+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Kickboxing

Kliss nytt medlem ØrjanS7 is on a distinguished road ØrjanS7 sin avatar
    Ble medlem
    04-2002
    Alder
    27

Kickboxing

Jeg har nettopp begynt på kickboxing og jeg lurte på om noen av dere har et forslag på hvordan jeg skal legge opp styrketreningen min..
    Har trent styrke siden jul.. Takker for svar

Superior newbie boXer is a jewel in the rough boXer is a jewel in the rough boXer sin avatar
    Ble medlem
    02-2002
    hei
    Godt med litt styrketrening ved siden av kisckboxing ( ihvertfall hvis du trener kontak)
    slik gjør jeg det:

dag 1: rygg, biceps
    dag 2 bryst /triceps og skuldre
    dag 3 bein

Rygg dag:
    markløft : oppvarming og øker vekta opp til jeg kjenner det begynner å bli vanskelig å ha akselerasjon på siste repen (3 reps) kjører 5-6 treere på topp med 1-1,5 min pause

kjører så opptrekk bredt grep foran oppvarmingsett henger så 15kg rundt midje og kjører 3 stk serier med 6 reps
    tar av vekta kjører så opptrekk bak nakke t0 stk serier med 6 reps. avslutter med sittende roing 3 serier 6 reps.

biceps to oppvarmingsett kjører så 3 serier med rett stang , 3 serier allterende hantelcurl og 3 serier hammercurl ( 6 reps)

dette er modellen hele veien igjenom ( bryst og ben)

bryst : benk + skrå hantelbenk , skrå flyes, kjører så dips og franskpress ( bytter ut dipsen med smalbenk innemellom)
    skuldre: back latheral + millitær press og side latheral ( kjører lett på skuldre i sesong, blir tung i skuldrene på kamp og kamptrening)

ben: knebøy, benpress , legg extension og markløft med bred benstilling ( suomi mark), avslutter med 10 min hoppetau og tøyer godt ( er kickboxer i tillegg til boksing)

eneste forskjellen med ben og bryst i forhold til rygg er at jeg kjører 8 reps i topp istedet for 5 som på rygg , og kjører med litt kortere pauser på bryst.
    kjøer 6 reps på alle hjelpeøvelser, bygger styrke ikke så mye masse,
    hver tredje/fjerde trening kjører jeg med flere reps 5-8 reps på basisøvelser ( benk,bøy , mark) og 8-10 reps på hjelpeøvelsene. på denne treninga kan du godt kjøre til failure eller med forced reps, max 1 gang pr mnd sa den svenske landslagstreneren (forcedreps/failure)

kjører lettere periodevis ( i forkant av stevner/ vektreduksjon) for å ikke gå på overtrening som er lett når man kutter ned på kosten og trener 15-18 timer hver uke

jeg går ikke i de tyngste klassene , benker 140 , bøy 180 , mark 215

Kliss nytt medlem ØrjanS7 is on a distinguished road ØrjanS7 sin avatar
    Ble medlem
    04-2002
    Alder
    27
    Tusen takk for svar!! D hjalp en del! Har du trent lenge? (Kickboxing)

Superior newbie boXer is a jewel in the rough boXer is a jewel in the rough boXer sin avatar
    Ble medlem
    02-2002
    10 år, vært aktiv i 7-8

Platinum Member forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough forecloseradream is a jewel in the rough
    Ble medlem
    03-2003
    boXer, jeg vurderer å starte på kickboxing neste år da dette ligger i samme gym som kjelleren jeg trener hos. Asker kickboxing klubb eller hva det heter..

Tenkte jeg skulle starte da jeg har nådd 90kg, det vil sikkert ta sånn ca. over sommeren engang i tid.

Kan du fortelle meg hva du synes har vært givende med kickboxingen? Blir hverdagen mye bedre? Mye mer kontroll på kroppen? Bedre utholdenhet osv?

Ble medlem
    02-2002
    merker at jeg har en høy allmen fysikk, bra kondisjon og styrke.
    Var i elendig forfatning da jeg begynte ( mye vektrening og ikke noe kardio trening). merket raskt fremgang.
    koordinasjonen er vesentlig beder enn i tenårene.
    Det å gå kamper er en helt spesiell følelse ikke lik mye andre idretter her står du ansikt til ansikt mot motstanderen og "duelerer", ikke resultat mot resultat som i i andre idretter .
    trener 15-18 timer i uka ved siden av full jobb så , jeg er bestandig sliten eller støl i en eller annen muskel. så hverdagen er ikke bestandig bedre. men da jeg var mosjonist for 6-7 år siden var det kjempe dager . om jeg parkerte bilen og gikk, tok sykkelen i stedet for bilen var jeg ikke lenger plaget med tung pust og våte klær

lykke til

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Kickboxing i Oslo
    By Nicolay in forum Kampsport og annen sport
    Svar: 6
    Nyeste innlegg: 17-05-04, 09:40
  2. Kickboxing og oppsett av styrkeprogram
    By buddern in forum Trening
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: 04-07-03, 12:27
  3. KICKBOXING GALLA 16 feb.