Har begynnt å se meg rundt etter klær på forskjellige utlandske nettsider i det siste. har kjøpt en del, men nå begynner jeg å bli litt lei disse avgiftene. Moms + toll = 35% pr. vare.
Og hvem er det som kjøper noe under 200kr? får jo ikke noe som er verdt å tre på seg for det. så derfor lurer jeg på hva jeg kan gjøre for å begrense avgiftene mest mulig. det jeg vet om man kan gjøre er:
1. spørre om nettbutikken er villig til å sette varen under 200 kr. men tviler på at nettbutikker med dyre, eksklusive varer er villig til å gjøre dette. kanskje sette ned prisen litt, men dette har jeg ikke noe erfaring med.
2. spørre om nettbutikken er villig til å merke pakken som en gave. (da må prisen være under 1000 kr vel og merke) dette vet jeg heller ikke om mange butikker er villig til å gjøre, kviteringen er jo utenpå pakken, med tags og alt. er det ikke litt suspect at du får gaver fra en nettbutikk tenker jeg da...
3. det aller beste. sende til sverige. gjelder kun innad i EU. da slipper man alt av toll og tull. men tungvindt hvis man ikke bor nærme grensa.
Hadde vært sykt deilig å sluppet mva og toll på klær da jeg kjøper det meste av klærne mine på nett. skal høre neste gang med nettbutikkene jeg kjøper fra om de vil merke pakken min som gave. burde vel ikke være så stress for nettbutikken det, de taper jo ikke noe på det.
har dere noen andre triks eller erfaringer, kom gjerne med de!

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat