Side 2 av 2 FørsteFørste 12
Viser resultatene 51 til 82 av 82

Tråd: Bhatti

Come back king Platon73 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Dette blir bare piss og svada!

Selvfølgelig er det masse som ikke er bra også i Norge som i alle andre land, men de fleste klarer å se dette i et større perspektiv enn dette og se hvor bra de fleste faktisk har det her.

Helsevesenet er jeg enig i at det er masse problemer med og er en av de største utfordringene vi har.

Jeg reiser ganske mye og er veldig ofte i Tyskland som er det økonomiske lokomotivet i europa og til og sammelignet med Norge er det et jallaland på enormt mange områder.

Hvor mye har du sett selv av verden?

Vil du heller leve i ditt sterkt sensurerte ettparti diktatur Singapore går det vel daglige avganger dit.

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    jeg syns det er ille at folk syns det er greit at alt ikke er på topp her. når potensialet tilsier alt burde være helt cutting edge her.

det er jo helt sinnsykt det som skjer med helsevesenet! det er også ganske utrolig at de samme negrene går å voldtar og selger stoff på grønland helg etter helg

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Polarman Vis post
    jeg syns det er ille at folk syns det er greit at alt ikke er på topp her. når potensialet tilsier alt burde være helt cutting edge her.

det er jo helt sinnsykt det som skjer med helsevesenet! det er også ganske utrolig at de samme negrene går å voldtar og selger stoff på grønland helg etter helg
    Problemet er at vi har det "så godt" at vi glemmer å passe på de tingene som ikke er på topp, og da skjer slike ting som nå skjer med helsevesenet blant annet. Man blir blind av å "tro" at man er best hele tiden, dette er nok bare en forsmak på alle problemene norge vil møte de neste årene som kommer.

Vi "trøster" oss med at vi har det så bra, og vi er alt for flinke til å sammenligne oss med andre land. Hva med å slutte å sammenligne oss med andre land, hva med å slutte å "hvile" oss på at vi er verdens beste land å bo i.

Hva med å faktisk KUN fokusere på oss selv og våre problemer, tenk da hvor godt vi kunne hatt det
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Skal man diskutere helsevesen må man sammenlikne kvantitative størrelser, ikke VG-overskrifter. I tillegg bør man ta høyde for snittalderen i befolkningen (på samme måte som når man sammenlikner overlevelsesrater på sykehus som har mer eller mindre alvorlig syke pasienter). Hvorfor (over)lever vi så lenge i Norge?

Så hva er da løsningen? Privatiserer man får man overbehandling i alle ledd. Det trenger ikke være et problem, men dyrt blir det, men er du villig til å betale 30% av inntekten din hver måned i helseforsikring, eller et friskt påslag i inntektsskatten kan du jo ta deg råd til en CT hver gang du har vondt i tåen. Helsevesenet er et kostnadsmessig svart hull du kan kaste uendelig med penger ned i, og før eller siden må man ta valget om den siste kronen kunne vært bedre brukt et annet sted, for eksempel i forebyggende arbeid.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis post
    Hva med å faktisk KUN fokusere på oss selv og våre problemer, tenk da hvor godt vi kunne hatt det
    Jeg har jobbet med folk som driver med helseøkonomi og spesielt forskning på hvordan det norske helsevesenet kan forbedres, det er ikke sånn at et samlet fagfelt sier "ok da, det er bedre her enn i Armenia, da går vi tidlig hjem fra jobben i dag også"

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av MHG Vis post
    Jeg har jobbet med folk som driver med helseøkonomi og spesielt forskning på hvordan det norske helsevesenet kan forbedres, det er ikke sånn at et samlet fagfelt sier "ok da, det er bedre her enn i Armenia, da går vi tidlig hjem fra jobben i dag også"
    nei det er jeg klar over men de stakkars folkene der får jo ikke nok penger å rutte med til å gjøre forbedringene som trengs.

Og hvorfor er det alltid snakk om å ta mer av inntektene våre? Statsbudsjettet går jo i overskudd år etter år, det betyr at det er MER penger å rutte med enn det var satt i budsjett. Hvorfor ikke ta en liten sum av disse enorme summene å spre utover helsenorge? Bedrifter gir jo bonus til sine ansatte når dem går i overskudd hvorfor kan ikke staten gjør mer av dette når "den bedriften" går i overskudd?
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Jepp, når har liksom forventet levealder, grad av analfabetisme, materiell levestandard, forventet utdanningsnivå og gjennomsnittlig utdannelse sagt noe som helst om hvordan et land er å bo i?
    Det du lister opp, er etter min mening en naturlig konsekvens av at vi er:
    -Et land i "utkanten", som i lengre tid har vært forskånet for krig, diktatur (ala sovjet), interne konflikter og spenninger.
    -Selvforsynt, med et helt bestikk-service av gull og platina stappet opp der sola sjelden skinner.

Med andre ord; et land med langvarig stabilt (og i all hovedsak demokratisk) styresett paret med alle naturressursene som vi har blitt skjenket (olje/gass/fisk/tømmer/mineraler etc.), gjør at vi i utgangspunktet har blitt dealet svært gode kort på hånden når vi skal sammenlignes med andre nasjoner i moderne tid. Men vent, det er mer! Attpåtil så er all denne herligheten fordelt på kun 5 millioner innbyggere! Det kan vel ikke bli stort bedre, det er jo pocket ess! Det skulle altså strengt tatt bare mangle at vi har den (leve)standarden vi har i dag, og at vi scorer høyt på slike kåringer.
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Helsedirektørene rundtomkring tjener allerede langt mer enn det statsministeren gjør

Men jo, jeg er selvsagt enig. Det er mye rar ressursbruk rundt omkring i helsevesenet også, og jeg tror nok at man komme langt med å bruke pengene SMARTERE. Man snakker mye om oljefondet, men tror en del trenger en realitetsorientering, statens pensjonsfond ville om man skulle finansiert helsevesenet i sin helhet med det, vært borte på under 20 år.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Helsedirektørene rundtomkring tjener allerede langt mer enn det statsministeren gjør
    så syns jeg nesten de har viktigere jobber enn statsministeren også

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Platon73 Vis post
    Dette blir bare piss og svada!
    Haha, ja ikke sant! Alle artiklene som er linket til på Ekte Nyheter: viktige kvalitetsnyheter den ordinære pressen ikke skriver om er stort sett tulleartikler som ikke har noen som helst rot i virkeligheten. De er kanskje sponset og fabrikert av mektige korporasjoner? McDonalds og Coca Cola som er bitre fordi de blir pålagt minstelønnsbestemmelser og slikt?

Sitat Opprinnelig skrevet av Platon73 Vis post
    Vil du heller leve i ditt sterkt sensurerte ettparti diktatur Singapore går det vel daglige avganger dit.
    Det var jo bare et spørsmål om tid før den tradisjonelle sosialistiske landsforvisningen kom. "Er du ikke fornøyd med hvordan ting gjøres her på berget så kan du værsågod å forlate all familie og venner og pelle deg ut av landet!" Åm har jo for øvrig skrevet et godt innlegg om akkurat dette og Landsforvisning | Onar Åms Lillablogg

Jeg beklager å måtte skuffe deg, i likhet med homofile på 70-tallet så velger jeg å heller kjempe for egen frihet i eget land fremfor å forlate hjemmet mitt.

Så hva er da løsningen? Privatiserer man får man overbehandling i alle ledd. Det trenger ikke være et problem, men dyrt blir det, men er du villig til å betale 30% av inntekten din hver måned i helseforsikring, eller et friskt påslag i inntektsskatten kan du jo ta deg råd til en CT hver gang du har vondt i tåen. Helsevesenet er et kostnadsmessig svart hull du kan kaste uendelig med penger ned i, og før eller siden må man ta valget om den siste kronen kunne vært bedre brukt et annet sted, for eksempel i forebyggende arbeid.
    Jøss, du holder fortsatt fast på den myten der. Tror du virkelig ikke at de som skal betale behandlingen (dvs forsikringsselskapene) vil reagere på om de plutselig mottar faktura på en behandling av brukket fot med 30 dagers innleggelse på spa-hotell? Forsikringsselskapene vil inneha stor kunnskap om hva som er adekvat behandling av sykdomstilstander og hvordan disse prises i markedet. De som ønsker å leve som konger på sykehus vil få muligheten til å betale en svindyr helseforsikring, og de som bare vil ha en effektiv og god behandling betaler langt mindre. Det skrekkscenarioet ditt med skyhøye forsikringspremier ønsker jeg at du utdyper, da jeg har sett tall fra USA (som ofte kalles kapitalistisk i denne sammenhengen, hehe) som ikke er ille i det hele tatt. I et fredelig samfunn ville forsikringene vært enda billigere.

Sist endret av Lean&Fin; 23-01-12 kl 21:36
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Haha, ja ikke sant! Alle artiklene som er linket til på Ekte Nyheter: viktige kvalitetsnyheter den ordinære pressen ikke skriver om er stort sett tulleartikler som ikke har noen som helst rot i virkeligheten. De er kanskje sponset og fabrikert av mektige korporasjoner? McDonalds og Coca Cola som er bitre fordi de blir pålagt minstelønnsbestemmelser og slikt?
    Jeg må bare si det en gang til. Dere trenger et nytt navn på den siden når alle linkene går til artikler i VG.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    problemet med staten er at det er umulig å miste jobben der. som vio sier, man trenger knapt møte opp.
    folk har ikke noe annet forhold til jobben at de er der noen timer av dagen og hever lønn.
    har man bekjentskaper får man seg en bra jobb, og en kan gjøre hva en vil uten at det får konsekvenser.
    hvis det skulle skje noe som gjør at man ikke kan ha jobben lengre, lager man som regel en ny stilling for den det gjelder.

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Jøss, du holder fortsatt fast på den myten der. Tror du virkelig ikke at de som skal betale behandlingen (dvs forsikringsselskapene) vil reagere på om de plutselig mottar faktura på en behandling av brukket fot med 30 dagers innleggelse på spa-hotell? Forsikringsselskapene vil inneha stor kunnskap om hva som er adekvat behandling av sykdomstilstander og hvordan disse prises i markedet. De som ønsker å leve som konger på sykehus vil få muligheten til å betale en svindyr helseforsikring, og de som bare vil ha en effektiv og god behandling betaler langt mindre. Det skrekkscenarioet ditt med skyhøye forsikringspremier ønsker jeg at du utdyper, da jeg har sett tall fra USA (som ofte kalles kapitalistisk i denne sammenhengen, hehe) som ikke er ille i det hele tatt. I et fredelig samfunn ville forsikringene vært enda billigere.
    I 2001 brukte man i snitt 20% av disponibel inntekt på helseutgifter. Norske helseutgifter per capita var 40% lavere.

Skjermbilde 2012-01-23 kl. 23.35.52.png
    Skjermbilde 2012-01-23 kl. 23.37.04.png

U.S. Health Care Spending In An International Context

Ranking av helsevesen basert på kvantifiserbare størrelser (se gjerne i forhold til utgifter/capita, USA ligger på 37. plass mens det private, men hardt regulerte systemet i Singapore slo Norge med fem plasser) Det spekuleres riktignok i at denne er noe misvisende da rankingen blir dårligere av at svært mange er sykelig overvektige og/eller feilernærte osv. som heller er en indikator på store ulikheter i samfunnet heller enn at helsevesenet i seg selv er dårlig. De har jo høyest kapasitet (mtp leger/sengeplasser osv) i hele verden, men kapasitet koster veldig mye penger, og er en viktig kostnadsdriver)
    http://en.wikipedia.org/wiki/World_H...thcare_systems

Gi meg mer enn 15 min skal jeg nok klare å finne noe nyere

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Ranking av helsevesen basert på kvantifiserbare størrelser (se gjerne i forhold til utgifter/capita, USA ligger på 37. plass mens det private, men hardt regulerte systemet i Singapore slo Norge med fem plasser) Det spekuleres riktignok i at denne er noe misvisende da rankingen blir dårligere av at svært mange er sykelig overvektige og/eller feilernærte osv. som heller er en indikator på store ulikheter i samfunnet heller enn at helsevesenet i seg selv er dårlig. De har jo høyest kapasitet (mtp leger/sengeplasser osv) i hele verden, men kapasitet koster veldig mye penger, og er en viktig kostnadsdriver)
    World Health Organization ranking of healthcare systems - Wikipedia, the free encyclopedia

Gi meg mer enn 15 min skal jeg nok klare å finne noe nyere
    Det var jævlig mye tekst i den første der, nøyaktig hvor finner jeg målingskriteriene? Samtidig tenker jeg at tallene for USA sin del ikke er helt relevante etter Obama sitt stunt i nyere tid?

Jeg er i praksis på sykehuset her i svg hele semesteret nå, og jeg kan melde om at vi ikke har lov til å skifte lyspærer selv - det kommer to stk fra Bravida for å gjøre det. True fucking story.
    .......................................R.I.P..........................................

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    .... nevermind! Rankingen var fra 2000

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Følgende indikatorer vurdert for å måle Overall health system performance:

Health (Disability-adjusted life years (mao om du lever lenge men du er forferdelig syk/hjelpeløs osv trekker det ned, eller hvis du blir handicappet som følge av polio da du var barn))
    Responsiveness
    Health expenditure per capita
    Probability of dying (>5 år + mellom 15 og 59)
    Life expectancy at birth

Justert for slike ting som befolkning, gjennomsnittsalder, kjønnsfordeling og annet standardsnacks.

Must be an emergency! Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Asiatiske land er også kjent for å pynte på tallene sine for å virke mer imponerende utad.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Hvordan kvantifiseres "overall health system performance"? Hvorfor har jeg måtte vente nesten ett år på en operasjon som tar en halvtime? Måtte forresten gjøre hele greia på nytt med tilhørende ventid fordi de ikke fikset det første gangen.

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Jeg skulle ikke lagt den til listen, det var en indikator som ble satt sammen av de andre

Her er paperet, forresten!
    http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&...zUgAHw&cad=rja

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Tenk deg om gutt før du svarer
    Snakket ikke om artiklene i det hele tatt, men at det blir svada av deg å komme med noen enkeltsaker for å konkludere med at alt er så jævlig her i Norge.
    Du evner ikke å se helheten i ting.

Det var jo bare et spørsmål om tid før den tradisjonelle sosialistiske landsforvisningen kom. "Er du ikke fornøyd med hvordan ting gjøres her på berget så kan du værsågod å forlate all familie og venner og pelle deg ut av landet!" Åm har jo for øvrig skrevet et godt innlegg om akkurat dette og Landsforvisning | Onar Åms Lillablogg

Jeg beklager å måtte skuffe deg, i likhet med homofile på 70-tallet så velger jeg å heller kjempe for egen frihet i eget land fremfor å forlate hjemmet mitt.
    Regner med at du ikke mente at jeg er sosialist der
    Onar Åm! Mannen bak idealsamfunnet ditt gjennom friborgerforbundet
    Morsom lesing det

Hvorfor tror du at dette friborgerforbundet ennå ikke har klart å nå 500 medlemmer etter 2 år?
    Hvorfor er DLF et bittelite marginalt parti totalt uten makt i Norge etter så mange år?

Skjønner ikke det norske folk sitt eget beste når de ikke omfavner disse ideene?
    Eller er dette friborgerskapet til for de ytterst få som vil leve slik?

Hva gjør man med en friborger som har vært i en alvorlig ulykke og er kritisk skadet, men som ikke har hatt råd til å betale forsikring eller betale for seg på et privat sykehus?
    Ser på mens han dør?
    Eller skal han den ene gangen snylte på det jævlige velferdssamfunnet?

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    [Anekdotiske innspill]

Det norske helsevesenet ser jo bare bra ut ifht. andre fordi mesteparten av verden er enten i økonomisk uføre ELLER er preget av varierende grad av fattigdom.

Eksempelvis kontaktet jeg fastlegen min i høst for noen blodprøver som oppfølging etter kreft. Det tok nøyaktig 1 mnd å få time. Fastlegen innrømmet kunnskapsløshet og ville sende meg til endokrinolog. Først glemmer de å sende henvisning til den spesialisten jeg skulle til. Etter at jeg purrer opp så går det 3-4 uker til, og jeg får brev om at jeg kan få time om tre måneder. Jeg ringer så opp og sier at 3 mnd var da fryktelig lenge, men så sier damen at "Neida, det er kjempekort ventetid det. Vi har vanligvis mye lengre.".

Hadde jeg dratt til en privat klinikk ville jeg vært ferdig på en uke. Maks. Dette har jeg sjekket opp lokalt. Tipper jeg ville vært ferdig med alt, inkl. vente på blodprøver samme arbeidsuken om jeg startet en mandag. Det ville kostet meg 2000 kr, ca. 1400 kr mer.

------

Min morfar ble diagnostisert med MSA, en sjelden nevrologisk sykdom med dødelig utfall. Typisk mister man gradvis koordinasjonsevnen, bevegelsesevnen og taleevnen. Normalt er man allikevel klar i toppen. Det tok vel minst et par år før man fant ut at det var MSA - mest sannsynlig fordi man mente det ikke var nødvendig med noen nevrolog, det var nok bare at han begynte å bli gammel. Når han først ble henvist fikk han beskjed om at det var over et års ventetid. Innen den tid var sykdommen så langt fremskredet at den var alvorlig hemmende i hverdagen. Han gikk fra senior klubbmester i tennis til å sitte i rullestol i løpet av 4-5 år.

Hadde det ikke vært for at morfar heldigvis hadde en svært solid pensjon og egne penger til å kjøpe hjelpemidler som motorisert rullestol og en familie til å hjelpe han så hadde jo det der gått rett på dunken.

Etter hvert ble han fullstendig pleietrengende og lagt på sykehjem. Da skulle staten ha 800 000 kr av pensjonen hans for at han skulle ligge på et lite rom og bli servert tørre brødskiver av øst-europeere som ikke kan norsk. Han måtte til og med ta med egen TV. Det skal sies at han ikke klarte å lese bøker på egenhånd, da han ikke klarte å holde de.

---------

Som jeg pleier å si om helsevesenet: Du blir frisk av deg selv eller dør før du får hjelp.

Allikevel: Jeg ble diagnostisert med testikkelkreft i 2008. Diagnostisert på mandag og operert på torsdag samme uke. De så det vel som lønnsomt å fjerne problemet før jeg ble staggende rundt på Ullevål med leverkreft i ukesvis og spise opp alle brødskivene deres
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Har akkurat samme erfaring med helsevesenet McBain.
    Tar du prøver for noe så tar det enormt lang tid før du får svar på disse og har man ikke funnet noe på prøvene, men har samme problemene er det ingen som tar tak i dette for å undersøke mer.
    Du må selv starte på nytt i sirupssystemet for å bli undersøkt videre.... Og slik fortsetter det.
    Det handler ikke bare om pengebruk, men like mye om mer effektiv bruk av pengene.

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Den enkleste måten å få ned helseutgiftene i Norge (og verden for øvrig) er å utdanne langt flere leger, gjerne 2-3 ganger så mange på verdensbasis.

Nå vil noen si at det ikke er mulig, men det er det selvfølgelig
    http://www.dingsekongen.no

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Eller så kan folk begynne å dra til legen når de trenger det. Kjenner mange som bestiller legetime om de såvidt har vondt i tåa endag de våkner. Eller for eksempel ved vanlig forkjølelse. Hva skal legen hjelpe deg med her?

Mye småfeil går over av seg selv, og en forkjølelse er definitivt ikke noe og gå til legen med, sålenge man ikke ligger med 40 i feber over lang tid eller det utvikler seg til andre betennelser.

Selv har jeg også følt jeg har fått dårlig behandling av kommunale leger. Men jeg tror ikke vi alltid kan skylde på legene, men heller systemet som gjør det slik. Personlig bruker jeg privatlege når jeg trenger det, og er knallfornøyd! ( Selvom en konsultasjon gjerne koster 700kr )
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Vrimmel Vis post
    Asiatiske land er også kjent for å pynte på tallene sine for å virke mer imponerende utad.
    og det er helt fremmed i norge?

som l&f sier, at det må 2 fra bravida for å skifte lyspærer. der jeg jobber er det egne folk fra iss som kommer og vanner blomster.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    og det er helt fremmed i norge?

som l&f sier, at det må 2 fra bravida for å skifte lyspærer. der jeg jobber er det egne folk fra iss som kommer og vanner blomster.
    Ikke sikkert det er så ugunstig. Ting blir vedlikeholdt etter planen, man slipper å bruke ressurser på å administrere personal til dette og det er ikke sykehusets problem dersom blomstervannerne blir sykemeldt.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    hvis man ikke kan stille til krav av de ansatte vanner plantene hver onsdag kl.12 er det litt for ille syns jeg.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    hvis man ikke kan stille til krav av de ansatte vanner plantene hver onsdag kl.12 er det litt for ille syns jeg.
    Men hvem er de ansatte da? Stort sett leger og sykepleiere? Er vel litt unødvendig med 3+ års utdannelse for å vanne blomster. Tipper de også gjør ganske mye mer enn vanning av blomster, eksempelvis renhold.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    jeg jobber ikke i helsesektoren. der jeg jobber står det blomster på noen kontorer og pauserommene. og det er forskjellige folk som vasker og vanner blomstene

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    problemet med staten er at det er umulig å miste jobben der. som vio sier, man trenger knapt møte opp.
    folk har ikke noe annet forhold til jobben at de er der noen timer av dagen og hever lønn.
    har man bekjentskaper får man seg en bra jobb, og en kan gjøre hva en vil uten at det får konsekvenser.
    hvis det skulle skje noe som gjør at man ikke kan ha jobben lengre, lager man som regel en ny stilling for den det gjelder.
    Du vil kanskje bli sjokkert over å høre at det 2 timers forhøret jeg hadde sett for meg i går angående mine første 6 mnder her ("oppfølgingstime") bestod i skamskryt omkring min effektivitet. Jeg så for meg avsløringer og pepper for at jeg gjemmer meg på do 30 mins hver dag og surfer fb/fp i 2-3 timer, setter opp 10 mins for mye tid på hver pasient ("kaffetid"). Men nei. Jeg begynte riktignok med å tjene inn 20000kr dagen, og nå ligger jeg på 12000, men det er fortsatt langt over forventningsverdi i det offentlige - 7000kr. Jeg parkerer mine kollegaer mens jeg sitter på do med avisen! Jegt har ingen anelse hvordan de får det til. Tror jeg må spionere litt. Jeg har mye å lære.

Har forresten begynt å ta med minnepennen min og jobber litt på romanen min innimellom.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Vio! Dette lukter det summetonen-innlegg av!

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Holder på med en stripe nå om det å ha sex med søsteren til en bestevenn og se bestevennens fjes i søsterens øyne. Men når jeg er ferdig med det kan jeg skrive summis!
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Side 2 av 2 FørsteFørste 12

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.