Eg har lyst til å bli enda mykere og mer bevegelig, tøyer godt ut etter trening, men kansje eg skulle gjort noe annet?
Nå er eg ganske myk, men alt kunne vel vært bedre som man sier, har dere noen forslag til aktiviteter, hva me yoga?
Eg har lyst til å bli enda mykere og mer bevegelig, tøyer godt ut etter trening, men kansje eg skulle gjort noe annet?
Nå er eg ganske myk, men alt kunne vel vært bedre som man sier, har dere noen forslag til aktiviteter, hva me yoga?
Husk at bevegelighets trening IKKE bør gjøres etter styrketrening. Da heller på egne dager.
Hvorfor ikke?
Eg tøyer ut etter styrke, men overdriver ikke..
Har det noe å si hvor hardt man trener styrke?
Det har med at det hindrer restitusjon og sliter musklene mer ut. Dette gjelder bevegelighets trening, IKKE TØYING.
Les denne atikkelen, men usk at det er snakk om bevegelighets trening, ikke tøying, som det står.
http://www.trim.no/trening/treningavtoeyelighet.shtml
Yoga.
Jeg har drevet med Yoga i noen år, å kan veldig gjerne anbefale det!
Må si at det var en helt ny å spennende form for avlasting (Veldig mange rare og nye stillinger ble tatt i bruk).
Kan vel ikke påstå at jeg ble så veldig mye mykere av selve Yoga'en, men du lærer deg å stresse ned og fokusere på hva du driver med. Så i den sammenheng kan jeg jo si at jeg ble mer bevist på hva som var riktig og hva som gå uttelling.
Dessuten litt av "klué" med yoga er jo at men skal ta seg tid til å høre på kroppen, og med litt ekstra tid kommer jo resultatene bedre frem!
Vist Yoga skulle bli aktuelt ville jeg anbefale deg å kontakte et lokalt Yogasenter og melde deg på et Yoga/meditasjons kurs, deretter kan du selv eksperimentere og utvikle videre.
PS: Jeg gikk på kurs i 3 mnd og det kosta ca en tusenlapp (Studentrabatt!!)
-- Adversus solem ne loquitor ! --
Interessant dette med yoga,har tenkt på det selv. Men det finnes jo flere typer etter som jeg kan minnes å ha lest i annonsene i avisen så har de noe som heter kraft-yoga,vanlig yoga og entil tror jeg. Hva er forskjellen ?
Kraft yoga og vanlig yoga?
Vil ikke påstå at jeg er ekspert på dette området..
Men det finnes mange/utallige typer yoga eks:
Jana yoga - selvidentifikasjonen
Hatha yoga - den kraftfulle (Kansje kraft-yoga :??: )
Raja yoga - sinnet
karma yoga - handlingen
+ mange fler
Lurer på om dette har litt med hvilken for for meditasjon som inngår?
Ellers så er det mye spennende og ta tak i.
Den enkleste måten og det jeg vil anbefale er å ta et inføringskurs hvor du blir satt inn i det som måtte passe for deg.
Har du en partner kan du jo prøve Tantra yoga, som har veldig sensuel meditasjon (Hvor SEX spiller en stor rolle)
Ellers noen linker:
http://www.yogasenteret.no/
http://www.yoga.no/
-- Adversus solem ne loquitor ! --
Meditering er jo veldig godt for sinnet.
Jeg driver mye med det.
Ah, en ekspert altså!
Klarer du å ta tenkene til et annet "nivå" liksom og er det ikke veldig kjedelig?
Jeg er ingen ekspert, jeg har bare lært meg å fokusere sinnet mitt. Det er veldig behagelig og fint.
Hva med bevegelighetstrening FØR en økt?
Hm, jeg vet ikke jeg. Bedre å ta på en egen dag.