Teknikken Frode viser her er meget bra. Dog er det noen små detaljer som jeg selv gjør annerledes (nå skal det sies at detaljhoreri utifra bilder er litt teit, men here goes...).
Når du møter slaget, så har du høyre bein først. Dette synes jeg er unaturlig med mindre man er southpaw. Årsaken er den at man har større stabilitet når personen slår med sin høyre hånd slik vist på bildet, fordi din bakre fot da "er i linje" med vinkelen energien overføres fra slaget slik at du kan støtte her (kun aktuelt hvis personen slår veldig hardt, men det vet man jo ikke). Dette vil også gjøre det mer naturlig å bruke høyre kne til å ramme motstander i solar plexus eller skrittet. Vær her obs på at personer med noe grapplingsbakgrunn kan ta tak i bena dine. Dette merker du fort, etter min erfaring.
Dersom dette skjer, er det lett å sette Guillotine choke. Klarer du ikke få til dette med nok kraft, er et alternativ å fortsette å holde choken, plutselig sprawle som en villmann og rykke personen ned med pannen først i bakken. Funker knall det også.
Et annet alternativ er å veksle til underhook med venstrearmen og dra personen ned i bakken mens du rygger bakover mot venstre, litt vanskelig å forklare uten bilder.
Burde laget en video for å vise disse tingene, de funker virkelig bra.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat