Heisann, jeg har nettop begynt å trene og lurer på om jeg kanskje skal legge inn litt boksing i treninga og trenger således litt tips og innspill.
For det første kan jeg nevne at jeg ikke trener fordi jeg har lyst til å bli flinkere til å banke opp folk men for utseendets skyld (dvs gå litt opp i vekt) og for å bli generelt sterkere, noe jeg trenger da jeg har en tung sommerjobb som kan være helvete etter et helt år på lesesal, og tenkte at boksing kanskje kunne være fint da jeg .
Litt info: Mann 25 år 192cm 78kilo (undervekt)
Mål: Gå opp i vekt (10-15 kilo om mulig) og øke generell styrke.
Jeg er medlem an ntnui og har således tilgang til romaskin og sykler diverse manualer og en del apparater som jeg desverre ikke aner hva heter men som ser ut til å dekke det meste av muskelgrupper med unntak av brystmusklene samt stativ for kropshevninger og slikt. Av spesifikke boksingsaker er det kun en sekk (punching-bag), dvs ikke noen punching-ball.
Spørsmålet er da om det er praktisk å denge på denne sekken som trening med tanke på mitt mål om økt vekt eller om det er bortkasted tid. Uansett trenger jeg også tips til hvordan treningen bør legges opp, hva slags øvelser man bør satse på, hvor mange reps man sikter mot, hvor lenge man gjør forskjellige ting, og ikke minst hvor mange ganger man bør trene i uka osv.
Jeg er relativt grønn mtp trening men har dog frekventert et helsestudio i et års tid uten å klare å legge på meg noe særlig (skjønt styrken økte betraktelig).
Siden det er uaktuelt for meg å gå i ringen og jeg ellers ikke har planer om å denge folk så er selve teknikken mindre viktig med mindre den er viktig for selve styrketreningens skyld.
Til slutt kan jeg nevne at jeg har høy treningsmoral og mulighet til å trene hver og hvilken dag som helst når som helst mellom 10 og 22.
mvh
.lode.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
allerede..