-
Enkle lakseretter
Lurer på om noen har tips til enkle lakseretter..
Jeg kjøper som regel laks med skinn, da dette er grisebillig (40kr for 4 laksefileter på Rema 1000).
Uansett; Jeg pleier som regel spise 2 fileter med 1 pakke byggris / villris... Og kjører på med 1 boks lett kesam.. Av og til med grønn pesto.. Av og til med litt selskapsdressing.
Mye proteiner & veldig godt... For å ikke snakke om lettvint !
Er jeg ikke i det late hjørne blekker jeg laksefiletene i omnen med grønnsaker & chips, og mye krydder.. Kanskje med en dæsj creme fraiche over lakse filetene..
Er jeg i det spandable hjørne, så kjøper jeg laks fra findus (ingefær & chili marinert.. samt oste marinert)... Litt dyrt å betale 60kr kun for 2 fileter men.. Utrolig mye bedre enn "vanlig" laks. Men pga prisen blir det ikke så ofte.
Så ja, andre tips til god laks? Spiser dette veeeldig mye, så jeg må variere litt for å ikke bli lei..
-
Medlem
Noen ganger kjøper jeg wok og pasta laks i biter, skinn og benfri på rema 1000. Husker ikke helt hvor mye den pakka koster, men rundt en 40-50 kr for 500g. Steker dette i panna, og mot slutten tilsetter jeg oppskjært paprika, tomat, brokkoli eller andre grønnsaker etter ønske. Spiser dette med ris og mager kesam blandet blandet med gresk krydder (3-pack på rema). Krydrer laksen med litt salt og toscana krydder. Kjempegodt
-
omelett med laks er veldig godt, kjapt og enkelt..
ett par egg/eggehviter (alt ettersom) blandet med litt melk
1 laksefilet kuttet opp i biter (funker med røkelaks også)
litt løk, purre, brokkoli, tomat osv..
krydder!
jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse The blogg =)
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere innleggene dine
-
Forumregler
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.