jeg lurer på om jeg skal begynne på kick boxing
men jeg er redd for å brekk noe pga vekt trening..
er det masse skader??
Svært lite. Bare pass på at du finner en seriøst klubb med en god instruktør som legger opp treningen. Da burde du kunne trene i mange år uten noen skader. Muligens ett skadet ego no og da, men ingenting verre..
Go for it..
Rune Lind
Krav Maga - www.kravmaga.no
Bodø Kampsport Senter - www.bodokampsport.no
CrossFit Bodø - www.crossfitbodo.no
Heisann Rune, velkommen skal du være!?![]()
Takk takk.. Fant dette forumet i dag. Mye interessant her..![]()
Rune Lind
Krav Maga - www.kravmaga.no
Bodø Kampsport Senter - www.bodokampsport.no
CrossFit Bodø - www.crossfitbodo.no
Har trent kickboxing siden 1993, vært aktiv konkurranse utøver siden 95, har vel ikke hatt en alvorlig skade på disse årene, ( knekt nesa ett par ganger men den brukes jo ikke til noe nyttig, så ingen problem)..
Hvor gammel er du da ? På Partner gym har vi både kickboksing,thaiboksing,thaiwrestling og vanlig boksing MEN det er 16 års grense for å trene kampsport der tror jeg. Mener at det er vanlig policy på andre kampssport gym også ?
aldergrensen varierer, Hos oss arrangerer vi barne partier for unge/barn i fra 12 og oppover. Det er også egen ungdomsklasse i lettkontakt kivkboxing så du kan også konkurerre før fylte 16 år
"Skadestatus" etter drøye tre år med kickboxing;
Ribbein (2x1,1x2)
Tær (2x samme lilletå)
+mange mange mange blåmerker på alle tenkelige og utenkelige steder rundt omkring på kroppen
, med andre ord langt mindre skader en det en femtedivisjons fotballspiller har i løpet av tilsvarende periode. Noen småskader må man regne med så lenge det dreier seg om kontaktsport, men faktum er at det knapt finnes idretter som fokuserer mer på egen beskyttelse og skadeunngåelse enn nettopp kampsport.
....i seriøse klubber vel og merke.
Mvh
Mowgli
Opprinnelig skrevet av Mowgli
Tror du skal leite lenge for å finne en fotballspiller som har hatt 5 brudd på 3 år...

Det finnes alltid en jævel som skal bevise at han er best ved å gi 200% insatts......vel hold deg unna han,så vil ikke du bli skadd så ofte![]()
..........

hehe
Tja, jo, ikke det at jeg er interessert i å starte en lang diskusjon på dette temaet, men vil poengtere at jeg snakker om skader generelt...altså fire kortere skadeavbrekk (1-2 uker) på drøye tre år med idrett på konkurransenivå. Tror nok du må over på curling e.l. for å finne en lignenede skadestatistikk.Tror du skal leite lenge for å finne en fotballspiller som har hatt 5 brudd på 3 år...
Dessuten, tær knekker oftere en de fleste tror f.eks skjer det ofte mindre brudd eller brist skader hver gang du snubler over dørstokken på vei til dassen om natta![]()
Mvh
Mowgli

Det er på grønland,ved politi huset.
..........
Fighter på grünerløkka er også en meget god og seriøs klubb! (dersom det er i Oslo du vil trene)
For mere info: www.fighter.org
Hmmm.....
Kanskje jeg også skal prøve å "blåse litt støv" av hanskene og begynne igjenn? Lenge siden jeg har godt en skikkelig Kickboxing sparring nå....![]()