+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Pulstrening

Superior newbie Tori is a jewel in the rough Tori is a jewel in the rough Tori is a jewel in the rough Tori is a jewel in the rough Tori sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    33

Pulstrening

Hvordan regner jeg ut f.eks 75% av makspulsen min?
    Skal jeg regne det ut slik:

makspuls 205 * 75 / 100 = 153

Eller slik:

makspuls 205 - 55 (hvilepuls) =150
    150 * 75 / 100 + 55 = 167,5

Jeg har sett begge disse metodene bli brukt. Men hvilken metode skal jeg bruke i henhold til de 4 intensitetssonene?
    Ingenting er umulig for den som er positiv

-Han Dynastiet-

WWW.DOORMAN.NO

Kliss nytt medlem Halvorsen is on a distinguished road
    Ble medlem
    11-2002
    75% av makspuls er som du skrev 205 * 75/100... I alle fall i følge litt enkel matte.

Superior newbie boXer is a jewel in the rough boXer is a jewel in the rough boXer sin avatar
    Ble medlem
    02-2002
    det er det første eksempelet ditt som er det som brukes på olympiatoppen og i deres treningsprogramer
    altså 205*75/100=153

Medlem annhelen is on a distinguished road
    Ble medlem
    03-2002
    For at det skal bli mest mulig rett,bør du bruke metode nr to. Den sier "egentlig" noe om hvilken form du er i. (siden hvilepulsen er tatt med)
    Tar et eksemel med : to stykk som har samme makspuls,(den forandrer jo ikke seg ved å trene) den ene er godt trent og den andre utrent. De kan jo ikke ha samme prosent innsats og alikevel ha lik treningspuls. For å beregne intensitet meir riktig og nøyaktig med HF som mål må vi ta med hvilepuls. Vi sett hvilepuls-verdien lik 0% intensitet og HF til 100% intensitet. Vi får et spenn mellom disse verdiane - kalt "effektiv puls". Håper det ikkeble for uklart???

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.