bump
Vel du har kunnskapUtdannet i noe som har med mat og kosthold å gjøre?
Tunfisk omelett funker som f !
2-3 egg
halv teskjei salt
litt pepper
litt ost
ei boks tunfisk i vann
Skyll tunfisken i vann,lag omelett av egga , salt og pepper.
Hiv tunfisken i panna hell egga over å på slutten av steiketiden legg noen skiver med ost oppå og la den smelte.
enkel tunfisk salat to-go:
1 - eller flere bokser tunfisk i vann ( dreneres seff)
skjær opp ønsket mengde isbergsalat og evt andre salat ingredienser du vil ha oppi. putt alt i en isboks dryss over ønsket mengde sitronpepper, rist boksen så det blandes å ta med å spis... nam nam !
noe som er lett og godt for de som liker slikt:
drener ønsket mengde tunfisk, hell salsasaus over og spis. går fort og smaker diggfor de som elsker salsasaus vel og merke... men jeg er den som kan finne på å spise ett glass salsa viss jeg er fysen på noe... litt sær i matveien...
men NB!
hva enn du gjør! spis den salaten samme dagen - glemmer du den på kjøkkenbenken, kast den, ikke engang prøv å åpne lokket - med mindre du er suicidal å vil finne en fin måte å svimeslå deg selv på ... den lukten og konsistensen som oppstår er ubeskrivelig... blæh!
synes egentlig tunfisk smaker ganske godt å ikke lukter så altfor ille, spiser det rett fra boksen i ny og ne liksom... har vent meg til det. men har nå litt den innstillingen om matvarer at er det nyttig så kan det smake så hore det bare vil. ned skal det...
hadde egentlig innstiltmeg på det værste etter det mange sier om tunfisk. men blei poitivt overrasket![]()
Pain is just weakness leaving the body!
[QUOTE=SkRomt;390164]Rømmesalat
Tilberedningstid: Maks 8 min
Denne "retten" kan deles med andre også, uten at de ser rart på deg, og spyr på teppet ditt. Bare
ikke la de lukte rett fra boksen.
Veldig god rømmesalat:
Ingredienser:
1 hel paprika
tunfisk i vann
1-2ts eller ss med rømme
Tunfisken:
- Drener tunfiskboksen for vann(Obligatorisk)
- Kutt/knus/drep tunaen, slik at chunks deles i mindre biter(da trekkes det fæle vannet ut av fisken ved steking)
- Stek tunfisk chunks i panna med grillkrydder(Obligatorisk).
Kan legge til ekstra spice f.eks fersk chilli
Salaten:
- Kutt opp en paprika i biter(mengde etter behov(ca 1 paprika bit per tygg)
- Hiv stekt tuna i en bolle, tilsett paprika og rømme etter behov.
Jo mer rømme og paprika, jo bedre smaker retten. Bare ikke overdriv. Skal tross alt være litt sunt[/QUOTE]
hva med å bytte ut rømmen med kesam/mager kesam? begge deler inneholder under halvparten så mye fett og ca dobbelt så mye proteiner og smaken er ikke så sinnsykt ulik![]()
Noen som har prøvd Tunfisk og cottage cheese? Hva synes dere om smaken, og hvilke andre ingredienser blandet dere oppi?
Hva med havregryn og cottage cheese? Noen som har prøvd det?
Don't train with machines, be one!
havregryn og cottage cheese: bruker jeg ofte.. 2 ss cottage cheese oppi havegrøten, gir mer proteiner! =) bare vent til grøten allerede er litt kokt før du tilsetter cottage ch. hvis ikke blir de og kokt, og "seige"
tunfisk og cottage cheese:har jeg og prøvd, men som en salat. 1 boks tunfisk i vann, fersk spinat, paprika, tomat, løk, kanskje en halv avocado + 1-2 ss cottage cheese på toppen.. =) funker greit!
[QUOTE=Wasa;645298]Noen som har prøvd Tunfisk og cottage cheese? Hva synes dere om smaken, og hvilke andre ingredienser blandet dere oppi?
Hva med havregryn og cottage cheese? Noen som har prøvd det?[/QUOTE
Stekt tunfisk med cottagecheese og sitronpepper tror jeg jeg spiste en gang.
men for all del ha kjøkkenvifta + vinduer på mens du steker, hvis ikke stinker det dritt i hele huset/leiligheten etterpå
tunfisk, mager kesam og pepper.. godt på brødskiva
When you begin to believe nothing is heavy, all weights become light.