Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Kattsisme?

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31

Kattsisme?

Hei!

Kjæresten min og jeg har en hvit katt. Den holder som regel til hos henne (da vi ikke bor sammen enda), som er i en leilighet med et par andre mennesker.
    I denne leiligheten bor det også en sort katt.

Et par ting jeg har lagt merke til er folks forkjærlighet for den hvite katten. Den er tross alt leken, omgjengelig, søt, myk, morsom, interessert og kjærlig.
    Den sorte fikk for en stund tilbake kallenavnet Satan. Dette til tross for at det er en hunkatt.

Satan sitter som regel bak en gardin og skuer. Hvis vi nærmer oss begynner hun å hvese, noen ganger bare knurrer hun. Det er dagligdags å høre en subtil brumming fra under kjøkkenbordet eller bak sofaen.

Her forleden var jeg på kjøkkenet for å hente den hvite katten for natten. Jeg tok den på armen og skulle gå ut av kjøkkenet, og la da merke til at den sorte katten satt oppå kjøleskapet. I det vi gikk forbi gikk den nærmest til angrep! Den hylte av sinne og var rett ved å hoppe på oss for å flerre huden av ansiktet til både meg og den hvite katten. Vi slapp heldigvis med advarselen!

Neste morgen våknet jeg av at den hvite katten hadde kommet oppi sengen og lå og koste med hånden min mens hun malte av hele sin kropp.

Resonnementet mitt etter alle disse forskjellige opplevelsene mine med disse to kattene, er at jeg definitivt liker den hvite katten best.
    Betyr dette at jeg utøver grusom kattsisme (ref. samfunnet)?
    Og i så fall, burde jeg skamme meg? :S
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Ja, du er en rasist, og ja, du burde skamme deg. Du bør bruke halvparten av din disponible inntekt på støtteordninger for den minoritetsetniske katten.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Nei, du er bare katteautist
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Ja, du er en rasist, og ja, du burde skamme deg. Du bør bruke halvparten av din disponible inntekt på støtteordninger for den minoritetsetniske katten.
    Det du sier er at det altså ikke tas høyde for de respektive katters oppførsel, whatsoever?

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Nei, du er bare katteautist
    Autismeanklager må nesten rettes til de som holder årevis med liv i fakeprofiler her på forumet.

Hyler i vinden Myggpower sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    28
    Jeg liker ingen katter, kan faktisk ikke fordra dem.

Skal aldri i mitt liv ha en eneste katt!

Så man kan vel si...:

Jeg bedriver kattsisme på høyt plan!

(Jeg liker derimot kattebilder )

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av AxMataz Vis post
    Autismeanklager må nesten rettes til de som holder årevis med liv i fakeprofiler her på forumet.

.......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Medlem Ivi sin avatar
    Ble medlem
    01-2012
    Katter kan faktisk ha syndromer. Jeg tipper den hvite katten har et syndrom, hvis den er så omgjengelig og kjærlig. Spesielt om dere ser at den mangler sosiale katte-antenner omkring andre katter. Venninna mi har en katt med syndrom, faktisk. Den er veldig søt. Den svarte katten virker slik mange katter kan være dessverre.
    You say banana, I say potato.

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Forklaring kan delvis være at det er en hunnkatt, de er kjent for å være meget humørsyke og vanskelige.

Endel veterinærer tar ikke i hunnkatter uten hansker.

Men mest sannsynlig er det noe som plager hunnkatten noe intenst, den føler seg svekket og dyr med smerter går inn i forsvarsmodus.
    Katter er utsatt for grusomme tannpiner om de ikke blir tatt til dyrlegen minst engang i halvåret, det kan godt hende hunnkatten rett og slett bare har en tannpine.
    RockyRock

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Bare for å ta det først som sist, dette var ment som satire og litt kritikk av samfunnets måte å forsvare noen menneskers oppførsel på, nettopp på grunn av hudfarge. Eksempelet objektiviserer jo mennesketyper ved å bruke katter som emner, og at det tilfeldigvis var en sort og en hvit katt, og hvor absurd det er å forsvare den sorte kattens oppførsel bare fordi den er sort. Og at man ikke skal dømme den for sine faktiske handlinger, igjen fordi den er sort og derfor er det plutselig kattsisme og ikke objektiv dømmekraft.

Uansett, det at den sorte katten har issues er ikke noe nytt. Det har vært snakk om å avlive den på grunn av hvordan den har blitt.
    At den hvite katten har et syndrom(?) var dagens for min del.
    Katten oppfører seg normalt, for en katt som får den kjærligheten daglig som en katt burde få.
    Den sorte katten derimot har nok blitt forsømt i altfor mange anledninger.

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Medlem Ivi sin avatar
    Ble medlem
    01-2012
    Jeg tror de fleste skjønner at dette er satire.

Jeg synes ikke dette er beskrivelsen av en standard katt, mer en standard hund:
    Sitat Opprinnelig skrevet av AxMataz Vis post
    Den er tross alt leken, omgjengelig, søt, myk, morsom, interessert og kjærlig.
    Om du ikke overdriver, så er jo dere heldige med deres katt. Katter pleier jo som regel å være litt sære og selektive på når og hvem de vil kose med.
    You say banana, I say potato.

Must be an emergency! Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Noe tilsvarende rasisme er å mislike alle svarte katter, ikke når én er kjip og ikke fortjener din vennligsinnethet.

Å jorde den svarte katten kan kanskje gjøre den snillere.

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Definitivt!

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Vrimmel Vis post
    Noe tilsvarende rasisme er å mislike alle svarte katter, ikke når én er kjip og ikke fortjener din vennligsinnethet.

Å jorde den svarte katten kan kanskje gjøre den snillere.
    Her tar du feil. 100% av alle sosialister har en ryggmargsrefleks hvor de skriker "RASIST" dersom en svart katt oppfører seg som en fitte og du ikke liker det.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Medlem fryd sin avatar
    Ble medlem
    11-2011
    Alder
    26
    Blog Entries
    1
    Fin historie! Har to svarte katter jeg, men de er jo hannkatter (hehe, jf Rocks beskrivelse av hunnkatter), så de oppfører seg normalt.
    "Smerte er bare en følelse..."

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.