Vis resultat av spørreundersøkelsen: Hva skal neste bildeserie ta for seg?

Antall stemmer
116. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen
  • Forsvar mot slag eller spark

32 27,59%
  • Forsvar mot kvelertak/hodegrep

30 25,86%
  • Forsvar mot kniv

16 13,79%
  • Forsvar mot pistol

15 12,93%
  • Selvforsvar på bakken

23 19,83%
Side 3 av 3 FørsteFørste 123
Viser resultatene 101 til 109 av 109

Tråd: Selvforsvar: Mot svingslag

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Teknikken Frode viser her er meget bra. Dog er det noen små detaljer som jeg selv gjør annerledes (nå skal det sies at detaljhoreri utifra bilder er litt teit, men here goes...).

Når du møter slaget, så har du høyre bein først. Dette synes jeg er unaturlig med mindre man er southpaw. Årsaken er den at man har større stabilitet når personen slår med sin høyre hånd slik vist på bildet, fordi din bakre fot da "er i linje" med vinkelen energien overføres fra slaget slik at du kan støtte her (kun aktuelt hvis personen slår veldig hardt, men det vet man jo ikke). Dette vil også gjøre det mer naturlig å bruke høyre kne til å ramme motstander i solar plexus eller skrittet. Vær her obs på at personer med noe grapplingsbakgrunn kan ta tak i bena dine. Dette merker du fort, etter min erfaring.

Dersom dette skjer, er det lett å sette Guillotine choke. Klarer du ikke få til dette med nok kraft, er et alternativ å fortsette å holde choken, plutselig sprawle som en villmann og rykke personen ned med pannen først i bakken. Funker knall det også.

Et annet alternativ er å veksle til underhook med venstrearmen og dra personen ned i bakken mens du rygger bakover mot venstre, litt vanskelig å forklare uten bilder.

Burde laget en video for å vise disse tingene, de funker virkelig bra.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    07-2008
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av AxMataz Vis post
    Mener å huske et israelsk forsvarssystem som ikke var krav maga, husker ikke hva det heter, men det var ganske likt.
    Uansett, de hadde et par vesentlige forskjeller på forsvar mot kniv og pistol, i forhold til KM altså.
    Lurer på om det heter Haganah?

F.eks. mot pistol bruker jo KM å presse våpenet ned og til siden, mens dette andre systemet presset våpenet opp i luften slik at ingen skulle bli truffet dersom våpenet skulle gå av.

Vet du hva jeg prater om Frode?

det var vel sånn at det israelske forsvaret tidligere gjorde forsvaret ved å presse pistolen opp, men erfaringen viste at da ble folk skutt i etasjen over. dermed forandret de forsvaret til ned og til siden. ettersom dette medførte færre "uhell" ble denne teknikken værende. iallefall ifølge mine læremestere

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2008
    Alder
    39
    Jeg etter min erfaring hadde brukt enda enklere teknik som for exempel spark i kne eller underlivet.Men den samme tekniken som du har vist oss brukes mye i aikido bare at de sender ham videre i den retningen som han var på vei er faktisk bedre synes jeg.Grunnen er at du har psykisk overgrep over angriperen hvor du gjør ham usikker på hans ferdigheter overfor dine.Det prates om enkle tekniker i selvforsvar i en realistisk kamp.Da synes jeg en bør tenke på hva som skjer på gata og hva er det meste brukte angrip der og begyne med det.
    Det firste mest brukte angrip er faktisk dytting så er det slag mot venstre side av hudet for det meste på grunn av at de fleste bruker høyre hand....... Så det slaget du har vist oss er en av de som blir brukt veldig ofte men jeg har enda ikke opplevd det at folk står så langt unna før de prøver seg med det svingslaget.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    18
    Jeg er så jævla lei alle besserwisserne her på forumet som tror de vet alt om absolutt alt. For sannheten er at det bare er en her på forumet som kan alt om alt: Meg! Og hvilken som helst av dere åndssvake wankere på forumet her burde vite at den beste måten å forsvare seg mot et sving slag er å aldri være nødt til å motta et svingslag.

Måten dette gjøres på er rett og slett noe så banalt som å kjøre en skrutrekker gjennom mageregionen på vedkommende, for deretter å legge han/henne i bakken. Du avslutter selvsagt det hele med å knuse vedkommendes kneskåler og klippe av akillessenene. For å gjøre det hele fullkoment, bør du også inkludere følgende: Ta med drittsekken opp til den høyeste toppen i nærområdet og ta fra ham mobiltelefon og liknende, og la tullingen krabbe hjem.

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    jauda
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Når man først har gått så langt kan du vel like gjerne avslutte det hele Sigurd P, skal holde hardt å komme unna med dette som selvforsvar

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    18
    Må være sportslig da! Mye kosligre å la han krabbe hjem med avklippede akillessener og bine hendene hans på ryggen eller noe..
    Det er fair play!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2008
    Alder
    39
    når du blir eldre kan vi diskutere om hva en skal gjøre Sigurd P

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    haha
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Side 3 av 3 FørsteFørste 123

Lignende tråder

1. informasjon om vitaminer og mineraler
    By wannabeROCKY in forum Hall of Fame
    Svar: 44
    Nyeste innlegg: 06-08-10, 15:58
  2. Stressless, målet mot en sterkere kropp!
    By stressless in forum Trenings / kostdagbok
    Svar: 9
    Nyeste innlegg: 02-01-05, 14:58
  3. Advarer mot vitaminoverdoser
    By Retroboy in forum Kosthold
    Svar: 2
    Nyeste innlegg: 02-12-02, 08:07
  4. Rikets tilstand
    By NOFATZO in forum OT
    Svar: 102
    Nyeste innlegg: 02-12-02, 06:41

Stikkord for denne tråden