Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 60

Tråd: Rettningslinjer for matinntak.

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37

Rettningslinjer for matinntak.

Her er noen generelle retningslinjer for å legge på seg (mest mulig muskler).

1) Spis hyppig. Gjerne hver 2-3time.

2) Spis mellom 5 og 8 måltider daglig.

3) Velg enten protein+karbohydrater eller protein+fett i måltidet. Eksempelvis proteinshake+havregryn eller proteinshake+2ss linfrøolje. Selvfølgelig kan det siste makronæringstoffet være representert, men poenget her er å ikke ha noen måltider med mye karbohydrater og mye fett.

4) Spis minimum 45kcal x kroppsvekt. For en mann på 80kg tilsvarer det 3600kcal. Spiser du mye mindre enn bør du gå gradvis oppover. Spiser du nå 2500kcal daglig kan du eksempelvis legge til 250kcal 1-2ganger i uken til du når 3600.

5) Spis minst 2g protein x kroppsvekt daglig. For en person på 80kg tilsvarer det 160g KVALITETSprotein. Dvs. du regner ikke med de ørsmå mengdene protein det finnes i risen.

6) Spis alltid en god dose protein til hvert måltid. Tatt tips#5 i betrakning vil en person som skal ha i seg 160g protein om dagen og skal spise 6 måltider om dagen være nødt til å spise minst 25g protein til hvert måltid. Spiser du f.eks 80g kylling må du supplere med litt annen kvalitetsprotein for å oppnå minst 25g protein til hvert måltid!

7) La minst 30% av energiinntaket komme fra fett. 1/3 av hver av fettypene (umettet, enu- og flerumettet fett). Den beste flerumettet fettkilden er Linfrøoljen.

Det er nesten alltid kostholdet det er noe feil med når folk ikke vokser. Man kan ikke forvente å legge på seg 1cm på armene om man hele tiden veier det samme. Derfor er det patetiskt å høre folk som sier de plutselig begynnte å vokse som faen etter at de skiftet treningsprogram. Det realistiske vil være at mengden muskler kontra fettlagring vil være tilfordel muskler. Det finnes selvfølgelig unntak som både kan bygge muskler og forbrenne fett samtidig, men hvorfor bry oss om de. De er på store til tross av hvordan de trener, ikke pågrunn av treningsmetoden. Derfor imponerer det meg mye mer folk som kan vise til "extreme makeover" bilder kontra "størst mulig" bilder.

Nok om det, la oss gå over til et konkret eksempel for å gjøre dette enda mer tydlig.

Ole er 19 år. Han startet å trene for 1 år siden, da som en 65kg tung gubbe på 188cm. Han har prøvd det meste innen treningsprogram men det virker som uansett hva han gjør greier han ikke legge på seg noe masse, uansett om det er armer, lår eller bryst. Han leser igjennom alle disse "geniale" treningsbladene som henviser til at akkurat DETTE programmet over 25uker vil forvandle han til Brad Pitt i Fightclub! (Jada, han var ikke akkurat noe kraftplugg der, men det var ikke poenget heller!).

1 år senere er Ole 68kg. Han fatter enda ikke hvordan treningskompisen hannes har økt enormt mye, både i muskler og styrke, og prøver hele tiden å herme etter han, både mtp type mat og treningsmetode. Uansett hvor mye han prøver, vil det seg ikke. Han må hele tiden sitte å presse opp 60kg på stanga i benk mellom 4 og 5 ganger. Kanskje makter han å øke hver 4trening. Frustrerende, right?

La oss nå si Ole prøvde å benytte seg av prinsippene ovenfor.

Han gikk over fra å spise 2000kcal daglig, hovedsaklig bestående av 2-3måltid om dagen, som igjen besto av en liten mengde potetgull, pølse i brød, en skvett cola, 3-4 skiver med hvitost og eplenektar ved siden av (virkelig noe man kan bygge muskler av, eller hva??) til de overnevnte.

Han gikk gradvis over fra å spise 2000kcal bestående av drittmat til å bytte ut de elendige kildene til henholdsvis kvalitetsprotein, prosseserte karbohydrater og plante- og fiskefett. Og deretter delte dette over eksempelvis 6 måltider.

2-3ganger i uken la han til en liten mengde mat til frokost eller launch slik at han hele tiden økte med 250kcal, til han nådde 45kcal x "ønsket vekt"(80kg). (Enkelte vil hevde at vil man bli en 100kg mann så må man spise som en på 100kg. Dette er jeg uenig i, da dette bare vil føre til en høy fettlagring, såfremt man ikke bruker aas). Så det beste er på en fornuftig måte bygge litt og litt

Helt konkret kan kostholdet hans ettervert se slik ut; (Dette er laget spesielt med tanke på studenter, som kanskje får lite dekket av mamma og må velge billige kilder til protein, fett og karbohydrater).

--------------

FROKOST
    150g havregryn, 3dl skummet melk, 1banan, 40g proteinshake, 1ss olivenolje

MELLOMÅLTID
    4 egg, 2ss linfrøolje, 100g brød

MELLOMÅLTID2
    200g karbonadedeig, gryterettblanding, 150g basmatiris

>> TRENING

ETTER TRENINGSSHAKE
    80g maltodeksterin
    40g proteinshake

ETTER TRENING#2
    150g havregryn, 3dl skummet melk, 1banan, 40g proteinshake

[BKVELDSMAT#1[/B]
    100g peanøtter, hasellnøtter, mandler (skyll de om de er saltet).

KVELSMAT#2
    40g proteinshake, 2ss soyaolje

Proteinpulver, kan byttes ut med med endel tunfisk om ønskelig. Ellers er det økonomisk forsvarlig både det ene og det andre her Raskt å lage er det og!!

>> Matvaretabell:
    http://www.tech-nutrition.com/default.asp?go=art&id=97

>> Komponer dine egne måltider:
    http://www.iform.no/interaktiv/komponer.shtml

FLAME PLEASE
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    No flame needed! Du treffer spikern godt på hodet der Hardway! Enkle oggode råd. Good job!

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Burde vel muligens kladdet først slik at det hadde blitt enda mer oversiktlig. Har aldri vært no villmann i artikkelskriving eller lignende, men håper det var levbart!!

Medlem Klementin sin avatar
    Ble medlem
    01-2004
    karma for you
    nei feil forum det..
    uansett.. ytterst hjelpsomt innlegg

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    "karma"fra meg og, er vel "rykte" det heter men Fin artikkel..

ørretboms Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    En flott artikkel som jeg tror vil hjelpe veldig mange

L
    L er ikke aktiv
    Medlem L sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Enkelt og informerende. Bra artikkel! Nå kan du skrive en tilsvarende om trening, hvor du kommer med dine pointers på hvordan treningen legges opp for max uttelling. Tror det vil være til stor hjelp for nye som kommer til på forumet.

Stå på !!
    "All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us.... they can't get away this time" Lewis B. "Chesty" Puller.

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    "5) Spis minst 2g protein x kroppsvekt daglig. For en person på 80kg tilsvarer det 160g KVALITETSprotein. Dvs. du regner ikke med de ørsmå mengdene protein det finnes i risen."

Ris inneholder 7,4% protein, og alle monner drar.

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou
    "5) Spis minst 2g protein x kroppsvekt daglig. For en person på 80kg tilsvarer det 160g KVALITETSprotein. Dvs. du regner ikke med de ørsmå mengdene protein det finnes i risen."

Ris inneholder 7,4% protein, og alle monner drar.
    Nei, faktisk ikke.

Så du ikke jeg skrev kvalitetsprotein. Når ble ris kvalitetsprotein?

kvalitetsprotein er;
    -Høy biologisk verdi:
    Et mål for å finne ut hvor bra kroppen greier å utnytte proteinet, mer bestemt nitrogenopptak vs. nitrogen utskillelse

-Bra aminosyreprofil

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Jahaja. Du la vekt på de ØRSMÅ mengdene. Og når ble 7,4% ørsmått?

www.kalibergym.no
    Ble medlem
    06-2003
    Bra innlegg, Hardway.
    -Gunnar
    http://www.kalibergym.no

Kliss nytt medlem Seigmann sin avatar
    Ble medlem
    02-2004
    Alder
    36
    Nothing but love for this,Hardway,nothing but love!

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Ypperst innlegg. godt enkelt og informativt. lett å snappe opp gode tips fra sånne innlegg. skulle hatt flere slike innlegg.
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Bronse Member Grizzly sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    24
    går 250gram laks for et måltid bestående av fett og protein?
    Bedre med en god trekant, enn en ond sirkel

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    bra innlegg hardway!!

kunne forøvrig slengt inn at man burde bruke en god multivitamin&mineral...
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Sitat Opprinnelig skrevet av Grizzly
    går 250gram laks for et måltid bestående av fett og protein?
    250g laks, inneholder vel 15g fett og i underkant av 60g protein? Kunne jo tatt 200g laks, med 1ss linfrøolje over ei god salatblanding.

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Sitat Opprinnelig skrevet av wannabeROCKY
    bra innlegg hardway!!

kunne forøvrig slengt inn at man burde bruke en god multivitamin&mineral...
    Var som sagt bare noe jeg skrev en fritime, ser jeg kunne gjort det mer oversiktlig, argumentert for de diverse valgene jeg gjorde m.m, men enig i det du sier.

Er mange som spør meg - hvorfor prot/fett og prot/karb.

Sånn teoretisk handler det om insulinnivå. Det værste som finnes er mye karb, mye fett og mye insulin. Mange lærer om GI og stoler blindt på GI. Men insulin og GI trenger nødvendigvis ikke alltid gå hand i hanske.

For meg personlig har denne splitten gjort at jeg kan pakke i meg mer kcal men fortsatt ha en respektabel fettprosent! Synes dette er noe alle burde prøve!

Viktig å poengtere at man trenger nødvendigvis ikke ha 0 fett 0 karbohydrater, men så lite som mulig

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Gjør det samme som deg, fett/protein og karb/protein. Er nok ikke dumt nei

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2004
    Har lett etter en slik artikkel lenge! Direkte fortalt hva man burde spise og når,
    men jeg har trent i 8 mnd nå uten å gå på kosthold og jeg har alikevel hatt stor framgang?

Medlem zigge sin avatar
    Ble medlem
    01-2004
    Har ett par spørsmål angående protein shakene;

Hvilke proteiner til hvilken tid(tenker da på Whey, Kasein o.l)?

Hva vil dere anbefale som ett allround proteintilskudd til morgens ,middag, kvelds, før og etter trening?

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Sitat Opprinnelig skrevet av balla
    Har lett etter en slik artikkel lenge! Direkte fortalt hva man burde spise og når,
    men jeg har trent i 8 mnd nå uten å gå på kosthold og jeg har alikevel hatt stor framgang?
    Trenger ikke å gå på kosthold som du sier, men er man interessert i å optimalisere kostholdet - så er jo dette veien å gå. Vet ikke om du vil ha bedre resultater, eller om du trives slik det går nå.

Har ett par spørsmål angående protein shakene;

Hvilke proteiner til hvilken tid(tenker da på Whey, Kasein o.l)?

Hva vil dere anbefale som ett allround proteintilskudd til morgens ,middag, kvelds, før og etter trening?
    Det optimale vil være;
    -myse . frokost, før og etter trening
    -kasein resten av måltidene.

Jeg foretrekker et blandingsprotein. Nå for tiden bruker jeg melkeprotein (Basic Tech Nutrition), 80% kasein 20% myse.

Kasein - jevn blodstrøm 5-6h
    Myse - jevn blodstrøm 1-2h

Kliss nytt medlem nybegynner1 sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    kossen lager vi en såkalt "trå"

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Tenker du på THREAD? Gå til forumet. Velg det emnet du vil lage en tråd under, og trykk ganske langt oppe til venstre hvor det står "NEW THREAD".

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    ey hardway, ta å oppdater tråden din litt da, slik at du får med ting du glemte (f.eks multivitamin&mineral (uten jern) ) + andre gode og lettvinte matvarer man kan bruke som f.eks cottage cheese, makrell i tomat, peanøttsmør u name it...

hvis du gidder, kunne du slengt med litt retningslinjer for et treningsprogram også, som f.eks ikke trene kun benkpress annenhver dag (høhøh, er en del som faktisk gjør dette, gjor d selv før) , ikke trene biceps RETT før du skal trene rygg osv...slike enkle retningslinjer...

tror det er veldig mange, spesielt "newbiene", som ser på linken din og da er det greit at den er best mulig

-wR-
    Sist endret av wannabeROCKY; 27-04-04 kl 22:15
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Mentalt utfordret wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    Kommer til å legge kostholdet opp mot det du skriver. Som nybegynner er sånne innlegg gull verdt;P Men ser dere snakker om at man ikke skal ha i seg så mye karbohydrater. Kjøpte meg et 5 kilos spann med "mass gainer" som jeg har bruker. Det består jo stort sett av karbohydrater, så er dette noe jeg bare burde kutte ut?
    <3Fitnessfrøken<3

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Sliter du med å komme opp i vekt, kan det være OK, men synes ikke man bygger spesielt kvalitet på gainere. Bør iallefall supplere med extra protein, og kanskje 1ss olje.

wR: er på fylla fortida, den kommer

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Vitaminer og mineraler

Benytt deg av en god multivitamin, helst uten jern. Man får tilført nok jern fra kosten og kroppen skal greie å produsere nok selv. Jenter, i vekst, med store menstruasjonsblødninger, lavt energiinntak osv bør tilføre jern. Vi andre med et sunt norsk kosthold bestående av korn, kjøtt, osv har skjelden eller aldri jernmangel.

Ekstra c-vitamintilskudd er å anbefale. Under harde treningsøkter får imunforsvaret ungjelde og c-vitamin er et fint tilskudd i så måte.

I tillegg vil jeg for den mest seriøse anbefale en EGENKOMPONERT blanding av ZMA (b6, magesium, sink) før man legger seg, noe som blir billigere og man bestemmer litt friere hvor mye den skal inneholde(ALT MED MÅTE!).

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Spis minst 2g protein x kroppsvekt daglig. For en person på 80kg tilsvarer det 160g KVALITETSprotein. Dvs. du regner ikke med de ørsmå mengdene protein det finnes i risen.
    Kjempeflott artikkel. Ble mye klokere nå anngående kosthold. Men bare lurer bare litt på hva du mener med kvalitetsprotein. I hva slags typer mat finner man kvalitetsprotein når man ikke regner protein fra ris, brød (?), pålegg (?) etc for kvalitetsprotein? Må maten inneholde en viss antall proteiner pr 100 g for at det skal kalles kvalitetsprotein? Får i meg ca 100 g protein gjennom proteintilskudd, men hva slags mat bør jeg spise for å få i meg den resterende mengden KVALITETSprotein?

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Kvalitets protein kommer fra ting som har levd før; dyr, melk, egg osv.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hardway
    FROKOST
    150g havregryn, 3dl skummet melk, 1banan, 40g proteinshake, 1ss olivenolje

MELLOMÅLTID

MELLOMÅLTID2

>> TRENING

ETTER TRENINGSSHAKE
    80g maltodeksterin
    40g proteinshake

ETTER TRENING#2
    150g havregryn, 3dl skummet melk, 1banan, 40g proteinshake

[BKVELDSMAT#1[/B]
    100g peanøtter, hasellnøtter, mandler (skyll de om de er saltet).

KVELSMAT#2
    40g proteinshake, 2ss soyaolje
    Sko gjerna gått opp i vekt! Har ikje tenkt å bli någen kroppsbygger,

Vil bare gå opp i vekt så eg kan få mer "slagkraft" i fotballen

Kor lenge ska eg følga prommet, og kor fort tror du at eg legge på meg, veie ca. 60-70kg nå/17år?

Kor får eg tak i proteinshake, linfrøolja, maltodeksterin og e det kun disse tingene som står i programmet eg ska spisa i månedane eg følle programmet?

Ser virkelig fram t svarene!

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    hvis du ikke har lyst til å bli noen bodybuilder ville jeg ikke tørt å gått på det programmet i mer enn 2-3dager

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Du sier mye rart nå nit, kan du legge noen meninger/synspunkt til grunn?
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Kliss nytt medlem dimdal sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    23
    Hvordan kan jeg finne den biologiske verdien i proteinene ?
    `
    Er soyaproteiner noe særlig?

Medlem Edmund sin avatar
    Ble medlem
    02-2004
    Flink kar denne Hardway
    Sist endret av Edmund; 11-07-04 kl 15:14

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hobbiten
    Du sier mye rart nå nit, kan du legge noen meninger/synspunkt til grunn?
    Var ikke noe ironi i innlegget mitt.

Sitat Opprinnelig skrevet av Genexxa
    Sko gjerna gått opp i vekt! Har ikje tenkt å bli någen kroppsbygger,

Vil bare gå opp i vekt så eg kan få mer "slagkraft" i fotballen

Kor lenge ska eg følga prommet, og kor fort tror du at eg legge på meg, veie ca. 60-70kg nå/17år?

Kor får eg tak i proteinshake, linfrøolja, maltodeksterin og e det kun disse tingene som står i programmet eg ska spisa i månedane eg følle programmet?

Ser virkelig fram t svarene!
    Det spørs jo hvor seriøs du vil være, hvis du bare vil "få litt mer slagkraft i fotballen" så trenger du ikke følge dette programmet til punkt og prikke akuratt. Jeg tror ikke du trenger så mye proteiner, men heller litt mer karbo. Legg til tran.
    Hvis du feks årker mer ris til ett måltid, spis deg mett!

Går du ikke opp i vekt = du må spise mer. (legg til mer karbohydrat-mat til hvert måltid)

Det kommer veldig anpå aktivitetsnivået ditt...

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Sitat Opprinnelig skrevet av nit
    hvis du ikke har lyst til å bli noen bodybuilder ville jeg ikke tørt å gått på det programmet i mer enn 2-3dager
    Hvilken risk løper du egentlig? Hoppet du over navnet på "artikkelen" ? Retningslinjer. Og hva vil det si?

Selv så har jeg ikke tenkt meg opp på noen scene, men spiser omtrent slik. Er student og har minimalt med råd. Liker å gjøre det enkelt!

Sitat Opprinnelig skrevet av dimdal
    Hvordan kan jeg finne den biologiske verdien i proteinene ?
    `
    Er soyaproteiner noe særlig?
    Finnes div. lister. Gjør et søk på google eller gnell til NK.

Soyaprotein har en BV på 77. Til sammenligning har Myseprotein litt over 100.

Sitat Opprinnelig skrevet av Edmund
    Flink kar denne Hardway
    Ja, dere skal være heldig som har meg som medlem på Kaliber, hehe..

Sitat Opprinnelig skrevet av nit
    Det spørs jo hvor seriøs du vil være, hvis du bare vil "få litt mer slagkraft i fotballen" så trenger du ikke følge dette programmet til punkt og prikke akuratt. Jeg tror ikke du trenger så mye proteiner, men heller litt mer karbo. Legg til tran.
    Hvis du feks årker mer ris til ett måltid, spis deg mett!

Går du ikke opp i vekt = du må spise mer. (legg til mer karbohydrat-mat til hvert måltid)

Det kommer veldig anpå aktivitetsnivået ditt...
    Er du seriøs med fotballen og vil komme lengst mulig så er det ikke vits i å neglisjere viktigheten av et sunt og balansert kosthold. Som jeg sa tidligere; RETNINGSLINJER. Er ikke en plan alle skal følge til punkt å prikke.

Skal du bli en god fotballspiller så trenger du også å trene vekter, så det er sagt. Men som nit sier, karbohydrater er viktig, da det er viktig å holde fulle glykogenlagre.

Men som du SIKKERT vet nit, så binder karbohydrater vann. Om man skal utelukkende bruke karbohydrater til vektoppgang så kan det bli noe tyngre å springe på den ekstra vekten!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2004
    brr.. får frysninger av å se på mat-programmet. Herregud, er det mulig å spise så crappy mat?

Lag tunfisk pasta. Fres løk, purre, paprika, evt. champignon. tilsett rømme, krydre litt, og tunfisk tilslutt. kok pasta, sleng på llitt saus. og vips! kjempegodt! hvis du har peiling på matlaging så... :P

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Smaken er som baken?? tror ikke du kan lage et måltid til meg hvor du får den tunfisken til å smake godt!

Er ikke alle som har tid til å stå så lenge på kjøkkenet. Men om du hadde lest det jeg skrev så hadde du forstått at det var retningslinjer, og et oppsett for folk som vil gjøre det enkelt. Eksempelvis studenter.

Bronse Member steven87 sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    skam bra dette. ga meg litt og tenke på.

Gold Member aion sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    23
    hvor finner jeg all disse tingene?
    Er alt dette i en vanlig matvarebutikk?

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Ja.

Men proteinpulver får du ikke på Rema'n. Vitaminer bør du også kjøpe i en helsekost-butikk.

www.norkost.no eller www.proteinfabrikken.no

Medlem Newbie2k sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    --------------

MELLOMÅLTID

MELLOMÅLTID2

>> TRENING

Som student lurer jeg på hva jeg kan bytte dette ut med, da det sjelden lar seg gjøre å spise karbonadedeig på skolen. Og hva kan jeg bytte 4 egg med (tenke på kolestrolet) ?

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    25
    Eg tenker på å kjøpe proteinpulver, men må eg ikke kjøpe ny hele tiden da? Siden det skal tas 2 gram per kg vær dag, 60 x 2 er 120 og en 1 kg boks varer jo bare i litt over en uke? Har eg misforstått?

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Det finnes protein i mat også.

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    25
    Eg har ikke peiling kjøper noe proteinpulver på trengingstudioet eg..

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Andreas!
    Eg har ikke peiling kjøper noe proteinpulver på trengingstudioet eg..

kjøp heller på nettet,som regel billigere der

her f.eks: www.norkost.no

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    26
    Kan noen forklare punkt 3? Den skjønner jeg ikke helt.. Fint om du skrev hvorfor det var slik i orginalartikkelen også!

Medlem SuperMan! sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    23

Wink

Er bra skrevet og de som har trent og forstår dette vil jeg nok tro det er meget bra Men hva for nybegynnere? de vet ikke hva kcal er, når man skal spise det, og hvor mye, det er mye "treningsspråk" som man ikke forstår som du kanskje kunne forklart litt?

Ellers veldig bra

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Kcal=kalorier
    Dette er noe man pleier &#229; innta gjerne flere ganger om dagen i form av n&#230;ring ogs&#229; kjent som mat. Hvis du har planer om &#229; g&#229; opp i vekt er det lurt &#229; regne p&#229; hvor mye kcal du spiser n&#229;. Ta &#229; s&#229; &#248;k kcal inntaket med 3-500. Fordel m&#229;ltidene som det st&#229;r i artikkelen.
    1gr protein=4kcal
    1gr karbohydrat=4kcal
    1gr fett=9kcal

er du noemer du lurer p&#229; er det bare &#229; sp&#248;rre.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    22
    Vil f&#248;rst bare si takk for hjelpen til alle oss som ikke har like stor peiling som dere! Men jeg trenger litt hjelp! Jeg spiller fotball, og trener med laget 4-5 ganger i uka samtidig som jeg g&#229;r p&#229; idrettslinje og trener litt der. Trener ogs&#229; p&#229; studio, men over til problemet mitt: Jeg er ikke tykk eller noe av det, men har litt underhusdsfett som jeg har lyst til &#229; fjerne og stramme opp magen og huden i det omr&#229;det. Hvordan gj&#248;r jeg dette p&#229; mest effektiv m&#229;te b&#229;de med treningsprogram og kosthold? Burde jeg ta noe proteiner? Lager ikke s&#229; mye mat selv s&#229; er det noen enkle grep jeg kan gj&#248;re for &#229; fjerne "valpefettet?"

Uansett p&#229; forh&#229;nd takk for hjelpen!

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.