hva heter det når man går med høyre først?![]()
jeg gjør det og det virker mer naturlig enn å gå med venstre først....
hva heter det når man går med høyre først?![]()
jeg gjør det og det virker mer naturlig enn å gå med venstre først....
he is a dangerous man, he talks to much!
Opprinnelig skrevet av roed89
Det heter n0000bhehe..neida...Southpaw
![]()
In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.
takk da:P
neida eg tok han...
he is a dangerous man, he talks to much!
syns også at du ser ganske åpen ut for en springskalleOpprinnelig skrevet av Kuntao
har kanskje ikke så mye å si her fordi det er forholdsvis god avstand
![]()
gonna-be fighting machine:)
Nåja, har vært med på blandt annet forsøk på å blokkere svingslag. a-la dalaslag som vi kaller det her. (sånn som du kan komme til å møte på gata) der personen henter 1/2 meter med fart for så å måkke inn slaget (hvis du har trent med dette, så vil det føles som om du har nok tid til å gjøre ferdig ølla før han kommer fram med slaget). og står du der slaget treffer, så står du der slaget har maks styrke/hastighet. Å rygge er ikke noe jeg ville vurdert engang, da personen som slår forventer akkurat dette.
Jeg ville nok ha brukt blokkeringen som han viser. (den er god, men hvis du har prøvd å ta imot ett svingslag med maks styrke med dette, så gjør det mildt sagt vond) men heller lukket avstanden slik at jeg kunne fått grep om nakke og gitt kne i enten mage, baller eller nese.
jeg mente ikke å rygge dajeg mente å ikke strekke ut armen så mye, og ha en veldig "lukket" guard
men at om guarden er "lukket" eller ikke, har kanskje ikke så mye å si hvis angriperen er for langt unna til å skalle
![]()
Har du prøvd ut teknikkene mine "live" Kungtao? Eller snakker vi bare bildeanalyse her?![]()
- Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -
nja, en blandingjeg har gjort det i sparring og driller
i sparring ble kneet jeg brukte i kontroll-clinchen blokkert av en...(merk: jeg har trent i klubben ett år og han jeg prøvde det på hadde trent i sju) men på de andre fungerte den fint, men jeg la inn noen ekstra detaljer i blokken
![]()
Opprinnelig skrevet av Kuntao
Noen detaljer faktisk. Hehe det er jo bare en enkel blokkering. Hva forandret du?![]()
jeg gjorde den "kortere" og vinklet den litt mer nedover enn det jeg antar var din intensjonjeg sliter litt med å gjøre blokken lukket dvs. at jeg til tider er åpen for springskaller når jeg gjør blokken. Vi gjorde driller på dette med ukomforabelt lite avstand
(ca 25cm mellom angriper og motstander) jobbet også med å blokke og guide motstanderen rundt, og å sette hodelås
![]()
Kult om du kunne legge ut videoer av slagkombinasjoner ol.?
God ide. Kommer etterhvert. Driver å flytter inn i nytt hus for tiden. så har det litt travelt.![]()
Bra jobba med guiden Falch.
Bare lurte på en ting.. ^^
I signaturen din står det: "Aldri stol på en feit mann i kamobukser"
Snakker du om mesteren av "systema" her? ^^
F.eks ja.![]()
Veldig bra, og godt forklart det her![]()
dette var kjempe bra!!! Driver med kampsport selv, har drivet nå i 3 år med Nanbudo, det er også noe man kan kalle kampkunst , men teknikene blir mer harde fo gradene som går, du lærer jo alt det basiske `` karate sparkene og slag`` men ikke nok til å forsvare seg på ekte. Mener ikke å snakke stygt om Nanbudo ( det er ellers et veldig fint kampspoer) Men man må være litt realilstisk. Men hadde dere sagt at thai/kick boxing er det nærmeste man kommer til realistisk kamp sport?
Så lenge man snakker kun stående kamp: Så ja absolutt. Sammen med vanlig boksing selvsagt. Kun boksing funker også meget bra stående, mann mot mann.
Men komplett selvforsvar er noe annet. Da kommer man innom clinch, bryting, bakkekamp, våpen, forsvar mot flere angripere, tredjeparts beskyttelse, ect ect.![]()
Gammel tråd, men utrolig bra likevel!
Får vi se flere slike tråder Frode?
Ain't nothing to it, but to do it!
Jau. skal få til noe filming og bilder i løpet av februar. Tenkte også å forsette denne tools-tråden med filmklipp til hver teknikk.
Artig da, har nettopp begynt med Krav maga(har 4 år med teakwondo i bakhånd), ser det er mange teknikker fra krav maga som blir brukt her i nærkamp.
Ain't nothing to it, but to do it!
Artig tråd dette her. Ser den er gammel. Noe skeptisk til hvor mye en vanlig person i gata kan lære av internett tips. Har selv mye erfaring med trening med kniv og stokker. Kniv forsvar er meget vanskelig og tar lang tid å lære. Det er ofte ikke snakk om at man ikke blir stukket/rispet, men heller bli såret på riktige områder av kroppen (som ikke er dødlige). Har man sparret litt med kniv finner man fort ut dette.
Forsåvidt videre enig med Falch at kunnskap rundt selvforsvar bare øker. Det er også viktig å skille på selvforsvarstrening og kampsport generelt. Dog tror jeg feks. bokserene er meget flinke til å forsvare seg med god timing og rå slagstyrke. De er i hvertfall vanskelige å sparre mot
Tar du opp tråden Frode?
Jau. Det er lite gunstig å lære deg selvforsvar via internett. Men faktum er at mange late personer vil gå til nettet for å lære. Og da er det greit å ha bra informasjon liggene ute, når de likevel kommer til å gå den veien.
Det andre poenget er jo at dette er et treningsforum. Så folk som er her inne er allerede inne i treningsmiljøet, hvilket betyr at det er ganske lett for de hvis de ønsker å trene på dette.
Knivforsvar er noe i seg selv.. Det er egentig værre en pistolforsvar. En kniv er skarp og farlig uansett rettning den kommer fra. Så ja, du har helt rett i at knivforsvar vil bestå av å overleve. Kuttskader må man regne med uansett. Det er forøvrig viktig å skille mellom knivangrep og knivtrussel. Knivsparring igjen, er noe som de fleste ikke har bruk for.![]()