zkur
Haha, det har jeg trena en gang i tida..
Det er ikke akkurat gatekampsport, hvertfall ikke det vi lærte..
Alt for useriøs klubb uansett ..
bigpenis:
De fleste kasta i Judo krever at motstanderen er "med" på kastet, derfor duger de ikke utenfor ringen.
Dersom du kommer i bråk på gata så mener jeg at det beste er å snakke deg ut av problemet. Dersom det ikke går så istedenfor å begynne med slike tjihing-tjong karatespark, så bare lader du slegga å prøver å treffe fyren i ansiktet. Dersom du treffer med noelunde kraft så er mye gjort
Jeg har alltid sagt at den som slår først og treffer vinner.
Det er i motbakke det går oppover.
shootfighting... eller lignende... siden det baserer seg på oppestående, samt grappling.... da de aller fleste slosskamper, ender på bakken...
..::: knowledge :::..
Jeg mener Jujutsu er ganske effektiv, men det må vere den svenske stilarten som ikke er konkuransebasert. der har du mattekamp(fordel å kunne et par teknikker når man ligger nede, som knekt sier så ender fleste slosskamper nede på bakken) Masse enkle sleipe fellinger med påfølgende kontrollgrep som er lette å utføre selv om motstander prøver å stritte imot. Okey jeg trener det selv, men når jeg har blitt angrepet så har det funka ganske så bra for meg, og jeg har ikke trent så lenge igrunn
hehe digg komentar. bare pass dere sønnen til kompisen til pappa kjenner en som kjenner en som... osvOpprinnelig skrevet av D.O.G.
På slike forum dukker det alltid opp slike diskusjoner,personlig har jeg drevet med
forskjelige stilarter mer eller mindre i 16 år,alt fra boksing til kung fu,
hvis man skal se på de stilartene som har høyest nytteverdi på gaten,så må man se på de systemene som skolerer utøveren for akkurat den type kamp utøvelse,
da kan man likegjerne se bort fra de klassiske systemene med en gang.
Og trekke frem de stilartene som har mest av grabbing,lave spark,og lite fiks fakseri,det kan være Shootfighting,jet kune do osv.........