Inspirert av Whisky-tråden starter jeg denne for oss som foretrekker drue-basert sprit.
Min anbefaling: Hennessy X.O.
Inspirert av Whisky-tråden starter jeg denne for oss som foretrekker drue-basert sprit.
Min anbefaling: Hennessy X.O.
\o/
Bache Gabrielsen XO Fine Champagne
Grande Champagne Cognac Frapin 1985 Vintage
Disse er vel favorittene her i huset. Larsen Vikingskip er kun for pynt og ikke egnet til drikke(min mening)
Clausthaler....
Har smakt meg gjennom Cognacjungelen hver helg hele denne sommeren og jeg kan ikke si at jeg har smakt mer enn 20 forskjellige og mange av de er veldig like men det finnes noenganger tilfeller der man finner noe som skiller seg ut.
Courvoisier V.S.O.P. fine Champagne: denne koster rett over 300.- på Strømstadbåten og er absolutt verdt pengene.
Den parkerer folkecognacene hennesy XO og de søstrene der.
Et dyrere alternativ som er å anbefale er Braastad X.O. fine Champagne , her er det litt mer vaniljepreg og tyngde i smaken. Denne må man nok betale rundt 700.- for på båten , her hjemme er den ukjøpelig
Ukjøpelig?
http://www.vinmonopolet.no/is-bin/IN...mpTo=OfferList
Hennessy derimot er slett ingen folkekonjakkers når en helflaske koster 999,- kroner.
\o/
sorry ARO jeg blander den med en annen , det er braastad men et annet navn.
Braastad 100 Ans de Liberté'
Denne du tenker på mr NK? Ca 2000,- for en flaske på polet.
Clausthaler....
Er blitt usikker på navnet her så det må jeg nok sjekke,mente den måtte koste rundt 1200.- på polet ??Opprinnelig skrevet av G.Ravn
De få gangene det blir så er det;
En eller annen Braastad XO eller trailerkonjakk XO det går i.
Har ikke barskapet lett tilgjengelig, så kan komme nærmere tilbake på navn.
Gode tips mottas med stor takknemlighet!
BØØØØ!
tenkte å kjøpe en flaske til mamma og pappa i julegave.. prisramme rundt 4-600,-
noen forslag??
Det er i motbakke det går oppover.
Er en god venn av Bache Gabrielsen og Braastad, så anbefaler disse![]()
It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
- Mike Mentzer
http://www.mikementzer.com
http://www.i-a-r-t.com
Braastad Château de Triac Réserve de la Famille til 1100. Har hørt mye pent om den, men ikke smakt den selv. Hmm. kanskje det.
--tjeh
Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.
Pleier å tylle i meg litt av denne som regel: ( Martell XO)
Forøvrig tror jeg sjelden det har vært så lite cognac på hyllen min som nå, har bare ett Larsen vikingskip og en flaske Bache pure & rustic XO
Nipper heller til et glass med diesel enn cognac , usjameeg....
Bump.
Noen som har noe erfaring med disse to?
Bache-Gabrielsen Hors d'age
Giraud Vieille Réserve
Vurderer en av dem, men vet ikke helt hvilken jeg skal gå for. Er ikke noen kjenner selv heller, så jeg er litt lost![]()
- Sep
Ellers kan jeg anbefale to gode cognac for alle cognac-elskere:
Halfdan - Birkedal Hartmann Extra Gammel (ca 500 kr for 0,7l)
Frapin VIP XO Grande Champagne (ca 950 kr for 0,7l)
I kill for money, but you are my friend - so I kill you for nothing!
Jeg liker Rémy Martin Louis XIII Cognac veldig godt, er ikke så mye som slår denne på smak.![]()
Norkost iz da shiznit foe shizzle mah nizzle!
True that, ellers er jo ikke frapin VIP XO grande eller Courvoisier XO så verst.må selvsagt følge med en real cubansk sigar.
Norkost iz da shiznit foe shizzle mah nizzle!
Må nesten få ta opp en gammel tråd,blir smågal av å lese om hudproblemer,klær for bullemikere og annet parfymetull
Skal i bryllup/nyttårsfeiring i kina til februar og vil ta med meg cognac herifra.....sist jeg sjekket sjappa der nede så var prisene fortsatt utenfor min rekkevidde(Sveaas og Røkke-priser). Heller dårlig utvalg av de gyldne dråper.
Noe nytt spennende som er dukket opp? under tusenlappen? Handlet Thor Heyerdal til jul,bomkjøp eller ok?
Clausthaler....
Mine favoritter pr dags dato:
- Bache-Gabrielsen Pure & Rustic Petite Champagne Sainte Lheurine
- Jon Bertelsen Orchestra
- AUDREY (Dugnad Cognac'en 2011)
- Ch. de Montifaud X.O
- Sontelle Extra
Men..... etter en iherdig og omfattende leting etter Cognac-klubber i Tønsberg, Nøtterøy eller Tjøme er jeg overbevist. Det finnes ingen og jeg må faktisk prøve å få startet en! Er derfor på leting etter noen som har lyst til å være med på dette og bidra til å skape en god klubb.
Er det noe for deg? Isåfall er prøver jeg å samle likesinnede her:
Log In | Facebook
Med vennlig Cognac hilsen
arctic_celi
"Arroganse og selvinnsikt er sjeldent å finne i en og samme person"
Sørlie XO er ikke dum.