Viser resultatene 1 til 35 av 35

Tråd: Hudpleie/Makeup!

Medlem fryd sin avatar
    Ble medlem
    11-2011
    Alder
    26
    Blog Entries
    1

Hudpleie/Makeup!

Siden jeg sniker meg til masse kostholds/treningstips her inne, tenkte jeg at dersom det er ønskelig kan jeg til gjengjeld gjerne hjelpe til dersom noen - både jenter og gutter - trenger noen tips når det gjelder hudpleie eller makeup.

Jeg er utdannet makeup-artist og er veldig interessert i hudpleie og tilogmed mote. Jeg har innimellom vært vikarierende redaktør for et av norges største motenettsteder (modette.no) men jobber til daglig med noe helt annet (gadgets, teknikk, smartphones o.l.). Uansett, jeg er veldig opptatt av rene produkter uten mineralolje, parfyme og parabener, og har oversikt over de aller fleste makeup-merker og ulike hudtyper Står til tjeneste om noen ønsker!
    "Smerte er bare en følelse..."

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    To spm:

Når jeg sminker meg ender jeg opp som vaskebjørn etter 2-3 timer, uansett hva jeg gjør. Med andre ord har jeg alternativene å ikke sminke meg noe særlig (unntatt mascara kanskje) eller å se ut som jeg er på vei til nachspiel i nitiden om kvelden. Tips?

Og:

Tips til å sminke bort blåmerker og blodutredelser :P ?
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Medlem fryd sin avatar
    Ble medlem
    11-2011
    Alder
    26
    Blog Entries
    1
    Det høres ut som du har fet hud - noe som altså ikke nødvendigvis betyr at man er kvisete, jeg har også fet hud på sommeren og kan f.eks ikke bruke flytende foundation.

Noen tips jeg benytter meg av: - Bruk en god peeling/rensekrem som ikke inneholder olje. Du trenger ikke peele huden hver dag, men om du føler at sminken din ofte renner rundt i ansiktet kan det være verdt å peele hver kveld i begynnelsen til du føler at huden er normalisert. Ikke sov med sminke, da produserer huden ennå mer olje. Bruk f.eks ansiktsvann fra dr.hauschka før du legger deg, da føles huden utrolig deilig når du våkner

- Bruk en primer før du legger sminken, den hjelper til med flere ting, både å passe på at huden din ikke tørker ut/tettes av sminken og at sminken sitter bedre. Denne bør også være oljefri i ditt tilfelle, men om du bruker en kremprimer eller en mineralversjon er helt opp til deg. Jeg er veldig glad i PURE of Sweden sin oljefrie kremprimer for store porer (mine er enorme), men den er muligens vanskelig å få tak i i Norge.

- Jeg kan også anbefale TiKei, Mineralsminke - 100% naturlig mineral makeup både for primere og for mineralfoundation for fet hud. De har helt rene produkter uten bismuth oxychloride (kan gi allergiske reaksjoner/tette porene) og du BØR ikke se ut som en vaskebjørn etter å ha tatt i bruk denne foundationen. I tillegg er det billig, mye billigere enn mange dårligere merker.

Unngå mineralolje for alt i verden om du har fet hud. Det blir ikke bra uansett hva du gjør, og de fleste flytende foundations har mineralolje. Dersom du ikke synes mineralfoundation (pudderform) er noe for deg, kan jeg anbefale f.eks cosmopharmas flytende foundation. Ellers er det bare å sjekke innholdslisten der du handler sminke, så finner du raskt ut om den inneholder mineralolje.

- Når du legger øyenskygge, legg en basskygge først. Denne kan være i samme farge som huden din eller gjerne litt lysere, og kommer til å gjøre at sminken din ikke renner ut. Legg denne over hele øyelokket og gjerne i øyenkroken - tilogmed under øynene om du føler deg trygg på fargen. Test noen ganger, og om du fortsatt opplever at sminken renner i ansiktet, prøv en annen basskygge eller legg på litt mer. Basskyggen synes ikke så lenge den er i samme farge som huden din, så det er ingen krise om du legger litt tjukt på under den vanlige øyenskyggen

Hva slags eyeliner bruker du? Om du bruker en penn, kan denne også inneholde voks, som hjelper godt på vaskebjørnlooken.
    Test en flytende eyeliner/cakeliner som du legger med pensel, så vil den ha vanskeligere for å flyte ut
    Cakeliner og pensel er desidert best og i lengden enklest å legge på! Krever bare littebitt øvelse.

Jeg er mer vant til å sminke blodutredelser/blåmerker enn jeg er til å skjule de! (Har blant annet vært med å lage en amatørskrekkfilm der ei dame fikk skikkelig "juling") men generelt gjelder de samme prinsippene som i god gammeldags fargelære.
    Har du røde merker, dekker du med grønt, er de blå kan du forsøke å skjule det med litt gule/røde pigmenter osv. Du får tak i sånne "hjul" med ulike farger som brukes som concealere hos f.eks Make Up Store og MAC.

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    jeg har 1 spm. skaffer du roaccutane?

Medlem fryd sin avatar
    Ble medlem
    11-2011
    Alder
    26
    Blog Entries
    1
    Desverre, Polarman, Jeg er ikke hudlege/hudpleier ;( Men jeg vet om en og annen som går på/har gått på roaccutane, og kan sikkert forhøre meg om hvilken hudlege de har gått til om du ønsker?

Ellers vet jeg at man kan ta penslingskur fra MD Formulations som visstnok også skal fungere veldig godt, dog er det ikke like kraftig (og ekstremt) som roaccutane-behandling.

NiC
    NiC er ikke aktiv
    Superior newbie NiC sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    24
    roaccutane er ikke det for tenåringer og bolere?

Medlem fryd sin avatar
    Ble medlem
    11-2011
    Alder
    26
    Blog Entries
    1
    Nå vet jeg personlig veldig lite om hvilke problemer som evt. oppstår for "bolere", så jeg vet ikke om det er et allment problem at man får aknehud av å ta slikt - men ingen av de jeg kjenner som har brukt roaccutane var tenåringer (eller bolere). Det er vel mer en "siste løsning" når ingenting annet virker og arrene/huden er såpass ille at vedkommende ikke vet hva de skal gjøre lenger

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    hepp
    Sist endret av Rock; 21-11-11 kl 08:19
    RockyRock

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Fryd: Hvordan unngår man nupper etter barbering? Tenker på fjeset, først og fremst.
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Fryd: Hvordan unngår man nupper etter barbering? Tenker på fjeset, først og fremst.
    Den er ganske lett! Kutt ut fusion og gå tilbake til 2blads engangshøvler.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Ble medlem
    04-2006
    Jasså?
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Og barber deg sjeldnere.
    http://www.dingsekongen.no

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Alle bør ha et manbeard!

IT GIVES POWER AND STRENGTH!

Roaccutane har jeg gått på i tenårene. Kan ikke anbefales når det gjelder comfort. Kan derimot anbefales for sluttresultatet! Var et helvete med sprukne lepper og supertørr hud.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Medlem fryd sin avatar
    Ble medlem
    11-2011
    Alder
    26
    Blog Entries
    1
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Stålballa har et godt poeng Nå barberer ikke jeg meg i fjeset, men prinsippet er det samme ;D
    Skarpe, nye barberblader og at du selvfølgelig barberer Med hårene, er det beste du kan gjøre. Vask ansiktet i varmt/lunkent vann først, slik at porene dine åpner seg. Ellers kan du prøve å ha på bakteriedrepende midler etter barbering, (Basiron - fåes på apoteket, eller tilogmed den geleen fra RFSU som folk bruker til å rense sexleketøyene sine) er mitt beste tips

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Skal sexleketøy renses? :S
    http://www.dingsekongen.no

Medlem fryd sin avatar
    Ble medlem
    11-2011
    Alder
    26
    Blog Entries
    1
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Alle bør ha et manbeard!

IT GIVES POWER AND STRENGTH!

Roaccutane har jeg gått på i tenårene. Kan ikke anbefales når det gjelder comfort. Kan derimot anbefales for sluttresultatet! Var et helvete med sprukne lepper og supertørr hud.

Det kan jeg se for meg! Brukte du noen produkter ved siden av? Og er du helt kvitt det? Bra jobbet om du kom deg gjennom hele kuren! Har hørt at det kan være helt jævlig

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg tror jeg har prøvd alt når det kommer til å unngå nupper og "kviser" på halsen av barbering. Alt fra barberkost og gammeldags høvel til hudkrem og barbering i dusjen. Uansett hva jeg gjør så blir resultatet likt. Får bare gro skjegg!

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg bruker sånn barbermaskin som frisøren tar nakken med. Hårlengde 0.5mm. Sveiper over hver dag, tar bare 10 sekunder! Aldri nupper eller tørr hud.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av fryd Vis post
    Det kan jeg se for meg! Brukte du noen produkter ved siden av? Og er du helt kvitt det? Bra jobbet om du kom deg gjennom hele kuren! Har hørt at det kan være helt jævlig
    Hva mener du med produkter ved siden av? Hudprodukter? Ikke en skjit som funket den gang (er nå 12 år siden). Roaccutane gjorde jobben, men var ubehagelig i 6 mnd.

Medlem fryd sin avatar
    Ble medlem
    11-2011
    Alder
    26
    Blog Entries
    1
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Jeg tror jeg har prøvd alt når det kommer til å unngå nupper og "kviser" på halsen av barbering. Alt fra barberkost og gammeldags høvel til hudkrem og barbering i dusjen. Uansett hva jeg gjør så blir resultatet likt. Får bare gro skjegg!
    Om du føler at det er unormalt vanskelig og aldri noensinne får noen av de vanlige tipsene til å fungere, kan det være verdt det å enten la det vokse litt ut og heller trimme jevnlig, eller som en siste løsning ta det opp med legen neste gang du er der. I beste fall kan det kanskje være sånn at en antibiotikakur kan hjelpe - forutsatt at det er et skikkelig problem og du har skikkelig utslett/det er veldig vondt når du har barbert deg.

Medlem fryd sin avatar
    Ble medlem
    11-2011
    Alder
    26
    Blog Entries
    1
    Hva mener du med produkter ved siden av? Hudprodukter? Ikke en skjit som funket den gang (er nå 12 år siden). Roaccutane gjorde jobben, men var ubehagelig i 6 mnd.
    Jeg tenker på fuktighetskremer - mange som går på roaccutane bruker f.eks decleor ved siden av, eller smører seg (hele ansiktet og leppene) med rent sheabutter. Gikk du helt uten noe annet enn roaccutane?

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sånn ja, trodde du mente mot kvisene. Brukte industriell fuktighetskrem fra apotek stort sett.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Jeg bruker sånn barbermaskin som frisøren tar nakken med. Hårlengde 0.5mm. Sveiper over hver dag, tar bare 10 sekunder! Aldri nupper eller tørr hud.
    Om du føler at det er unormalt vanskelig og aldri noensinne får noen av de vanlige tipsene til å fungere, kan det være verdt det å enten la det vokse litt ut og heller trimme jevnlig, eller som en siste løsning ta det opp med legen neste gang du er der. I beste fall kan det kanskje være sånn at en antibiotikakur kan hjelpe - forutsatt at det er et skikkelig problem og du har skikkelig utslett/det er veldig vondt når du har barbert deg.
    Ja jeg går heller for Statham looken nå og bruker skjeggtrimmer.

Yoked mikkejo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Noen visdomsord i denne sammenheng:

>A man has six items in his bathroom: toothbrush and toothpaste, shaving cream, razor, a bar of soap, and a towel.
    >The average number of items in the typical woman's bathroom is 337. A man would not be able to identify more than 20 of these items.

>Men wake up as good-looking as they went to bed.
    >Women somehow deteriorate during the night.
    I Just Love The Way You Talk About Me

Medlem fryd sin avatar
    Ble medlem
    11-2011
    Alder
    26
    Blog Entries
    1
    haha 337? o_O det var voldsomt! Skal nevnes at han jeg bor med (vi er ikke sammen, vi deler leilighet til nød:P) har mer skapplass på badet enn meg ... jeg har nemlig sminkekoffertene gjemt unna så ingen av ludderne han drar med seg hjem i helgene får det for seg å pille på arbeidsverktøyet mitt men 337? Jeg vet ikke ... haha.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Luddere? De er nok bare fra Hamar. Maken til produktivt tettsted for luddere har ikke kloden sett!

Medlem fryd sin avatar
    Ble medlem
    11-2011
    Alder
    26
    Blog Entries
    1
    Luddere? De er nok bare fra Hamar. Maken til produktivt tettsted for luddere har ikke kloden sett!
    Henger luddere fra Hamar ofte på Stureplan i Stockholm? hehe, isåfall har du nok rett. Hva er det med Hamar som gjør at kvinnfolk blir luddere av å bo (være derfra?) der? Produserer omgivelsene ekstra whoremones?

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Henger luddere fra Hamar ofte på Stureplan i Stockholm? hehe, isåfall har du nok rett. Hva er det med Hamar som gjør at kvinnfolk blir luddere av å bo (være derfra?) der? Produserer omgivelsene ekstra whoremones?
    Hvem vet, men Hamar er litt som Jessheim. Forskjellen er bare at jeg ikke møter noen fra Jessheim EVER. Av en eller annen grunn dukker det opp jævlig mye folk fra Hamar. Samtlige jeg kjenner fra Hamar har langt over gjennomsnittlig antall sexpartnere. De har også over gjennomsnittlig forekomst av silikon. Eksempelvis kan jeg nevnte en dame som har ligget med 7 (!!!!) jeg kjenner i løpet av de to første ukene i november. Hamar? Oh yes.

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Haha, jeg tror jeg vet hvem det er!
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Tusen takk for et flott svar!
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av AxMataz Vis post
    Haha, jeg tror jeg vet hvem det er!
    McBains ranking over kilder til sluts:
    - Hamar
    - Ålesund
    - Sverige

Snakker ikke her om egne erfaringer, men internasjonalt ratifisert bro-talk.

Medlem fryd sin avatar
    Ble medlem
    11-2011
    Alder
    26
    Blog Entries
    1
    Sitat Opprinnelig skrevet av MHG Vis post
    Tusen takk for et flott svar!
    Ikke noe problem! Si ifra om det er noe mer du lurer på eller om du ønsker noen spesifikke produkttips Anbefaler aldri videre dårlige produkter eller produkter med dårlig innhold ihvertfall!

Medlem fryd sin avatar
    Ble medlem
    11-2011
    Alder
    26
    Blog Entries
    1
    - Hamar
    - Ålesund
    - Sverige

Haha

Hele sverige, eller er det visse deler av landet som er løsere enn andre? Har for meg at de her jeg bor er ganske ivrige på å dele på "godene".

Ble medlem
    04-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stålballa Vis post
    Den er ganske lett! Kutt ut fusion og gå tilbake til 2blads engangshøvler.
    Hvilke engangshøvler anbefales? Gilette?

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    - Hamar
    - Ålesund
    - Sverige

1-plassen er ganske korrekt, jeg snakker av erfaring. Jentene som hadde pult alle bartendere og dørvakter når jeg jobbet i døra var alltid fra Hamar. Jessheim-jentene er også temmelig løse som du sier, men de får som regel barn med en 10år eldre lokal helt i sommerferien mellom ungdomsskolen og vgs, så de møter du ikke i Oslo.

Lignende tråder

1. Trenger hjelp til hudpleie!
    By Delta in forum OT
    Svar: 14
    Nyeste innlegg: 27-07-04, 16:59

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.