Jeg har en nyvunnet respekt for politiet i Bergen.
For kun et par mnder siden sperret de av parkeringsplassen til odontologisk fakultet under mistanke at al quaida hadde plassert en bombe der. Eksperter fra halvsverige ble tilkalt og kunne etter gjennomgang med lupe fastslå at den var laget av papp og ståltråd, og var en etterlatt rekvisitt fra gårsdagens maskeradeball.
Politiet har gjort det igjen!
Jeg mistenker at purken våner og råner der dagen lang.
I går ringte de til mamma og raste fordi det flere ganger hadde blitt rettet anmeldelser mot hennes bil (dvs meg) som står parkert der. En patrulje med 2 modige hardhauser inspiserte kjøretøyet, og kunne bekrefte at det lå et kattekadaver i baksetet. Katten var tydelig vanskjøttet, og pelsen var regelrett flådd av, og hodet delt i to! Ai ai ai!
Det hører til historien at jeg har en plastkatt i bilen. En barneleke. Og pelsen på denne ble noe deformert etter sommersolen bakte den og limet mistet taket.
Min mor vrælte og ulte av latter under tilståelsen, og klarte dermed ikke å forklare seg grundig. Politimannen reagerte slik man kan forvente av et x-mobbeoffer som har søkt seg en autoritær stilling for å gi seg selv illusjonen av respekt; Han krevde bilen fjernet! Min mor, uheldig nok, sa at det nok ikke lar seg gjøre, for bilen har kollapset og beveger seg ikke av flekken. Da la visst konstabelen på røret :s.
Så nå må jeg ringe for å levere anmeldelse for trakasering, falsk anmeldelse, æreskrenkelse, og dessuten beklage at jeg ikke har vært flittig nok til å rullere med de andre kosedyrene; plastikkhunden (en cocker spaniel) og det oppblåsbare eselet i full størrelse! Ikke minst - at jeg har parkeringsløyve utstedt av odontologisk fakultet synlig i vinduet, og at man rimeligvis ikke kan tøye meg bort fra min egen parkeringsplass..
Politiet. I rest my case.
Dette skal jeg ta hele veien til fuckings skavlan om jeg kan. Skal snakke med en journalist i BT om det i dag. Har jeg lov til å oppgi navn på de aktuelle politimennene i media?

LinkBack URL
About LinkBacks

Svar med sitat