+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 3 av 3

Tråd: løpetrening

Medlem annhelen is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2002

løpetrening

For å holde kondisjonen oppe driver jeg med "aktiv" løping.
    Ingen av mine venner liker å løpe så det blir til at jeg løper alene...Som oftest blir det de samme løypene jeg tar, der den ene er mer langkjøring, den ene er opp en fjelltopp og den siste er hurtig tempo (6 km) Har holdt meg på dette stadiet i et halvt år nå..Løper med pulsklokke og pulsen ligger i gjennomsnitt på 160!! Hva kan jeg gjøre for å bli bedre??? Er kjempemotivert og været stopper meg (så og si) aldri??

Superior newbie boXer is a jewel in the rough boXer is a jewel in the rough boXer sin avatar
    Ble medlem
    02-2002
    Bedre? til hva?
    skal du satste på aktiv løping må du velge en distanse og primært trene på den distansen.
    Er det for å få generelt bedre kondisjon bør du i hverfall på annenhver økt løpe så pulsen passerer 190 slag pr. min. Har du problem med å holde pulsen over 190 over tid, kjører du "interval" hold det tempo du har på beina når du holder f.eks 190 slag pr minutt. her kommer formen inn, si at du har holdt tempoet i 4-5 min og pulsen begynner å stige , ro da tempoet ned til puslen begynner å synke ( ikke gå, løp med litt roligere takt) når pulsen slutter å synke ( 160-170 slag) løper du pulsen opp til 190 igjen og holder den der en ny 4-5 minutter.

slik trener jeg kondisjon (sekk i tilegg)

Kliss nytt medlem LordPain is on a distinguished road
    Ble medlem
    05-2002
    du bør nok variere treningsmetodene noe. veksle mellom kontinuerlig arbeid og intervallarbeid.
    Intensiteten bør du også variere.
    dette er en anerkjent fordeling av intensiteten i utholdenhetstrening:
    - svært lav og lav intensitet (50-65 % av maks): ca 50 prosent av øktene.
    - moderat intensitet (70-80 % av maks, ca det du gjør nå): ca 30 prosent.
    - høy iintensitet (80-90 %): ca 20 prosent.
    - svært høy intensitet (helt mot maks) i underkant av 5 prosent.

trening med svært lav og lav intensitet bør ligge på en time og oppover. jo høyere intensiteten, dess mindre tid.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.