Side 2 av 2 FørsteFørste 12
Viser resultatene 51 til 65 av 65

Tråd: De dummes land.

Bronse Member BareRobert sin avatar
    Ble medlem
    10-2010
    Jeg vil ikke påstå meg selv som intelligent på høyden med mange på dette forumet, men en ting er sikkert: det kreves lite eller INGENTING å komme seg gjennom en bachelorgrad i norge.
    Jeg tenker da på realfagsbachelorer.
    Jeg studerte øk/adm og leste lite, pugga lite og var generelt lite interessert. Jeg skulle ha eksamen i Bedriftsøkonomisk analyse og fikk panikk 3 dager før eksamen så jeg leste litt i bøkene. Jeg kom på eksamen og skribla ned det jeg trodde var fjas og stryk og tror dere faen ikke jeg fikk B på den eksamenen...

Hva skal man si til sånt? At en annen student strøk på min bekostning eller at studiene er for enkle?
    Jeg skjønner hvor finanskrisa kommer fra for å si det sånn.
    Jeg kjenner flere som sitter på meglerbordene til noen av norges største tradingselskaper og det er ikke mye finansiell kunnskap ute å går der i gården. De guttene har lært seg å bruke verktøyene og vet å "skape verdier" på den måten...

Må vel kanskje nevnes at interessen for faget jeg studerte avtok helt og jeg fullførte ikke utdanningen...
    "Æ ska ha en burger. Me ækstra fett..."

Medlem fryd sin avatar
    Ble medlem
    11-2011
    Alder
    26
    Blog Entries
    1
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Hvis du ser i innlegget under, hvor jeg hadde fått litt tid på meg til å smake på argumentet ditt, så ser du at jeg avfeier det som irrelevant! Jeg ser ikke hvordan antall som kommer inn på et studium forteller annet enn i verste fall at det er blitt for lett å komme inn på studiet. Det forteller hvertfall ingenting om studiets innhold og kvalitet, eller at studentene har blitt smartere. Jamfør at elever nå kan få 6 i norsk ved å skrive slik: "Dette er en nårsk stil". Tannlegestudiet har også blitt lettere med årene. Året jeg begynte forsvant 1 røntgenfag fra siste året, et fag som normalt skulle gått i tillegg til eksamen forøvrig. Da Johanne sine foreldre studerte var det obligatorisk klinikk også på lørdager. Det er sikkert liknende tilstander i andre fag. Feks fikk jeg B i personlighetspsykologi og utviklingspsykologi ved NTNU uten å ha vært på en eneste forelesning, kjøpt pensum eller lest til eksamen. Jeg møtte bare opp og nøt godt av den nye multiple-choice-formen!
    Tror generelt at dersom man som person har evnen til å komme med et argument, finne på en teori, eller analysere en hendelse fra hverdagen, kan man i utgangspunktet studere seg til å bli psykolog. Ikke veldig vanskelig utifra egne (og andre jeg kjenner sine) erfaringer altså. Dette gjelder jo helt sikkert mange andre utdannelser også.
    Det eneste jeg HAR merket meg er at det er mange psykopater som blir psykologer. Eller vanskelige, oppblåste kranglefanter som blir jurister. Vet om et par kommunister som er evige studenter og bare leser mongofag som andre mennesker ikke orker, så slipper de å skaffe seg en ordentlig jobb før de er 40 år og blir uføretrygdet. OG faktisk, alle jeg kjenner som er tannleger er særdeles oppegående og trivelige mennesker! :]
    "Smerte er bare en følelse..."

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av BareRobert Vis post
    Jeg vil ikke påstå meg selv som intelligent på høyden med mange på dette forumet, men en ting er sikkert: det kreves lite eller INGENTING å komme seg gjennom en bachelorgrad i norge.
    Jeg tenker da på realfagsbachelorer.
    Jeg studerte øk/adm og leste lite, pugga lite og var generelt lite interessert. Jeg skulle ha eksamen i Bedriftsøkonomisk analyse og fikk panikk 3 dager før eksamen så jeg leste litt i bøkene.
    Økonomi (og ikke minst ADMINISTRASJON) er da virkelig et samfunnvitenskaplig fag?
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Bronse Member BareRobert sin avatar
    Ble medlem
    10-2010
    Tomato/potato

Du skjønner hvor jeg vil hen anywhey...
    De fleste samfunnsvitenskapelige fag er for enkle...
    "Æ ska ha en burger. Me ækstra fett..."

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Hehehe, nei. Det er ganske åpenbart at det er lettere å slumse seg til en bachelorgrad i sammenliknende politikk enn det er i matte. Det er også grunnen til at så og si alle med sånne typer grader som aspirerer til å komme seg i bra jobber stort sett stikker til eliteuniversitetene før eller siden.

Come back king Platon73 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Sitat Opprinnelig skrevet av MHG Vis post
    Hehehe, nei. Det er ganske åpenbart at det er lettere å slumse seg til en bachelorgrad i sammenliknende politikk enn det er i matte. Det er også grunnen til at så og si alle med sånne typer grader som aspirerer til å komme seg i bra jobber stort sett stikker til eliteuniversitetene før eller siden.
    Hvilke er eliteuniversitetene i Norge?

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer Vis post
    Nei, de foretrekkes uansett, i hvert fall til elitejobber.
    Hehe så vis meg hvor i linkene dine dette står da.

Medlem fryd sin avatar
    Ble medlem
    11-2011
    Alder
    26
    Blog Entries
    1
    Sitat Opprinnelig skrevet av Platon73 Vis post
    De må vel ikke ligge i Norge for at folk skal begynne på dem? Har en venninne som studerer på Harvard, jeg. Tror hun tok flyet over til USA, alt. båt- men det gikk tydeligvis fint, for hun er der nå;D
    "Smerte er bare en følelse..."

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Platon73 Vis post
    Det er vel ingen eliteuniversiteter i Norge, da samtlige har både "jallastudier" og "elitestudier". Ser man kvantitativt på det, vil jeg imidlertid sette en knapp på NTNU. Dette fordi det, i tillegg til å ha profesjonsstudier i medisin og psykologi, i større grad enn de andre universitetene består av studier innen realfag/ingeniørfag.
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Jeg mente først og fremst universiteter i utlandet

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    5080 ja

Saccosekk Wasa sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    29
    Faen for en gjeng grinebitere. Dette minner meg om en gjeng 90 år gamle rosintanter som sitter på kafe og mimrer om gamledager hvor alt var så meget bedre/tøffere/hardere enn nå. Vi er alle en gjeng slasker for den eldre generasjon, alt annet ville faktisk vært skremmende.
    Don't train with machines, be one!

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Skjønte ikke helt hvem du siktet på i den siste posten der wasa.

Saccosekk Wasa sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    29
    Det var ikke kritikk til noen, det var bare et forsøk på å spore av tråden
    Don't train with machines, be one!

Side 2 av 2 FørsteFørste 12

Lignende tråder

1. Mitt lille land
    By BOB in forum OT
    Svar: 30