Side 2 av 2 FørsteFørste 12
Viser resultatene 51 til 94 av 94

Tråd: Brystet

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av eiv
    ---Nei det er ikke argumentet for at flyes er en dårlig øvelse. Det jeg mener er at personer på mitt,ditt,forumets? nivå som ikke presser noe særlig i de store øvelsene ikke bør fokusere på 100 forskjellige øvelser. Fokuser på økning i baseøvlser! og dersom maten da henger med vil man få bra utvikling på musklene!
    -Du kan jo prøve hvor lang tid det går før du stangnerer i flyes.. ikke lenge vil jeg tro
    Du skjønner virkelig ingenting du? Å fokusere bare på baseøvelser er en oppfunnet ting som ikke holder mål, det er ikke snakk om å velge noe ovenfor det andre her.

Den eneste måten man kan holde seg fra å stagnere er å forhindre overtrening, og dette gjør man ved f.eks å belaste forskjellige hoder av en muskel slik at man ikke overbelaster en bestemt del. Ved å bytte fra benkpress til hantelbenkpress vil man ikke gjøre stort for å fohindre stagnasjon, siden det hovedsaklig vil belaste akkurat samme musklene.

---Nei nei nei.. det er mange flere faktorer enn overtrening som spiller inn her! Du sitter å snakker om forskjellige hoder av en muskel-ARGH kan ikke fortelle deg hvor jevlig irriterende det er å høre fra en fyr som ikke har nådd ett bra grunnlag i baseøvelser først! Hantel kickbacks og "pirke" øvelser som treffer "ett hode bakom til venstre om man vrir lillefingen slik for maks stimuli" er ikke veien å gå om man vil bli stor!
    Og DU aner ikke hvor irriterende det er å lese dritt fra en person som tror han har peiling fordi han bare siterer enkelte ting fra visse "eksperter".

"kan ikke fortelle deg hvor jevlig irriterende det er å høre fra en fyr som ikke har nådd ett bra grunnlag i baseøvelser først!"

Haha, hva vet du om hvordan jeg trener, poobardass?
    Jeg bruker personlig hovedsaklig baseøvelser, men isolasjonsøvelser har sin plass, og det ville vært dumt hvis jeg f.eks skulle kjørt brede dips når jeg allerede kjører flere flerleddsøvelser. Du påstår det er flere faktorer enn overtrening som spiller inn ved stagnasjon (feil teknikk og psykiske instillinger er dog noen ting, men ikke valg av øvelse ) også kommer du ikke med noen form for begrunnelse whatsoever. Morsomt. Vet du hva stagnasjon er?

---Det er bare ikke mulig over tid å få en prosentvis like bra økning i flyes som i benkpress! Flytt mer vekt i baseøvelser over tid og du vil vokse er budskapet mitt (om man ikke er på proff nivå).
    Åja, budskapet ditt ja. Si meg, hvilken form for idrettslig bakgrunn har du? Hva kan du virkelig om trening? Alle artiklene du har lest fra DC? Det du sier er det samme som å si "løft vekter og du vil vokse". Jeg prøver å fortelle deg at selv om baseøvelser er viktig med tanke på økning i muskelmasse, så har isolasjonsøvelser like bra effekt på den bestemte muskelgruppen du trener.
    Hadde du visst noe om hvordan trening påvirker kroppen så hadde du skjønt det.

Det går ikke an å få like bra økning prosentvis i vekt løftet ved en isolasjonsøvelse som en baseøvelse, MEN med tanke på ÈN muskel som er involvert i den baseøvelsen, tror du man får bedre prosentvis økning på den bestemte muskelen ved å bare gjøre en øvelse som involverer flere muskelgrupper enn man får når man isolerer denne bestemte muskelen?

Du skriver her at du mener at du bare vil øke i benk, og aldri i flyes. Man kan selvsagt øke like mye prosentvis i flyes som ved benkpress, bare ikke ved samme hastighet (siden benkpress involverer flere muskelgrupper). Det at du har økt i benkpress vil heller ikke hovedsaklig si at du har økt i styrke på bryst, siden du bruker flere muskelgrupper på øvelsen)

---Jeg skal love deg at det ikke er flyes som har gitt disse personene brutal styrke. BASEØVELSER
    ROFL! Ja, da må jeg vel gi meg. Eiv lover at man bare får brutal styrke ved baseøvelser. Brutal styrke vil man oppnå med baseøvelser, ja. Men ved baseøvelser vil det ikke være sikkert at du har oppnådd større styrke i en spesiell muskel enn du ville gjort med en isolasjonsøvelse (kanskje heller tvert imot, siden det er lett å gjøre enkelte baseøvelser feil, slik at det ikke stimulerer den ønskelige muskelgruppen i det hele tatt) Begge typer øvelser har sin plass, og ingen er virkelig bedre enn en annen.
    Derfor mener jeg det er direkte tåpelig at du prøver å komme frem til at flyes ikke er en bra øvelse siden "man ikke blir brutalt sterk i den" (og ikke kommer du med noen form for gyldig begrunnelse på hvorfor heller)

Det handler ikke om hvilken øvelse du benytter deg av, det handler om arbeidet muskelen utfører.

---Det er nok av vitenskap der ute, som har vist seg i virkeligheten å ikke funke i det hele tatt! Dette gjelder tilskudd, treningsmetoder, matinntak osv. Jeg liker å stole på hva som virker i den virkelige verden, ikke hva som står på papiret.
    Jesus Christ, så hvis en bolende bygger med horribelt bra genetisk grunnlag sier isolasjonsøvelser er dritt så hører du blindt på det? Ja, hva skal vi med vitenskap når vi bare kan stole på de som tydeligvis har hatt suksess med det de gjør? Du tenker ikke på at de kanskje hadde økt mer ved å inkludere isolasjonsøvelser f.eks, og at de hadde gjort det feil når de først "fant ut" at det ikke funket? Det er slik myter oppstår, èn person sier at noe er på en bestemt måte fordi han tror det (eller vil lette samvittigheten sin fordi han ikke gjør det ) og alle som er ulærte nok vil høre blindt på det.

Du mener det er mer feil med vitenskap enn det er med påstander til visse selvutnevnte eksperter altså? Fordi en person er supersvær, betyr ikke det at han er mer ekspert på området enn en som er mindre.

Selvfølgelig er alle forskjellige og må justere trening og kost til seg selv.. dette gjelder spesielt treningsvolum. Men poenget mitt er at stor styrkeøkning over tid i COMPOUND øvelser er det som vil gi den største muskeløknigen-OM det gjøres ved 5set eller 10set på muskelen per uke er uviktig.. Det som betyr noe er at det er tilpasset DEG og din kropp.
    En muskel kjenner ikke forskjell på om du kjører en compound- eller isolasjonsøvelse, øker du f.eks i en isolasjonsøvelse for bryst, triceps og skuldre vil du også bli sterkere i en baseøvelse. Skjønner du hva jeg mener? Jeg sier ikke man skal bytte ut baseøvelser med isolasjonsøvelser , men ikke utelukke isolasjonsøvelser og kalle de ineffektive fordi man har utviklet egne tåpelige, simple og grunne teorier om hvorfor de er det.

Når jeg snakker om styrkeøkning snakker jeg ikke om 1rm men 8-15rm.
    Hva har det med saken å gjøre? En styrkeøkning er en styrkeøkning, om det type 1RM-trening eller annen RM-trening.

LEST ALT JEG HAR SKREVET OG TENK DEG OM FØR DU SKRIVER TILBAKE
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Julenissen
    Kanskje så enkelt som genetiske forskjeller?
    det enkelste er selvfølgelig å skylde på genene..
    jeg mener mrmuscle har fokusert på feil ting gjennom årene når
    han løfter 130 i mark og 115 i bøy og 80 i benk - i ett 5x5 program som han viser i loggen.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Jeg har ikke lest hele tråden, men kan ihvertfall støtte de som mener at en isolasjonøvelse kan bygge muskelmasse vel så bra som flerleddsøvelser (hvis ikke mer muskler)!

Benkpress er ingen bra øvelse for bryst, derimot så er pec dec i en bra maskin MYE bedre. Grunnen til at benkpress ikke er en bra øvelse for bryst er fordi at den trener brystmuskelen i en kort "range of motion" og når man trener benkpress så gir alltid triceps seg før brystmuskelen.

Nå vil jeg merke hvem som er på "mitt parti" og hvem som ikke er det. Eiv er ihvertfall ganske "hjernevasket" om dagen, kun flerleddsøvelser og 400g protein om dagen.
    Sist endret av HITFrank; 15-06-05 kl 20:58

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Ja, du har noen gode poeng der HIT. Er åpen for det meste, og tror begge deler har sin plass innen bygging

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou
    Ja, du har noen gode poeng der HIT. Er åpen for det meste, og tror begge deler har sin plass innen bygging
    Her er en påstand fra et annet forum som jeg støtter fullt ut:

Isolation exercises are superior to compound movements for building strength and size. The idea that compound movements are superior to isolation movements is pure nonsense. With the machines available today it is possible to build your body to it's utmost development, utilizing isolation movements only ; whereas this is not possible with compounds only. You should utilize compounds and isolation movements in your routine for a variety of reasons, but compounds are inferior to isolation and should not be done exclusively, if you want to reach your full potential.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Mine løft har blitt diskutert til døde mange ganger før. Jeg ser ikke hvorfor hva jeg løfter er så viktig for noen. Bildene mine er gode nok bevis på at jeg har framgang i treningen min. Om du og andre ikke syns det er god framgang får så være. Men jeg er stor fornøyd.

Og angående min "feil fokusering" så har jeg alltid trent basisøvelser kombinert med isolasjonsøvelser. Og om mine løft ikke øker i stil med andre med forskjellige foorutsetninger så bryr ikke det meg stort. Det er en person sin fremgang jeg bryr meg om, og det er min egen. Hadde jeg ville blitt en styrkeløfter så måtte jeg nok revurdert treningen min. Men siden det ikke er målet mitt, så fortsetter jeg som jeg alltid har gjort. Jeg prøver forskjellige program, og har det gøy på treningen.

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2003
    ganske rart at folk som gjør dette for resultater som VISER.. og personer som Skip, iron addict, doggcrapp, swolecat, chad anser dette som "the only way"

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av HIT
    Benkpress er ingen bra øvelse for bryst, derimot så er pec dec i en bra maskin MYE bedre. Grunnen til at benkpress ikke er en bra øvelse for bryst er fordi at den trenger brystmuskelen i en kort "range of motion" og når man trener benkpress så gir alltid triceps seg før brystmuskelen.
    Den er min personlige erfaring helt imot, jeg er svakest i hovedmuskelen på flerleddsøvelser og bak meg på står en av norges sterkeste juniorer i styrkeløft. Han sier alt hovedmuskelen er den som blir sliten først når han kjører en øvelse.

Det kan like godt være at den isolasjonsøvelse kjøringen din har gjordt til at tricep går før bryst

Nå vil jeg merke hvem som er på "mitt parti" og hvem som ikke er det. Eiv er ihvertfall ganske "hjernevasket" om dagen, kun flerleddsøvelser og 400g protein om dagen.
    Jeg stiller meg på Eiv's side.. "Brainwashed"

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    03-2002
    Cera: Det er snakk om øvelser som benkpress,skråbenk,hantelpress (compound moves) vs isolasjon som flyes,pecdec osv...

Hvor mye tror du det er mulig å øke i flyes i løpet av 1 år? Og hvor mye tror du i benkpress?

La oss si at du øker fra å trene flyes med 16kg -> 26kg på ett år...
    Eller en økning fra 10rm på 70kg i benk til 10rm på 90kg+ i benk

hva tror du gir deg den beste brystkassen?
    Les denne:

Apparently you do not understand the difference between weight and resistance, or the concept of full-range exercise.

That you are able to lift a heavier weight in an exercise is irrelevant. What matters for growth stimulation is the resistance the individual muscles encounter over the range of the motion. This is superior in single joint movements.

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    ganske rart at folk som gjør dette for resultater som VISER.. og personer som Skip, iron addict, doggcrapp, swolecat, chad anser dette som "the only way"
    Enig med deg fult ut på denne

Hiver med en quote fra IM her.. litt ot, men den passer nesten perfekt i diskusjons sammenheng

"Here's a fascinating Sniffy54 study.Big, muscular guys tend to eat a lot of protein.Small guys like to argue about the merits of low protein.Fat people tend to eat too many carbs."
    Sist endret av Big Boy; 15-06-05 kl 21:04

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Big Boy
    Den er min personlige erfaring helt imot, jeg er svakest i hovedmuskelen på flerleddsøvelser og bak meg på står en av norges sterkeste juniorer i styrkeløft. Han sier alt hovedmuskelen er den som blir sliten først når han kjører en øvelse.

Det kan like godt være at den isolasjonsøvelse kjøringen din har gjordt til at tricep går før bryst
    Så du tror at når du kjører benkpress og dips så er det brystet som når failure før tricepsen din?

Når du kjører nedtrekk og chins så er det ryggen din som når failure før biceps/underarm?

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Litt enig der Bigboy. Men en person som spiser veldig protein er også ofte en person som går for fullt inn for byggingen på alle andre måter, og derfor vokser bedre.

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2003
    "Here's a fascinating Sniffy54 study.Big, muscular guys tend to eat a lot of protein.Small guys like to argue about the merits of low protein.Fat people tend to eat too many carbs."

hahahaha... HELT ENIG

Ble medlem
    03-2002
    Enig med deg fult ut på denne

Hiver med en quote fra IM her.. litt ot, men den passer nesten perfekt i diskusjons sammenheng

Det er kaloriene som bestemmer om du går opp i vekt eller ned, det er IKKE antall proteiner.

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Så du tror at når du kjører benkpress og dips så er det brystet som når failure før tricepsen din?

Når du kjører nedtrekk og chins så er det ryggen din som når failure før biceps/underarm?
    Ja, på rygg sverger jeg til drarreimer for å få ryggen til å nå failure først, når jeg trener rygg (DC-style) kjenner jeg det i bicepen først på failure reppen så.

TEAM BODYTECH

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2003
    Det er kaloriene som bestemmer om du går opp i vekt eller ned, det er IKKE antall proteiner.
    tilbake til kalori diskusjonen din...

JUST BECAUSE YOUR CALORIE TOTAL AT THE END OF THE DAY WILL BE LOWER THAN YOU EVEN TARGETED, DO U NOT THINK U WILL BE STORING FAT FROM THOSE KIND OF FOOD CHOICES ABOVE? BET YOUR SWEATY BUTT CRACK YOU WILL! IT'S NOT MERELY TOTAL CALORIES AT THE "END OF THE DAY" AS MANY FOCUS THEIR DIET CONSTRUCTION UPON, IT'S THE MACROS AT EACH MEAL AND WHAT THOSE MEALS ARE AIMED TO ACCOMPLISH. WHAT HAVE YOU DONE HOURS AGO TO JUSTIFY WHAT YOU ARE EATING NOW? WHAT ARE YOU GOING TO DO IN AN HOUR OR SO THAT JUSTIFIES WHAT YOU ARE GOING TO EAT RIGHT NOW? THOSE ARE VERY KEY QUESTIONS. "BUT SWOLECAT, IF I BURN 3000 A DAY AND ONLY EAT 2400, I HAVE TO LOSE WEIGHT RIGHT?" WELL, FIRST AND FOREMOST, NO. IF EVERY MEAL OR EVEN HALF OF YOUR MEALS ARE FILLED WITH CARBS/FAT EVEN W/WITHOUT PROTEIN, YOU CAN BET THE BODY WILL WANT TO HOLD ON TO SOME OF THAT FAT FOR LATER, EITHER FROM CONVERTED CARBS OR THE FAT ITSELF. IT DOES NOT KNOW WHAT TOTAL CALORIE AMOUNT YOU ARE GOING TO END UP W/AT THE END OF THE DAY. U COULD VERY WELL LOSE MUSCLE TOO, ESPECIALLY SINCE THOSE POOR FOOD CHOICES WOULD DO LITTLE FOR A POSITIVE NITROGEN BALANCE AND UTILIZING PROTEIN FOR MUSCLE GROWTH.

les resten her: What It Means To Be Swole

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Nå snakker vi størrelse ikke vekt. Etter hva jeg vet kan ikke karbs eller fett bygge muskler, men protein kan

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    03-2002
    Nå snakker vi størrelse ikke vekt. Etter hva jeg vet kan ikke karbs eller fett bygge muskler, men protein kan
    Hvis du spiser et balansert eller ikke balansert kosthold så kan du ikke øke merkbart i MUSKLER hvis du ikke har et kalorioverskudd.

Ble medlem
    03-2002
    Ja, på rygg sverger jeg til drarreimer for å få ryggen til å nå failure først, når jeg trener rygg (DC-style) kjenner jeg det i bicepen først på failure reppen så.

Da tør jeg å påstå at det du FØLER er feil... Triceps/Biceps gir seg først i flerleddsøvelser når man trener bryst/rygg!

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Du mener isolasjonsøvelser gjør muskelen du trener svakere? og derfor gir støttemusklene seg før hovedbevegeren?

Jeg stiller meg på Eiv's side.. "Brainwashed"
    Ikke kast stein i glasshus.

Sammensetningen av disse gir økt muskelvekst. Du kan ikke vokse på bare en av de alene. Og et kalorioverskudd er nødvendig uansett.

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Hvis du spiser et balansert eller ikke balansert kosthold så kan du ikke øke merkbart i MUSKLER hvis du ikke har et kalorioverskudd.
    Hvis jeg ikke tar helt feil sa ambiguous at han spiste ca 350g protein, 0g karbo, 125g fett og la ennå på seg muskel ved hjelp av DC under deff.

Da tør jeg å påstå at det du FØLER er feil... Triceps/Biceps gir seg først i flerleddsøvelser når man trener bryst/rygg!
    Så jeg skal altså hive meg av Doggcrap og gi en god faen i diskusjonene med In-Human om å bli trainee? og hoppe over på et "vettig" program som inneholder lots of isolasjons øvelser?

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Syns det blir veldig "enten eller" fakter her. Ingen som har sagt at man BARE skal ha isolasjonsøvelser. Men det som blir diskutert er isolasjonsøvelsenes effekt.

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    Du mener isolasjonsøvelser gjør muskelen du trener svakere? og derfor gir støttemusklene seg før hovedbevegeren?
    Ja jeg har et eksempel på det også, du husker vel espen(trente med meg,christer,benja før) han fulgte et av mine flerleddsprog for 1år siden. Han fulgte det på alt annet enn bryst, der kjørte han pecdek før mitt øvelse oppsett. Når han prøvde seg på DC (varte bare 3uker ) klarte han ikke få kontakt i bryst pga det var sterkere enn støtte musklene, dette tilfelle var kun i bryst.

Ikke kast stein i glasshus.
    In Doggcrap I Belive

Sammensetningen av disse gir økt muskelvekst. Du kan ikke vokse på bare en av de alene. Og et kalorioverskudd er nødvendig uansett.
    Les min post rett over

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    03-2002
    Hvis jeg ikke tar helt feil sa ambiguous at han spiste ca 350g protein, 0g karbo, 125g fett og la ennå på seg muskel ved hjelp av DC under deff.
    Hva beviser det?

Så jeg skal altså hive meg av Doggcrap og gi en god faen i diskusjonene med In-Human om å bli trainee? og hoppe over på et "vettig" program som inneholder lots of isolasjons øvelser?
    Fortsett som du har gjort BB, jeg sier ikke imot dine glimrende resultater. Jeg mener bare at du burde inkludere noen isolasjonsøvelser for å kunne utvikle en muskel maksimalt. Et eksempel på dette kan være å bruke en pec dec maskin eller en sidehev maskin for å kunne utvikle bryst og skuldre maksimalt (i feks i en nautilus, medex eller hammermaskin).

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Syns det blir veldig "enten eller" fakter her. Ingen som har sagt at man BARE skal ha isolasjonsøvelser. Men det som blir diskutert er isolasjonsøvelsenes effekt.
    Jeg skrev "inneholder lots of isolasjonsøvelser" ikke at det er rene isoprog.

Etter 5kg opp og lavere fett% på ca 10månder holder jeg nok på mitt...

TEAM BODYTECH

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2003
    Hva beviser det?

Fortsett som du har gjort BB, jeg sier ikke imot dine glimrende resultater. Jeg mener bare at du burde inkludere noen isolasjonsøvelser for å kunne utvikle en muskel maksimalt. Et eksempel på dette kan være å bruke en pec dec maskin eller en sidehev maskin for å kunne utvikle bryst og skuldre maksimalt (i feks i en nautilus, medex eller hammermaskin).
    Så hvis man presser 100kg i front/nakke press i smithmaskinen for 10-12 reps er ikke skuldrene like utviklet som om hvis man hadde kjørt sidehev i apparat ved siden av?

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Ja jeg har et eksempel på det også, du husker vel espen(trente med meg,christer,benja før) han fulgte et av mine flerleddsprog for 1år siden. Han fulgte det på alt annet enn bryst, der kjørte han pecdek før mitt øvelse oppsett. Når han prøvde seg på DC (varte bare 3uker ) klarte han ikke få kontakt i bryst pga det var sterkere enn støtte musklene, dette tilfelle var kun i bryst.
    Uten å diskutere enkeltindivid så er dette med "kontakt" i musklene noe som man lærer seg etterhvert som man trener. Det er ikke noe som kommer lett. Og visst personen er useriøs i treningen sin så kan det ta år før denne "Kontakten" kommer. Ryggtrening er et godt eksempel på dette. Da de fleste som trener på hobbybasis klager på å ikke kjenne noe i ryggen, men bare i armene. Og da kjører de øvelser som Chins, nedtrekk, roing osv.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Et eksempel på dette kan være å bruke en pec dec maskin eller en sidehev maskin for å kunne utvikle bryst og skuldre maksimalt (i feks i en nautilus, medex eller hammermaskin).
    Selv har jeg våte drømmer om nautilus sin pullovermaskin.

Ble medlem
    03-2002
    Så hvis man presser 100kg i front/nakke press i smithmaskinen for 10-12 reps er ikke skuldrene like utviklet som om hvis man hadde kjørt sidehev i apparat ved siden av?
    Jeg sier at hvis man skal utvikle en muskel til masksimal størrelse så må man bruke isolasjonsøvelser som trener muskelen i en full ROM.

Isolasjonsøvelser sammen med flerleddsøvelser er den beste kombinasjonen av forskjellige årsaker.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg skrev "inneholder lots of isolasjonsøvelser" ikke at det er rene isoprog.

Etter 5kg opp og lavere fett% på ca 10månder holder jeg nok på mitt...
    Det er ingen som skal ha deg til å gjøre noen forandringer.
    Men heller at du får opp øynene for at det finnes flere måter å gjøre ting på. Det som fungerer for noen fungerer ikke nødvendigvis for alle.

Selv har jeg planer om doggcrap til høsten. visst jeg kan finne ut at det er mulig å trene alene. og at man ikke alltid trenger spotting, da jeg ofte trener når studioet er tomt.

Ble medlem
    03-2002
    Selv har jeg våte drømmer om nautilus sin pullovermaskin.
    Det er jo den beste latsøvelsen som finnes

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    jeg skal til oslo i sommer. da får vi kjøre et av dine HIT fullkroppsprogram sammen.

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Hva beviser det?
    Det motbeviser at du må ha kalorioverskudd får å legge på muskel masse. Husk at ingenting kan bevises helt, men kan antydes.

Jeg fikk høre det samme av en instruktør på gymmet mitt (tidligere i spydkast eliten). En mann jeg har stor respekt for kunskapen han bærer på, men han sa til meg at det var umulig å få en god balanse mellom skuldermuskelen uten sidehev. Dette var jeg ganske uenig i med han og vi diskuterte lenge. Det var pga min treningsmetode at det startet. Han har i ettertid sagt at mine skuldre har den balansen uten sidehev.

TEAM BODYTECH

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Snakker vi en sånn pullower maskin som Dorian Yates bruker i filmen sin ?

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    Snakker vi en sånn pullower maskin som Dorian Yates bruker i filmen sin ?
    Yes, en slik maskin er saker det.

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    [HMFMODE] [/HMFMODE]

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Selv har jeg planer om doggcrap til høsten. visst jeg kan finne ut at det er mulig å trene alene. og at man ikke alltid trenger spotting, da jeg ofte trener når studioet er tomt.
    Det skal jeg si deg av erfaring at er fult mulig, men du blir nok litt avhenging av smith maskinen da. Husk at det er ikke alle øvelser du trenger mer en en rep for å nå totall failure i når du kjører DC. Så det er mulig så lenge vi ikke snakker om å ta en 20repper i knebøy uten spotter, hvis ikke du har lyst til å slippe vekten da

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    03-2002
    Det motbeviser at du må ha kalorioverskudd får å legge på muskel masse. Husk at ingenting kan bevises helt, men kan antydes.
    Høres jo smart ut... Da kan jo alle spise med et kaloriunderskudd for da går man jo opp i muskelmasse samtidig som man blir tynnere.. Genialt, og alt dette pga at han spiste 300g+ med proteiner hver dag...
    *ironisk latter*

Jeg har null problemer med å tro at man kan øke muskler på et kaloriunderskudd, men MYE/MAKSIMALT med muskelmasse bygges kun på et kalorioverskudd (over tid).

Jeg fikk høre det samme av en instruktør på gymmet mitt (tidligere i spydkast eliten). En mann jeg har stor respekt for kunskapen han bærer på, men han sa til meg at det var umulig å få en god balanse mellom skuldermuskelen uten sidehev. Dette var jeg ganske uenig i med han og vi diskuterte lenge. Det var pga min treningsmetode at det startet. Han har i ettertid sagt at mine skuldre har den balansen uten sidehev.
    Snakker ikke om balanse.. Snakker om maks utvikling av en muskel, så langt genene lar deg gå.

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2003
    man må nok ligge litt på pluss siden kcal messig om man skal øke bra ja.. men om man gjør dette riktig og spiser rett makronæring til rett tid tror jeg man kan unngå å legge på seg noe særlig fett. Man forbedrer fett/muskelratioen med tid.

Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Høres jo smart ut... Da kan jo alle spise med et kaloriunderskudd for da går man jo opp i muskelmasse samtidig som man blir tynnere.. Genialt, og alt dette pga at han spiste 300g+ med proteiner hver dag...
    *ironisk latter*

Jeg har null problemer med å tro at man kan øke muskler på et kaloriunderskudd, men MYE/MAKSIMALT med muskelmasse bygges kun på et kalorioverskudd (over tid).
    1. Jeg sier ikke at det gjelder alle som en, jeg sier bare at det er fult mulig for en del.

2. Helt enig med deg, en må ligge høyt i kcal for å få de beste gainene. Jeg har fått mine gain av høy protein, altfor høy karbo og lav fett i overkcal

Snakker ikke om balanse.. Snakker om maks utvikling av en muskel, så langt genene lar deg gå.
    Det er noe en kan gjøre når en har trent over lengre tid å fått en stor respektabel muskelmasse. Da kan mann jobbe med sidehev,kickbacks,flyes etc for å få formet ut å få det lille som er igjen av potensiale i musklen.

TEAM BODYTECH

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Hvis man skal utvikle en muskel, i dette tilfelle: et muskelhode, trenger det å belastes. Ved å ikke kjøre sidehevsøvelser vil ikke det midtre hodet på deltoidmuskelen belastes til det maskimale eller i det hele tatt(dette er pga at skulderleddet er det mest bevegelige, forskjellige hoder krever helt forskjellige bevegelsesretninger), dermed motsier visse DC-prinsipper seg selv, i og med at det blir kalt optimalt i forhold til muskelvekst. Utfører ikke muskelen arbeid så vil den ikke vokse, simple as that.
    Det er vel ikke snakk om balanse, men maksimal muskelutvikling vel. Trodde DC handlet om det jeg

1. Jeg sier ikke at det gjelder alle som en, jeg sier bare at det er fult mulig for en del.
    Og dette er det eneste dere baserer argumentene på? Dere har hørt ting folk har oppnådd og tar ikke til tanke på at de som forteller det kan ha gitt dere for lite info om det spesifikke emnet, tar feil, lyver, misforstår ting, inbiller seg ting.
    Det mange gjør er å finne opp ting og si det er sånn, selv om det strider mot enkle naturlover om hvordan kroppen fungerer.
    Som sagt, muskelen vet ikke hvilken øvelse den gjør, den kjenner ikke forskjell på om du løfter benkpress, benker mor di, eller kjører flyes. Det eneste den gjør er å kontrahere, og ved (bare) flerleddsøvelser vil den fullt mulig oppnå mindre kontraksjon basert på mange faktorer ved utførelsen av en bestemt øvelse slik nevnt tidligere.

Man baserer bare ikke et treningsprogramm på antakelser hvis man skal lage et optimalt et, for ikke snakk om å ekskludere ting som er essensielle for optimal fremgang fordi man "selv har opplevd at det ikke funka for meg". Det at den personen ikke opplevde fremgang kan være at personen gjorde det feil, personlig ikke likte det han måtte gjennomføre, spiste for lite i perioden han utførte det osv.
    Sist endret av Ingar; 15-06-05 kl 22:37

GridIron Barbell

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ingar
    Hvis man skal utvikle en muskel, i dette tilfelle: et muskelhode, trenger det å belastes. Ved å ikke kjøre sidehevsøvelser vil ikke det midtre hodet på deltoidmuskelen belastes til det maskimale eller i det hele tatt(dette er pga at skulderleddet er det mest bevegelige, forskjellige hoder krever helt forskjellige bevegelsesretninger), dermed motsier visse DC-prinsipper seg selv, i og med at det blir kalt optimalt i forhold til muskelvekst. Utfører ikke muskelen arbeid så vil den ikke vokse, simple as that.
    Det er vel ikke snakk om balanse, men maksimal muskelutvikling vel. Trodde DC handlet om det jeg
    Alle deltahodene blir belastet i pressøvelser over hodet. I militærpress vil fremre delta få størst belastning, men alle hodene vil fremdeles utføre et arbeid. Press bak nakke gir god stimuli til alle hodene.
    Etter en god baseøvelse er veldig ofte(les, ikke alltid) isolasjonsøvelsene ikke mer enn en god pump. Det at du kliner på med en iso-øvelse etter en baseøvelse, for å nå failure på den muskelen, behøver ikke å bety at den muskelen har jobbet hardt nok for å oppnå mikrotrauma. Failure er ikke annet enn at muskelen har koblet ut nok motorenheter til å ikke kunne kontraktere.

Isolasjonsøvelser har sin funksjon, men folk bruker de ofte feil og for mye. Baseøvelser som gir strekk i muskulaturen, er og blir de beste øvelsene.

Se på styrkeløfterene. Trener hovedsakelig de tre store, bøy,benk og mark, og får generelt bra utviklede muskelgrupper. Burde ikke det fortelle oss noe? Hva med å prøve å trene mer baseøvelser, oftere. Istedet for å splitte programmet i en 50-splitt, og legge på alle isolasjonsøvelser som finnes for å belaste en muskel i alle mulig retninger

Ble medlem
    03-2002
    It is possible to make significant gains in muscular size relative to your potential with only compound movements, but not to reach your absolute potential. The reason for this is simple and undeniable.

The amount of resistance that can be used during a compound exercise is limited by the weakest muscle group in the movement. There will always be some muscles in compound movements that are not exposed to the heaviest amount of resistance they can handle, and muscular growth stimulation (real increases in tissue size, not negligable "sarcoplasmic" growth) is proportional to load.

In a compound movement, the relative contribution of the different muscles involved changes over the full range of motion, with certain muscles being involved significantly at some points, and barely at all during others, resulting in few of the muscle groups being efficiently loaded over the full range of motion. This is important because more efficient loading results in a faster rate of inroad, and thus more fibers recruited and stimulated with less energy wasted. Additionally, research and practical experience has shown that in a large percentage of the population, demonstrable strength increases are specific to the range of motion trained.

I would imagine that most people could come relatively close to their full genetic potential with a few compound movements, but the addition of simple movements will allow for greater development of some muscle groups, and probably faster.

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stripie
    Alle deltahodene blir belastet i pressøvelser over hodet. I militærpress vil fremre delta få størst belastning, men alle hodene vil fremdeles utføre et arbeid. Press bak nakke gir god stimuli til alle hodene.
    Etter en god baseøvelse er veldig ofte(les, ikke alltid) isolasjonsøvelsene ikke mer enn en god pump. Det at du kliner på med en iso-øvelse etter en baseøvelse, for å nå failure på den muskelen, behøver ikke å bety at den muskelen har jobbet hardt nok for å oppnå mikrotrauma. Failure er ikke annet enn at muskelen har koblet ut nok motorenheter til å ikke kunne kontraktere.

Isolasjonsøvelser har sin funksjon, men folk bruker de ofte feil og for mye. Baseøvelser som gir strekk i muskulaturen, er og blir de beste øvelsene.
    Når du utfører en basøvelse vil de forskjellige musklene involvert forandre seg gjennom hele utførelsen, hvorav noen vil bli involvert mye i et stadie og mindre ved et annet. Man kan også som sagt gjøre øvelsen feil, eller ikke oppnå ønsket mikrotrauma pga at de assisterende muskelgruppene "gir seg" først.
    Det er ikke snakk om å kline på med en isolasjonsøvelse for å nå failure på muskelen, men å forsikre seg om at man virkelig oppnår mikrotrauma i den.

Man trenger ikke å kjøre konstant til failure for å oppnå mikrotrauma. Så fort man trener så mye at du overgår det muskelcellene er tilvent, vil det medføre en reduksjon av cellens overskudd og dermed en svekkelse av dens idealtilstand. Cellen vil straks starte sin prosess hvor den ved å øke sin størrelse og styrke, og kompenserer for den nye og større belastningen.
    (Det ønskede vil vel også være å belaste alle muskler optimalt slik at man oppnår optimal muskelvekst og beholder en viss proposjonalitet.)
    Det å kjøre på med bare baseøvelser og håpe den bestemte muskelen (og hodet for den saks skyld) blir stimulert er ikke den mest effektive form for hypertrofisk trening. Ergo mener jeg instillingen om at det er mer effektivt å trene bare med baseøvelser er feil.

Ved iso-øvelser vil det bli lettere rekruttert og stimulert flere muskelfibre i den bestemte muskelen enn ved å utføre baseøvelser og det vil dermed føre til raskere mikrotrauma uten å måtte risikere å minimalt belaste en bestemt muskel, eller muskelhode for den saks skyld.
    Men som sagt, jeg mener uansett at begge typer har sin plass, men isolasjonsøvelser er i min mening like viktig som baseøvelser.

Se på styrkeløfterene. Trener hovedsakelig de tre store, bøy,benk og mark, og får generelt bra utviklede muskelgrupper. Burde ikke det fortelle oss noe? Hva med å prøve å trene mer baseøvelser, oftere. Istedet for å splitte programmet i en 50-splitt, og legge på alle isolasjonsøvelser som finnes for å belaste en muskel i alle mulig retninger
    Hvis vi alle bare nøyde oss med å oppnå generelt bra muskelvekst burde vel ikke denne diskusjonen finne sted (hvem lager et program for så å nøye seg med "generelt bra vekst" ). Vi diskuterer vel den mest effektive metoden for å oppnå hypertrofi, eller hva?
    Ved å inkludere en isolasjonsøvelse for hver muskelgruppe vil det jo ikke føre til mye økning av volum. Jeg synes det er veldig mange unnskyldninger for å gjøre minst mulig som er ute å går.
    Sist endret av Ingar; 16-06-05 kl 17:09

GridIron Barbell

Side 2 av 2 FørsteFørste 12

Lignende tråder

1. Øvelser for å bygge brystet
    By Terje in forum Trening
    Svar: 12
    Nyeste innlegg: 25-02-06, 19:51
  2. Volum i brystet
    By sockets in forum Trening
    Svar: 17