Side 2 av 2 FørsteFørste 12
Viser resultatene 51 til 72 av 72

Tråd: En historie til ettertanke

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Avean
    Det at folk tar stoffer tror jeg er ett alvorlig stort problem siden det er akseptabelt på treningsstudioene. Når du får kjøpt diverse carbo og protein drinker og merker effekten, så er det lett å plutselig bli hekta for så å gå over til tyngre saker.

Jeg har sett venner som har gått på kreatin og diverse tilskuddskosthold virkelig forfalle. Etter 1 måned så løfter de mer enn hva jeg har oppnådd på ett halvt år, men kroppen er osså utav symmetri. Tynne armer og de svære bicepsene sånn at de ser ut som tegneserie figuren PopEye. Samtlige av dem har sluttet å trene og noen har blitt syltynne mens andre har blitt skikkelig feit etter mye bruk av kreatin. Vet at sånt i teorien er ufarlig men etter å ha sett det i praksis ser jeg negativt på det.

Jeg trener veldig mye og jeg stortrives. Gjør det for å ha en sunn og frisk kropp, ofrer ikke helsen for å få større volum på musklene.

Nå blir jeg sikkert kritisert av kroppsbyggere siden du er nødt til å ta noe tilskudd for å få stor muskelvekst, men er ikke alle som tar det med måte.

Dang, lenge siden jeg har hørt dette og sist gang det var når jeg gikk i 9klasse og hadde startet å trene og alle skulle forklare meg at jeg kom til å ligge som et vrak når jeg var 17 Gjør jeg det? Nei. Er jeg bygger på mer enn "hobbynivå"? Ja. Er jeg skadet eller har hatt skader fysisk eller psykisk av bygging? Nope....

Addicted for life.......

TEAM BODYTECH

KWG
    KWG er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem KWG sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    39

ikke bare bare

Ikke bare bare med den treningen, kan bli for mye av det som i dette tilfelle.
    Jeg har et helt vanlig og greit trenings program på et trenings senter.

Jeg kan ikke helt si jeg synes det er noe særlig at folk driver å putter i seg ting og tang bare for å få større kropp og mer muskler. Hehe vet ikke om det stemmer, men har hørt at enkelte ting av de man putter i seg for å få større kropp og mer muskler. At det kan innvirke på pikken, kan bli mindre. Har også hørt at det kan innvirke på puppene til damene, de får mindre pupper.

Bronse Member Kryor sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av KWG Vis post
    Ikke bare bare med den treningen, kan bli for mye av det som i dette tilfelle.
    Jeg har et helt vanlig og greit trenings program på et trenings senter.

Jeg kan ikke helt si jeg synes det er noe særlig at folk driver å putter i seg ting og tang bare for å få større kropp og mer muskler. Hehe vet ikke om det stemmer, men har hørt at enkelte ting av de man putter i seg for å få større kropp og mer muskler. At det kan innvirke på pikken, kan bli mindre. Har også hørt at det kan innvirke på puppene til damene, de får mindre pupper.
    Har hørt at i enkelte tilfeller så kan folk rett og slett fordampe!!
    Er du på beachen, så soler du deg i orntli' sol assa.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kryor Vis post
    Har hørt at i enkelte tilfeller så kan folk rett og slett fordampe!!
    Neinei, du blir blågrønn og havner i kina!!!
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Bronse Member - III Artifex sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mr.Gluteus Vis post
    Neinei, du blir blågrønn og havner i kina!!!
    Men hva som de bor i kina fra før da?
    GUN SHOW

I am the stiff nipple scissor man
    Tonight you can kiss your nipples goodbye

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Artifex Vis post
    Men hva som de bor i kina fra før da?
    De er allerede en tapt sak.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

KWG
    KWG er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem KWG sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    39

kommer hit

coffee de som er i Kina fra før, kommer hit til norge. HEHHEEHHE

Bronse Member - III Artifex sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av KWG Vis post
    coffee de som er i Kina fra før, kommer hit til norge. HEHHEEHHE
    Tror du har rett, kommer sikkert til skaregata 9. Så må de selge kroppen sin og spille på spilleautomat for å overleve....
    GUN SHOW

I am the stiff nipple scissor man
    Tonight you can kiss your nipples goodbye

Medlem ledix sin avatar
    Ble medlem
    01-2007
    Alder
    32
    Sitat Opprinnelig skrevet av haraldulv Vis post
    Jeg synes rett og slett kommentaren din er arrogant. Du blir vel kanskje voksen en gang du også?
    jepp, voksen blir han nok. men først må han gå på en smell som ikke ligner noen smell han har vært utfor før!!!

Medlem ledix sin avatar
    Ble medlem
    01-2007
    Alder
    32
    Sitat Opprinnelig skrevet av ts Vis post
    Jeg tror nok at de fleste som blir oppslukt av kroppsbygging og trening når et punkt hvor treningen og fokuset ikke lenger er helsemessig forsvarlig.
    Ønsket om å stadig bli større og sterkere samtidig som evnen til å se på seg selv objektivt forsvinner gjør at mange ofrer både helse, familie og venner for å oppnå drømmekroppen.
    Det som er ironisk er at ingen kropp er perfekt for alltid, kroppen vil forfalle som et resultat av aldring, selv med bruk av steroider og lignende preparater. Spørsmålet blir til slutt; er det verdt å ofre så mye for å oppnå noe som til syvende og sist vil forfalle.
    Det finnes så mange andre verdier i livet som er verdt å gi oppmerksomhet før det er for sent, hva skal man med den perfekte kropp om man sitter der alene i en liten leilighet og plutselig opplever at livet har passert.
    Jeg fikk en slik aha opplevelse for et par år siden nå og har sakte men sikkert trukket meg bort i fra hardcore miljøet. Jeg våknet rett og slett en dag og fant ut at dette kan umulig være bra. Hele mitt voksne liv har jeg identifisert meg som person i byggermiljøet og jeg har virkelig vært besatt av trening og kosthold. Jeg valgte faktisk å trene fremfor å dra i min egen brors konfirmasjon, det hendte også flere ganger at jeg dro på gym'et på julaften og andre helligdager for å trene.
    Jeg brukte også en del steroider under min trening, heldigvis hadde jeg en forståelsesfull lege som hjalp meg med oppfølging. Jeg har også forståelsesfulle foreldre som jeg heldigvis alltid har hatt et åpent forhold til og da gikk det jo an å fortelle dem hva jeg drev med også. Selv om jeg gikk til legen ofte for å ta blodprøver, og de viste seg å være fine så kjente jeg at kroppen min gradvis ble "sliten", kan vel sammenligne det med slitasjen på en trimmet motor. Smerter i håndledd,knær og skuldre ble mer og mer dominante som følge av treningen og steroidebruket.
    Det er nå flere år siden jeg brukte steroider sist og treningen er nå endelig justert ned på et lavt hobbymosjonist nivå. Igjen sitter man med minnene fra den gang man var i form, mens foran meg har jeg nå min egen lille familie, stasjonsvogna i garasjen og alt det som hører voksenlivet til
    Jeg angrer ikke på det valget jeg tok da jeg valgte å komme meg ut av hardcore miljøet, tro meg på at om man blir i det miljøet for lenge så blir man slukt opp og alt annet går for lut og kaldt vann.
    Jeg vet at det er mange som vurderer å bruke steroider her inne og til det kan jeg bare si at det er et valg dere må ta selv.
    Personlig vil jeg anbefale dere å ta det valget basert på kunnskap og i samråd med en lege, ikke spis piller eller sett sprøyter ukritisk etter råd fra den største karen på gym'et.
    Man bør også informere de nærmeste om hva man har tenkt å gjøre og diskutere det med dem, er man ikke er voksen nok til å fortelle sine nærmeste eller legen sin hva man har tenkt å gjøre, så er man iallefall ikke voksen nok til å bruke steroider spør du meg. Jeg har sett mange forhold bli oppløst fordi den ene parten har brukte steroider i hemmelighet og når dette har blitt oppdaget har samboeren i beste fall utløst svære krangler, og noen forhold har blitt oppløst på grunn av dette.
    Jeg anbefaler ingen å bruke steroider som følge av det jeg har skrevet i denne tråden, bare så det er forstått.
    Det med at du valgte å trene i stedet for å gå i konfirmasjonen til broren din... det gjør sterkt inntrykk på meg. Det viser hvor sjukt dette kan bli...!

Og det er sant som du sier.. hele regla. Man sitter der en dag: ensom, "gammel" (kanskje bare 25 men man føler seg gammel!) og i en liten leilighet eller en hybel. På benken står boks på boks med preparater og pulver, de eenste meldingene på mobilen gjelder trening og effekt av preparater, du har tatt opp lån for å få råd til alt og kjæresten stakk "i går".

Jeg har vært den som stakk "i går". Livet med en bygger ble rett og slett for jævlig.. enorm egoisme, at man ikke kunne gjøre noe sammen fordi den andre skulle hvile, trene, spise, spise, spise, hvile, kjøre cardio.. fy fader.. rett og slett boring.
    Det som fikk begeret til å flyte over var da jeg måtte på sykehus med blindtarmen og kjæresten min ikke kom pga. deff til et mesterskap, rett og slett for sliten.

For meg var det ikke verdt det.. og så vidt jeg vet var det ikke verdt det for exen min heller. Endte opp på psykriatrisk, tett oppfølging av lege og psykolog flere år etterpå. Ikke en eneste av "vennene" fra miljøet var der heller.

Kan tenke meg du føler deg mye mer tilfreds når du sitter å ser på familien din i dag.

Bra innlegg.

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Det her blir for fjent for meg, for overdrevet.

Psykriatisk? Det har ingenting med bol eller treningen å gjøre. Det er en type mytologi som vi må bli kvitt.

Hvorfor er det over 100.000 kroppsbyggere verden over som er på scenen, bruker AAS og lever ellers normale A4 liv.

Om en halv kriminell fra lav arbeiderklasse som tilfeldigvis er kroppsbygger blir koko, er det da treningen og bolet sin feil? Eller er det kanskje hans eller hennes personlighet, erfaring og mentale helse som fra før av ikke var spesielt god? Jeg mener det siste.

Vi har tusenvis av idrettsutøvere i sommeridrett og vinteridrett som bruker AAS året rundt som har god mental helse.

Hva med de kroppsbyggerne som er høyt utdannet og gjør det stort på andre området i livet?

Istedenfor å bruke den typiske unge mannen med "psykose" som eksempel på hva kroppsbyggere burde ha til ettertanke, hva med å bruke en av de som gjør det bra som eksempel?.

En setning til ettertanke, livet som kroppsbygger er herlig

Når aviser, blader, onlinemagasiner skal skrive noe positivt om kroppsbygging er det alltid en bygger som sier, det er sunt for trivsel og helse og det er en fin hobby. Også i avsnittet under må han nekte for at han bruker bol selv om det sikkert går med 100.000 i året på vekst og bol.

Hvorfor kan det ikke stå, Kroppsbygging er en herlig massasje av mitt maskuline ego....trening er gøy og bol er skøy.

Vi må krampeaktig forsvare vår hobby med dårlige sammenligninger til andre idretter og sport " Nei jeg likte ikke lag idrett"...som at vi sier..."nei asså jeg er en idrettsmann jeg og sunn og norsk..bare trengte litt variasjon!".

Hvorfor må vi unnskylde oss fordi vi liker kroppsbygging? Vi må alltid sammenligne kroppsbygging med andre idretter for å ufarlig gjøre det for Ola Nordmann.

Men er det kroppsbyggere som drikker seg drita 4ganger i uka og lager kvalm på byen?

Why? Hvem bryr seg om hva de synes....om de jogger i 20min en kveld må vi høre om det resten av uka.

Say it loud, I am a bodybuilder and I am proud
    Sist endret av Rock; 09-04-07 kl 17:14
    RockyRock

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock Vis post
    Det her blir for fjent for meg, for overdrevet.

Psykriatisk? Det har ingenting med bol eller treningen å gjøre. Det er en type mytologi som vi må bli kvitt.

Hvorfor er det over 100.000 kroppsbyggere verden over som er på scenen, bruker AAS og lever ellers normale A4 liv.

Om en halv kriminell fra lav arbeiderklasse som tilfeldigvis er kroppsbygger blir koko, er det da treningen og bolet sin feil? Eller er det kanskje hans eller hennes personlighet, erfaring og mentale helse som fra før av ikke var spesielt god? Jeg mener det siste.

Vi har tusenvis av idrettsutøvere i sommeridrett og vinteridrett som bruker AAS året rundt som har god mental helse.

Hva med de kroppsbyggerne som er høyt utdannet og gjør det stort på andre området i livet?

Istedenfor å bruke en den typiske unge mannen med "psykose" som eksempel på hva kroppsbyggere burde ha til ettertanke, hva med å bruke en av de som gjør det bra som eksempel?.

En setning til ettertanke, livet som kroppsbygger er herlig
    Er du på nå?
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Bronse Member
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock Vis post
    Har du noen kilder som kan bekrefte det du sier her? Isåfall vil jeg veldig gjerne lese de.
    No brain, no gain.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sikko Vis post
    Har du noen kilder som kan bekrefte det du sier her? Isåfall vil jeg veldig gjerne lese de.
    Mener du at doping ikke er utbredt blandt toppidrettsutøvere?
    .......................................R.I.P..........................................

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    bump

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Mener du at doping ikke er utbredt blandt toppidrettsutøvere?
    det som nå var litt skummelt er de 47 syklistene som ble tatt i doping i sommer...
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis post
    det som nå var litt skummelt er de 47 syklistene som ble tatt i doping i sommer...
    Skummelt? Hehe, jeg synes bare det er morsomt jeg. Håper det er skigutta/jentene sine tur til vinteren. Gleder meg til forsiden på VG sier "Marit Bjørgen dopingtatt!"

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Skummelt? Hehe, jeg synes bare det er morsomt jeg. Håper det er skigutta/jentene sine tur til vinteren. Gleder meg til forsiden på VG sier "Marit Bjørgen dopingtatt!"
    joa du har jo et poeng! men hvor skal dette ende til slutt da...
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Jeg sitter for tiden og leser "Speed Trap" av Charlie Francis, Ben Johnson's gamle trener. Ben Johnson ble jo, som kjent, tatt for bruk av stanozolol i OLi Seoul i 1988. Etter OL, ble han fordømt av en hel verden og stemplet som en skruppeløs juksemaker uten moralsk ryggrad. Som en avis i Canada skrev: "Thanks a lot, you bastard!!"
    Charlie Francis ble fremstilt som en pusher, som lurte unge idrettsutøvere inn i dophelvetet.
    Etter dette satte canadas idrettsforbund igang en kommisjon som skulle komme til bunns i dopingproblemene i idretten. Den såkalte "Dubin enquiry".
    Stort sett alle vitnene som ble kalt inn vitnet om at bruk av doping var dagligdags i internasjonal toppidrett, og at organene som skulle sikre dopfri idrett, var pinlig ineffektive. Videre kom det frem av høringen at OL-kravene var praktisk talt umulige å oppnå uten bruk av dop. Derfor kan man si at idrettsforbundene indirekte tvinger utøverene til å dope seg.
    En av høringens ledere, konkluderte etter å ha hørt alle vitneutsagnene med å si at "De siste 16 årene med antidopingarbeid har kort sagt utartet seg til å være total sløsing av tid og penger".
    I tiden etter OL 1988, har det kommet frem at 5 av de andre sprinterne i 100m-finalen også dopet seg på det tidspunktet. Carl Lewis som fikk gullmedaljen etter at Ben Johnson ble diskvalifisert, var også dopet, noe som gjør hele spetakkelet til en eneste stor vits.
    "Barcelona-vedtaket" stadfester at man ikke trenger positive dopingtester for å diskvalifisere utøvere, og ta medaljer fra dem. Så lenge man har en offisiell inrømmelse fra utøveren, er dette nok til å knuse dem. Dette vedtaket, satt i gang i 1989, stoppet enhver utøver som hadde planer om å si sannheten om internasjonal idrett. Meldingen fra IOC var klar: "Si sannheten, og vi knuser deg!".
    Kort sagt, det er som alle andre organisasjoner som har noe makt, være det seg IOC, EU, FN eller div. land: Korrupt, skruppeløst og kort sagt jævlig. Ingen overraskelser med andre ord.
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Ja Fowler. Ingen overraskelser overhodet. Men morsomt at folk fortsatt syns det er sjokkerende å lese om slike ting i avisa og si "helvetes juksemaker"!

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Ja, folk blir som regel overrasket. Folk lever i en boble. Vi har overgitt all makt til en liten "elitegruppe" mennesker, som skal bestemme alt for oss. Hvilke lover vi skal følge, hva barna våre skal lære på skolen, hva planetens ressurser skal brukes til osv. Alt dette forutsetter enten en stor tro på menneskehetens godhet, eller illusjoner om at vi har en form for kontroll over hva som skjer i "de høyere hold".
    Begge deler er uansett ubegrunnet. Vi er uansvarlige suckers som er enkle å lure, enkle å kontrollere. Skjønner egentlig ikke hva IOC bekymrer seg for. Folk må uansett ha noe å fordrive tiden med, uansett om det blir kjent at alle doper seg. Chicks ser Gray's Anatomy, menn ser sport. Miljøgifter og nervegasser konsumeres på tvers av kjønnene. Det er livene våre; De totalt meningsløse, tragiske livene våre. Og vi elsker det!
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av fowler Vis post
    Ja, folk blir som regel overrasket. Folk lever i en boble. Vi har overgitt all makt til en liten "elitegruppe" mennesker, som skal bestemme alt for oss. Hvilke lover vi skal følge, hva barna våre skal lære på skolen, hva planetens ressurser skal brukes til osv. Alt dette forutsetter enten en stor tro på menneskehetens godhet, eller illusjoner om at vi har en form for kontroll over hva som skjer i "de høyere hold".
    Begge deler er uansett ubegrunnet. Vi er suckers som er enkle å lure, enkle å kontrollere. Skjønner egentlig ikke hva IOC bekymrer seg for. Folk må uansett ha noe å fordrive tiden med, uansett om det blir kjent at alle doper seg. Chicks ser Gray's Anatomy, menn ser sport. Miljøgifter og nervegasser konsumeres på tvers av kjønnene. Det er livene våre; De totalt meningsløse, tragiske livene våre. Og vi elsker det!
    Folk innser ikke at andre mennesker har nærmest total makt over dem. På den måten klarer de aldri å bryte fri fra denne makten. Første skritt på veien tror jeg derfor er å innse at det fins mektige mennesker bak det meste som foregår her i verden!

Grey's ja, kjerringer er jo helt hekta på det der. Jeg syns påstanden om at Gud er i Tv'en gir mer og mer mening når man ser på dagens samfunn.

Side 2 av 2 FørsteFørste 12

Lignende tråder

1. blodtypediett?
    By Kloster in forum Kosthold
    Svar: 54
    Nyeste innlegg: 09-03-08, 21:03
  2. Svar: 16
    Nyeste innlegg: 10-05-05, 12:58
  3. Svar: 2
    Nyeste innlegg: 20-03-05, 09:12
  4. Svar: 1
    Nyeste innlegg: 30-01-04, 14:56