Du skjønner virkelig ingenting du? Å fokusere bare på baseøvelser er en oppfunnet ting som ikke holder mål, det er ikke snakk om å velge noe ovenfor det andre her.Opprinnelig skrevet av eiv
Den eneste måten man kan holde seg fra å stagnere er å forhindre overtrening, og dette gjør man ved f.eks å belaste forskjellige hoder av en muskel slik at man ikke overbelaster en bestemt del. Ved å bytte fra benkpress til hantelbenkpress vil man ikke gjøre stort for å fohindre stagnasjon, siden det hovedsaklig vil belaste akkurat samme musklene.
Og DU aner ikke hvor irriterende det er å lese dritt fra en person som tror han har peiling fordi han bare siterer enkelte ting fra visse "eksperter".---Nei nei nei.. det er mange flere faktorer enn overtrening som spiller inn her! Du sitter å snakker om forskjellige hoder av en muskel-ARGH kan ikke fortelle deg hvor jevlig irriterende det er å høre fra en fyr som ikke har nådd ett bra grunnlag i baseøvelser først! Hantel kickbacks og "pirke" øvelser som treffer "ett hode bakom til venstre om man vrir lillefingen slik for maks stimuli" er ikke veien å gå om man vil bli stor!
"kan ikke fortelle deg hvor jevlig irriterende det er å høre fra en fyr som ikke har nådd ett bra grunnlag i baseøvelser først!"
Haha, hva vet du om hvordan jeg trener, poobardass?
Jeg bruker personlig hovedsaklig baseøvelser, men isolasjonsøvelser har sin plass, og det ville vært dumt hvis jeg f.eks skulle kjørt brede dips når jeg allerede kjører flere flerleddsøvelser. Du påstår det er flere faktorer enn overtrening som spiller inn ved stagnasjon (feil teknikk og psykiske instillinger er dog noen ting, men ikke valg av øvelse) også kommer du ikke med noen form for begrunnelse whatsoever. Morsomt. Vet du hva stagnasjon er?
Åja, budskapet ditt ja. Si meg, hvilken form for idrettslig bakgrunn har du? Hva kan du virkelig om trening? Alle artiklene du har lest fra DC? Det du sier er det samme som å si "løft vekter og du vil vokse". Jeg prøver å fortelle deg at selv om baseøvelser er viktig med tanke på økning i muskelmasse, så har isolasjonsøvelser like bra effekt på den bestemte muskelgruppen du trener.---Det er bare ikke mulig over tid å få en prosentvis like bra økning i flyes som i benkpress! Flytt mer vekt i baseøvelser over tid og du vil vokse er budskapet mitt (om man ikke er på proff nivå).
Hadde du visst noe om hvordan trening påvirker kroppen så hadde du skjønt det.
Det går ikke an å få like bra økning prosentvis i vekt løftet ved en isolasjonsøvelse som en baseøvelse, MEN med tanke på ÈN muskel som er involvert i den baseøvelsen, tror du man får bedre prosentvis økning på den bestemte muskelen ved å bare gjøre en øvelse som involverer flere muskelgrupper enn man får når man isolerer denne bestemte muskelen?![]()
Du skriver her at du mener at du bare vil øke i benk, og aldri i flyes. Man kan selvsagt øke like mye prosentvis i flyes som ved benkpress, bare ikke ved samme hastighet (siden benkpress involverer flere muskelgrupper). Det at du har økt i benkpress vil heller ikke hovedsaklig si at du har økt i styrke på bryst, siden du bruker flere muskelgrupper på øvelsen)
ROFL! Ja, da må jeg vel gi meg. Eiv lover at man bare får brutal styrke ved baseøvelser.---Jeg skal love deg at det ikke er flyes som har gitt disse personene brutal styrke. BASEØVELSERBrutal styrke vil man oppnå med baseøvelser, ja. Men ved baseøvelser vil det ikke være sikkert at du har oppnådd større styrke i en spesiell muskel enn du ville gjort med en isolasjonsøvelse (kanskje heller tvert imot, siden det er lett å gjøre enkelte baseøvelser feil, slik at det ikke stimulerer den ønskelige muskelgruppen i det hele tatt) Begge typer øvelser har sin plass, og ingen er virkelig bedre enn en annen.
Derfor mener jeg det er direkte tåpelig at du prøver å komme frem til at flyes ikke er en bra øvelse siden "man ikke blir brutalt sterk i den" (og ikke kommer du med noen form for gyldig begrunnelse på hvorfor heller)
Det handler ikke om hvilken øvelse du benytter deg av, det handler om arbeidet muskelen utfører.
Jesus Christ, så hvis en bolende bygger med horribelt bra genetisk grunnlag sier isolasjonsøvelser er dritt så hører du blindt på det? Ja, hva skal vi med vitenskap når vi bare kan stole på de som tydeligvis har hatt suksess med det de gjør? Du tenker ikke på at de kanskje hadde økt mer ved å inkludere isolasjonsøvelser f.eks, og at de hadde gjort det feil når de først "fant ut" at det ikke funket? Det er slik myter oppstår, èn person sier at noe er på en bestemt måte fordi han tror det (eller vil lette samvittigheten sin fordi han ikke gjør det---Det er nok av vitenskap der ute, som har vist seg i virkeligheten å ikke funke i det hele tatt! Dette gjelder tilskudd, treningsmetoder, matinntak osv. Jeg liker å stole på hva som virker i den virkelige verden, ikke hva som står på papiret.) og alle som er ulærte nok vil høre blindt på det.
Du mener det er mer feil med vitenskap enn det er med påstander til visse selvutnevnte eksperter altså? Fordi en person er supersvær, betyr ikke det at han er mer ekspert på området enn en som er mindre.
En muskel kjenner ikke forskjell på om du kjører en compound- eller isolasjonsøvelse, øker du f.eks i en isolasjonsøvelse for bryst, triceps og skuldre vil du også bli sterkere i en baseøvelse. Skjønner du hva jeg mener? Jeg sier ikke man skal bytte ut baseøvelser med isolasjonsøvelserSelvfølgelig er alle forskjellige og må justere trening og kost til seg selv.. dette gjelder spesielt treningsvolum. Men poenget mitt er at stor styrkeøkning over tid i COMPOUND øvelser er det som vil gi den største muskeløknigen-OM det gjøres ved 5set eller 10set på muskelen per uke er uviktig.. Det som betyr noe er at det er tilpasset DEG og din kropp., men ikke utelukke isolasjonsøvelser og kalle de ineffektive fordi man har utviklet egne tåpelige, simple og grunne teorier om hvorfor de er det.
Hva har det med saken å gjøre? En styrkeøkning er en styrkeøkning, om det type 1RM-trening eller annen RM-trening.Når jeg snakker om styrkeøkning snakker jeg ikke om 1rm men 8-15rm.
LEST ALT JEG HAR SKREVET OG TENK DEG OM FØR DU SKRIVER TILBAKE![]()

LinkBack URL
About LinkBacks

) også kommer du ikke med noen form for begrunnelse whatsoever. Morsomt. Vet du hva stagnasjon er?
Brutal styrke vil man oppnå med baseøvelser, ja. Men ved baseøvelser vil det ikke være sikkert at du har oppnådd større styrke i en spesiell muskel enn du ville gjort med en isolasjonsøvelse (kanskje heller tvert imot, siden det er lett å gjøre enkelte baseøvelser feil, slik at det ikke stimulerer den ønskelige muskelgruppen i det hele tatt) Begge typer øvelser har sin plass, og ingen er virkelig bedre enn en annen.
Svar med sitat

) klarte han ikke få kontakt i bryst pga det var sterkere enn støtte musklene, dette tilfelle var kun i bryst.