Jeg prøver å koble ps3 til det trådløse nettverket hjemme, og får beskjed om å trykke på AOSS knappen til det begynner å blinke. Hvor er AOSS knappen??

Jeg prøver å koble ps3 til det trådløse nettverket hjemme, og får beskjed om å trykke på AOSS knappen til det begynner å blinke. Hvor er AOSS knappen??

Thanx, jeg har ikke en sånn knapp, men jeg fant det ut allikevel![]()

Aargh
etter at jeg oppdaterte maskina via nett nå, så får jeg ikke startet spillet. Noen som har opplevd dette?
Hva er det konkret som skjer? Hvilket spill?

Alle spill.
Før når jeg startet maskina så gikk jo maskina automatisk inn på spillet. Eller man kunne hvertfall velge om man ville gå inn på system eller spill om jeg husker riktig. Nå går maskina rett inn dit hvor man gjør systeminnstillinger, og jeg får ikke startet spillet derfra.
merkelig... du har prøvd å bla bort til spill å trykke på bilde av spillet? du kan gå inn på innstillinger ,videre ned til systeminnstillinger å så bla ned nil disc auto start å prøve å sette den på igjen. visss ikke det funker må du sikkert gjennopprette systemet eller noe sånt
du må gjenopprette gitt!

Hvordan gjenoppretter jeg da?
skal vel ligge på innstillinger/systeminnstillinger.prøvde du det andre jeg skrev?
Jeg ser at jeg ikke skal kjøpe PS3 iallefall
Don't train with machines, be one!

Gjenoppretter ps3 systemet nå. Tar 2,5 timer![]()
Den innstilling med å automatisk starte disk ved oppstart stod på, så det skjedde nok noe galt ved systemoppdateringen.

Det funket dårlig. Da må den vel inn til rep da? aargh

Leverer min til rep i morgen. Dette er visst ett vanlig problem på ps3, at spilleren plutselig kutter å lese discene
Kompisen min måtte bytte ps3'en sin 2 ganger på grunn av denne feilen. De sa at det var et vanlig problem at laseren ikke leste bluray discen.
Det er faen meg dårlig med tanke på at den er så dyr, så skal dette være et "vanlig" problem.
Han fikk begge gangene en helt ny maskin rett på stedet da.
Pump It Uuuup!

Jeg leverte den til rep i dag.
Hvordan er det med lover og regler på hvor lang tid den kan være på rep før jeg har krav på ny? De mente jeg måtte vente minimum 3 uker på å få den tilbake, noe jeg absolutt ikke har planer om.
Dette er jo en simpel sak for deg
Stikk ned på butikken og legg frem forbrukerkjøpsloven $26, $29 og $30.
Kort oppsummert står det at:
§ 26. Forbrukerens krav ved mangler
Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren
a) holde kjøpesummen tilbake etter § 28
b) velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30
c) kreve prisavslag etter § 31
d) kreve heving etter § 32
e) kreve erstatning etter § 33.
§ 29. Retting og omlevering (avhjelp)
Du som forbruker kan kreve å få produktet reparert, eller få byttet varen i en tilsvarende vare.
Det svadaet som står i loven om ulempe for selger er bare piss så lenge du ikke har kjøpt den hos Hansen elektronikk på hjørnet som er på randen til å gå konkurs.
§ 30. Gjennomføring av avhjelp
Tar reparasjon lenger enn en uke skal du få en erstatningsgjenstand som du kan bruke i mellomtiden.
Link til forbrukerkjøpsloven
Her er det avgjort at dette skal ha forbehold om pris, det gjelder kun varer under 1000,- (kjent som NEL i elektronikkverden).§ 29. Retting og omlevering (avhjelp)
Du som forbruker kan kreve å få produktet reparert, eller få byttet varen i en tilsvarende vare.
Det svadaet som står i loven om ulempe for selger er bare piss så lenge du ikke har kjøpt den hos Hansen elektronikk på hjørnet som er på randen til å gå konkurs.
Denne paragrafen gjelder kun ved livsviktige gjenstander eller gjenstander til bruk i bedrift som må til for å holde bedriften oppe.§ 30. Gjennomføring av avhjelp
Tar reparasjon lenger enn en uke skal du få en erstatningsgjenstand som du kan bruke i mellomtiden.
Du har glemt en ting Wasa, i forbrukerkjøpsloven står det også skrevet om at dette gjelder innenfor rimelighetenstid(normalt 7dager) ved ombytte av enhet for kunde med tanke på kostnader for produsent/selger.
Hva skal ha forbehold om pris, som kun gjelder varer under 1000,-?
Sikter du til; Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.
Det jeg kjenner til er en dom fra høyesterett hvor de har definert at urimelig kostnad er å regne som mer enn en tredjedel av innkjøpsprisen. Hvis da innkjøpspris på en PS3 er 3000 kroner, og reparasjonen er så omfattende at det vil koste mer enn 1000 står jeg som forbruker fritt til å velge om jeg vil ha ny eller om selger skal få muligheten til å prøve å rette opp feilen. Koster feilen mindre enn 1000 kroner å rette opp har selger krav på å få to sjanser til å rette opp samme feil.
Dette er jo selvsagt ikke en fasit, men det legger jo en standard på hvor listen ligger, fordi urimelig kostnad er vanskelig å definere.
Paragraf 30 i forbrukerkjøpsloven gjelder ALLE produkter som er kjøpt av privatperson.Denne paragrafen gjelder kun ved livsviktige gjenstander eller gjenstander til bruk i bedrift som må til for å holde bedriften oppe.
Bedrifter kommer ikke under forbrukerkjøpsloven, de er beskyttet av kjøpsloven.
Igjen så er det et defenisjonsspørsmål hva som er vesentlig ulempe for forbrukeren. Personlig så vil jeg si at det å ikke kunne bruke din nyinnkjøpte PS3 på en uke fordi den er til reparasjon ikke fører til vesentlig ulempe for forbruker. Da skal man ha passe PS3 abstinenser
Jeg glemte det ikke, jeg skrev det bare ikke ned, det var derfor jeg linket til forbrukerkjøpsloven i tillegg slik at han fikk lese selv. 3 uker er langt over rimlighetstid, men som sagt, det er PS3 det er snakk om her, og ikke en mobiltelefon.Du har glemt en ting Wasa, i forbrukerkjøpsloven står det også skrevet om at dette gjelder innenfor rimelighetenstid(normalt 7dager) ved ombytte av enhet for kunde med tanke på kostnader for produsent/selger.
Takker for utfordring på mine innspill, det frisker opp glemte kunnskaper, og jeg kom plutselig på at jeg må reklamere på min gamle Ipod![]()