Proteinpulver, kreatin, gainer, bcaa, aminosyrer, omega 3

Iphone 4 deksel og deksler

Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 77
Like Tree1Likes

Tråd: Kjapp proteinrik mat

Fuglebrystet Guardian sin avatar
    Ble medlem
    11-2002

Kjapp proteinrik mat

Jeg lever på brødskiver, men trenger å få i meg litt mer proteinrik mat. Derimot er jeg ikke fan av å tilbringe tid på kjøkkenet, så alt må gå fort fort fort. For eksempel når jeg kommer hjem fra trening gidder jeg ikke begynne å steke kjøtt og koke ris, det tar aaaltfor lang tid og jeg er som regel utsultet når jeg kommer inn døra. Speilegg er liksom det mest tidkrevende jeg gidder.

Så, jeg trenger tips til proteinrik mat som smaker godt og som lages på 1-2-3. Og det må være enkelt. Noen?

Det var faktisk en stund jeg spiste kyllingfilet. Jeg synes kylling i utgangspunktet smaker homo, men hvis jeg stekte den ekstremt lenge, krydra den med tacokrydder og hadde den på brødskiver med ost og ketsjup var det faktisk ganske godt. Dette er egentlig litt for tidkrevende, men jeg kan kanskje strekke meg så langt. Men jeg trenger tips til hvordan jeg kan innta kyllingfilet og hvordan jeg kan få den til å smake minst mulig kylling, gjerne uten at den må bade i thousand island.

Karma deles ut til gode tips.
    Treningslogg

I love life because what more is there.

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    34
    Kyllingkjøttdeig med eggnudler? kjempegodt og raskt.
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Ble medlem
    11-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch Vis post
    Kyllingkjøttdeig med eggnudler? kjempegodt og raskt.
    Nei, kyllingkjøttdeig greier jeg ikke dessverre, tygde over et bein en gang jeg spiste det for 5 år siden og har fullstendig avsmak. Men hva er eggnudler? Er det en sunnere variant av Mr. Lee-nudler?
    Treningslogg

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    27
    Den aller enkleste løsningen:
    Spis skiver og drikk

Noen andre alternativ:

(funker også på skive)

Eller mager kesam. Man kan oppbevare kokte egg i kjøleskapet. Da slipper man å måtte fikse det hver eneste dag (eller når man er sulten).

Diverse chilisauser er godt til kylling. Sweet chili saus er godt, og ikke spesielt dyrt.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    34
    Haha ok. Men det går fint med mager svinekjøttdeig også. brun kjøttdeigen sammen med karripasta, kok opp nudlene, så sleng nudlene oppi panna sammen med kjøttet. nudlene skal freses bare en liten stund sammen med kjøttet.

Veldig godt. Eggenudler er mye sunnere enn vanlige hvetenudler. Fås kjøpt på vanlige matbutikker.

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Ta mye egg, skinke og lettost (10% eller 16% fett) på skivene. For eksempel ett egg, tre skinkeskiver og åtte osteskiver per brødskive.
    http://www.dingsekongen.no

Ble medlem
    11-2002
    Liker ikke sweet chili drit, og liker ikke asiatisk i det hele tatt. Eneste asiatiske retten jeg har likt er den dama til LurePer lagde til meg en gang, men den bestod av sånn 20 ingredienser..

Proteinpulver har du helt rett i at jeg burde få i meg mer av. Problemet der er at jeg ikke finner noe pulver som virkelig smaker godt som jeg ikke blir lei av etter to uker. Jeg vil ha mørk nydelig sjokoladesmak, men det finner jeg ikke. Jeg fikk en smaksprøve av NK nylig, det var vel Instant Whey Deluxe, den likte jeg heller ikke.

Kokte egg er en god idé. Jeg har jo eggekoker også. Det eneste stresset her er at jeg må renske eggene for skall og det tar lang tid. Får jeg et skall i munnen greier jeg aldri mer spise egg skjønneru.

Cottage cheese er ok, men kjedelig. Det kan jeg spise med syltetøy, men det blir mer et sånt kosemåltid enn et skikkelig måltid....
    Treningslogg

Ble medlem
    11-2003
    Curry-retten vi lagde hos Tuba er faktisk ganske lett når man har gjort det et par ganger. Fort går det også. Det eneste som er litt dritt er at man må skjære opp alle grønnsakene.

Ble medlem
    11-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer Vis post
    Ta mye egg, skinke og lettost (10% eller 16% fett) på skivene. For eksempel ett egg, tre skinkeskiver og åtte osteskiver per brødskive.
    Denne var ikke dum. Jeg burde kunne lage meg noe eggerøre også av tilsvarende ingredienser så jeg kan variere det litt.
    Treningslogg

Ble medlem
    11-2003
    Speilegg synes jeg er greiest. I tillegg har jeg litt pesto og spinat på, så blir det en grei mengde proteiner. En shake i tillegg og man er good to go.

Ble medlem
    11-2002
    En annen ting jeg har tenkt litt på er karbonadedeig med lett-rømme, lett-ost, etc i lefser. Problemet er at jeg må ha 3 slike lefser for å bli mett, og de inneholder vel mye kcals. Finnes det noen sunnere varianter av slike lefser, evt pitabrød?
    Treningslogg

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Guardian Vis post
    Liker ikke sweet chili drit, og liker ikke asiatisk i det hele tatt. Eneste asiatiske retten jeg har likt er den dama til LurePer lagde til meg en gang, men den bestod av sånn 20 ingredienser..

Proteinpulver har du helt rett i at jeg burde få i meg mer av. Problemet der er at jeg ikke finner noe pulver som virkelig smaker godt som jeg ikke blir lei av etter to uker. Jeg vil ha mørk nydelig sjokoladesmak, men det finner jeg ikke. Jeg fikk en smaksprøve av NK nylig, det var vel Instant Whey Deluxe, den likte jeg heller ikke.

Kokte egg er en god idé. Jeg har jo eggekoker også. Det eneste stresset her er at jeg må renske eggene for skall og det tar lang tid. Får jeg et skall i munnen greier jeg aldri mer spise egg skjønneru.

Cottage cheese er ok, men kjedelig. Det kan jeg spise med syltetøy, men det blir mer et sånt kosemåltid enn et skikkelig måltid....
    Løsningen på pulverproblemet:

Finner ikke et pulver som smaker bedre enn det imo.
    http://www.usbland.no

Ble medlem
    11-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baronen Vis post
    Løsningen på pulverproblemet:

Finner ikke et pulver som smaker bedre enn det imo.
    Jasså du. Det eneste pulveret jeg har likt smaken på er den der Nutrisport 90+ faktisk, men det er mange år siden jeg har hatt. Har du prøvd begge og kan sammenligne?
    Treningslogg

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Jasså du. Det eneste pulveret jeg har likt smaken på er den der Nutrisport 90+ faktisk, men det er mange år siden jeg har hatt. Har du prøvd begge og kan sammenligne?
    Ja, men har bare prøvd en smaksprøve av 90+.
    Syns 90+ har en litt sterkere og rarere smak, men var absolutt drikkende. Er faktisk opp til vurdering å kjøpe en 90+ dunk nestegang, men nå har jeg 11kg med optimum, pluss omtrent 8kg til i annet pulver så avventer litt.

Har enda til gode å møte på en kar som ikke har likt det pulveret jeg viste, men smaken er jo forskjellig fra folk til folk så er vanskelig å si.

Tips: Gymgrossisten har tilbud på 4,5kg sekken til 869 kroner nå, koster vanligvis 1049. Godt mulig de har smaksprøver også

Glemte jo å nevne at jeg snakker om smaken: double rich chocolate. Konge.
    Kan ikke fordra flytende jordbær, så den har jeg aldri smakt. Rocky Road smaker som pistasjeis med sjokoladebiter. Den blir litt kvalmende i lengden, men ganske god den også.
    Chocholate mint og cookies and cream har jeg liggende hjemme nå, men har ikke smakt på de enda

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Standardmåltidet mitt er en svær biff, med sopp, avocado og søtpotet e.l. Går på 1-2-3!

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    24
    En annen ting jeg har tenkt litt på er karbonadedeig med lett-rømme, lett-ost, etc i lefser. Problemet er at jeg må ha 3 slike lefser for å bli mett, og de inneholder vel mye kcals. Finnes det noen sunnere varianter av slike lefser, evt pitabrød?
    fullkornspitabrød er magisk
    Meget kjapt å fylle det med tunfisk og litt ferske grønnsaker,. så slipper du å steke noen ting som helst (utenom pitabrødet som skal stå 5-6 min i ovnen. Det kan du jo også fylle med røkelaks, egg, smøreost (mange proteinrike) og fiskekaker, skinke, ost osv...
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Bronse Member v-man sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Par kjappe for den kresne hehe..

- Ovnsbakt kyllingfileet som du marinere.
    Tin kylling og legg den i en brødpose med litt rapsolje og noe godt krydder (paprika,hvitløk m.m), la den ligge noen timer. Så slenger du den på brett i ovnen på varmluft ca 17 min. Denne kan du skjære i skiver og ha som du selv skrev på no godt grovt brød, slenger du på no salat, rødløk m.m har du et enkelt, godt og ikke minst protein rikt måltid. Dette kan du jo også gjøre me knekkebrød, hamburgerbrød, pita brød (skjære i strimler og ha med salat), taco lefser.
    Sånn sunnhetsmessig får du jo både grove burgerbrød, pitabrød og fullkorns taco lefser.

- Sjokoprotein pulver, feks whey 80 fra gymgrossisten (billig), er du ikke fan av smaken sleng oppi noen skjeer sjokolade pulver. Stacker du dette med isbiter har du en ganske god shake.

- Sunn hjemmelaga pizza. Grov bunn, masse kylling,biff,magert kjøtt, løk, hakka tomater på boks osv. Mekker du 2 slike om gangen kan du fryse ned å ha til lunsj mange ganger..

- Hvis du ikke er såååå kresen er tunfisk og havregryn en slager.. kjapt og mektig måltid Enten havregrynen som graut eller flytende blanda med vann i shaker. Tunfisken smaker bedre hvis du blaster på sitronpepper (noe du sikkert vet).

- Havreshake. Havregryn & protein pulver, bare kaste oppi riste og la stå å svelle litt.

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    38
    I sommer har det blitt mye omelett. Fikk fort en rutine, og det er unnagjort i en fei. Sammen med en god mengde melk, blir det et meget bra måltid.

Ellers blir det gjerne en boks med makrell i tomat på tre brødskiver, og en halvliter melk.

Findus sin franske fiskegrateng inneholder nesten 50g proteiner, og lite annet.

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    29
    Instant mass!
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    34
    Karbonadedeig m tacokrydder i grove pitabrød

Gold Member schwarzenegger sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Firstprice lasagne :P
    20 år
    høyde: 182 cm
    vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne)
    155 kg Smalbenk
    170x7 Markløft
    170 i Knebøy(tror jeg) :)

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    29
    Taco og lasagne? Mannen skal ha mat umiddelbart, dessuten klarer han ikke å koke vann en gang.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    34
    vel da blir vel shake da..

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    37
    jeg bruker eletrisk bordgrill på kjøkkenet. Hiver inni 2 kyllingfilet når jeg kommer fra trening, og så spiser jeg det med en spisekje eller to med poetetsalat siden jeg for tiden ikke teller så mye kcals og er litt lei ris.. av og til skjeier jeg helt ut og kutte ropp lit agurk/tomat eller åpern en boks mais og tar en skje mais til. HAr jeg noe salsa rester kan det bli en skje med salsa opp filetene etter de har stekt også...

tar jo 7 min da, så er litt tidkrevende, men en kan gjøre annet imens og grillen har alarm som sier fra når innstilt tid er over..

ara
    ara er ikke aktiv
    Flittig pike ara sin avatar
    Ble medlem
    02-2008
    Anbefaler dette men det krever at du orker å hive inn noen kyllingfileter i ovnen kvelden før, eventuelt når du har tid. Å steke kyllingfilet inni folie tar notime, og etterpå hiver man de bare inn i kjøleskapet.

Dette tar 5-10min, alt ettersom om du er den effektive eller late.

Rør i hopen kyllingfileten som du nå har kuttet i ønskelige biter sammen med ønsket antall egg, hiv i purreløk, tomat, chilikrydder, pepper, salt og dette på pannen, og lettost over (ha lokk sånn at den smelter). Siste finishen er selvsagt sukkerfri ketchuuuup. Og dette blir til syvende og sist en velsmakende omelett som ikke smaker særlig til kylling kan jeg si deg.
    Dont dream it - Be it!
    Smiling is optional, finishing's not!

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    28
    Har du blender? Isåfall, prøv denne!

0,5 liter hel melk
    2 egg
    2-3 scoops protein pulver
    litt sukker for å fylle glykogenlagrene (best etter trening)

Miks alt i 2 minutter, så er det bare å helle det i gapet. Smaker ganske gått.
    -Kropps bygger på heltid, IKKE deltid.
    -Har KUN muskelbilder på facebook. har ikke stort annet å vise til.
    -Trener HARDT, annen hver dag.
    -Lar blodet BLØ på trening.
    -1 kg kylling, HVER dag.
    -Har janteloven i PWO-shaken.
    -37% ren.

The list!

Big Boy

Mitt bidrag.

Ble medlem
    11-2002
    Nå har jeg vært på tre butikker for å finne eggnudler og grove pitabrød, men uten hell. Er det noen spesielle butikker jeg må gå på for å finne dette?
    Treningslogg

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    26
    Ultra og Meny burde vel ha dette iallefall
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    24
    coop mega, coop prix (noen), coop obs, meny, ICA

The blogg =)

Must be an emergency! Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    28
    Speilegg synes jeg er greiest. I tillegg har jeg litt pesto og spinat på, så blir det en grei mengde proteiner. En shake i tillegg og man er good to go.
    Det enkleste er bare å ta en bunke egg i et glass, røre rundt til alt er gult og så drikke det i en slurk. Like raskt som å lage proteinshake.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    34
    Nå har jeg vært på tre butikker for å finne eggnudler og grove pitabrød, men uten hell. Er det noen spesielle butikker jeg må gå på for å finne dette?
    De har grove pitabrød i frysedisken på rema 1000. Eggenudler har de også. De ligger ved siden av pastaen og risen

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    37
    Sitat Opprinnelig skrevet av Vrimmel Vis post
    Det enkleste er bare å ta en bunke egg i et glass, røre rundt til alt er gult og så drikke det i en slurk. Like raskt som å lage proteinshake.
    Og så var det vel noe med at en ikke tar opp alle godsakene fra egg når de er rå.. `?

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    37
    Er forøvrig bra med eggnudler og grove pita på Rimi også, men de kan brenne i helvete for de økte akkuratt prisen på karbonadedeig fra 46? til 55 kroner( for billig typen) samt kyllingen gikk opp en god del også.. Nå er eneste grunnen å gå på Rimi at det er der jeg må hente pakkene fra NK..

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    27
    rimi er norges dårligste matbutikk!

har 20kg biceps Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Polarman Vis post
    rimi er norges dårligste matbutikk!
    Dei har ikkje eingang mager kesam.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    34
    Bunnpris er norges dårligste matbutikk. og dyreste (litt ironisk navn da)

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch Vis post
    Bunnpris er norges dårligste matbutikk. og dyreste (litt ironisk navn da)
    bunnprisen her i stavanger byttet plutselig navn til lavpris... har dette skjedd over hele landet eller???

The blogg =)

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2010
    Alder
    19
    Det er jo slik at kroppen ikke klarer å ta opp mer en rundt 30g protein? resten kvitter kroppen seg med gjennom urin i løpet av 20minutter.

Ble medlem
    11-2003
    Stemmer det, Sondre.

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    32
    Serr???!!!!1111
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Årets FPmedlem 2011 TheRat sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    27
    Problemet er jo at det overflødige proteinet skader nyrene på vei ut i urinen :-(
    Of all the things I've lost I miss my mind the most.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2010
    Alder
    19
    Sitat Opprinnelig skrevet av TheRat Vis post
    Problemet er jo at det overflødige proteinet skader nyrene på vei ut i urinen :-(
    Ja, "ALT" er bra i passe mengder. men ALT er også skadelig i for store mengder?

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    To0 MuCh oF AnyThing cAn MAke yOu SIck
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Kanskje på tide å fjerne hele trenings- og kostholdsdelen fra dette forumet?
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Kan jo foreslå tunfisk i satay, tunfisk i karri, tunfisk i sursøt. Snakker om disse ferdigboksene som er et ferdig måltid rett ut av boksen

Bronse Member v-man sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av SondreNS Vis post
    Det er jo slik at kroppen ikke klarer å ta opp mer en rundt 30g protein? resten kvitter kroppen seg med gjennom urin i løpet av 20minutter.
    Dummeste jeg har hørt... dette er en gammel myte.... feks stor forskjell på en 50kgs gutt og en 120kgs bygger på protein inntak. Og den pisse ut etter 20 min? haha nå tror jeg du har patta på no jazztobakk. Hadde det vært tilfelle hadde jeg pissa mye protein i løpet av en dag.

Topic: Kjapp proteinrik mat: Ovnbakt kylling fileet på par skiver grovbrød med salat.
    Ovn på varmluft 220 grader, legg i fileten gjerne me no godt krydder stek den der i 17 minutter.
    Smør på 2 grovskiver legg dem ovnen når det er igjen 5-6 minutter av steketiden til kyllingen.
    Del fileeten i to, halvparten på hver skive sleng på salat, tomat, rødløk og du har 2 gode kyllingsandwich og 40-50g protein avhengig av størrelse fileet.

Dette egner seg også som middag.. Er det jeg lager det som da jeg ikke lage kjappe proteinrike måltid, for lager dem heller på forhånd pleier da å lage det ved å ta 2 fileeter , 3-4 groveskiver, 2-3 store poterer i skiver som også går i ovnen. Digg digg digg!

Anna kjapt måltid er jo enkelt og greit en omelett/speilegg.. kapp opp litt brokolli, kast oppi litt løk, 6-7 hele egg, fordel på 3 skiver. Med noen glass melk... godt

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    34
    Eggerøre er enkelt og greit. Jeg hiver oppi 6 eggehvitter og 2 plommer, steker det og slenger oppi 100g røkt kalkunskinke. Tar 5 minutter og smaker fortreffelig.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2010
    Alder
    19
    Sitat Opprinnelig skrevet av v-man Vis post
    Dummeste jeg har hørt... dette er en gammel myte.... feks stor forskjell på en 50kgs gutt og en 120kgs bygger på protein inntak. Og den pisse ut etter 20 min? haha nå tror jeg du har patta på no jazztobakk. Hadde det vært tilfelle hadde jeg pissa mye protein i løpet av en dag.
    Selvfølgelig er det forskjell på størrelser, derfor sa jeg rundt 30g, Så kroppen tar opp alt proteinet den får?

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av SondreNS Vis post
    Selvfølgelig er det forskjell på størrelser, derfor sa jeg rundt 30g, Så kroppen tar opp alt proteinet den får?

5. Myth: Maintain a steady supply of amino acids by eating protein every 2-3 hours. The body can only absorb 30 grams of protein in one sitting.

Truth

Whenever you hear something really crazy you need to ask yourself if it makes sense from an evolutionary perspective. It's a great way to quickly determine if something may be valid or if it's more likely a steaming pile of horseshit. This myth is a great example of the latter. Do you think we would be here today if our bodies could only make use of 30 grams of protein per meal?

The simple truth is that more protein just takes a longer time to digest and be utilized. For some concrete numbers, digestion of a standard meal is still incomplete after five hours. Amino acids are still being released into your bloodstream and absorbed into muscles. You are still "anabolic." This is a fairly standard "Average Joe"-meal: 600 kcal, 75 g carbs, 37 g protein and 17 g fat. Best of all? This was after eating pizza, a refined food that should be quickly absorbed relatively speaking.

Think about this for a second. How long do you think a big steak, with double the protein intake of the above example, and a big pile of veggies would last you? More than 10 hours, that's for sure. Meal composition plays an important role in absorption speed, especially when it comes to amino acids. Type of protein, fiber, carbohydrates and prior meals eaten all affect how long you'll have amino acids released and being taken up by tissues after meals.

Origin

I think this "30 grams of protein"-nonsense started to circulate after a classic study from 1997 by Boirie and colleagues. "Slow and fast dietary proteins differently modulate postprandial protein accretion" was the first study to quantify the absorption rate of whey and casein protein and gave birth to the concept of fast and slow protein. After that, whey protein came to be known for it's ability to rapidly elevate amino acids in the blood stream and casein for it's ability to create a sustained release of amino acids. Whey was anabolic and casein anti-catabolic.

Given that 30 grams of whey protein was absorbed within 3-4 hours, I guess some people believed that meant 30 grams of protein can only be used in one sitting. Or that you had to eat every 3-4 hours to stay "anabolic." Unfortunately, people missed a few facts that made these findings irrelevant to real-world scenarios. First of all, this study looked at the absorption rate of whey protein in the fasted state. On it's own, and with no meals eaten beforehand, 30 grams of whey protein is absorbed within a mere 3-4 hours. With meals eaten earlier in the day, or if you'd consume a whey shake after a meal, absorption would be much slower.

Second of all, whey protein is the fastest protein of all and digests at 10 g/hour. Casein is much slower; in Boirie's study, the casein protein was still being absorbed when they stopped the experiment 7 hours later. Most whole food proteins are absorbed at a rate of 3-6 grams an hour. Add other macronutrients to that and they'll take longer.

Sakset fra www.leangains.com

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Genialt! Da kan jeg jo bare spise 1kg proteiner i et måltid per dag. Dette tilsvarer 4000 kallorier og er langt over dagsbehovet mitt. Burde bli stappmett av det. Etterpå tisser jeg bare ut 970 av disse proteinene, så i praksis vil jeg kun få i meg 30g proteiner per dag. Dette utgjør 120 kallorier. Høres ut som en genial måte å gå ned i vekt på.

Skjønner du selv hvor ulogisk det høres ut at vi tisser ut mat?
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.