+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 46 av 46

Tråd: kampsport

Bronse Member Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Har dere noen faste/favorit kombinasjoner som er bra å bruke i kamp?
    Hvilken kampsport mener dere er den mest effektive?
    Ut av de kampsportene jeg har gått på(judo, karate, kickboksing og thaiboksing) synes jeg iallefall thaiboksing er mest effektivt i kamp. Men så har jeg ikke gått så lenge på de andre kampsportene da.

Kliss nytt medlem Maxellyz is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2002
    Jag kan verkligen rekommendera Kung Fu och då speciellt Shaolin Kund Fu som jag själv utövade i ca 1 1/2 år och det är mycket effektivt och bra men jag håller med dig thaiboxning är också mycket bra

Superior newbie boXer is a jewel in the rough boXer is a jewel in the rough boXer sin avatar
    Ble medlem
    02-2002
    AV erfaring kan jeg si at noe av det råeste og komme borti på gata er brytere , En bryter på 70 kg hånterer 100kg karer som om det skulle være papirdukker.

Superior newbie - III Pasienten er et navn kjent av alle Pasienten er et navn kjent av alle Pasienten er et navn kjent av alle Pasienten er et navn kjent av alle Pasienten er et navn kjent av alle Pasienten er et navn kjent av alle Pasienten sin avatar
    Ble medlem
    04-2002
    Alder
    29
    den gang da jeg gikk på kickboxing var de kombinasjonene som jeg taklet dårligst at man først la in et lowkick mot bena etterfulgt av et par kjappe jabber mot ansiktet. Vil si at man har et stort + vis man er mye raskere enn motstanderen og man tåler et par slag. Men det beste er jo som sagt å holde seg unna, men må man så må man...

Superior newbie - III Pasienten er et navn kjent av alle Pasienten er et navn kjent av alle Pasienten er et navn kjent av alle Pasienten er et navn kjent av alle Pasienten er et navn kjent av alle Pasienten er et navn kjent av alle Pasienten sin avatar
    Ble medlem
    04-2002
    Alder
    29
    måtte ha med en ting til: Vis man vil bli bøs på gata burde man begynne å trene Shootfighting, vet ikke hvordan reglene er i norge, men det tolereres ivertfall slag mot alt bortsett fra skrittet. Noe som gjør dette litt seigt er at man ikke bruker boksehansker, kun never. Shoot Fighting er en blanding av Thai Boxing - Kick Boxing - Grappling (som igjen er en blanding av bryting og kickboxing). Og husk at man har lov å bruke albuene, noe som er like hardt som et spark vis man gjør det riktig.

Medlem NoName har slått av rykte NoName sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Ta en titt på denne siden: http://www.bilang.com/
    Masse kule videoklipp å laste ned der! Vet ikke helt hva slags kampsport de driver med, men det ser rått ut hvertfall!

Varg
    Gjest
    Jeg er ingen slaas kjempe men kan av erfaring fastlaa at paa gaten er det beste aa haa gode venner som stotter deg hvist det gaar riktig ille. Ellers synes ikke jeg at det er like enkelt aa anvend forskjellige kapsporter paa gaten, spessielt vist man faar et slag ut fra klar himmel.

Superior newbie Flexus er et navn kjent av alle Flexus er et navn kjent av alle Flexus er et navn kjent av alle Flexus er et navn kjent av alle Flexus er et navn kjent av alle Flexus er et navn kjent av alle Flexus sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    På gata så blir slåssing veldig kaotisk og en har da ikke tid til fancy spark og slag. Til og med mestere i kamsport er redde for å komme opp i slagsmål på gata pga. at det blir kaotisk og ikke det samme som vanlig kamp. Var vitne til at en teak won do kar med 2 dan ble krisejula av en bonde på et utested.
    It`s time to put some hussle behind this muscle.

Superior newbie Tori is a jewel in the rough Tori is a jewel in the rough Tori is a jewel in the rough Tori is a jewel in the rough Tori sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    33
    Det er selvfølgelig ikke bare kampsport arten det kommer ann på når det gjelder hva som er effektivt. Det har like mye med den individuelle persons psyke og personlighet. Det som er fint med de fleste av Østens kampsporter, er fokusering på disiplin og ydmykhet. Nytter ikke om du kan alldri så mye triks hvis du ikke har hode til å bruke dem. Har selv vært oppi bråk noen ganger, og jeg kan fortelle det at det er ikke de fysiske ferdighetene mine som har reddet meg. Man kommer langt med litt selvdisiplin og ydmykhet. Min erfaring er at en person som begynner i kampsport utelukkende for å lære å slåss, blir lei av å lære "unyttig" disiplin, og slutter derfor etter en stund.

Vic
    Vic er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem Vic is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Pasienten
    måtte ha med en ting til: Vis man vil bli bøs på gata burde man begynne å trene Shootfighting, vet ikke hvordan reglene er i norge, men det tolereres ivertfall slag mot alt bortsett fra skrittet. Noe som gjør dette litt seigt er at man ikke bruker boksehansker, kun never. Shoot Fighting er en blanding av Thai Boxing - Kick Boxing - Grappling (som igjen er en blanding av bryting og kickboxing). Og husk at man har lov å bruke albuene, noe som er like hardt som et spark vis man gjør det riktig.

I shootfighting tillates ikke albuer. I klasse A shootfighting brukes spesielle grappling-gloves (slag med knyttet neve tillatt), i klasse B brukes ikke hansker, men da er kun slag med flat hånd tillatt. Grappling er ikke en blanding av bryting og kickboxing, men et begrep som beskriver bryting/bakkekamp.
    See me hustle, Feel my muscle,
    Pumping Iron.
    Stretching my bullworker,
    I'm heaving on my weights.
    See me flex my delts and pecs
    - I'm Pumping Iron.

Medlem ole_anabole is on a distinguished road
    Ble medlem
    12-2002
    Tror regel nummer 1 er å trene for både stående kamp og for bakkekamp. I alle fall og du skulle sloss mot en som har peil/ er større enn deg.

Hva hjelper det å være god på lowkick når du er i en choke??

Finnes mange gode kombinasjoner av kampsorter.

Gold Member CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey sin avatar
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    30
    Det enkleste er vel det beste her, rå styrke kombinert med boksing funker bra for meg. Men jeg tror personlig bryting også er veldig nyttig.

Vic
    Vic er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem Vic is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2002
    Det er helt håpløst å si "hva er best" i en gatesituasjon.

Er det en ren slåsskamp èn mot èn? Er det en selvforsvarsituasjon? Hvordan starter fighten? Er det våpen inne i bildet? Er det andre til stede?

Dette er noen av variasjonsfaktorene som avgjør hvordan en bør aggere.

Av det som er rettet mot selvforsvar spesifikt er jo krav maga absolutt nyttig. Krav Maga forkuserer på enkle teknikker som skal fungere i dagens samfunn, og ikke begrenses av fortidens "æres-kodekser" og våpen-forsvar som en del andre kampsporter har. Krav er ikke en kampSPORT men et rent selvforsvarssystem opprinnelig utviklet for militært bruk.

En faktor som er veldig viktig uansett sammenheng er å ha trent med full kontakt. Det nytter ikke veldig mye i en "live" situasjon hvis man har trent semi/lett kontakt. Man må være beredt på å "ta" en treffer eller tre, noe en ikke har tilstrekkelig trening i dersom en ikke trener med full kontakt, det samme gjelder å utføre angrep hardt fremfor estetisk. Dette er også en viktig psykisk faktor. Uansett er det viktig å være klar over at alle kampsporter legger premisser du ikke finner på gata, som et par store hansker å "gjemme" seg bak, vissheten om at det er one-one-one kamp eller andre ting.

I en gatekamp lønner det seg, som det blir nevnt, å beherske både stand-up og bakkekamp, og da er jo sporter som f.eks vale tudo, shoot fighting (og gracie/brazilian jijitsu) greit. Men i motsetning til en ring-kamp der det er one-on-one, så er usikkerhetsmomentet stort på gata (er det flere som angriper? har vedkommende våpen?). Å gå i en brytekamp i en usikker situasjon er ikke særlig smart. Altså - hold deg på beina (noe som favoriserer for eksempel en thai/kick utøver eller bokser). I en situasjon der det viktigste er å komme seg vekk, så vil jeg si at angrep mot kroppen er bra. Om man kan slå, og slår mot ansikt - så ryker det fort både kjevebein og tenner (i beste fall). Da får man store vansker dersom det flyr inn en anmeldelse, om det er i selvforsvar eller ikke - dersom det blir kjent at man utøver kampsport. Min erfaring er at beina er et svakt punkt - lave spark fulgt opp med kne mot kropp fungerer ofte, da det er enkelt å lamme motstanderen ved å ramme beina. Det gjør vondt, men gjør ikke permanent skade. Det samme gjelder spark/slag mot kropp. Men det er klart - må man så må man :-)

Fysikk er selvsagt også en viktig faktor, både psykisk og reelt i kamp. Blant annet Bruce Lee påpekte stadig hvordan fysisk overlegenhet og styrke var viktig for å være best. Og blant annet mange MMA-utøvere (som giganten Bob Sapp på 170 kilo) har jo vist at av og til seirer rå styrke over litt mangelfull teknikk.
    See me hustle, Feel my muscle,
    Pumping Iron.
    Stretching my bullworker,
    I'm heaving on my weights.
    See me flex my delts and pecs
    - I'm Pumping Iron.

Superior newbie boXer is a jewel in the rough boXer is a jewel in the rough boXer sin avatar
    Ble medlem
    02-2002
    kravebein er det stedet hvor du lettest kan uskadligjøre noen,
    spark inn i fra siden på knærne er også effektivt.

Dette selvfølgelig til selvforsvar

Gold Member CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey har mye å være stolt av CrazyMonkey sin avatar
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    30
    Nederst del av haka og nesa er også ganske svake punkter. Ganske lett å knocke ut hvis du treffer haka riktig.

Bronse Member Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor er et navn kjent av alle Kryor sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av dragon06
    Nederst del av haka og nesa er også ganske svake punkter. Ganske lett å knocke ut hvis du treffer haka riktig.
    Ganske risikabelt også, når man treffer ansiktet. Da går det fort noen små ben i ansiktet.Referer til de kloke ord Vic kom med...
    Er du på beachen, så soler du deg i orntli' sol assa.

Ble medlem
    02-2002
    det er mye lettere å forsvare ett kargebein eller ett ribben i retten
    det er heller ikke så kostbart som tenner og retting av kveve osv..

Old man Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan er et navn kjent av alle Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Hva med å heller vende det andre kinnet til i en slik krisesituasjon? DET krever sin mann. (nei, jeg er ikke kristen)

Bronse Member Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle Mr.Tynnfeit er et navn kjent av alle
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Må man forsvare seg i en farlig og stresset situasjon, samtidig som andrenalinet pumpes rundt i kroppen. Så er det ikke så lett og stoppe opp å tenke :" Faen nå må jeg være forsiktig, ellers så kan jeg skade han som angriper meg."

Medlem ^The0ne^ is on a distinguished road
    Ble medlem
    08-2003
    Gikk på judo i 2 år.. det er mere idrett enn det funker som kampsport så jeg vil ikke anbefale det om du skal bli god i selvforsvar. Men karate og Tae Kwon Do funker.
    Thomas

anus slikkeren PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM har et berømt rykte PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Jeg har ingen peiling på 'slossing' what so ever. Men jeg vet det at det ikke er kult å gå rundt resten av livet å vite at en person er død fordi du slo han/henne i annsiktet, sparket han/henne i nakke regionen eller slo litt for hardt mot nesen hans/hennes. Om jeg noen sinne skulle havne i en sloss kamp, så ville jeg gjøre som tarzan, snu det andre skinnet til. Om det ikke er andre ut veier, så er spark mot siden av kroppen (armer, ben) og slag mot (bryst, skuldere, armer) å akkseptere. Det ville være mye lettere å leve med kunnskapen at du har knekkt noen ribb ben på en idiot som ville skade deg, enn å vite at han er død.

Vær forsiktig!

sup brah Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin elefantastiskuber Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    jeg har også gått et par år på judo, er enig med theone, det funker dårlig som selvforsvar, men utmerket å drive med hvis man vil bli mer bevegelig
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Silver Member Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Havner du i en slosskamp på gata så er det psyken som er det viktigste..
    Muskler og all slags slag og trix hjelper lite om du ikke har "innstillingen"

Havner du i trøbbel på byen så må du bestemme deg, skal jeg trekke meg tilbake, eller skal forsvare meg... Velger du det siste må du gå helhjerta inn, ellers nytter det ikke. Og da må du være forberedt på de konsekvensene du kan få.

Men som sagt det viktigste er innstilling/psyke.
    Det er i motbakke det går oppover.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    ^The0ne^, hvor i all verden har du funnet ut at karate og Tae Kwon Do "funker"????

Medlem ole_anabole is on a distinguished road
    Ble medlem
    12-2002
    Stående + på bakken!!!!

Boksing/Thai/Kick + Shoot/BJJ/Sambo/bryting

...Og kun basic teknikker som du klarer bra på trening. Du slåss slik som du er på treninga. Prøver du en teknikk på gata som du ikke mestrer 100% på treninga/aldri har prøvd, så går det til helvete. Keep it simple.

End of story.

Medlem massoldier is on a distinguished road
    Ble medlem
    07-2002
    vil sette en knapp på bryting med bruk av albuer og knær(Se Rhoyce Gracie i UFC).

Platinum Member forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough
    Ble medlem
    03-2003
    Ville heller vært en stor bokser, eller en bryter, enn sånne tynne tai dotter... hehe

Har sett en del filmer om det, judo, jui jitzu ( er ikke sikker på åssen det staves ) taper alltid mot de store bryterne, bokserne, kickboxerne.. selv om dem er flinke til å legge seg i lås - posisjoner på bakken, så handler det mye om muskler alikevel.

Silver Member BadBoy har en flott utstråling
    Ble medlem
    12-2002
    Nor du har slott en sanselos......og vil slippe o betale for skadene......so loper du som faen fra stedet!!!!
    Hvis personen prover o skade deg....so har du rett til o skade han tilbake.
    ..........

Admin
    Håkon er et navn kjent av alle Håkon er et navn kjent av alle Håkon er et navn kjent av alle Håkon er et navn kjent av alle Håkon er et navn kjent av alle Håkon er et navn kjent av alle Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Ville heller vært en stor bokser, eller en bryter, enn sånne tynne tai dotter...
    Da ville jeg heller vært begge delene , en svær jævel som mestret flere forskjellige kampsporter

Se f.eks Keith Hackney, han er ikke akkurat en tynn tai dott men har gode spark og goood å slåss...

Gold Member Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Chuck Norris ;-)

Gold Member Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera er et navn kjent av alle Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av BadBoy
    Nor du har slott en sanselos......og vil slippe o betale for skadene......so loper du som faen fra stedet!!!!
    Hvis personen prover o skade deg....so har du rett til o skade han tilbake.
    Tåpelig innlegg som oppfordrer til straffbar oppførsel.

Jeg foreslår dette innlegget blir fjernet!

Platinum Member forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough
    Ble medlem
    03-2003
    Helt enig ... han virker ustabil spørr du meg

Den anale hevneren Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Hadde jeg kunne velge en kamp sport så måtte det ha blitt kung fu, har sett en del kinesiske filmer med Jet Li og de er helt råe. Desuten så har han vunnet det kinesiske mesterskapet flere år på rad i løpe av 90-tallet.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Silver Member Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* er et navn kjent av alle Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Det er nok ikke bare kung fu jet li driver med. Er nok mange forskjellige kampsporter mikset.

Den anale hevneren Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa elefantastiskuber Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Han har i hvertfall vunnet kung fu mesterskapet i bejing(kanskje shanghai?) flere ganger og det er en veldig prestisje fylt turnering...
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Ble medlem
    12-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cera
    Chuck Norris ;-)
    Kan ikke bli topligere enn dette!

Og du som kalte meg ustabil.......PM meg!

Ble medlem
    03-2003
    Fra: BadBoy
    Til: forecloseradream
    Skrevet: 31 Aug 2003 23:04
    Tema: Angoende ditt post..........
    Kompis du for 1 sjanse til o be om unskyldning og forkaler hvorfor du kalte meg ustabil!

Javel ? GÅR DU UT Å TRUER FOLK!? Kanskje ikke et sjakktrekk...... Hva med at noen logger ip'n din og den havner hos politiet, trokke dem liker slikt jeg....

Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Trokke dem bryr seg om slikt jeg

Men knip igjen no badboy. ikke lag ei scene

Ble medlem
    04-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av BadBoy
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cera
    Chuck Norris ;-)
    Kan ikke bli topligere enn dette!

Og du som kalte meg ustabil.......PM meg!
    Hva var det som var tåpelig?

Medlem lars is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av massoldier
    vil sette en knapp på bryting med bruk av albuer og knær(Se Rhoyce Gracie i UFC).
    Er ikke mange som tar han nei, men husk at det er skjeldent at det er kamp kun en mot en på gata. Tror ikke Royce Gracie hadde vært like overlgen hvis det kom 2 mot han.

Kliss nytt medlem Kent is on a distinguished road Kent sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Etter å ha lest innleggene her, begynner jeg å lure på alderen til enkelte av medlemmene, særlig BadBoy, virker som en svært "moden" kar...... :-?

Først og fremst er det UTØVEREN det kommer an på, IKKE stilart. Men skal jeg fremheve én stilart som trener seriøst selvforsvar, må det bli Krav Maga. Først og fremst for at de trener på stress situasjoner, som jo mange selvforsvarssituasjoner er.

Ellers, så er det klart at personer som har trent mye fullkontkat, f.eks. boksing, Muai Thai, Judo osv. og er vant til å "ta i mot" litt juling, uten å "knekke sammen" av den grunn har en fordel, men selvforsvar er helt uforutsigbart, derfor er det vanskelig, eller umulig å fortelle hva som lønner seg å trene......

Medlem andy2 Ukjent bruker
    Ble medlem
    03-2003
    Jeg hørte om en fyr som fikk problemer på gata..
    Han var verdensmester i tae kwon do.. 3 stk kommer bort til han og begynner å tøffe seg og sånt. Den ene av dem hadde en røyk i munnen. Tae kwon do fyren tok et svingspark rundt og røyken til fyren fløy av sted. Han gjorde d så fort at fyren ikke fikk tid til å blunke engang.. Og de 3 tullingene stakk

Kliss nytt medlem SKORPUS is on a distinguished road
    Ble medlem
    12-2003
    Det er selvfølgelig ikke bare kampsport arten det kommer ann på når det gjelder hva som er effektivt. Det har like mye med den individuelle persons psyke og personlighet. Det som er fint med de fleste av Østens kampsporter, er fokusering på disiplin og ydmykhet. Nytter ikke om du kan alldri så mye triks hvis du ikke har hode til å bruke dem. Har selv vært oppi bråk noen ganger, og jeg kan fortelle det at det er ikke de fysiske ferdighetene mine som har reddet meg. Man kommer langt med litt selvdisiplin og ydmykhet. Min erfaring er at en person som begynner i kampsport utelukkende for å lære å slåss, blir lei av å lære "unyttig" disiplin, og slutter derfor etter en stund.

HELT ENIG
    *SKORPUS*

Ble medlem
    12-2003
    Har ikke gått på noen andre kampsport arter enn Kyokushin, men synes den er effektiv nok jeg
    Der går vi jo fullkontakt (for de over 18 og som har 4kyu eller høyere)
    Har ikke kommet i "bråk" i senere tid da men.
    det er jo også fordi jeg ikke oppsøker "nærkontakt"med de på gaten heller da...

Ble medlem
    12-2002
    SKORPUS hvilken klubb trener du i?Har veldig lyst til å teste Kyokushin
    ..........

Ble medlem
    12-2003
    Trener i kristiansund karate klubb.
    Sier ikke dette for å bøffe med deg men hvis det er sannt det de sier om de meldingene du har sendt lenger her oppe så må du nok forandre holdningen til det hele
    *SKORPUS*

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Kampsport Mma serier
    By Ungdommelig in forum Kampsport og annen sport
    Svar: 14
    Nyeste innlegg: 04-10-05, 15:45
  2. Har tenkt og begynne og trene kampsport men vet ikke hva!!!!!
    By steven87 in forum Kampsport og annen sport
    Svar: 28
    Nyeste innlegg: 09-01-05, 18:22
  3. kampsport og mat
    By Immortal in forum Trening
    Svar: 2
    Nyeste innlegg: 13-09-04, 21:03
  4. Kampsport i Bergen
    By CecilieJ in forum Kampsport og annen sport
    Svar: 9
    Nyeste innlegg: 13-08-04, 12:10
  5. Lyst til åbegynen med kampsport? men er jeg sterk nok?
    By VilBoxe in forum Kampsport og annen sport
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: 31-07-04, 06:23

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.