Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 72

Tråd: En historie til ettertanke

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36

En historie til ettertanke

http://www.agderposten.no/apps/pbcs....105090062/1004

Jeg har postet denne linken før i dag i en annen post men følte at den også fortjener sin egen post siden jeg faktisk kjente Ronny ganske godt og syntes det er veldig trist at han ikke fikk leve det livet han ønsket.
    Sist endret av ts; 14-05-05 kl 22:23
    Gi 110% eller gi faen og dra hjem.

Myntsamler G.Ravn sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    38
    Trist.

Varg
    Gjest
    Jeg kondolerer TS.. Vet hvordan det er å miste en venn.. Denne historien får man til å tenke litt over hvilken påkjenninger man utsetter kroppen vår for.. Er det virkelig verd å sette liv å helse på spill for å oppnå "drømmekroppen".. Det som skremmer meg er at han viste om at familien hadde en historie med dårlig hjerte, men trosset dette med sitt bruk av AAS....

Superior newbie crypted sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    29
    brukte han mye vekst? kondolerer

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36
    Jeg tror nok at de fleste som blir oppslukt av kroppsbygging og trening når et punkt hvor treningen og fokuset ikke lenger er helsemessig forsvarlig.
    Ønsket om å stadig bli større og sterkere, samtidig som evnen til å se på seg selv objektivt forsvinner, gjør at mange ofrer både helse, familie og venner for å oppnå drømmekroppen.
    Det som er ironisk er at ingen kropp er perfekt for alltid, kroppen vil forfalle som et resultat av aldring, selv med bruk av steroider og lignende preparater. Spørsmålet blir til slutt; er det verdt å ofre så mye for å oppnå noe som til syvende og sist vil forfalle.
    Det finnes så mange andre verdier i livet som er verdt å gi oppmerksomhet før det er for sent, hva skal man med den perfekte kropp om man sitter der alene i en liten leilighet og plutselig opplever at livet har passert.
    Jeg fikk en slik aha opplevelse for et par år siden nå og har sakte men sikkert trukket meg bort i fra hardcore miljøet. Jeg våknet rett og slett en dag og fant ut at dette kan umulig være bra. Hele mitt voksne liv har jeg identifisert meg som person i byggermiljøet og jeg har virkelig vært besatt av trening og kosthold. Jeg valgte faktisk å trene fremfor å dra i min egen brors konfirmasjon, det hendte også flere ganger at jeg dro på gym'et på julaften og andre helligdager for å trene.
    Jeg brukte også en del steroider under min trening, heldigvis hadde jeg en forståelsesfull lege som hjalp meg med oppfølging. Jeg har også forståelsesfulle foreldre som jeg heldigvis alltid har hatt et åpent forhold til og da gikk det jo an å fortelle dem hva jeg drev med også. Selv om jeg gikk til legen ofte for å ta blodprøver, og de viste seg å være fine så kjente jeg at kroppen min gradvis ble "sliten", kan vel sammenligne det med slitasjen på en trimmet motor. Smerter i håndledd,knær og skuldre ble mer og mer dominante som følge av treningen og steroidebruket.
    Det er nå flere år siden jeg brukte steroider sist og treningen er nå endelig justert ned på et lavt hobbymosjonist nivå. Igjen sitter man med minnene fra den gang man var i form, mens foran meg har jeg nå min egen lille familie, stasjonsvogna i garasjen og alt det som hører voksenlivet til
    Jeg angrer ikke på det valget jeg tok da jeg valgte å komme meg ut av hardcore miljøet, tro meg på at om man blir i det miljøet for lenge så blir man slukt opp og alt annet går for lut og kaldt vann.
    Jeg vet at det er mange som vurderer å bruke steroider her inne og til det kan jeg bare si at det er et valg dere må ta selv.
    Personlig vil jeg anbefale dere å ta det valget basert på kunnskap og i samråd med en lege, ikke spis piller eller sett sprøyter ukritisk etter råd fra den største karen på gym'et.
    Man bør også informere de nærmeste om hva man har tenkt å gjøre og diskutere det med dem, er man ikke er voksen nok til å fortelle sine nærmeste eller legen sin hva man har tenkt å gjøre, så er man iallefall ikke voksen nok til å bruke steroider spør du meg. Jeg har sett mange forhold bli oppløst fordi den ene parten har brukte steroider i hemmelighet og når dette har blitt oppdaget har samboeren i beste fall utløst svære krangler, og noen forhold har blitt oppløst på grunn av dette.
    Jeg anbefaler ingen å bruke steroider som følge av det jeg har skrevet i denne tråden, bare så det er forstått.
    Sist endret av ts; 09-05-05 kl 20:12
    Gi 110% eller gi faen og dra hjem.

Medlem Memento sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Kondolerer, og takker for at du deler disse historiene.

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Dette var sørgelig, og veldig tankevekkende! Takk for at du deler erfaringene dine med oss, ts. Også de som ikke er så enkle.
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Varg
    Gjest
    Dette er det jeg vil kalle en sunn diskusjon ang AAS..

Medlem laban sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    30

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    #5 av ts gjorde at denne åkte rett i Hall og Fame , håper ikke noen har noe imot det.

Amor fati Avsluttet brukerkonto sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Synes det er noe av det beste som er skrevet på dette forumet.

Varg
    Gjest
    Enig

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Rørende og tankevekkende.
    -Kropps bygger på heltid, IKKE deltid.
    -Har KUN muskelbilder på facebook. har ikke stort annet å vise til.
    -Trener HARDT, annen hver dag.
    -Lar blodet BLØ på trening.
    -1 kg kylling, HVER dag.
    -Har janteloven i PWO-shaken.
    -37% ren.

The list!

Big Boy

Mitt bidrag.

Superior newbie crypted sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    29
    veldig bra skrivd ts.

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Mange ser nok på AAS/trening som det eneste som er litt meningsfylt i livet. Og da blir TS sin post en digresjon som bare vil være til ettertanke til mørket slår inn.

Man vet ikke hva man har før man mister det. Man lærer ikke å verdsette ting før man mister de (...). Denne erfaringen er det mange som må FÅ , før de faktisk skjønner at det er "More to life" , enn bare trening, kuring og kyllingfileter.

For min egen del har det alltid vært at selv om jeg er svært seriøs med trening og kostholdet (etter mitt eget syn) , vil jeg aldri nekte meg selv å spise annerledes i perioder og trene litt mindre når jeg ikke har full tilgjengelighet av hva jeg måtte ønske , som ofte i sammenheng med at jeg er borte, eller invitert med på noe.

Ingen diett eller muskel kan gi deg den livsgløden og opplevelsen man har av andres selskap , og det å bli satt pris på av folk rundt deg , som betyr mye for deg.

Nå er det mange som får til å kombinere kuring med sitt vanlige liv , men som TS nevner - og uvilkårlig av hva rapporter sier, så kan aas ødelegge forholdet ditt til mennesker rundt deg. Konsekvensene kan være katastrofale. Dette kan bare være en påbegynnelse av en større og mer ond sirkel. Kanskje blir det slutt mellom deg og dama, du krangler kanskje litt hjemme osv. Du begynner å gi faen i jobb/skole, og lurer deg selv til å tro at du må bli så så stor og muskuløs for å få det du vil ha i livet. Du mister bakkefestet, og glemmer resten av verden.
    Sist endret av Hardway; 09-05-05 kl 21:20
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Det som gjerne er problemet er at folk lar ting ta av helt villt og lar målene,grensene endres underveis.

Hadde man skrevet ned noen regler tidlig i sin treningskarriere og FULGT de så tror jeg problemene hadde vært mindre enn mange opplever , bol eller ikke bol.

Jeg har snakket med utallige personer som opp gjennom årene som har spurt meg spørsmål som vitner om ekstrem frykt for bivirkninger før de har begynt med AAS , de har vært opptatt av synlige ting som vil "avsløre" de som AAS brukere (veske,kviser,håravfall,rask vektøkning,gyno) mens de bivirkningene som ikke er synlige men mye viktigere å tenke på de blir ikke nevnt.
    Treffer man disse personene igjen 6måneder senere så har de stort sett uten unntak glemt det de fryktet den gangen de begynte , spørsmålene har endret seg til f.eks hva er det mest effektive for ditt og datt og bivirkningene spør de ikke om.
    Det finnes selvsagt masse solskinnshistorier men jeg har inntrykk av at folk blir hekta på volum og glemmer realiteten og hva som egentlig gjelder og er verdifullt her i livet.

Jeg har sett folk se totalt utrente ut samtidig som de bruker mer enn en proff jeg kjenner bruker og fortsatt lever de i troen på at bare de bruker nok og lenge nok så vil de nå målene sine ,det de ikke tenker på er at målene dyttes foran dem og vil aldri nås , ........aldri.
    Jeg var 66kilo da jeg begynte å trene , jeg hadde en drøm om 75-80kilo med noe som minner om synlige mavemuskler.
    Nå noen år senere så ville jeg sett på meg selv som en tynnfeit person om jeg så ut som drømmen min for få år siden.
    Jeg sier tusen takk til TS , du har sparket meg i ribbeinet og nok en gang mint meg på at dette med trening er en hobby.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    For en deprimerende holdning. Jeg kan likegodt begynne å samle på frimerker og slutte å trene med det samme.
    Jeg orker ikke å gjøre noe 50%.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Come back king Platon73 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio
    For en deprimerende holdning. Jeg kan likegodt begynne å samle på frimerker og slutte å trene med det samme.
    Hvis du opplever det som deprimerende at folk syns andre ting er viktigere her i livet enn trening så sier det vel mer om livet ditt enn andres.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Du har jo ikke skjønt noe som helst du....

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av HIT
    Du har jo ikke skjønt noe som helst du....
    For en tullete påstand. At jeg har en annen prioritering betyr da ikke at jeg ikke har skjønt det.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    32

Jeg synes rett og slett kommentaren din er arrogant. Du blir vel kanskje voksen en gang du også?

Ble medlem
    03-2002
    For en tullete påstand. At jeg har en annen prioritering betyr da ikke at jeg ikke har skjønt det.
    Du har fortsatt ikke skjønt det.....

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Let it go! Tråden blir ikke bedre av dette!
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Bronse Member Pensjonert bruker.. sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Br ainnlegg ts! Kaaaaarma

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Trist detta med kompisen din, ts. Kjempeinnlegg. Top of the line!

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Veldig verdifullt med inside info om så viktige ting. Takk TS. Kondolerer.
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Kondolerer TS.

Utrolig bra og gjennomtenkt det andre innlegget ditt. Er bare en hobby dette med trening, veldig få av oss vil kunne tjene noe på denne sporten, og det er ingen mening med å fokusere på det 24/7 etter min mening, bedre å isteden ha det som en hobby som beriker livet ditt.
    Sist endret av Smite; 11-05-05 kl 20:23

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Jeg har gjort det til en livsstil, noen ganger tenker jeg over hva vei dette fører. Men målene mine er faste og klare. Jeg gir ikke noe bare 50% som vio sier, men jeg ser ikke vekk ifra at jeg sklir ut ifra dette mer og mer. Jeg håper vel kanskje at jeg en gang kan bli fornøyd med meg selv, gjøre ting uten å tenke på hva dette har å si. Har mange år enda fremfor meg(håper jeg), bare tiden vil vise.
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Altså, min bombastiske uttalelse går for følgende:
    Jeg er enig med ts i at man mister perspektiv dersom treningen ikke er helsefremmende, men det motsatte. Som om man trener selv om man har influensa eller kyssesyke, eller går tungt på steroider.
    Derimot synes jeg det er hykleri å projisere dette videre på treningen vår som livsstil. At det å spise for mye, trene for mye osv er noe vi må ta med måte. Blabla. Indirekte sies det jo da at enhver som gjør noe helhjertet og med maksimal innsats bør se til å jenke seg.

Varg
    Gjest
    Tror du bør lese gjennom tråden en gang til, og tenke deg litt om før du skriver noe mer..

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Så kontemplerte vi er. Argumentløs hersketeknikk. Flotte greier
    Jeg prioriterer treningen høyere enn du gjør, med alt det innebærer. Det får du bare leve med. Jeg er en av dem som pumper på juleaften. hehe.

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Kan du ikke heller skrive i profilen din om hvor ofte du trener?
    -Kropps bygger på heltid, IKKE deltid.
    -Har KUN muskelbilder på facebook. har ikke stort annet å vise til.
    -Trener HARDT, annen hver dag.
    -Lar blodet BLØ på trening.
    -1 kg kylling, HVER dag.
    -Har janteloven i PWO-shaken.
    -37% ren.

The list!

Big Boy

Mitt bidrag.

ctj
    ctj er ikke aktiv
    Medlem
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kim Falch
    Kan du ikke heller skrive i profilen din om hvor ofte du trener?
    Øhh..

Superior newbie Flexus sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Innlegget til TS syns jeg var bra, men artikkelen i avisen syns jeg rett og slett var upassende og dømmende. F.eks denne uttalelsen: "Og da Ronny ikke hadde de karakteristiske bivirkningene, som oksenakke..." Er en grov nakke en bivikning av AAS bruk? Hm, får også et inntrykk av at et gjennomtenkt og sundt kosthold også blir stilt i dårlig lys.
    Har jo vært noen slike lignede episoder før, der de i avisen skriver ut fra morens perspektiv. Ikke at det trenger å være dumt, men da kan de spare seg for å skrive ned spekulasjonene til en mor, som desperat på jakt etter noe/noen å sette skylda på.
    Sist endret av Flexus; 20-05-05 kl 22:40
    It`s time to put some hussle behind this muscle.

Medlem novice_man sin avatar
    Ble medlem
    02-2002
    Alder
    31
    Etter det jeg har hørt så brukte han en del andre ting enn AAS også. Da tenker jeg på narkotiske stoffer(dette skal jeg ikke påstå 100% sikkert, men det er det jeg har hørt). ..

Kliss nytt medlem Skaukar sin avatar
    Ble medlem
    04-2005
    Alder
    24
    Det som er litt ironisk i denne sammenheng er at dem som har "et liv utenom treninga" ofte får bedre resultater også.

Satyr blah sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Veldig tankevekkende tråd. Karma!
    “Having a pump is like having sex. I train two, sometimes three times a day. Each time I get a pump. It’s great. I feel like I’m coming all day...”

- Arnold Schwarzenegger

Littlefield
    Ble medlem
    04-2005
    sterke greier..er ikke lenge siden en på gymmet vårt bukket under for samme skjebne...utrolig trist og tankevekkende artikkel..

Superior newbie
    Ble medlem
    04-2005
    Karma til TS!!!

Superior newbie Embla sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    30
    Bra tråd og til ettertanke.
    Men jeg synes det blir respektløs spekulere i om en som ikke lever lenger brukte noe annet.
    Gutten er borte , og moren har gjort noe veldig bra ved å stå frem med sin historie,
    kankskje det hjelper noen andre.
    "Never discuss with an idiot. They will drag you down to their level and then beat you with experience".

Superior newbie
    Ble medlem
    04-2005
    Jeg synest det er trist og se at folk ikke innser at det finnes andre verdier i livet som er like\mer viktige enn muskler,kosthold,tilskudd og steroider.
    For noen så er det kansje for seint å innse dette, da dem ellerede har\kan ha blitt sterile eller er som en 70år innvendigt som nevnes om denne unge 25-åringen som hjertet stoppet på.

Det finnes allformange som putter i seg div stoffer som dem ikke kjenner godt nok til,bare for at dem skal se litt bedre ut, eller løfte litt mer i benkpress.

Jeg synest det er trist og se at folk bryr seg så lite om hva dem utsetter sin egen kroppen for, å ikke minst dem rundt seg.

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    Trist...

Medlem janne sin avatar
    Ble medlem
    01-2003
    Alder
    38
    Karma til deg ts.... Kjente jo også Ronny, og vil bare si at han var en veldig snill og fin gutt!

Hilsen Arnfinn og Janne.

Superior newbie treningsnarkis sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Alder
    28
    karma for den!!

Det er en tankevekker...

Takk fro at du deler den med oss!

Medlem Avean sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    29
    Det at folk tar stoffer tror jeg er ett alvorlig stort problem siden det er akseptabelt på treningsstudioene. Når du får kjøpt diverse carbo og protein drinker og merker effekten, så er det lett å plutselig bli hekta for så å gå over til tyngre saker.

Jeg har sett venner som har gått på kreatin og diverse tilskuddskosthold virkelig forfalle. Etter 1 måned så løfter de mer enn hva jeg har oppnådd på ett halvt år, men kroppen er osså utav symmetri. Tynne armer og de svære bicepsene sånn at de ser ut som tegneserie figuren PopEye. Samtlige av dem har sluttet å trene og noen har blitt syltynne mens andre har blitt skikkelig feit etter mye bruk av kreatin. Vet at sånt i teorien er ufarlig men etter å ha sett det i praksis ser jeg negativt på det.

Jeg trener veldig mye og jeg stortrives. Gjør det for å ha en sunn og frisk kropp, ofrer ikke helsen for å få større volum på musklene.

Nå blir jeg sikkert kritisert av kroppsbyggere siden du er nødt til å ta noe tilskudd for å få stor muskelvekst, men er ikke alle som tar det med måte.

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Sitat Opprinnelig skrevet av Avean
    Det at folk tar stoffer tror jeg er ett alvorlig stort problem siden det er akseptabelt på treningsstudioene. Når du får kjøpt diverse carbo og protein drinker og merker effekten, så er det lett å plutselig bli hekta for så å gå over til tyngre saker.

Jeg har sett venner som har gått på kreatin og diverse tilskuddskosthold virkelig forfalle. Etter 1 måned så løfter de mer enn hva jeg har oppnådd på ett halvt år, men kroppen er osså utav symmetri. Tynne armer og de svære bicepsene sånn at de ser ut som tegneserie figuren PopEye. Samtlige av dem har sluttet å trene og noen har blitt syltynne mens andre har blitt skikkelig feit etter mye bruk av kreatin. Vet at sånt i teorien er ufarlig men etter å ha sett det i praksis ser jeg negativt på det.

Jeg trener veldig mye og jeg stortrives. Gjør det for å ha en sunn og frisk kropp, ofrer ikke helsen for å få større volum på musklene.

Nå blir jeg sikkert kritisert av kroppsbyggere siden du er nødt til å ta noe tilskudd for å få stor muskelvekst, men er ikke alle som tar det med måte.
    Jeg er ikke kroppsbygger, men må nok si at du er litt ute og sykler her. Man blir ikke hekta av protein og karbohydrater. Og det bidrar på ingen måte til usymmetri! Hvor mange gram muskler tror du man kan bygge på en måned?

Kom gjerne med forskningsresultater som underbygger det du sier her.
    --tjeh

Ble medlem
    03-2002

Unnskyld at jeg sier det, men dette innlegget må være en fleip. Til dere alle her på forumet, det er IKKE jeg some fakenicker.

Patetisk - X Kjekkas sin avatar
    Ble medlem
    10-2003

Du har et poeng her. Jeg har vært avhengig av karbohydrater og protein nå i over 23 år. Klarer ikke slutte... Har bare balla seg på. Prøvde kreatin for første gang for et par år siden. Gambler med fremtiden min ja.. Uansett,

Stay clean, man!

P.S Litt off-topic, men dette er det første innlegget jeg har lest som jeg bare vet at jeg måtte gitt karma, men ikke er sikker på fargen... he he.

Superior newbie Liquid sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    FAEN hva er det jeg gjør galt siden bicepsene mine ikke ligner på popeye sine når jeg bruker kreatin??? Jeg er forresten også en tung misbruker av proteiner og karbohydrater. Hender også i ny og ne at jeg ikke klarer å holde igjen på å stappe innpå noen omega 3-6-9 og vitaminer/mineraler når det kniper som værst Så til alle ungdommer som ligger i startgropa og vurderer dette faenskapet, IKKE gjør det, du ender bare opp med et ødelagt liv...
    JA, det skal gjøre vondt...!!!

Medlem janne sin avatar
    Ble medlem
    01-2003
    Alder
    38

Dette MÅ jo være en fleip.....Visst ikke er du på en måte "litt" ute på landet her.....ja jeg er hekta på karbo og proteiner.....

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. blodtypediett?
    By Kloster in forum Kosthold
    Svar: 54
    Nyeste innlegg: 09-03-08, 21:03
  2. Svar: 16
    Nyeste innlegg: 10-05-05, 12:58
  3. Svar: 2
    Nyeste innlegg: 20-03-05, 09:12
  4. Svar: 1
    Nyeste innlegg: 30-01-04, 14:56