http://video.google.com/videoplay?do...05724992957591
Synes det ser fantastisk ut.
Slik vil jeg og lære.
Hva er sjansen for at noe slikt dukker opp i Ålesund?
http://video.google.com/videoplay?do...05724992957591
Synes det ser fantastisk ut.
Slik vil jeg og lære.
Hva er sjansen for at noe slikt dukker opp i Ålesund?
Det er vel ingen konkrete planer for klubb i Ålesund såvidt jeg vet.
Men du har fortsatt muligheten til å trene IKMF Krav Maga (som klippet viser) på seminarer og leire.
Dersom du virkelig er interessert i å starte med Krav Maga anbefaler jeg deg å ta turen til Bodø på årets sommerleir, dette vil helt klart være en pang-start.
Info om leireen finner du på www.kravmaga.no
Ellers så kan vi også holde seminarer dersom det kommer en konkret henvendelse fra en klubb/et forbund/en interesse gruppe/firma etc. Anbefaler deg der også å sjekke ut overnevnte hjemmeside og kontakte Rune Lind som er sjef for International Krav Maga Federation Norway.
MVH.
Geir
Krav Maga Trondheim.
Tusen takk.
Dette skal seriøst vurderes![]()
Krav maga er knallhardt Twin! Men også sinnsykt bra trening. Du får en veldig viktig forståelse av selvforsvar, du kommer til å forstå selvforsvar stort sett går ut på at du skal komme hjem hel hver kveld og at slossing er noe du helst vil holde deg unna på gaten, du lærer også å være litt mer observant og se etter eventuelle risikomomenter.Opprinnelig skrevet av Twinflower
Denne videoen er litt hollywood, men det er de teknikkene du lærer.
Selv har jeg bare trent KM et halvt år, men jeg begynner mest sannsynlig på'n igjen til høsten. Savner det.![]()
Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!
Ikke noe problem.
Som du kanskje har sett så har vi litt problemer med domene kravmaga.no nå om dagene,men vi jobber for å fikse dette, og har du konkrete spørsmål om sommerleiren så kan du enten sende meg en PM på forumet her eller maile Rune Lind på: rune.lind@kravmaga.no
Du kan også sjekke ut http://www.kravmagaacademy.no/ for filmer og bilder fra tidligere seminarer og leirer.
MVH.
Geir
Krav Maga Trondheim
Det er akkurat det.Opprinnelig skrevet av AxMataz
Jeg er ikke en som sloss på byen i det hele tatt, men saken er at det er flere og flere andre som liker det.
Og da er det greit å kunne forsvare seg med noe annet enn hva som virker logisk for deg der og da.
Takk for tilbakemelding forresten
Steike! Dette høres jo akkurat ut som meg! Jeg må være et naturtalent i Krav MagaOpprinnelig skrevet av AxMataz
![]()
Det var veldig sympatisk at gutta på videoen venter på tur for å angripe.
For et genialt system. Synd at en by som Stavanger ikke har en klubb
en sånn video hadde alle systemer greid å lagedet ser jævla innøvd ut
EDIT: http://www.pekiti-tirsia.net/img/200...ikingsdemo.mov er ganske lik, men har mye fetere teknikker![]()
gonna-be fighting machine:)
Grunnen til at angriperene venter litt osv. og at det ser innøvd ut er fordi dette er en demonstrasjon![]()
Krav Maga fokuserer mye på å håndtere det uventede, slik som flere angripere eller at du plutselig blir overrasket.
En litt artig drill for sistnevnte er å stå med øynene lukket - BAM! så får du en pad klint i hodet med et påfølgende angrep...det er gøy![]()
In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.
@ Kuntao.
Dette er som sagt kun en demonstrasjon, og målet for oss er ikke at teknikkene skal ikke være "fete" eller fancy'e ,målet er at teknikkene skal fungere som realistisk selvforsvar.
Som "Meatlump" også sier så er et av hovedfokusene våre i Krav Maga å forsvare oss fra en ufordelaktig posisjon, gjerne en posisjon der man ikke er forbredt.
MVH.
Geir
Ikke at jeg har noe krav maga erfaring men for meg virker det som veldig "Logisk Slåssing" som jeg kaller det. Virker ikke så veldig teknisk framfor andre kampsporter. Ser på klippet i nærkamp så benytter han seg av svake punkter med engang. Knee mot magen og spark mot balleregionenAlt for å få motstanderen ned i bakken fortest mulig virker det som.
Men er det virkelig noen som har brukt Krav Maga til å forsvare seg i en reel situasjon ? Ser jo på klippet at når du blir truet med kniv svarer han med ett slag rett mot nesen . Virker jo som utøveren er den som er bølla i klippet.
Krav Maga blir for dyrisk for min del![]()
Så vidt jeg har forstått, så er Krav Maga selvforsvar, ikke en kampsport i den forstand.
Og når man forsvarer seg, så vil man gjerne uskadeliggjøre fienden fortest mulig.
Krav maga er brukt å testet i mange sammenhenger, derunder spesielt av militære-enheter og politistyrker.
Det er et levende system og systemet oppgraderes kontinuerlig for å tilpasses dagens samfunn og dagens trussler.
Her er en liten liste med bare noen av de som trener (og bruker) Krav maga som sitt system i det daglige.:
Sveriges Försvarsmakt (under benämningen NÄRKAMP förfogar Svenska Försvarsmakten över ett flertal licensierade Krav Maga instruktörer).
Israels Försvarsmakt (I.D.F).
Polis i bl.a. Israel, USA, Storbritannien.
FBI.
CIA.
US Coast Guard.
Piket i Finland och Sverige.
Finska Arméns Fallskärmsjägarskola.
Finsk Militärpolis.
DEA (Drug Enforcement Agency).
G.I.G.N (Groupe de Intervention Gendarmerie National), fransk Antiterroristpolis."
http://www.kravmaga.se/information.a...nfo&info_id=31
MVH.
Geir
poenget mitt var egentlig bare at jeg ikke synes at videoen sier så skrekkelig myeOpprinnelig skrevet av IKMF GEIR
si fra hvis jeg må utdype. Jeg har ikke nok grunnlag til å kunne uttale meg om KM fordi jeg ikke har trent det selv
![]()
gonna-be fighting machine:)
Nei det er jo forsåvidt sant, alltid vanskelig å kun skulle basere seg på det man ser på et kort filmklipp, spesielt fra demonstrasjoner.
Uansett, er du interessert i å lære mere om Krav Maga så anbefaler jeg at du tar en titt innom kravmagaacademy siden du bor i Oslo.![]()
MVH.
Geir
Krav maga er nesten feigt ja, man går etter de svake punktene. Men til selvforsvar så er jo det det eneste rette. Hvis noen flyr på deg uprovosert, så er det for helsike ikke ditt problem at angriperen får ballene sine sparket opp i magen.Opprinnelig skrevet av Avean
Her er et eksempel på blind vold: NB! noe sterke scener. http://www.metacafe.com/watch/147704/british_murder/ -
Det er mange land i verden hvor dette er hverdagskost.![]()
Jeg synes den demoen "sier" mer enn nok jeg. Enkle grovmotoriske teknikker som fungerer mot angriperer. Jeg liker også veldig godt måten demoen blir utført. Slik at publikum forstå at det å være agressiv er en viktig del av effektivt selvforsvar.
Hehe alltid like artig å se klassiske kampkunst utøvere sine kommentarer til slike videoklipp.![]()
- Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -
gah, jeg og skulle ønske det var noe sånt i ålesund
Finnes det krav maga klubb i Bergen?
"Working Hard beats great talent, when great talent fails to work hard"
Hvem er I D F?Opprinnelig skrevet av KS2004
I din fis?
IDF står for Israel defense forces.
http://www1.idf.il/DOVER/site/homepa...=-8888&force=1
Det finnes ikke IKMF Krav Maga som denne videoen viser i Bergen, er dere interessert i å trene så anbefaler jeg seminarer og sommerleir.
Sommerleiren er i Bodø første uka i August og til høsten kommer Rune Lind (sjef IKMF Krav Maga-Norge) til å iallefall holde et seminar i Trondheim.
Angående militære løsninger i Krav Maga så kan man se sekvenser fra dette bla. i denne filmen fra finske fallskjermjegere.
http://media.tietotalo.fi/mil/UTTI_Streaming_256k.wmv
MVH.
Geir
Interessant film Geir. Takker og bukker.![]()
Ikke noe problem Frode.![]()
Her er forresten en artikkel fra sverige der Krav Maga har vært inne i bildet:
"Kim sparkade ned våldtäktsmannen"
http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna...,96207,00.html
hvilke byer er det mulig og trene krav maga i?
NO BEIN, NO GEIN!!!
!knebøy!
Du kunne jo også lete etter plasser der de trener Jigo Ryu jujutsu.
Tho, jeg tror ikke det er så mange klubber i norge som praktiserer dette systemet. Er oppbygd etter mer eller mindre samme prinsippet som krav maga (realistisk selvforsvar) Du lærer effektive teknikker som kan utføres i stressende situasjoner. Forsvar mot f.eks balltre, kniv, pistol o.l
Kan du fortelle litt nærmere hvordan dere trener denne stilarten? prinsipper og teknikker? Jeg har enda til gode å se et JJ-system som faktisk trener selvforsvar på en oppegående og realistisk vis![]()
Kort fortalt, enkle effektive teknikker som man ikke trenger å ha trent selvforsvar i mange år for å greie å utøve som realistisk selvforsvar på gata.Jigo Ryu legger vekt på prinsippene enkelhet, effektivitet og kraftfullhet for at forsvaret skal være så uberørt av rådende forutsetninger som mulig, og ikke minst bør man være bevist på at selvforsvar handler mer om innstilling/holdning enn hvilke teknikker man kan. Grunnlegger og stilartsjef i Jigo Ryu; Carlos Romero, har utdanning og flere års erfaring innen profesjonelt selvforsvar, og har holdt kurs for forskjellige private og statlige institusjoner. Innen kampsport-Sverige er han en erkjent kunnskapsrik og inspirerende selvforsvarsinstruktør. Han har lenge jobbet for å spre sin kunnskap på utallige leirer og seminarer, både i og utenfor Sverige.
Eksempel på teknikk for forsvar mot strupetak forfra : http://www.jigoryu.se/Content/techniques.aspx?id=6
Dette er som sagt en stilart utviklet av Carlos Romero i sverige. Er enda ikke så veldig utbredt. Men den fungerer. Håper at dette kan gi deg ett lite inblikk i denne stilarten.
Edit : For å si det slik, måten vi trener på gjør det meget fort meget ubehagelig å ikke ha på seg susp. Da teknikkene skal utføres så hurtig og realistisk som mulig, dvs : feilberegner noen ett ballespark og man ikke har susp på seg, så får man rimelig vondt.. :P
http://www.kravmaga.no/locations.htmOpprinnelig skrevet av stillon
Dette ser ut som noe av det samme jeg har sett fra de fleste andre tradisjonelle kampkunster som trener selvforsvar. Sjansen for at den teknikken ikke kommer til å funke mot en sterkere person enn deg selv, en angriper som er dopet på narkotika, eller en agressiv faen som gjør alt for å skade deg, er rimelig stor.
Vet ikke, på direkte angrep forfra (kvelning der han får tid til å feste grepet), så er det ikke så mye annet du kan gjøre (hvis du da ikke har noe som er meget effektivt mot kvelning forfra da, ikke mot vegg.). kjøre ned haka sørge for å forflytte armen med tyngdepunktet nedenfor hans, kjøre albogen mot haken hans. Det den ikke viser er avslutningen på den teknikken. Det der er innledende teknikk. Jeg håper da virkelig ikke at du tror vi avslutter teknikken der..
Hehe nei den tanken var jeg aldri inne på. Det hadde jo vært rent idiotisk.Det den ikke viser er avslutningen på den teknikken. Det der er innledende teknikk. Jeg håper da virkelig ikke at du tror vi avslutter teknikken der..Det var frigjøringen jeg reagerte på. Jeg kan godt vise deg et litt enklere alternativ, med større sjanse for å funke mot alle. Hvis du er interessert.
Jeg er bestandig interesert. Er alltid gøy å lære nye teknikker.Opprinnelig skrevet av Frode-Falch
Btw : Du finner noen flere bilder på jjg.no (men det er mest tilfeldige treningsbilder, så det blir noe vanskeligere å se de aktuelle teknikkene)
Hei!
Vil gjerne informere om at vi har Krav Maga klubb (Krav Maga Global) på Vestnes, og det er jo ikke langt unna Ålesund: ) Sjekk ut nettsiden vår: www.kravmagavestnes.no
Mvh
John Sylte