-
Kliss nytt medlem
Trener jeg for hardt!?
Hei!
Jeg er en 23 år gammel gutt som går på Handelshøyskolen i Bergen. Hvert år springer vi kappløp mot BI-Sandviken på distansen Oslo-Bergen, eller Bergen-Oslo (annenhvert år).
Da jeg dessverre har blitt ganske feit de siste åra, har jeg nå bestemt meg for å prøve å få blitt med på laget vårt neste år (april). Dette er derfor min store motivasjonspille, hvor riktignok vekttap rundt magen også vil være et viktig delresultat.
I den henseende har jeg kjøpt inn ei pulsklokke, og har løpt endel ganger nå. Jeg ser riktignok til min store forskrekkelse at hver gang jeg løper har jeg en snittpuls på ca. 190 gjennom de 22 minuttene det tar meg å løpe "testløpet". Jeg løper ca. 2 til 3 ganger i uken. Jeg har riktignok stadig forbedring i tidene mine, men frykter likevel at jeg bryter ned mer enn jeg bygger opp ved denne intensiteten.
Er det noen som kan fortelle meg hvorvidt dette stemmer? Eller om jeg bare kan fortsette slik som dette?
Takker på forhånd, og med vennlig hilsen Nhhkk
-
Jo høyere puls over lengre tid jo bedre blir kondisjonen og jo mer fett forbrenner du.
Men som du sikkert har lest så foretrekker kroppsbyggere å ha lavere puls fordi da er sjangsen for at kroppen bruker muskler til energi mindre.
Så du må bare gjøre det som best passer dine mål.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere innleggene dine
Forumregler
SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.