Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 94

Tråd: Brystet

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002

Brystet

Hei sveis..
    Når jeg trener bryst blir nedre delen av brystet så jævlig mye mer pumpa enn øvre delen. Sliter med å få masse på øvre delen også, i forhold til nedre del..

Hva slags øvelser vil dere anbefale forå treffe øvre del litt mer enn nedre del?

Har begynt å trene skråbenk istedet for vanlig benk og nå..

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Pullover.

Medlem Kloster sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    25
    Kjør på med skråbenk!
    Koster å vere på topp

Kliss nytt medlem sockets sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    vil nå si at det bare er å bygge masse så får genene gjøre som de vil

Come back king Platon73 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    For trening av hele brystet er øvelser som benkpress og dips suverene og som oftest å anbefale for de fleste.
    Minuset med benkpress er at den ikke tillater å trene brystmuskelen i full bevegelse. Du får et stadie på toppen der mye av brystet kobles ut og man trener stort sett triceps. Dette ser man hvis man trener press med manualer heller der armene kan føres tettere sammen i topp posisjonen og man får en mer komplett bevegelse for brystet. Vil man isolere brystet enda mer og ikke belaste triceps kan man kjøre øvelser som flyes, cable-cross og pec-dec. Har aldri hatt helt sansen for flyes selv.

For å isolere øvelsen(får ikke til å isolere det til kun å ta øvre del da) mer til den øvre delen av brystet vil jeg anbefale to øvelser i hovedsak:

Skrå benkpress. Og da syns jeg manualer er best pga man får konsentrert den mer til brystet i hele bevegelsesbanen.
    En annen øvelse som er bra er Cable-cross der du bruker de nedre kablene isteden for de øvre og har en mer oppadgående bevegelse. Kjører du denne veldig strikt tar den bra.

Men for de aller fleste som vil bygge bra volum på brystet først anbefaler jeg basøvelser som benkpress og dips. Når det er sagt så er fasongen på brystmuskelen din ganske vikrig for hvordan resultatet blir uansett.

Pullover som fjell anbefaler for den øvre delen er helt feil da den belaster nedre del mer enn den øvre.

Ble medlem
    10-2003
    Platon: Nå trener jeg pullover med hodet på benken, altså det henger ikke utenfor. jeg kjenner den fra midten og oppover på kassa.

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Vanlig benkpress tar vel strengt tatt ganske mye på nedre del av brystet det også? Kjører på med skråbenkpress en stund tenker jeg, og så skal jeg teste Cable-cross på den måten du beskriver neste gang jeg trener Takk for tipset

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tank_Fjell
    Platon: Nå trener jeg pullover med hodet på benken, altså det henger ikke utenfor. jeg kjenner den fra midten og oppover på kassa.
    Du er vel spesielt bygd da
    Man vil hovesaklig dra med den nedre delen av brystet, men ingen øvelser utelukker den øvre eller nedre delen av brystet. Fasongen på muskelen din vil være mye avgjørende for hvordan den blir seende ut etter trening. Trener man brystet tungt og hviler det nok så vil muskelen vokse.

Ble medlem
    10-2003
    Jepp, jeg er one of a kind!

Pullover virker som en øvelse som er litt 'glemt', ikke så mange som kjører den. Jeg syns den er knall.

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    mushrom
    Sist endret av Platon73; 08-02-05 kl 09:03

Registered User zkur sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Diezel
    Hei sveis..
    Når jeg trener bryst blir nedre delen av brystet så jævlig mye mer pumpa enn øvre delen. Sliter med å få masse på øvre delen også, i forhold til nedre del..

Hva slags øvelser vil dere anbefale forå treffe øvre del litt mer enn nedre del?

Har begynt å trene skråbenk istedet for vanlig benk og nå..
    Jeg har selv hatt problemer med øvre bryst, jeg vurderer å legge inn en ekstra treningsøkt hvor øvre delen blir kjørt skikkelig. Blir de for mye å trene bryst to ganger i uka? med en økt som er fokusert på den øvre delen?

Gold Member Omen sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30
    Merkelig, "alle" har problemer med øvre del og ikke nedre del av bryst, hos meg er det omvendt..

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Jeg trodde pullover var en øvelse for generelt nedre del av brystet?
    Ellers har jeg god erfaring med å kjøre kabel kryss oppover, skråbenk press eller skråbenk flyes for å ta øverste delen av brystet.

Tank, tror pullover er litt glemt fordi den er litt vanskelig å gjøre riktig. 9 av 10 jeg har sett kjøre den øvelsen gjør den feil og trener rygg i stedet, så da slutter de vel med den iom at den ikke gir noe trøkk på brystet..
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Ble medlem
    10-2003
    Kanskje jeg tar pullover feil på en riktig måte? Hehe. Jeg kjenner den oppover på brystet. Ingen tvil om det, men men.

Slenger med med omen her, sliter mer med nedre enn med øvre.

Smisch!! Cordura sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    29
    Bare ett annet bryst- spørsmål...
    Den streken oppover, midt på brystet liksom. Er det genetisk hvor raskt den kommer, eller har det med muskelmasse å gjøre?

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Omen
    Merkelig, "alle" har problemer med øvre del og ikke nedre del av bryst, hos meg er det omvendt..
    Om det er noen trøst, så er hele brystet mitt litt "vanskelig"....

Consigliere - X diste sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Hehe, her også. Det vokser med modem fart imens alt annet har hatt bredbånd lenge

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cordura
    Bare ett annet bryst- spørsmål...
    Den streken oppover, midt på brystet liksom. Er det genetisk hvor raskt den kommer, eller har det med muskelmasse å gjøre?
    Den skal være hos alle, kommer litt ann på hvor lite fett en har på brystet, og selvfølgelig litt med muskelmasse og gjøre.

Smisch!! Cordura sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cera
    Den skal være hos alle, kommer litt ann på hvor lite fett en har på brystet, og selvfølgelig litt med muskelmasse og gjøre.
    Jeg har ikke den jeg....men da har jeg kanskje ikke nok muskler. Har ikke så mye fett der.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg har det verre. Brystet mitt vokser uproporsjonalt raskere enn resten av kroppen. Bryst og skuldre. Og ellers ryker sener og ledd én etter én.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    streken er vel som med mage muskler.

lite fett + muskler = streker!

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Magen vokser forresten fortere enn brystet. hehe.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

AXi
    AXi er ikke aktiv
    Registered User
    Ble medlem
    03-2005
    ehm, er det noen her som kan vise meg bilder av de mest vanlige fasongene på brystmusklene...?? btw så får ikke jeg trent den nedre brystmuskelen selv om jeg har prøvd alle slags metoder/øvelser...:-(

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av AXi
    ehm, er det noen her som kan vise meg bilder av de mest vanlige fasongene på brystmusklene...?? btw så får ikke jeg trent den nedre brystmuskelen selv om jeg har prøvd alle slags metoder/øvelser...:-(

hva legger du i orda en vanlig fassong på et bryst da?

du får nok trent den men får nok ikke pumpen du er ute etter! har hatt samme problemmet... men retta seg opp etterhvert! prøv deg frem på forskjellige øvelser og teknikker så finner du nok den rette måten for ditt bryst
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

AXi
    AXi er ikke aktiv
    Registered User
    Ble medlem
    03-2005
    hva legger du i orda en vanlig fassong på et bryst da?
    Hm, de som er mest vanlige, eller de som vises mest på sånne posseringer??

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av AXi
    Hm, de som er mest vanlige, eller de som vises mest på sånne posseringer??
    se litt på tråden med bildene fra oslo grand prix da så ser du en del bryst
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Platon73
    Har aldri hatt helt sansen for flyes selv.

:O Whaaaat? Hvorfor ikke? Flyes er kongeøvelse.

Jeg personlig kjører alle øvelser for hvert muskelhode på brystet. Incline for den klavikulære delen selvsagt, vanlig benk og flyes for sternal- og manubriellhodene (midten) og decline for mer på den abdominale (nedre) delen. Liker å bruke smith på incline, da jeg får konsentrert mer på å belaste brystet istedet for å attpåtil stabilisere vekten.
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ingar
    :O Whaaaat? Hvorfor ikke? Flyes er kongeøvelse.

Jeg personlig kjører alle øvelser for hvert muskelhode på brystet. Incline for den klavikulære delen selvsagt, vanlig benk og flyes for sternal- og manubriellhodene (midten) og decline for mer på den abdominale (nedre) delen. Liker å bruke smith på incline, da jeg får konsentrert mer på å belaste brystet istedet for å attpåtil stabilisere vekten.
    Bare en liten ting, Ingar: sitter du med et muskelkart framfor deg når du skriver på FP, eller er du bare en satan på å pugge?

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Det store problemmet med flyes er at det er en "pump"/isolasjonsøvelse altså du kommer aldri til å få bygget like mye masse på brystet som du f.eks vil få av brede dips

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tjalala
    Bare en liten ting, Ingar: sitter du med et muskelkart framfor deg når du skriver på FP, eller er du bare en satan på å pugge?
    Han kan bare alt på bryst, ellers er han helt blank

TEAM BODYTECH

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tjalala
    Haha, jeg vet ikke :P Jeg bare får det med meg uten å helt huske hvor jeg har det fra, men leser en del ja. Medisin, treningslære osv. er ting jeg kan sitte å lese på sånn uten videre. Humanbiologi (som for det meste er treningsrelatert) og kjemi (til en viss grad) er jeg veldig interessert i.
    Også, etter en del treningserfaring lærer man jo også litt. Alt for å bli bedre, eller hva?

GridIron Barbell

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Big Boy
    Det store problemmet med flyes er at det er en "pump"/isolasjonsøvelse altså du kommer aldri til å få bygget like mye masse på brystet som du f.eks vil få av brede dips
    Hvorfor vil isolasjonsøvelser bygge mindre masse en brede dips? Det er bare en myte, akkurat det samme som myten om at kabeløvelser vil gjøre deg mer markert

Har du hørt et utsagn fra DC du tror blindt på igjen nå?

GridIron Barbell

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ingar
    Hvorfor vil isolasjonsøvelser bygge mindre masse en brede dips? Det er bare en myte, akkurat det samme som myten om at kabeløvelser vil gjøre deg mer markert

Har du hørt et utsagn fra DC du tror blindt på igjen nå?
    In Doggcrap I belive

Nei til alvor. Det er stor forskjeld mellom hvilken vekt du kan bruke i forskjeld på breede dips og flyes. Du kan ikke kjøre like tungt i flyes som du kan i brede dips. Enkelt sagt en flerleddsøvelse vil alltid gi mer muskler overall enn en isolasjonsøvelse

TEAM BODYTECH

Gold Member Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Og på flies er det arbeider ikke brystet på den øverste delen av bevegelsen, så ROMen på flies er veldig liten.

Ble medlem
    04-2003
    In Doggcrap I belive

Nei til alvor. Det er stor forskjeld mellom hvilken vekt du kan bruke i forskjeld på breede dips og flyes. Du kan ikke kjøre like tungt i flyes som du kan i brede dips. Enkelt sagt en flerleddsøvelse vil alltid gi mer muskler overall enn en isolasjonsøvelse
    Vil det at du også vil bli sterkere hvis du "jukser" som en gjøk? Du løfter flere kilo, du bruker flere muskler, altså det blir også mer "muskler overall"..?

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cera
    Vil det at du også vil bli sterkere hvis du "jukser" som en gjøk? Du løfter flere kilo, du bruker flere muskler, altså det blir også mer "muskler overall"..?
    En må jo selvfølgelig kjøre full rep,det kan være tungt selv om det ikke er lav reps. Når en kjører tungt kan det være snakk om 15 og ja kanskje opp til 50reps, men det er tungt for det om så lenge en kjører med en vekt som gjør til at en klarer det rep tallet akkurat.

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    04-2003
    En må jo selvfølgelig kjøre full rep,det kan være tungt selv om det ikke er lav reps. Når en kjører tungt kan det være snakk om 15 og ja kanskje opp til 50reps, men det er tungt for det om så lenge en kjører med en vekt som gjør til at en klarer det rep tallet akkurat.
    En kan kjøre fulle rep selv om en jukser, en bruker bare eksempelvis ryggens muskler som hjelpemuskler til å få manualen fullstendig opp..?

Men si nå at det forutsettes at øvelsen kjøres strikt (hvorfor må en egentlig det?), mener du at en vil få bedre utbytte av eksmpelvis vanlig benkpress, enn med manualer grunnet det er flere kilo og løfte på ved vanlig benkpress?

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Cera: Det er snakk om øvelser som benkpress,skråbenk,hantelpress (compound moves) vs isolasjon som flyes,pecdec osv...

Hvor mye tror du det er mulig å øke i flyes i løpet av 1 år? Og hvor mye tror du i benkpress?

La oss si at du øker fra å trene flyes med 16kg -> 26kg på ett år...
    Eller en økning fra 10rm på 70kg i benk til 10rm på 90kg+ i benk

hva tror du gir deg den beste brystkassen?

Ble medlem
    04-2003
    Men hvorfor kjøre hantelpressøvelser i det hele tatt når en kan løfte flere kilo ved bruk av stang? jfr. sitat Big Boy: "Du kan ikke kjøre like tungt i flyes som du kan i brede dips."?

Det eneste en kan si med sikkerhet ang. ditt spørsmål er at det er en styrkeøkning på henholdsvis ca 60% og ca 30%.

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2003
    så du mener at man kan øke prosentvis like mye i en isolasjons øvelse som en flerledds?
    det er tull! hvor mange ser du ligger med de største manualene i flyes? Hvor mange ser du som kjører TUNGT i flerleddsøvelsene som har små bryst?

hantelpress er en flerleddsøvelse det også på samme måte som med benk.. man er ikke like sterk i alle! men må variere øvelsene så man ikke stangnerer.

Ble medlem
    04-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av eiv
    så du mener at man kan øke prosentvis like mye i en isolasjons øvelse som en flerledds?
    det er tull! hvor mange ser du ligger med de største manualene i flyes? Hvor mange ser du som kjører TUNGT i flerleddsøvelsene som har små bryst?

hantelpress er en flerleddsøvelse det også på samme måte som med benk.. man er ikke like sterk i alle! men må variere øvelsene så man ikke stangnerer.
    Jeg bare påpekte tilstanden. Til dine spørsmål, så vil jeg tro jeg langt oftere ser at folk løfter 90kg i benk, enn at folk løfter 26kg med flyes. Og jeg kan vel stille samme spørsmål til deg, hvor ofte ser du folk som kjører TUNGT med flyes som har "små bryst". Svaret på ditt spørsmål sender jeg et eksempel på via pm.

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2003
    jeg tok 90kg som ett eks.. det var ØKNINGEN som var poenget her.. at om man øker 20kg i benkpress på 10rm så vil man får STØRRE bryst... derfor bør man konsentrere seg om å bli sterk i baseøvelsene..

jeg ser aldri noen som kjører tungt i flyes fordi det som regel er en øvelse man stangnerer fort i, og er ikke en øvelse man kan bli brutalt sterk i!

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sorry, men alt du sier her, eiv, er for det meste bull som ikke har noen form for backing i det hele tatt.

Haha, så du mener fordi en person kjører tung på benkpress så har han definitivt stort bryst sånn helt uten videre? Er det argumentet ditt for at flyes er en "dårlig øvelse"?
    F.eks. de som kjører med de tyngste manualene ved flyes vil jo selvsagt ha stort bryst, siden det er en isolasjonsøvelse og benkpress er en øvelse som involverer flere muskelgrupper. Fordi du ser få som løfter de tyngste manualene ved den øvelsen betyr ikke at det ikke er en bra øvelse. Kanskje de fleste har en vrang instilling slik du har?
    Man vil selvsagt ikke klare å øke like bra med en isolasjonøvelse, men det betyr ikke at den øvelsen ikke vil føre til muskelvekst, haha. Tvert om. Man vil jo ikke ha like økning på antall kg i flyes som benkpress, simpelt fordi benkpress inneholder bruk av tre forskjellige muskler (pectoralis, biceps, triceps), mens man ved flyes bruker hovedsaklig bare pectoralis.

Hvis to personer øker like mye prosentvis i to øvelser, den ene i benkpress og den andre i flyes, hvem tror du da vil "ha størst bryst"?

For å oppnå hva? "Sjokkering av muskelen"? Den eneste måten man kan holde seg fra å stagnere er å forhindre overtrening, og dette gjør man ved f.eks å belaste forskjellige hoder av en muskel slik at man ikke overbelaster en bestemt del. Ved å bytte fra benkpress til hantelbenkpress vil man ikke gjøre stort for å fohindre stagnasjon, siden det hovedsaklig vil belaste akkurat samme musklene.

jeg tok 90kg som ett eks.. det var ØKNINGEN som var poenget her.. at om man øker 20kg i benkpress på 10rm så vil man får STØRRE bryst... derfor bør man konsentrere seg om å bli sterk i baseøvelsene..
    Så du tenker altså ikke at man kan øke i styrke uten hypertrofi ved å bedre nevromuskulære forhold (mer rekruttert antall muskelfibre ved det perifere nervesystemet). Hvorfor vil man få større bryst ved økt styrke i benkpress (også en flerleddsøvelse) enn om man øker like mye prosentvis i styrke ved flyes? Tenk nøye over det før du svarer.

jeg ser aldri noen som kjører tungt i flyes fordi det som regel er en øvelse man stangnerer fort i, og er ikke en øvelse man kan bli brutalt sterk i!
    Oi, du har herved gjort vitenskap unødvendig. Drit i vitenskap når eiv sier han aldri ser noen kjøre tungt med flyes og at det derfor ikke er en øvelse man ikke kan bli sterk i. Jeg har sett mange som er brutalt sterk i flyes, og det hovedsaklig pga at disse personene er sterke når det gjelder å utføre øvelser relatert til bryst.
    Dette bruker ikke jeg, i motsetning til deg og visse andre som hører blindt på visse "guruer", som hovedargument for mine innlegg.
    Hva skal vi med vitenskap når alle har sine personlige erfaringer som "bare må være rett", selv om det strider mot både logikk og naturlover? Har du noen gang tenkt på at folk er forskjellige og at folk kan ha feil persepsjon på ting?

Beklager hvis jeg var litt kvass, jeg er bare lei av slik fanatisk og ukritisk instilling..
    Sist endret av Ingar; 13-06-05 kl 23:26

GridIron Barbell

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2003
    Haha, så du mener fordi en person kjører tung på benkpress så har han definitivt stort bryst sånn helt uten videre? Er det argumentet ditt for at flyes er en "dårlig øvelse"?

---Nei det er ikke argumentet for at flyes er en dårlig øvelse. Det jeg mener er at personer på mitt,ditt,forumets? nivå som ikke presser noe særlig i de store øvelsene ikke bør fokusere på 100 forskjellige øvelser. Fokuser på økning i baseøvlser! og dersom maten da henger med vil man få bra utvikling på musklene!
    -Du kan jo prøve hvor lang tid det går før du stangnerer i flyes.. ikke lenge vil jeg tro

Den eneste måten man kan holde seg fra å stagnere er å forhindre overtrening, og dette gjør man ved f.eks å belaste forskjellige hoder av en muskel slik at man ikke overbelaster en bestemt del. Ved å bytte fra benkpress til hantelbenkpress vil man ikke gjøre stort for å fohindre stagnasjon, siden det hovedsaklig vil belaste akkurat samme musklene.

---Nei nei nei.. det er mange flere faktorer enn overtrening som spiller inn her! Du sitter å snakker om forskjellige hoder av en muskel-ARGH kan ikke fortelle deg hvor jevlig irriterende det er å høre fra en fyr som ikke har nådd ett bra grunnlag i baseøvelser først! Hantel kickbacks og "pirke" øvelser som treffer "ett hode bakom til venstre om man vrir lillefingen slik for maks stimuli" er ikke veien å gå om man vil bli stor!

Så du tenker altså ikke at man kan øke i styrke uten hypertrofi ved å bedre nevromuskulære forhold (mer rekruttert antall muskelfibre ved det perifere nervesystemet). Hvorfor vil man få større bryst ved økt styrke i benkpress (også en flerleddsøvelse) enn om man øker like mye prosentvis i styrke ved flyes? Tenk nøye over det før du svarer.

---Det er bare ikke mulig over tid å få en prosentvis like bra økning i flyes som i benkpress! Flytt mer vekt i baseøvelser over tid og du vil vokse er budskapet mitt (om man ikke er på proff nivå).

Oi, du har herved gjort vitenskap unødvendig. Drit i vitenskap når eiv sier han aldri ser noen kjøre tungt med flyes og at det derfor ikke er en øvelse man ikke kan bli sterk i. Jeg har sett mange som er brutalt sterk i flyes, og det hovedsaklig pga at disse personene er sterke når det gjelder å utføre øvelser relatert til bryst.

---Jeg skal love deg at det ikke er flyes som har gitt disse personene brutal styrke. BASEØVELSER

Dette bruker ikke jeg, i motsetning til deg og visse andre som hører blindt på visse "guruer", som hovedargument for mine innlegg.
    Hva skal vi med vitenskap når alle har sine personlige erfaringer som "bare må være rett", selv om det strider mot både logikk og naturlover? Har du noen gang tenkt på at folk er forskjellige og at folk kan ha feil persepsjon på ting?

---Det er nok av vitenskap der ute, som har vist seg i virkeligheten å ikke funke i det hele tatt! Dette gjelder tilskudd, treningsmetoder, matinntak osv. Jeg liker å stole på hva som virker i den virkelige verden, ikke hva som står på papiret.

Selvfølgelig er alle forskjellige og må justere trening og kost til seg selv.. dette gjelder spesielt treningsvolum. Men poenget mitt er at stor styrkeøkning over tid i COMPOUND øvelser er det som vil gi den største muskeløknigen-OM det gjøres ved 5set eller 10set på muskelen per uke er uviktig.. Det som betyr noe er at det er tilpasset DEG og din kropp. Når jeg snakker om styrkeøkning snakker jeg ikke om 1rm men 8-15rm.
    Sist endret av eiv; 14-06-05 kl 15:11

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Isolasjonsøvelser er like gode muskelbyggere som flerleddsøvelser. begge har sine særtrekk og fordeler.

Flerleddsøvelser bruker flere muskler, dermed vil hormonutskillingen være større en ved en isolasjonsøvelse. En isolasjonsøvelse fokusere hovedsaklig på 1 muskel, noe som gjør at man kan lettere konsentrere seg om den muskelen som man vil trene. Å påstå at den ene er bedre en den andre er en totalt meningsløs diskusjon da gode treningsprogrammer er bygd opp av begge typer øvelser.

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2003
    Vil bare komme med noen eksempler her på forumet som støtter opp om teorien min...

Se på Big boy. Økningen hans det siste året er syk - og resultatet sier seg selv.
    Se på Snorre (forcloseradream)... han hadde en enorm utvikling en periode der han økte MYE i alle de store øvelsene.. Samme resultat her.

Så kan du spørre deg selv MrMuscle.. Du har trent i over 10 år med styrke og disse gutta har trent 3år eller hva det er og har snart gått forbi deg. Hva skyldes dette? Iallefall ikke kosthold og seriøsitet. Du jobber på gym, er avholdsmenneske og spiser 9 måltider til dagen hele året!

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    Isolasjonsøvelser er like gode muskelbyggere som flerleddsøvelser. begge har sine særtrekk og fordeler.

Flerleddsøvelser bruker flere muskler, dermed vil hormonutskillingen være større en ved en isolasjonsøvelse. En isolasjonsøvelse fokusere hovedsaklig på 1 muskel, noe som gjør at man kan lettere konsentrere seg om den muskelen som man vil trene. Å påstå at den ene er bedre en den andre er en totalt meningsløs diskusjon da gode treningsprogrammer er bygd opp av begge typer øvelser.
    Hvis jeg husker riktig er noen av de mest populære "gode" programmene på nettet f.eks stort sett nesten rene flerleddsøvelse prog.

Og når du ser hvordan alt store byggere trener når de prøver å få prokortet. De kutter alle fancy maskiner og isolasjons øvelser og fokuserer på tunge vekter og combpound øvelser.

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Begrunnelsen blir for svak. Fordi byggere med godt genetiske grunnlag trener basisøvelser så betyr ikke det at det er det eneste som virker. Jer har sett min del av disse treningsvideoene selv, og flerleddsøvelser er brukt hyppig blant mange også.

Personer med lange lemmer f.eks har vansker for å få god framgang på mange basisøvelser pga det krever stor styrke i støttemusklene, og på den måte går utover effekten av hovedbevegeren. Mens isolasjonsøvelser vil treffe muskelen direkte, og vil være til stor hjelp for dem.

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    [QUOTE=eiv]Vil bare komme med noen eksempler her på forumet som støtter opp om teorien min...

Se på Big boy. Økningen hans det siste året er syk - og resultatet sier seg selv.
    Se på Snorre (forcloseradream)... han hadde en enorm utvikling en periode der han økte MYE i alle de store øvelsene.. Samme resultat her.

Så kan du spørre deg selv MrMuscle.. Du har trent i over 10 år med styrke og disse gutta har trent 3år eller hva det er og har snart gått forbi deg. Hva skyldes dette? Iallefall ikke kosthold og seriøsitet. Du jobber på gym, er avholdsmenneske og spiser 9 måltider til dagen hele året![/QUOT
    Kanskje så enkelt som genetiske forskjeller?

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Julenissen
    Kanskje så enkelt som genetiske forskjeller?
    Det er nok det eneste riktige svaret ja. Folk vil få forskjellige resultater utifra hva genetiske muligheter de har. Det eneste man kan gjøre er å prøve å oppnå sine egne resultater utifra det man er født med.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. Øvelser for å bygge brystet
    By Terje in forum Trening
    Svar: 12
    Nyeste innlegg: 25-02-06, 19:51
  2. Volum i brystet
    By sockets in forum Trening
    Svar: 17
    Nyeste innlegg: 01-09-04, 18:47
  3. klump i brystet
    By jølle in forum Skader