Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 94

Tråd: Dumt å stenge en viktig diskusjon!

Medlem
    Ble medlem
    01-2003

Dumt å stenge en viktig diskusjon!

Kom tilfeldig innom en tråd tarzan startet, der han etterlyste en debatt rundt rusmiddlene alkohol og cannabis ( tråden heter "Alkohol vs Hasj").

Veldig mange av medlemmene her er jo i den aldersgruppen der de må ta stilling til nettopp slike ting. Regner med at de fleste liker å ta seg en fest, og er inntresert i å ha det morro uten å ødelegge for mye for treningen. Hasj blir røykt overalt på alleslags fester i alle slags miljøer, derfor synes jeg det er ganske naturlig at man kan kunne diskutere, og få frem fakta rundt dette. Fint å ha tenkt seg litt om FØR man plutselig blir tillbudt en joint på en fest.

Å skulle stenge tråden bare fordi cannabis er regnet som "narkotika" synes jeg virker noe rart, da det diskuteres en del rundt anabole steroider her på forumet, noe som må regnes som SVÆRT mye mer alvorlig en cannabis, som sikkert de fleste vet er en ganske uskyldig urte.

Det har jo nettop kommet ut en rapport om "rusmiddler og trening" som det ble skrevet en del om i mediene. Den er absolutt interesang lesing, håper også NK er enig i det.

Tror det er mye bedre å kunne diskutere åpent, en å prøve å late som det ikke finnes andre rusmiddler en alkohol.

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Einherjer
    Kom tilfeldig innom en tråd tarzan startet, der han etterlyste en debatt rundt rusmiddlene alkohol og cannabis ( tråden heter "Alkohol vs Hasj").

Veldig mange av medlemmene her er jo i den aldersgruppen der de må ta stilling til nettopp slike ting. Regner med at de fleste liker å ta seg en fest, og er inntresert i å ha det morro uten å ødelegge for mye for treningen. Hasj blir røykt overalt på alleslags fester i alle slags miljøer, derfor synes jeg det er ganske naturlig at man kan kunne diskutere, og få frem fakta rundt dette. Fint å ha tenkt seg litt om FØR man plutselig blir tillbudt en joint på en fest.

Å skulle stenge tråden bare fordi cannabis er regnet som "narkotika" synes jeg virker noe rart, da det diskuteres en del rundt anabole steroider her på forumet, noe som må regnes som SVÆRT mye mer alvorlig en cannabis, som sikkert de fleste vet er en ganske uskyldig urte.

Det har jo nettop kommet ut en rapport om "rusmiddler og trening" som det ble skrevet en del om i mediene. Den er absolutt interesang lesing, håper også NK er enig i det.

Tror det er mye bedre å kunne diskutere åpent, en å prøve å late som det ikke finnes andre rusmiddler en alkohol.
    Narkotika er ulovlig i norge, anabole steroider er ikke ulovlig!
    Synes det er helt greit at disse tingene ikke skal diskuteres her, det finnes nok av andre plasser på nettet.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Jeg er helt klart forkjemper for at kunskap er styrke i de fleste tilfeller.
    Den tråden husker jeg ikke (er den gammel ?) men i akkurat denne saken så er det en liten ting man nesten må ta hensyn til.
    Hasj er narkotika og strengt forbudt å bruke & besitte i Norge , AAS er ikke ulovlig å inneha eller bruke i Norge.
    Om hasj er mer eller mindre skadelig enn alkohol kan man ha mange meninger om , men det er ikke noe man trenger å diskutere her for vi blir aldri enig og dette er et forum om trening.

En diskusjon om noe ulovlig som er debattert til døde gang på gang trenger ikke å tas her.

Narkotikadiskusjoner skaper bare problemer for forumet generelt så prøv å holde det til andre plasser , jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være interessant å diskutere i det hele tatt.

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Jeg er helt enig i hva NK sier.
    Gidder ikke å starte noen diskusjon her,men jeg blir kraftig provosert når en påstår at cannabis er helt ufarlig.Har mistet alt for mange venner som også var av den oppfatning av at cannabis bare var en ufarlig "urte".

Bronse Member steven87 sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    Narkotikadiskusjoner skaper bare problemer for forumet generelt så prøv å holde det til andre plasser , jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være interessant å diskutere i det hele tatt.

er litt uenig med deg der nk. kan si meg enig i att dette kansje ikke er den rette plassen og diskutere det, men tror det kunne bli en intresan diskusjon, spesielt for oss unge på forumet som får dette dritet opp i trynet hver jævla dag. hasj er ikke noe som bare blir brukt på fester og sånnt. ser hver dag folk som står utenfor skolen og tar seg en joint.

Gidder ikke å starte noen diskusjon her,men jeg blir kraftig provosert når en påstår at cannabis er helt ufarlig.Har mistet alt for mange venner som også var av den oppfatning av at cannabis bare var en ufarlig "urte".

der er du i alle fall IKKE alene om og bli kraftig provosert når noen påstår att canabis er en ufarlig urte,

en av grunnene for att jeg synnst dette kunne bli en bra diskusjon er fordi att når noen sier til meg att canabis er mye tryggere en alkahol og att det bare er en ufarlig urte så har jeg for og være helt ærlig ikke noe og si i motargument. er ikke helt lett og finne noe motargumen utenom "det er ulovlig" for alle skilder jeg har sier til meg att canabis er mye tryggere en alkahol....og att den eneste grunnen til att canabis er ulovlig og att alkahol er lovlig er for att alkahol kom først.

derfor synnst jeg att en sånn diskusjon kunne være lurt og ha. (skal selvfølgelig ikke begynne en krangel her, eller starte en diskusjon om det her, sier bare att jeg synnst det burde diskuterest)
    Sist endret av steven87; 13-10-04 kl 16:58

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Steven ??? hvor quoter du meg fra ?? jeg har da ikke postet i denne diskusjonen

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    Hos meg ser det ut til at du postet det tredje svaret.
    Sist endret av Tjalala; 12-10-04 kl 20:36

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    hææææ. hos meg og ser det ut som det er du som har postet 3 posten

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Hva er det egentlig å diskutere?

Fasit:
    Personen hører fra kommunistvennene sine at hasj er ufarlig og helt naturlig. Personen prøver det og synes det er råkult. Nye venner får han også. Han får innpass i et miljø hvor alle bryr seg om han, så lenge han har penger. Han begynner å røyke regelmessig og sier fortsatt at det er ufarlig og all propagandaen er bare oppspinn. Effekten av hasjen begynner etterhvert å bli "kjedlig" og han vil teste noe nytt. Da er vennene igjen på plass med nytt og spennende krutt. Han går over til det istedet. For å gjøre det enkelt, så blir han avhengig. Han ender mest sannsynlig opp på gata/plata hvor han bruker dagen til å ruse seg og klage over staten. Det er jo såklart staten som er skyld i narkotikamisbruken.

(fy faen nå venter jeg flame) Men dette er uansett mitt syn på saken.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    hasj er ingen "uskyldig urte", jeg har flere venner som sliter med avhengighet. narkotika er ikke akseptabelt diskutert på dette forumet, det får du bare akseptere einherjer

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    personlig kunne jeg tenkt meg og diskutere dette, men siden det er imot forumets regler så er det ikke noe og gjøre med det.

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Åhh , ok nå ser jeg jo det da blind på begge aua hehe.

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Sitat Opprinnelig skrevet av Coleman

Fasit:
    Personen hører fra kommunistvennene sine at hasj er ufarlig og helt naturlig. Personen prøver det og synes det er råkult. Nye venner får han også. Han får innpass i et miljø hvor alle bryr seg om han, så lenge han har penger. Han begynner å røyke regelmessig og sier fortsatt at det er ufarlig og all propagandaen er bare oppspinn. Effekten av hasjen begynner etterhvert å bli "kjedlig" og han vil teste noe nytt. Da er vennene igjen på plass med nytt og spennende krutt. Han går over til det istedet. For å gjøre det enkelt, så blir han avhengig. Han ender mest sannsynlig opp på gata/plata hvor han bruker dagen til å ruse seg og klage over staten. Det er jo såklart staten som er skyld i narkotikamisbruken.

vBulletin-melding

Du må gi andre brukere rykte før du kan gi det til Coleman igjen.
    ....

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Coleman

Fasit:

er delivis enig med deg, men langt i fra helt. må sitte på hendene mine her for og ikke begynne en diskusjon.

Medlem
    Ble medlem
    06-2004
    Coleman ville bare si jeg tror du tar veldig feil i fasiten din. Har hatt erfaring med nettopp det det er snakk om i denne tråden i flere år. Bestemte meg for at det ikke lenger passer min livsstil og slutta. Sånn er det med de fleste jeg kjenner som har vert borti det. Jeg begynnte på samme måte som som alkohol, tøffe seg og nysjerrig sammen med kompiser. Hva har kommunisme med det å gjøre? Skrivefeil?

Sorry for det, teit for dette skulle jo nettopp ikke bli en diskusjon om temaet, så jeg har sagt mitt siste ord i denne tråden.

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29
    Vår så snill å la dette forumet være som det er ment for?
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Kan ikke skjønne at det kan være så mye å diskutere.

Hasj, alkhol, alle mulige narkotiske stoffer har blitt diskutert til døde i uminnelige tider. Jeg tviler på om det er noe noen kan tilføre den debatten. Det hele må jo bli nok en runddans der man gjentar de samme gamle argumentene om og om og om igjen.
    wat

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    det jeg ikke forstår, hvorfor er hasj så kult, du blir jo bare sløv, thats it, what
    RockyRock

Gold Member Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock
    det jeg ikke forstår, hvorfor er hasj så kult, du blir jo bare sløv, thats it, what
    Rusen er ganske mye bedre enn alkohol spørr du meg. Du blir aldri dårlig, og dagen etterpå er du like fin som før. Det er for meg et bevis på at det er et ganske lett rusmiddel.

Ble medlem
    10-2002
    men du blir bleik, kjedlig, grå, trist, og når du er blitt dum så er for sent at du selv kan forstå det.
    RockyRock

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Jeg er helt klart forkjemper for at kunskap er styrke i de fleste tilfeller.
    Den tråden husker jeg ikke (er den gammel ?) men i akkurat denne saken så er det en liten ting man nesten må ta hensyn til.
    Hasj er narkotika og strengt forbudt å bruke & besitte i Norge , AAS er ikke ulovlig å inneha eller bruke i Norge.
    Om hasj er mer eller mindre skadelig enn alkohol kan man ha mange meninger om , men det er ikke noe man trenger å diskutere her for vi blir aldri enig og dette er et forum om trening.

En diskusjon om noe ulovlig som er debattert til døde gang på gang trenger ikke å tas her.

WORD!
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Høyt savnet RIP fra oss alle Sindre sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    28
    Det rusmiddelet som er størst samfunssbelastning i Norge og alle andre land er alkohol. Å legalisere at annet rusmiddel vil føre til økt tilgjengelighet og økt forbruk -og følgelig flere misbrukere.

Hvilke av de to rusmiddelene alkohol og hasj som er faligst er ikke det vesentlige. Det som betyr noe er at vi ikke trenger et nytt rusmiddel som en hel befolkning omfavner.

En diskusjon rundt temaet mener jeg ikke er nødvendig og kan vær skadelig. Dersom det er folk i "faresonen" (som vurderer å prøve det) og leser pro-hasj poster, vil de kanskje la seg påvirke og ta steget ut. Noe som ikke er bra.
    Better living through chemistry

Ble medlem
    10-2002
    men det er jo natural selection, de utrydder seg selv på en måte
    RockyRock

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    norge trenger absolut ikke et lovlig russmidel til nei, men det var ikke snakk om det skule være lovlig eller ikke da,

eneste jeg ville vite er hva sier man til folk som sier "hasj er ikke så farlig som alkahol"

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    28

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sindre
    thanks. fikk svar på allt jeg ønsket og vite der.

Silver Member Satriani sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av steven87

der er du i alle fall alene om og bli kraftig provosert når noen påstår att canabis er en ufarlig urte,

..
    skriv det samme om +/-10år.

det forutsetter at du ikke røyker slik at du er klar i toppen selvsagt.
    You are hotter than 92% of men on this site!

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Satriani
    skriv det samme om +/-10år.

det forutsetter at du ikke røyker slik at du er klar i toppen selvsagt.
    hva i all verden mente du med det?? jeg er i mot all narkotika. røyer ikke vanlig tobak en gang. det enneste jeg lurte på er hva man sier til folk som kommer med sånne påstander

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    ups. jeg skrev feil der oppe.

jeg mente du er i alle fall IKKE alene. ups

Ble medlem
    08-2002
    ok, da mangler du en "ikke" i setningen der ??

edit;

da er vi enige vøtt

Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Nå som alle anti hasj folka har fått sneket inn sine meininger så får jeg ta og skrive en ting eller to jeg også.

Hasj er selfølgelig skadelig, og de som sier at det ikke er det er naive. Derimot så er det et mye lettere rusmiddel enn alkohol er. Du slipper å bli dårlig hvis du røyker for mye og du blir aldri dårlig dagen etterpå. Dessuten kan du fungere nogenlunde normalt mens du er rusa på hasj. Så hvis du tenker som en kroppsbygger så vil vel hasj egentlig være et mere gunstig rusmiddel hvis du vil se økninger.

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    les den linken som sindre la ut. hasj kan skade testoron produksjonen, og den gjør att man blir halilusinerende.(det ordet har jeg ikke peiling på hvordan man skriver)

Ble medlem
    10-2002
    så lenge folk ikke røyker det på fester, da ser jeg bare for meg ødelagte hjem og sørgelige historier og trist gråhet, så bryr jeg meg ikke.
    RockyRock

Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av steven87
    les den linken som sindre la ut. hasj kan skade testoron produksjonen, og den gjør att man blir halilusinerende.(det ordet har jeg ikke peiling på hvordan man skriver)
    Bah! Og av anabole steroider så krymper tissen din!

Psykadelisk
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    27
    Hasj passer best for voksne folk.Er mye værre med alkohol og boler.Men det er jo lovlig.Men har langt flere bivirkninger.Fulle folk er ganske irriterende og aas tviler jeg på er bra for psyken.

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    26
    Er enig med han over. Hasj passer bedre for voksne folk, alkohol også. Det er mest i Norge at alle tror man ender på gata av å ta seg en blås en gang i blant. Selv har jeg aldri prøvd hasj, sannsynligvis fordi jeg ikke røyker sigaretter. Samtlige av mine venner har imidlertid prøvd.
    Ang. avhengihet. Tror ikke man blir noe mer avhengig av det enn av Alkohol. Hey, jeg har drukki i 4 år og er fortsatt ikke lei alkoholrusen, så det fører nok ikke til sterkere stoffer heller. Poenget er at de som vil ha en sterkere rus VET at det sterkere stoffet er farlig, og der krysser de en viktig grense. Syns alt om hasj er oppskrytt, og at det burde bli forsket på (av nordmenn, vi er jo de eneste vi stoler på), fjerne all tvil, og deretter legalisere det, først for legebruk, deretter for allmennheten. Problemet er at det er billigere og enklere å smugle enn alkohol. = mindre spenn i statskassa.....
    Alt handler nok mer om politikk dere....

Ble medlem
    10-2002
    neh for meg handler det bare om at hasjere ødelegger fester, stemningen går vekk med engang, de blir slappe og kjedlige, no party
    RockyRock

Medlem Nedkjemp sin avatar
    Ble medlem
    10-2004

Slackers suger!

Hasjrøykere er som regel slackers og slackers suger. Det er ikke noe tak i dem og de er stort sett bare menneskelig avfall som driver og har halvintellektuelle diskusjoner om temaer som er helt der ute på fester og slikt. Granted, jeg har en del bekjente som har drevet med det her, jeg er tross alt tidligere skater (vel, skater vel litt fremdeles når anledningen byr seg), men de fleste tok seg sammen når det var på tide å bli seriøs her i livet. De som ikke gjorde det har det mer eller mindre gått i rennesteinen med. Sitter igjen uten utdannelse og uten ambisjoner.
    Omnia Mea Mecum Porto
    -> Alt jeg er bærer jeg med meg <-

Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    For å avlive en diger mye om hasj: DU KAN IKKE BLI FYSISK AVHINGIG AV CANNABIS! Derimot kan du bli psykisk avhengig. Det vil si at du ikke takler virkeligheta uten hasj. Det kan du også bli av brunost, kaffe, tannkrem etc.

Jeg har også lagt merke til at i de miljøene det røykes has så er det en del mennesker som rett og slett ikke er verdt en dritt. Så jeg for min del prøver å holde meg utafor, og røyker heller med de nærmeste venna mine.

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    28
    Å diskutere illegale rusvaner på åpent forum er drøyt.

Medlem Nedkjemp sin avatar
    Ble medlem
    10-2004

Å diskutere det er en ting..

Å diskutere det er en ting, men at det er enkelte som synes at bruken er OK er noe helt annet - på et åpent forum.
    Omnia Mea Mecum Porto
    -> Alt jeg er bærer jeg med meg <-

Ble medlem
    08-2002
    "Dessuten kan du fungere nogenlunde normalt mens du er rusa på hasj."

gullkorn

Medlem
    Ble medlem
    01-2003

øy!

Trodde denne diskusjonen ble stengt med en gang! Mye litt rare utsagn her synes jeg, men ganske mye likt det jeg leser i de fleste andre cannabis debatter.

Jeg skal ikke påstå at jeg sitter med fasiten, og vet alt, men jeg har røykt cannabis i ganske mange år, og har kompisser som har røykt i 10år og mer. Jeg har de siste årene brukt veldig mye tid på å lese forskning og generelt stoff rundt cannabis. Har også erfaring med en del andre stoffer, og har venner med veldig lang erfaring med de fleste stoffer egentlig. Må barre få nevne at de fleste har utdannelse, og har gode liv og jobber.

Har lyst til å kommentere en del av det som har blitt sagt her først;

først Steven87: "men jeg blir kraftig provosert når en påstår at cannabis er helt ufarlig.Har mistet alt for mange venner som også var av den oppfatning av at cannabis bare var en ufarlig "urte"

Hva mener du med at du har mistet vennene dine pga cannabis ? Dt høres jo nesten ut som du sier at de har dødd pga cannabis, og det går jo ikke ann.

Coleman: fasit:

Deilig innlegg!!Her tror jeg du er innom de fleste fordommer mot cannabis! Er litt usikker på om innlegget var ment ironisk, i såfall så beklager jeg at jeg ikke tok spøken.

Det å lage en link mellom kommunisme og cannabis var noe som var populert i USA på 60-70 tallet. Blir det samme som å si at de som drikker alkohol er nazi.

Har alldri hørt noe om noen hasj miljøer heller. Det er klart at det er mer cannabis i miljøer som; musikk, kunst, snow/skate board, og sånn enn i enkelte andre milljøer, men det du beskriver høres mer ut som det harde miljøet blant sprøytenarkomane i oslo.

Og det å gå over til sterkere stoffer... vel... Hvilke stoffer er det du sikkter til egentlig ? Tror ikke folk flest vet noe serlig om hvilke andre stoffer som finnes, og effekten av dem.

Cannabis gir en behaglig og kreativ rus. Du blir avslappet og lattermild. Det ligner egentlig ikke noe annet "sterkere" stoff. Så hvis cannabisrusen er det du liker, så kommer du garrantert ikke til å like stoffer som f.eks Speed (amf), Kokain og andre sentralstimmulerende. Har mange venner som bruker disse stoffene også, og ser ingen link til cannabis.

---

worbid: Hasj, alkhol, alle mulige narkotiske stoffer har blitt diskutert til døde i uminnelige tider. Jeg tviler på om det er noe noen kan tilføre den debatten. Det hele må jo bli nok en runddans der man gjentar de samme gamle argumentene om og om og om igjen.

Jeg tror du tar feil. Vi har et stort problem med dagens narkotikapolitikk. Veldig mange ødelegger livene sine pga narkotika, og (jeg mener) staten ikke har noen god narkotikapolitikk i det heletatt. Folk flest vet nesten ingenting om de forskjellige stoffene, og bare lager en kategori som heter "narkotika" der de putter alt som er ulovlig.

Rock: det jeg ikke forstår, hvorfor er hasj så kult, du blir jo bare sløv, thats it, what

Helt serriøst... tror du virkelig at man bare blir sløv av hasj ? Da hadde i hvertfal jeg alldri giddet å bruke det, kanskje utenom sovemedisin da. Men det stemmer at hasj ikke er noe "part" dop. Man blir avslappet av det.

Sindre :Det rusmiddelet som er størst samfunssbelastning i Norge og alle andre land er alkohol. Å legalisere at annet rusmiddel vil føre til økt tilgjengelighet og økt forbruk -og følgelig flere misbrukere.

Hvilke av de to rusmiddelene alkohol og hasj som er faligst er ikke det vesentlige. Det som betyr noe er at vi ikke trenger et nytt rusmiddel som en hel befolkning omfavner.

En diskusjon rundt temaet mener jeg ikke er nødvendig og kan vær skadelig. Dersom det er folk i "faresonen" (som vurderer å prøve det) og leser pro-hasj poster, vil de kanskje la seg påvirke og ta steget ut. Noe som ikke er bra

Det finnes ikke bevis for at legalisering= økt bruk. Snarere tvert i mot!! Det er flere norske undommer som har prøvd hasj (i prosent) en i nederland!! Det er ganske sprøtt med tanke på at nederland er et lite land med mange innbyggere, og kanskje verdens med liberale narkotika lovgivning.

Og hva er egentlig "missbruk" av cannabis ? Jeg vil si det er når du benytter det så mye at det skaper problemer for utdanning/jobb osv. Og hvis man må røyke så mye heletiden vil jeg si man burde gå til psykolig eller noe, for da kan man ikke ha det enkelt.

Jeg også uenig i å definere cannabis som et "nytt" rusmiddel. Over 1 milion normenn har prøvd cannabis. Og cannabis bruk har mye lengre røtter en alkohol. Det ble faktisk funnet cannabis frø sammen med osebergskipet, så nytt i norden er det heller ikke. Det er faktisk ikke så lenge siden cannabis ble solgt på norske apoteker! det er det ikke mange som vet. Så det er alltså snakk om å re-legalisere.

Steve87: les den linken som sindre la ut. hasj kan skade testoron produksjonen, og den gjør att man blir halilusinerende

De forsøkene som beviser at hasj skader testestoron produksjonen er svært gammle og tvilsome. (utført av de samme som jobbet for å få det forbudt i usa). De er heller ikke utført på mennesker. Du får halliser hvis du har lavt blodsukker også. Har alldri hørt om noen som har fått skikkelig halliser av cannabis.

Rock: så lenge folk ikke røyker det på fester, da ser jeg bare for meg ødelagte hjem og sørgelige historier og trist gråhet, så bryr jeg meg ikke.

Hvor ignorant går det ann å bli ? Mulig dette også skulle vere ironisk.

Rock: neh for meg handler det bare om at hasjere ødelegger fester, stemningen går vekk med engang, de blir slappe og kjedlige, no party

Her har du et godt poeng! Alkohol brukere og hasj brukere passer ofte ikke sammen på fest. De gir jo nermest motsatt rus. Har hatt lange og gode diskusjoner med kompisser om dette. De som drikker synes røykerne er kjedelige og slappe, og ødelegger fest stemmningen, mens de som røyker synes alkoholbrukerne er voldsomme, rølpete og domme.

Men har vert på mange sinsykt bra fester der alkohol og cannabis har vert 50/50.

Nedkjemp:
    Hasjrøykere er som regel slackers og slackers suger. Det er ikke noe tak i dem og de er stort sett bare menneskelig avfall som driver og har halvintellektuelle diskusjoner om temaer som er helt der ute på fester og slikt. Granted, jeg har en del bekjente som har drevet med det her, jeg er tross alt tidligere skater (vel, skater vel litt fremdeles når anledningen byr seg), men de fleste tok seg sammen når det var på tide å bli seriøs her i livet. De som ikke gjorde det har det mer eller mindre gått i rennesteinen med. Sitter igjen uten utdannelse og uten ambisjoner.

På samme måte som man ikke kan si "de som drikker alkohol er sånn og sånn", så kan man ikke si det om de som bruker cannabis heller. Men det er ganske logisk at folk med veldig avslappet holdning, vil bli tilltrukket av cannabis. Tror det er her den fordommen kommer fra. Men ikke glem at mange som bruker det er idrettsutøvere og artister og andre som jobber hardt.

Det finens veldig mange mennesker som sliter, og er på jakt etter rus for å rømme fra livet og følelsene sine. Du ser som regel tendensene allerede tidlig på undommskolen, og veldig mange av disse ender opp i rus miljøer. Som regel begyner de først med sigg -> alkohol -> Hasj -> speed/extc -> morfin/heroin
    Hasj er da det første ULOVLIGE rusmiddlet, og naturligvis det som "sendte dem inn i heroin helvette". Har sett veldg mange slike skjebner. Personlig synes jeg det blir feil å gi hasjen skylden.

Rus skal aldri vere å rømme vekk fra noe!

En undersøkelse som er midt i blinken, er en som verdens helse organisasjon har gjort, der de samenligner - Nikotin, Cannabis og Alkohol. Det mest innteresange med denne raporten er at den først ble senurert, og nektet utgitt i sin helhet. Først flere år senere ble den trykket av new scientist:

http://www.newscientist.com/hottopic...d=PABBLHBPPNIM

Så på aftenposten sitt forum at en fyr har samlett det meste av forskning rundt cannabis og lovverk. kan vere innteresangt å sjekke ut:

http://debatt.aftenposten.no/Item.as...nders%f8kelser

Ble medlem
    08-2002
    "Det finnes ikke bevis for at legalisering= økt bruk. Snarere tvert i mot!! Det er flere norske undommer som har prøvd hasj (i prosent) en i nederland!! Det er ganske sprøtt med tanke på at nederland er et lite land med mange innbyggere, og kanskje verdens med liberale narkotika lovgivning."

hvorfor er det ikke store deler av nederlad som røyker, siden det er lovelig?

smartere eller dummere enn nordmenn?

Medlem
    Ble medlem
    01-2003
    Godt spørsmål! Jeg vet egentlig ikke, men tror det kan ha med forbudet å gjøre. Hvis det hadde vert lov hadde det kanskje ikke vert så kult for ungdommer å prøve det.

Medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    26
    Norge er et hjernevasket land ang narkotika... Der har myndighetene gjort en bra jobb!

Bronse Member Wannabe sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Alder
    33
    Hehe. Er ikke bare narkotika Ola Nordmann har et skrudd syn på da:-) Men jeg er enig med deg.

Ble medlem
    08-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Xvani
    Norge er et hjernevasket land ang narkotika... Der har myndighetene gjort en bra jobb!
    på hvilke måte da?

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    ingen som så på nrk i 8tida i går da?
    hvis de skulle legalisert 1 rusmiddel nå, var alkohol blandt de siste de ville legalisert.

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alkohol har vært en del av norsk kultur siden tidenes morge, hasj derimot er for pakk!
    Og ikke overaskende er det bare pakk som benytter seg av det.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. En lett guide til Deffing
    By MrMuscle in forum Artikler
    Svar: 30
    Nyeste innlegg: 14-03-05, 18:36
  2. Solarium
    By darp in forum Trening
    Svar: 44
    Nyeste innlegg: 09-01-05, 14:53
  3. Trenger noe for raskere restitusjon.
    By Lillegutt* in forum Kosttilskudd