Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 60

Tråd: MS Svelå

lp
    lp er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2005
    Alder
    66

MS Svelå

Er du fornøyd med livet ditt så langt? Er du noe du ville gjort annerledes?

Nå er jeg tjuefem år. Fremdeles ung i de flestes øyne, men det er faktisk syv år siden jeg var atten. Skremmende. Jeg er halvveis til femti og mye tyder på at jeg er død om hundre år. Husker du millenniumsmaset? Det er snart seks år siden. Har du brukt disse seks årene på en måte du er tilfreds med? Kunne du brukt de bedre? Har du egentlig kastet de bort? De kommer ikke tilbake.

Hva vil du egentlig oppnå? Storhet? Ingenting spesielt? Bare dasse rundt uten mål og mening? Vil du bli husket etter din død? Vil du bli rik? Vil du finne kjærlighet? Vil du ha rompesex med en lubben blondine på Big Brother?
    Jeg finner det fascinerende hvordan selv de største og mektigste ofte ender livet sitt på ynkelig vis. Fredrik Nietzsche levde de siste årene sine gal som en papegøye. Ronald Reagan fikk Alzheimers og kjente ikke igjen sin egen familie. Selv halvguden Josef Stalin gikk ned på lite imponerende vis. Poenget mitt er at ingenting varer evig, alt kollapser tilslutt, ofte på en svært uflatterende måte. Medfører ikke det at all innsats i bunn og grunn er meningsløs? Man skal ikke gi slipp på sine drømmer, heter det. Kunne vi ikke like gjerne sagt 'illusjoner'? Finnes det noe mer patetisk enn de som igjennom hele livet tviholder på sine komplett urealistiske drømmer? Eller er det beundringsverdig?

Tenk deg en travel dag i London i 1850. Folk haster frem og tilbake i ulike ærend. En ung mann har nettopp fått seg ny jobb og skal feire. Han er svært glad og skal invitere med seg noen venner. Livet ligger framfor han, mulighetene er ubregrensede. Det kommer til å bli en hyggelig kveld. Spol fram 150 år, og her sitter vi. Nå er han forlengst spist opp av meitemark, ikke engang et skjelett er igjen som bevis på hans korte eksistens. Om 150 år kan en ny generasjon klovner gjøre det samme tankeeksperimentet om oss.

Av og til når jeg våkner opp om morgenen, slår det meg hvor latterlig merkelig tilværelsen egentlig er. Vi tasser rundt i utdelte kropper på en jordklode som roterer i enorm fart rundt en gigantisk gass-sky, i et univers vi ikke aner noe om. Samtidig tenker de aller færreste over dette. De er mer opptatt av våre banaliteter.

Du skal dø en gang. Tenk over det. Nøye. Du kommer ikke til å leve evig. Er det ikke uendelig deprimerende? For ti år siden var du ti år yngre enn du er nå. Om ti år er du ti år eldre enn du er nå. Hvis du er 18 år nå, så er du 28 år om ti år. Hvis du er 32 år nå, så er du 42 år om ti år. Hvis du er 43 år nå, så er du 53 år om ti år. Hvis du synes livet er monotont og repeterende, så vær i hvert fall aldri i tvil om at døden kommer sakte, men sikkert, nærmere for hver forbanna time.

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Så sant så sant, sitter faktisk til tider selv å filosoferer om hvorfor i all verden vi er plassert her, og hvilken mål og mening vi har.

Velkommen til forumet forresten...!

It's T-Shirt Time!!!! Hollywood sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av lp
    Er du fornøyd med livet ditt så langt? Er du noe du ville gjort annerledes?

Nå er jeg tjuefem år. Fremdeles ung i de flestes øyne, men det er faktisk syv år siden jeg var atten. Skremmende. Jeg er halvveis til femti og mye tyder på at jeg er død om hundre år. Husker du millenniumsmaset? Det er snart seks år siden. Har du brukt disse seks årene på en måte du er tilfreds med? Kunne du brukt de bedre? Har du egentlig kastet de bort? De kommer ikke tilbake.

Hva vil du egentlig oppnå? Storhet? Ingenting spesielt? Bare dasse rundt uten mål og mening? Vil du bli husket etter din død? Vil du bli rik? Vil du finne kjærlighet? Vil du ha rompesex med en lubben blondine på Big Brother?
    Jeg finner det fascinerende hvordan selv de største og mektigste ofte ender livet sitt på ynkelig vis. Fredrik Nietzsche levde de siste årene sine gal som en papegøye. Ronald Reagan fikk Alzheimers og kjente ikke igjen sin egen familie. Selv halvguden Josef Stalin gikk ned på lite imponerende vis. Poenget mitt er at ingenting varer evig, alt kollapser tilslutt, ofte på en svært uflatterende måte. Medfører ikke det at all innsats i bunn og grunn er meningsløs? Man skal ikke gi slipp på sine drømmer, heter det. Kunne vi ikke like gjerne sagt 'illusjoner'? Finnes det noe mer patetisk enn de som igjennom hele livet tviholder på sine komplett urealistiske drømmer? Eller er det beundringsverdig?

Tenk deg en travel dag i London i 1850. Folk haster frem og tilbake i ulike ærend. En ung mann har nettopp fått seg ny jobb og skal feire. Han er svært glad og skal invitere med seg noen venner. Livet ligger framfor han, mulighetene er ubregrensede. Det kommer til å bli en hyggelig kveld. Spol fram 150 år, og her sitter vi. Nå er han forlengst spist opp av meitemark, ikke engang et skjelett er igjen som bevis på hans korte eksistens. Om 150 år kan en ny generasjon klovner gjøre det samme tankeeksperimentet om oss.

Av og til når jeg våkner opp om morgenen, slår det meg hvor latterlig merkelig tilværelsen egentlig er. Vi tasser rundt i utdelte kropper på en jordklode som roterer i enorm fart rundt en gigantisk gass-sky, i et univers vi ikke aner noe om. Samtidig tenker de aller færreste over dette. De er mer opptatt av våre banaliteter.

Du skal dø en gang. Tenk over det. Nøye. Du kommer ikke til å leve evig. Er det ikke uendelig deprimerende? For ti år siden var du ti år yngre enn du er nå. Om ti år er du ti år eldre enn du er nå. Hvis du er 18 år nå, så er du 28 år om ti år. Hvis du er 32 år nå, så er du 42 år om ti år. Hvis du er 43 år nå, så er du 53 år om ti år. Hvis du synes livet er monotont og repeterende, så vær i hvert fall aldri i tvil om at døden kommer sakte, men sikkert, nærmere for hver forbanna time.
    Det var litt av en første post må jeg si

En aldrig så liten tankevekker tidlig en søndags morgen - må si jeg har tenkt på det - hva er vitsen - hvorfor er vi her??? '

Jeg håper i det minste at vi får svar når vi dør - hvis ikke så blir jeg forbanna
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anders92 Vis post
    Sorry,mye testo i kroppen etter en skikkelig jern økt,blir fort aggressiv etter trening!

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av lp

Hva vil du egentlig oppnå? Storhet? Ingenting spesielt?
    Dette var en ekkel post. :grøss:

Bronse Member STEEL sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    29
    Det er nok ingen rasjonell grunn til at vi er her bortsett fra å føre slekta videre. Bortsett fra det så er vel poenget å ha et best mulig liv (ja vi har ikke akkurat fått utdelt lang pustetid ift jordas..85 år mot jordas 5000 millioner...)

Det er derfor det eksisterer religioner. Det er ingen som vet hva vi egentlig gjør her og hva vi har å utrette. Derfor finner man opp en usynlig altomherskende ikke-menneskelig fantasifigur som kalles Gud eller Allah og tilber denne.

Men en ting er sikkert - med din holdning så kommer du til å forlate kloden lenge før du egentlig må. Psykiske tanker som det der kan knekke den hardeste..
    Have a good one :)

Bronse Member STEEL sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    29
    Velkommen hit forresten!!

Trener du også??
    Have a good one :)

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av STEEL
    Men en ting er sikkert - med din holdning så kommer du til å forlate kloden lenge før du egentlig må. Psykiske tanker som det der kan knekke den hardeste..
    Det kan jo også være et spark i ræva for å komme igang!

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Tar han til orde for at vi kommer oss ut fra treningsstudioene og gjør andre ting i stedet?
    wat

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    jeg selv tenkte at jeg må komme meg mer på gymmet...daffe rundt i denne kroppen den lille tiden jeg har liksom...DEt er grøss...
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Superior newbie Choppe sin avatar
    Ble medlem
    04-2005
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av worbid
    Tar han til orde for at vi kommer oss ut fra treningsstudioene og gjør andre ting i stedet?
    Ja, for eksempel!

Til 14-15 års dagen fikk jeg fiskestang med sluk av far. (som forøvrig er en fin fyr...)
    Tanken var god, men det passet ikke meg der og da.

Årene gikk, og hverken stang og krok ble pakket ut av emballasjen.
    Skal innrømme at det gikk litt sport i å ikke pakke ut stanga, og vi har fått oss mangt en god latter av dette.

Her er den fotografert 10.12.2005:

En helt annen ting er hva jeg tenker når jeg leser et slikt innlegg til lp på 60 år...
    Vil du åpne deg og prate om det?
    "La ditt kjøkken være ditt apotek, og la din mat være din medisin."
    Hippokrates

Silver Member HITman. sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Hehe, om 1,5 milliarder år er det for varmt på jorda til at det kan eksistere liv her, og om 5 milliarder år kollapser vårt solsystem. Alt som inneholder atomer, alt fysisk på kloden vår, vil flyte ut i entropien. Meningsløst? Kan høres slik ut. Deprimerende? Tja, min trøst er at vi alle er i samme båt.

...men hva som skjer videre på et mer åndelig plan, er det ingen som kan fastslå med sikkerhet. Med det grunnlaget vi nå har, kan vi verken bevise eller motbevise eksistensen av en Gud, eller en dypere mening med tilværelsen.

Derimot har vi et knippe år til å kose oss og være greie med våre medmennesker, til tiden kommer for vårt Fysiske Farvel.

H
    Erfaring er den talentløses trøst.

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Enten man tror på Gud, på tilfeldigheter, på romvesener (andre enn oss), eller at man velger å tro at vi bare er en transportmekanisme (i tid) eller oppgraderingsmekanisme for DNA, så er det vel bare å gjøre det beste ut av det. Gruble nok til at livet blir interessant, men lite nok til å beholde humøret. Så lenge verden blir et bittelitt bedre sted på grunn av at DU er til, har livet ditt en godt synlig mening. Og ellers er det jo bare å ha det så bra som mulig, og slappe av i forvisselsen om at "om hundre år er allting glemt".
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Superior newbie - III Pasienten sin avatar
    Ble medlem
    04-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITman.
    Hehe, om 1,5 milliarder år er det for varmt på jorda til at det kan eksistere liv her, og om 5 milliarder år kollapser vårt solsystem. Alt som inneholder atomer, alt fysisk på kloden vår, vil flyte ut i entropien. Meningsløst? Kan høres slik ut. Deprimerende? Tja, min trøst er at vi alle er i samme båt.

...men hva som skjer videre på et mer åndelig plan, er det ingen som kan fastslå med sikkerhet. Med det grunnlaget vi nå har, kan vi verken bevise eller motbevise eksistensen av en Gud, eller en dypere mening med tilværelsen.

Derimot har vi et knippe år til å kose oss og være greie med våre medmennesker, til tiden kommer for vårt Fysiske Farvel.

H
    1,5 mrd år.. hmm. Kan jo hende FP hadde blitt et en gigantisk sekt som har reist med en komet ut i solsystemet for så å slå seg ned på en planet med ekstrem tyngekraft. Hvordan forummedlemmene hadde utviklet seg hadde jo vært spennende å tenke på.
    Russian police, stern, stern but fair.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Om man tenker på hvordan vi behandler denne kloden vi sitter på så kan vi vel si at framtiden på lengre sikt er avlyst på grunn liten interesse fra oss som bor her nå.

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Oh, lp, nå er du inne på mitt felt.

De aller fleste lever livet sitt på denne måten, man dasser rundt, har tilfeldige gleder, går på jobb hver bidige dag for å få økonomien og livet til å gå rundt.
    Innen man er 67 år er man pensjonist og har antakeligvis brukt hele livet på å overleve og har derfor ikke annet enn en spinkel pensjon å leve for.
    Faren til en kompis av meg har vært flygekaptein hele sitt liv, nå er han 62 og pensjonert. Tenk deg hvilken status det var på hans tid å bli flygekaptein? God lønn, spennende og ansvarfull jobb og ikke minst RESPEKT! Respekt av alt og alle, han fulgte systemet, han gjorde det de fortalte han at han skulle gjøre og han gjorde det jævelig bra! Perfekt ville noen si på den tiden.
    Som sagt, nå er han 62 og må jobbe nesten fulltid som murer for å få endene til å møtes.
    Hvor ble det av all glansen? Hva har han nå? Annet enn en jobb som murer og minnene fra storhetstiden sin?

Som du sier lp, 100 år etter at han er død er det ingen som vet at han i det hele tatt har levd, hvem vet egentlig navnet på sin egen tippoldefar eller tipptipp?

Man snakker om å leve i nuet, men det blir stor sett tolket som "fest hardt" og man gjør deretter. Bruker overskuddet fra uka på å dra på byen i helgen, i hvert fall når man er ung og bor i storby.

Sliter man med å få endene til å møtes kutter man ned på utgifter, fordi det er bare sånn det er, man har en jobb og lønna kommer inn, samme beløp, måned etter måned.
    Får man lønnstillegg blir man glad og man tillater seg litt mer i hverdagen, mao utgiftene stiger i takt med lønna og man sitter i samme saks, MEN man overlever, og man tar til takke med det.

For å si det enkelt, hvor mange her er enig i at en hund er elsker kjøttbein?
    Jeg tror ikke en hund elsker kjøttbein, jeg tror den aller helst vil ha STEK, men den tar til takke med kjøttbein.
    Aller helst vil nok alle mennsker ha frihet, frihet fra økonomiske begrensninger, frihet fra et liv bundet til at man er nødt til å bruke 37,5 timer hver uke på jobb, frihet til å dra hvor man vil NÅR man vil og ikke når bankboken og jobben din sier du får lov.

Så hvorfor er det egentlig sånn? Hvorfor tar vi til takke med dette livet når vi hver dag ser og hører om alle disse menneskene som har det bedre?
    Kate Moss tjener 160 milloner kroner i året, WTF liksom? De fleste hater Kate Moss av den grunn og veldig mange ganger har jeg hørt folk si at hun ikke har gjort seg fortjent til det osv osv, hun er jo bare modell, alt hun skal gjøre er å bli tatt bilder av.
    Likevel, hun lever akkurat det livet hun måtte ønske å leve, personene som kritiserer henne sitter i kø hver morgen fordi de skal til jobb, for å overleve.

Alt har med mentalitet å gjøre. Ettersom vi vokser opp lærer vi daglig nye ting og vi lagrer dette i underbevisstheten. Ting vi gjør eller hører om daglig danner en "sti gjennom skogen" i hjernen vår, vi øker vår kapasitet til å huske, klare og forbedre oss på ting vi gjør ofte. Så etterhvert blir stiene til veier, veiene blir til motorveier og motorveiene blir til slutt super-highways, og hver dag, i hver situasjon man opplever søker hjernen til super-highways'ene for å ta stilling til det som skjer og handle i forhold til det.
    Med andre ord, 99% av alle valg vi tar er det underbevisstheten som tar for oss, vi tror vi velger, men hvor ofte setter vi oss egentlig ned og tenker over valget?
    Eks: Hmm, jeg føler sult, det må være fordi kroppen har brukt opp den næringen jeg hadde og trenger derfor å tilføres nytt. Av næring finnes det forskjellig mat og hvis jeg putter mat i munnen, tygger og svelger vil kroppen få tilført næring, derfor er det nå logisk at jeg putter mat i munnen, dette for å overleve.
    Ingen tenker sånn over alle valg, vi tar jo 1000-vis av valg hver dag, vi hadde ikke fått gjort noenting hvis vi skulle tenker over alt. Er vi sultne så spiser vi. Det er det vi er lært opp til og det pleier å fungere, derfor gjør vi det hver dag.
    Sult dukker opp i kroppen, hjernen kjører signalet ut på super-highway som leder rett til: SPISE.

Så tilbake til livet ellers. Tror du det er noe annerledes med utdannelse og karriere?
    Nei, vi er lært opp til å gå på skole, få gode karakterer sånn, god utdannelse og til slutt en god jobb. Det er det alle gjør og det er det som er trygt.
    Alle vennene dine får seg jobb, flytter ut, får seg lelighet og står endelig på egne ben.
    Man vil ha dette selv, man blir faktisk mobbet av disse vennene dersom man ikke gjør det, så man følger strømmen, og det føles godt når man oppnår å ha f.eks. sin egen kåk, man er fornyd.
    Men etter 10 år i samme kåken, samme livet, opp hver bidige morgen, de samme gamle månedlige avdragene på leiligheten, studielånet og kanskje bilen, man lever som alle andre og det er greit. Men det er der det stopper, ved greit.
    Man lever på ingen måte fantastisk!

Man har kanskje en sydentur hvert år, ok, men hvordan tror du det hadde vært å si: Vet du hva, nå er det høst og det har regnet en uke i strekk her hjemme, jeg tror jeg stikker et par uker til Barbados og får meg litt sol og dykker. For så å sette seg på nettet og bestille og betale en tur med avreise neste dag.
    Cruise i karibien? Når som helst.
    Og det å kunne reise hvor man vil når man vil er bare en av mange, mange ting. Hva med at man ser og hører om alle menneskene i Afrika som sulter og dør hvert år? Jeg tror det er 15 millioner barn i Afrika som har mistet sine foreldre til AIDS.
    Gatebarna flommer over i østeuropa og russland, jeg leste at én finsk mann hadde hatt seksuelt samvær med over 160 mindreårige gutter i thailand. 160! Én mann!
    Det må jo bety at det finnes millioner av barn verden over som må selge seg selv for å tjene penger til familien!

Så ser man på animal planet om hundene som blir banket og slått, kneblet og puttet i sekker før frakt i kina, sauer, hester og kyr som blir oppbevart og fraktet under totalt umenneskelige forhold.
    I militæret i england er det helt vanlig å torturere menige (rookies), bare fordi de er lavest på rangstigen. Hvor mange mennesker (inkl mørketall) tror du blir torturert i akkurat DETTE øyeblikk? Tenk bare på hvilket syn på menneskeverd de har i muslimske land, tror du det er en lek å sitte i fengsel i iran f.eks? Skyldig inntil det motsatte er bevist, litt andre forhold enn vi er vant til.
    Alt dette vi hører om, vi kan ikke gjøre annet enn å lukke øyne og ører fordi vi føler oss hjelpeløse.
    Vi kan ikke hjelpe de som har det vondt. Vi bytter kanal fordi ute av syne er ute av sinn.
    Vi har nok i massevis med å overleve selv, vi kan ikke hjelpe og vi føler oss råtne innerst inne.

Hva om man hadde et liv der vi faktisk gjorde en forskjell? Vi var der ute hver dag, og så forskjellen vi gjorde, vi hjalp til med å gi mat til frosne gatebarn, leker til hjemløse barn, litt trygghet til de som aldri har opplevd det. Tenk å kunne være med å bygge en skole for jenter i et muslimsk land der kvinner ikke er verdt en dritt?
    Tenk å kunne leve et liv der gleden smeller gjennom taket hver dag fordi man berører så mange mennesker ved jobben man gjør? Tenk å sitte på sengekanten og gråte av glede hver dag?
    I motsetning til å føle glede ved å slå sin forrige rekord i tony hawk?

Skjønner dere hvor jeg skal hen?
    Som lp antyder, det finnes et liv der ute som er så mye mer fantastisk en hva man skulle tro var mulig, men man lever det ikke. Hvorfor ikke?
    Alt ligger i mentaliteten. Man tror ikke at det er mulig og man er redd.
    Man er redd for å være annerledes, man er redd for motgang, man er redd for smerte, man er redd for å misslykkes, man er redd for å skuffe, det er 1000-vis av ting å være redd for, derfor tar man ikke risikoer, man spiller livet trygt. Man gjør som alle andre gjør, man gjør som man har blitt fortalt.

Hvordan oppleve mer? Forandre mentalitet.
    Hvordan forandre mentalitet? Det finnes 1000-vis av områder å endre og 1000-vis av måter å endre hvert område på, men personlig tror jeg steget fra 0 til 1 går ut på å velge og forandre ting som påvirker deg i det daglige.
    Man blir påvirket av alt man hører, ser og gjør, alle man er sammen med og alt man foretar seg.
    Endrer du hva du påvirkes av, så vil du omsider endre din egen tankegang.
    Eks: En narkoman som har vært på klinikk og blitt rusfri vil aldri klare å forbli rusfri dersom han/hun vender tilbake til det miljøet og de menneskene man hang med før, fordi de driver fortsatt med dop og man blir påvirket av de man er sammen med.

Så hvordan forandre hva man påvirkes av? Mitt tips er "Listening tapes".
    Last ned eller kjøp lydopptak med Anthony Robbins, Bob Harrison og Brian Klemmer, evt andre flinke. Velg å bli påvirket av noe som åpner muligheter for deg, velg å bli påvirket av noe som motiverer deg.
    Les bøker, ta det første steget og finn ut hva som virkelig er mulig i ditt liv.
    Alternaltivet kjenner du jo.
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Silver Member wolter sin avatar
    Ble medlem
    02-2004
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av prz
    Så sant så sant, sitter faktisk til tider selv å filosoferer om hvorfor i all verden vi er plassert her, og hvilken mål og mening vi har.

Velkommen til forumet forresten...!

Vi er plasert som ett prøveprojekt for noe stort der ute.. Eneste og alt vi må gjøre er å finne ut hvordan vi skal overleve...
    Begynn med å gjøre det som er nødvendig, deretter det som er mulig. Og plutselig greier du det umulige
    Min Treningslogg

Min Profil

http://s1.gladiatus.no/game/c.php?uid=56766

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Jeg kommer til å bli husket, men er ikke sikker på om jeg vil bli husket.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Superior newbie Choppe sin avatar
    Ble medlem
    04-2005
    Alder
    42

Stapp den i skoen eller strø den på grøten...

Edit: feilpostet
    Sist endret av Choppe; 11-12-05 kl 12:20
    "La ditt kjøkken være ditt apotek, og la din mat være din medisin."
    Hippokrates

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Sitat Opprinnelig skrevet av Choppe
    Edit: feilpostet
    Jeg leste og leste på nytt. Og ut fra kontekst og tråden det endte i, fant jeg ut at: Han er profet. Det er det han er. Rape gærn, men han har sannsynligvis rett likevel. Med fare for å pådrage meg velfortjent vrede fra slartibartfast, linker jeg til innlegget http://www.fitnessprat.no/showthread...977#post271977
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Hm...denne posten var det faktisk jeg som skrev Litt av en smørje.
    Sist endret av LurePer; 11-11-06 kl 15:20
    http://www.dingsekongen.no

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Jeg pleier alltid å tenke når jeg er på 1 utested at om 1knips er dette bare Gravsteiner.
    RockyRock

Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock Vis post
    Jeg pleier alltid å tenke når jeg er på 1 utested at om 1knips er dette bare Gravsteiner.
    Du sier noe. Det er allerede ett år siden jeg skrev innlegget, eller 1.3% av et gjennomsnittsmenneskes levetid.

Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av AxMataz Vis post
    Oh, lp, nå er du inne på mitt felt.

De aller fleste lever livet sitt på denne måten, man dasser rundt, har tilfeldige gleder, går på jobb hver bidige dag for å få økonomien og livet til å gå rundt.
    Innen man er 67 år er man pensjonist og har antakeligvis brukt hele livet på å overleve og har derfor ikke annet enn en spinkel pensjon å leve for.
    Faren til en kompis av meg har vært flygekaptein hele sitt liv, nå er han 62 og pensjonert. Tenk deg hvilken status det var på hans tid å bli flygekaptein? God lønn, spennende og ansvarfull jobb og ikke minst RESPEKT! Respekt av alt og alle, han fulgte systemet, han gjorde det de fortalte han at han skulle gjøre og han gjorde det jævelig bra! Perfekt ville noen si på den tiden.
    Som sagt, nå er han 62 og må jobbe nesten fulltid som murer for å få endene til å møtes.
    Hvor ble det av all glansen? Hva har han nå? Annet enn en jobb som murer og minnene fra storhetstiden sin?

Som du sier lp, 100 år etter at han er død er det ingen som vet at han i det hele tatt har levd, hvem vet egentlig navnet på sin egen tippoldefar eller tipptipp?

Man snakker om å leve i nuet, men det blir stor sett tolket som "fest hardt" og man gjør deretter. Bruker overskuddet fra uka på å dra på byen i helgen, i hvert fall når man er ung og bor i storby.

Sliter man med å få endene til å møtes kutter man ned på utgifter, fordi det er bare sånn det er, man har en jobb og lønna kommer inn, samme beløp, måned etter måned.
    Får man lønnstillegg blir man glad og man tillater seg litt mer i hverdagen, mao utgiftene stiger i takt med lønna og man sitter i samme saks, MEN man overlever, og man tar til takke med det.

For å si det enkelt, hvor mange her er enig i at en hund er elsker kjøttbein?
    Jeg tror ikke en hund elsker kjøttbein, jeg tror den aller helst vil ha STEK, men den tar til takke med kjøttbein.
    Aller helst vil nok alle mennsker ha frihet, frihet fra økonomiske begrensninger, frihet fra et liv bundet til at man er nødt til å bruke 37,5 timer hver uke på jobb, frihet til å dra hvor man vil NÅR man vil og ikke når bankboken og jobben din sier du får lov.

Så hvorfor er det egentlig sånn? Hvorfor tar vi til takke med dette livet når vi hver dag ser og hører om alle disse menneskene som har det bedre?
    Kate Moss tjener 160 milloner kroner i året, WTF liksom? De fleste hater Kate Moss av den grunn og veldig mange ganger har jeg hørt folk si at hun ikke har gjort seg fortjent til det osv osv, hun er jo bare modell, alt hun skal gjøre er å bli tatt bilder av.
    Likevel, hun lever akkurat det livet hun måtte ønske å leve, personene som kritiserer henne sitter i kø hver morgen fordi de skal til jobb, for å overleve.

Alt har med mentalitet å gjøre. Ettersom vi vokser opp lærer vi daglig nye ting og vi lagrer dette i underbevisstheten. Ting vi gjør eller hører om daglig danner en "sti gjennom skogen" i hjernen vår, vi øker vår kapasitet til å huske, klare og forbedre oss på ting vi gjør ofte. Så etterhvert blir stiene til veier, veiene blir til motorveier og motorveiene blir til slutt super-highways, og hver dag, i hver situasjon man opplever søker hjernen til super-highways'ene for å ta stilling til det som skjer og handle i forhold til det.
    Med andre ord, 99% av alle valg vi tar er det underbevisstheten som tar for oss, vi tror vi velger, men hvor ofte setter vi oss egentlig ned og tenker over valget?
    Eks: Hmm, jeg føler sult, det må være fordi kroppen har brukt opp den næringen jeg hadde og trenger derfor å tilføres nytt. Av næring finnes det forskjellig mat og hvis jeg putter mat i munnen, tygger og svelger vil kroppen få tilført næring, derfor er det nå logisk at jeg putter mat i munnen, dette for å overleve.
    Ingen tenker sånn over alle valg, vi tar jo 1000-vis av valg hver dag, vi hadde ikke fått gjort noenting hvis vi skulle tenker over alt. Er vi sultne så spiser vi. Det er det vi er lært opp til og det pleier å fungere, derfor gjør vi det hver dag.
    Sult dukker opp i kroppen, hjernen kjører signalet ut på super-highway som leder rett til: SPISE.

Så tilbake til livet ellers. Tror du det er noe annerledes med utdannelse og karriere?
    Nei, vi er lært opp til å gå på skole, få gode karakterer sånn, god utdannelse og til slutt en god jobb. Det er det alle gjør og det er det som er trygt.
    Alle vennene dine får seg jobb, flytter ut, får seg lelighet og står endelig på egne ben.
    Man vil ha dette selv, man blir faktisk mobbet av disse vennene dersom man ikke gjør det, så man følger strømmen, og det føles godt når man oppnår å ha f.eks. sin egen kåk, man er fornyd.
    Men etter 10 år i samme kåken, samme livet, opp hver bidige morgen, de samme gamle månedlige avdragene på leiligheten, studielånet og kanskje bilen, man lever som alle andre og det er greit. Men det er der det stopper, ved greit.
    Man lever på ingen måte fantastisk!

Man har kanskje en sydentur hvert år, ok, men hvordan tror du det hadde vært å si: Vet du hva, nå er det høst og det har regnet en uke i strekk her hjemme, jeg tror jeg stikker et par uker til Barbados og får meg litt sol og dykker. For så å sette seg på nettet og bestille og betale en tur med avreise neste dag.
    Cruise i karibien? Når som helst.
    Og det å kunne reise hvor man vil når man vil er bare en av mange, mange ting. Hva med at man ser og hører om alle menneskene i Afrika som sulter og dør hvert år? Jeg tror det er 15 millioner barn i Afrika som har mistet sine foreldre til AIDS.
    Gatebarna flommer over i østeuropa og russland, jeg leste at én finsk mann hadde hatt seksuelt samvær med over 160 mindreårige gutter i thailand. 160! Én mann!
    Det må jo bety at det finnes millioner av barn verden over som må selge seg selv for å tjene penger til familien!

Så ser man på animal planet om hundene som blir banket og slått, kneblet og puttet i sekker før frakt i kina, sauer, hester og kyr som blir oppbevart og fraktet under totalt umenneskelige forhold.
    I militæret i england er det helt vanlig å torturere menige (rookies), bare fordi de er lavest på rangstigen. Hvor mange mennesker (inkl mørketall) tror du blir torturert i akkurat DETTE øyeblikk? Tenk bare på hvilket syn på menneskeverd de har i muslimske land, tror du det er en lek å sitte i fengsel i iran f.eks? Skyldig inntil det motsatte er bevist, litt andre forhold enn vi er vant til.
    Alt dette vi hører om, vi kan ikke gjøre annet enn å lukke øyne og ører fordi vi føler oss hjelpeløse.
    Vi kan ikke hjelpe de som har det vondt. Vi bytter kanal fordi ute av syne er ute av sinn.
    Vi har nok i massevis med å overleve selv, vi kan ikke hjelpe og vi føler oss råtne innerst inne.

Hva om man hadde et liv der vi faktisk gjorde en forskjell? Vi var der ute hver dag, og så forskjellen vi gjorde, vi hjalp til med å gi mat til frosne gatebarn, leker til hjemløse barn, litt trygghet til de som aldri har opplevd det. Tenk å kunne være med å bygge en skole for jenter i et muslimsk land der kvinner ikke er verdt en dritt?
    Tenk å kunne leve et liv der gleden smeller gjennom taket hver dag fordi man berører så mange mennesker ved jobben man gjør? Tenk å sitte på sengekanten og gråte av glede hver dag?
    I motsetning til å føle glede ved å slå sin forrige rekord i tony hawk?

Skjønner dere hvor jeg skal hen?
    Som lp antyder, det finnes et liv der ute som er så mye mer fantastisk en hva man skulle tro var mulig, men man lever det ikke. Hvorfor ikke?
    Alt ligger i mentaliteten. Man tror ikke at det er mulig og man er redd.
    Man er redd for å være annerledes, man er redd for motgang, man er redd for smerte, man er redd for å misslykkes, man er redd for å skuffe, det er 1000-vis av ting å være redd for, derfor tar man ikke risikoer, man spiller livet trygt. Man gjør som alle andre gjør, man gjør som man har blitt fortalt.

Hvordan oppleve mer? Forandre mentalitet.
    Hvordan forandre mentalitet? Det finnes 1000-vis av områder å endre og 1000-vis av måter å endre hvert område på, men personlig tror jeg steget fra 0 til 1 går ut på å velge og forandre ting som påvirker deg i det daglige.
    Man blir påvirket av alt man hører, ser og gjør, alle man er sammen med og alt man foretar seg.
    Endrer du hva du påvirkes av, så vil du omsider endre din egen tankegang.
    Eks: En narkoman som har vært på klinikk og blitt rusfri vil aldri klare å forbli rusfri dersom han/hun vender tilbake til det miljøet og de menneskene man hang med før, fordi de driver fortsatt med dop og man blir påvirket av de man er sammen med.

Så hvordan forandre hva man påvirkes av? Mitt tips er "Listening tapes".
    Last ned eller kjøp lydopptak med Anthony Robbins, Bob Harrison og Brian Klemmer, evt andre flinke. Velg å bli påvirket av noe som åpner muligheter for deg, velg å bli påvirket av noe som motiverer deg.
    Les bøker, ta det første steget og finn ut hva som virkelig er mulig i ditt liv.
    Alternaltivet kjenner du jo.

Tenker du sånn fremdeles?

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer Vis post
    Tenker du sånn fremdeles?
    Så det er du som er lp, kult.

Om jeg tenker sånn? Ja, men det blir jo litt basic. Nå er jeg gått mer bort i fra teori og jobber heller med å få erfaring, prøve ut ting irl og se hva som skjer.
    Det er ganske fenomenalt for meg, det som skjer.

Men hey, anbefaler fortsatt tapes til alle.

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Det jeg synes er mer interessat er f.eks ved security sjekk på flyplass.
    Det står 200-400 stykker i kø. Det er fakta i utlandet(store flyplasser).Alle hater de nye reglene, hvorfor i helvete får jeg ikke ta med drikke på flyet? Hvorfor får jeg ikke ta med lebestift på flyet?!

20-30 av dem har et fly som går om 10 minutter. 60 av dem har fly om går om 12 minutter. Noen har kun få minutter på seg. Resten har litt lengre.

400 personer, 2-4 vakter. Alle snakker med kjente om at dette ikke burde vært lovlig. Men alikvel aksepterer de det. De kunne bare gått igjennom porten. Ingen kunne gjort noe.

Og det er nok 1000 andre flyplasser med akkurat samme scenario. Det er fascinerende!

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av SkRomt Vis post
    Det står 200-400 stykker i kø. Det er fakta i utlandet(store flyplasser).Alle hater de nye reglene, hvorfor i helvete får jeg ikke ta med drikke på flyet? Hvorfor får jeg ikke ta med lebestift på flyet?!

20-30 av dem har et fly som går om 10 minutter. 60 av dem har fly om går om 12 minutter. Noen har kun få minutter på seg. Resten har litt lengre.

400 personer, 2-4 vakter. Alle snakker med kjente om at dette ikke burde vært lovlig. Men alikvel aksepterer de det. De kunne bare gått igjennom porten. Ingen kunne gjort noe.

Og det er nok 1000 andre flyplasser med akkurat samme scenario. Det er fascinerende!
    Fordi innerst inne skjønner de at det er nødvendig.
    Og jeg tror få flyselskaper vil ta en slik risk, da det sikkert ville ført til en småvanskelig situasjon med forsikringsselskapene.

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Ja selvfølgelig, det er nødvendig med god sikkerhetsjekk, derimot tror jeg de har tatt litt for mye på seg. Spesielt i Norge, tenker da på den episoden hvor en frisør tok med seg 18 svære barberblad gjennom sikkerhetskontrollen. Men de klarte å sjekke om hun hadde med seg noen form for væske.

Men da er spørsmålet, hvor mange slik kontroller kan vi akseptere før det blir nok?
    Tror nok at flere arbeidsplasser kommer til å innføre sikkerhetsposter i Norge om ikke så lenge. Og det vil nok komme enda flere i utlandet.

Et land som Norge kunne ha innført en god del sære regler og bestemmelser før det ble et nasjonalt opprør mot utviklingen.

Morsomme med den økte kontrollen, er jo at det var kun 5-6 år siden at de fleste EU-land nesten fjernet all sikkerhetskontroll, og pass kontroll for inkommende fra et annet EU-land.
    Sist endret av SkRomt; 18-11-06 kl 13:01

Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av SkRomt Vis post

Alle kunne selvsagt bare gått gjennom porten, men ingen fly ville tatt av.

For øvrig ser jeg absolutt ingen relevans mellom dette og trådens opprinnelige tematikk

Ble medlem
    10-2002
    Det er komisk, mennesket gjør så mye for å beskytte seg mot mennesket.

Men det går ikke, vi vil utrydde hverandre til slutt, det er genetisk og kan ikke unngås uansett hva vi gjør.
    RockyRock

Ble medlem
    11-2003
    Det er komisk, mennesket gjør så mye for å beskytte seg mot mennesket.

Men det går ikke, vi vil utrydde hverandre til slutt, det er genetisk og kan ikke unngås uansett hva vi gjør.
    Jeg blir så glad inni meg når du filosoferer

Silver Member korny sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Den teksten har jeg lest før! Klarer ikke helt å plassere hvor..
    All the knowledge I possess everyone can acquire, but my heart is all my own. - Goethe

Ble medlem
    10-2002
    LurePer..er det ikke rart...? store deler av våre liv går ut på å beskytte oss selv mot andre mennesker..krangle..krangle om regler,rettigheter,krangle med lønnskontoret...krangle om eiendom og arv...låse dører, ta forhåndsregler...Det er helt sinnsykt.
    RockyRock

Ble medlem
    11-2003
    LurePer..er det ikke rart...? store deler av våre liv går ut på å beskytte oss selv mot andre mennesker..krangle..krangle om regler,rettigheter,krangle med lønnskontoret...krangle om eiendom og arv...låse dører, ta forhåndsregler...Det er helt sinnsykt.
    Rart og rart, det ligger nok instinktivt i oss, husk at det bare er noen tusen år siden vi bodde i huler og spiste mammut til middag

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    mmmm mammut hadde sikkert mye proteiner

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av korny Vis post
    Den teksten har jeg lest før! Klarer ikke helt å plassere hvor..
    Akkurat her, for ca 1 år siden.

Ble medlem
    11-2003
    Akkurat her, for ca 1 år siden.
    Ja, jeg kan garantere for at denne teksten er fri for plagiat. Banna bein, homes.

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Det jeg lurer på er om man med nok kunnskap vil innse at det ikke er verdt å leve lengre? Da vil jeg bruke mange år på å lære hvertfall!

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Det jeg lurer på er om man med nok kunnskap vil innse at det ikke er verdt å leve lengre? Da vil jeg bruke mange år på å lære hvertfall!
    Altså, det er jo ingen mening med livet, annet enn å leve da. Leve, overleve og reprodusere.
    Men, det finnes da tusenvis av meninger i livet, dog alle har en viss tidsbegrensning og ingen har ubegrenset med mening, da universet hele tiden resirkulerer alle de små galaksene og lager eksplosjoner av de.

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Det er vel større sjanse om man har ekstremt lite kunnskap? Eller er man så enkel at det ikke faller inn da?

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Fuck me sideways.. Er det 2 år siden du skrev denne lureper? Damn.

Må sette igang mitt one-year-project og feire 3-årsdagen til denne tråden i en annen leilighet, kanskje i et annet land.

Ble medlem
    11-2003
    To år siden. Lurer på hva jeg hadde fått i meg den kvelden

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Jeg merker jeg har forandret meg. Jeg blir eldre og mer voksen med årene.

Om en eller annen der ute vil kunne påstå at han eller hun kan se tilbake på livet sitt og si "det er ingenting jeg ville gjort annerledes". Da ville jeg kaldt personen for en løgner, for hvem har vel ikke på et eller annet tidspunkt gjort noe de har angret på i ettertd eller ønsket og forandre på.
    Men på en annen side, tenk at man sitter her den dag i dag og er fornøyd med livet og er lykkerlig eller i det minste er tilfreds med hvordan ting har endt opp. Da angrer man kanskje ikke alikavel og kan alikavel si at man ikke ville gjort ting annerledes, for hadde man gjort ting annerledes hadde utfallet kanskje vært noe helt annet og man ville kanskje ikke sitte der lykkelig den dag i dag ?

Hva hver enkelt vil oppnå syntes jeg er fullt opp til hver og en og bestemme for seg selv uten å matte ta hensyn til hva andre måtte mene, dog det er lettere sagt enn gjort for mange.
    Men jeg vil tro alle vil ha en viss mening med livet og alle ønsker vel innerst inne og finne kjærligheten og genrelt sett oppnå lykke, noe som utvilsomt kan oppnåes på forskjellige måter, takk og lov for det. Tenk så kjedelig om det bare hadde vært en fast bestemt vei frem mot lykke.

Hvordan kan man si at håp, glede, lykke og tro er meningsløst ?
    Noe jeg føler sterkt for kan selvfølgelig virke totalt meningsløst for andre, men hvis det gir meg lykke, gir det meg ikke da også mening ?
    Som vi alle vet så dør vi jo på et eller annet tidspunkt, men er det noe galt i å leve de relativt få årene vi har her som lykkelige ? Hva så om man har et høyt ønske om å bli verdens sterkeste mann. Man trener dag inn og dag u tog strever hele bruker så og si hele livet sitt på trening for å bli best, og kanskje man blir best og man kjenner lykkerusen gjennom kroppen, er det meningsløst?
    Hva er en urealistisk drøm? Utifra hvordan jeg ser på ting så er det ikke nødvendigvis så langt mellom hva jeg ser på som idioti og beundringsverdig.

Min konklusjon ved å tenke for mye på tilværelsen er uten tvil at det er deprimerende.
    Jeg er av typen som har tenkt og tenker mye på tilværelsen og egentlig så hard et foreløpig vært slik at jo mindre jeg tenker på den jo gladere blir jeg, men det er selvfølgelig forskjellige tankemønstre og følge og jeg havner som regel inn I feil monster.
    Med tror jeg på at det vil snu seg til det motsatte slik at jo mer jeg tenker på tilværelsen jo gladere blir jeg fordi jeg da har utviklet meg endret livetmitt slik at jeg lever det til punk tog prikke sånn at jeg trives til en hver tid og at jeg har forandret tankemønster.

Har svart med tanke på hva som star i første post og ikke tatt hensyn til hva som ellers har blitt skrevet.
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Jeg tror veldig mange lever et liv som kort kan beskrives med ett ord nemlig DESTINASJONSAVHENGIG.
    Destinasjonsavhengig er etter min mening å jobbe mot et mål som hele tiden forskyves utover da man etter å nå et mål skaper seg nye hele tiden.
    Folk ønsker seg en bil noe voldsomt og til slutt så kjøper de den bilen , etter kort tid så dukker det opp et nytt mål og det kan være enda en materiell ting som for eksempel et hus eller en enda finere bil og sånn fortsetter man.
    Man ser fram til en eller annen ting og glemmer litt at det er her og nå man lever samtidig som man kanskje ikke blir så veldig mer lykkelig når man når dette målet.

Det blir som med drømmen om å reise jorden rundt og oppleve andre kulturer , veldig mange ønsker dette med den mest uoverkommelige delen av det er å faktisk sette en dato for avreise og faktisk reise den dagen , de fleste forblir i sammme tralten med hverdager som kommer og går med små gleder osv.
    Å se tilbake når man er 80år og angre på ting man har gjort eller burde gjort annerledes er en ting men det som verre er å angre på ting man drømte om men ikke gjorde , man kan si til seg selv når man er 80år jaja mister dette var et vel gjennomført liv (som om det var en kappgangmaraton) og være fornøyd med det eller man kan si til seg selv at dette har vært et helvetes rally og jeg burden kanskje ikke gjort alt jeg drømte om men det var jo morro.

1-80år med 50år på kontor og fylle på meg materielle ting man egentlig ikke vil ha.

Eller

1-80år med 50 av årene hvor man har levd men ikke kunne fylle på med uviktige ting hele tiden.

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    To år siden. Lurer på hva jeg hadde fått i meg den kvelden
    Post #1 kommuniserer et klarsyn få mennesker opplever. Om det er til nytte får man evaluere selv, selv synes jeg det er digg å lese annet enn "faen, pakkiser har laget bråk igjen"-tråder.

I bunn og grunn er jo det meste meningsløst da alle prosjekter før eller siden vil ta slutt, så gullmedalje til den som klarer å fylle tiden med de mest gledelige øyeblikkene.

Ble medlem
    11-2003
    Post #1 kommuniserer et klarsyn få mennesker opplever. Om det er til nytte får man evaluere selv, selv synes jeg det er digg å lese annet enn "faen, pakkiser har laget bråk igjen"-tråder.

I bunn og grunn er jo det meste meningsløst da alle prosjekter før eller siden vil ta slutt, så gullmedalje til den som klarer å fylle tiden med de mest gledelige øyeblikkene.
    De mest gledelige øyeblikkene, jodda. Men samtidig er jeg av den oppfatning at balansen mellom lykke her og nå og oppofrelse for fremtidig lykke er viktig.

De to ekstreme tilfellene er jo fyren som fester seg gjennom studiene, puler mange jenter og har det veldig gøy, men som ender opp med ekstremt dårlige karakterer noe som ødelegger hans sjanse til maksimal fremtidig lykke (via karrieremuligheter), kontra fyren som ikke fester i det hele tatt, sitter inne hver helg og leser, ender opp med ekstremt gode karakterer og har alle muligheter karrieremessig (jeg er klar over at dette er et kunstig eksempel all den tid slike asosiale nerder sjeldent scorer høyt på personlige egenskaper som er vel så viktig som faglig dyktighet innenfor de fleste bransjer, men bear with me), følgelig blir altså spørsmål: "hva er den ideelle balansen?".

Edit: fy faen for en lang setning det ble.

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    De mest gledelige øyeblikkene, jodda. Men samtidig er jeg av den oppfatning at balansen mellom lykke her og nå og oppofrelse for fremtidig lykke er viktig.

De to ekstreme tilfellene er jo fyren som fester seg gjennom studiene, puler mange jenter og har det veldig gøy, men som ender opp med ekstremt dårlige karakterer noe som ødelegger hans sjanse til maksimal fremtidig lykke (via karrieremuligheter), kontra fyren som ikke fester i det hele tatt, sitter inne hver helg og leser, ender opp med ekstremt gode karakterer og har alle muligheter karrieremessig (jeg er klar over at dette er et kunstig eksempel all den tid slike asosiale nerder sjeldent scorer høyt på personlige egenskaper som er vel så viktig som faglig dyktighet innenfor de fleste bransjer, men bear with me), følgelig blir altså spørsmål: "hva er den ideelle balansen?".

Edit: fy faen for en lang setning det ble.
    Den ideelle balansen fins ikke. En manns gift er en annens medisin. Jeg har min ideelle balanse, du har din

Ble medlem
    11-2003
    Den ideelle balansen fins ikke. En manns gift er en annens medisin. Jeg har min ideelle balanse, du har din
    Vel, personlig forandres "min" ideelle balanse etter dagsformen. For eksempel, etter noen uker med hedonisme og festing, angrer jeg på at jeg ikke har tatt tiden til bruk mer konstruktiv. Og vica versa, er jeg balleseriøs i noen uker, angrer jeg på all moroa jeg har gått glipp av.

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Vel, personlig forandres "min" ideelle balanse etter dagsformen. For eksempel, etter noen uker med hedonisme og festing, angrer jeg på at jeg ikke har tatt tiden til bruk mer konstruktiv. Og vica versa, er jeg balleseriøs i noen uker, angrer jeg på all moroa jeg har gått glipp av.
    Hehe, hva med å finne ut hva du egentlig vil gjøre og så holde deg til det?

Ble medlem
    11-2003
    Hehe, hva med å finne ut hva du egentlig vil gjøre og så holde deg til det?
    Det er nettopp det som er sakens kjerne, det finnes ikke noe jeg "egentlig vil gjøre". Det er avhengig av hvordan jeg føler meg der og da.

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Det er nettopp det som er sakens kjerne, det finnes ikke noe jeg "egentlig vil gjøre". Det er avhengig av hvordan jeg føler meg der og da.
    Det er det du tror ja. Jeg tror du egentlig har lyst til å skrive bok, har jeg rett?

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. Mail klient
    By Tivoli-kroppen in forum OT
    Svar: 17
    Nyeste innlegg: 09-02-03, 13:12

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •