Viser resultatene 1 til 26 av 26

Tråd: Kjøteren

har 20kg biceps Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28

Kjøteren

Eg fekk meg hund for ein stund siden. Ein kjekk liten fyr som går overens med alle og har smeltet hjertet til både Sternum og søsteren(ligger inn aksjer der eg kan).

Men det er ein ting eg sliter veldig med. Når eg stikker trynet mitt ut av døren går han agurk. Han bjeffer, uler og piper så alle naboene blir sur.

Eg har i dei første månadene hatt han med på jobb eller hos venner når eg har vore på jobb slik at han skulle bli trygg. Han er no snart 5 månader og det er på høg tid at han er aleine.

Men som sagt, med ein gang han er aleine sitter han igang med lyder som sikkert kan høres i heile nabolaget.

Nokon som har nokre stalltips?
    'Feo, Fuerte y Formal'

Dekadent n00b Sternum sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Jeg ville forsøkt med å gå fra ham i korte intervaller til å begynne med, og ventet til ulingen hadde lagt seg før du går inn til ham igjen. Etter hvert øker du tiden du er borte fra ham og han blir snill som et lam. Hvis du ikke har prøvd dette før, er det verdt et forsøk. Husk; tålmodighet er en dyd. Hvis ikke det funker, tar vi reseptblokken til hjelp!
    Skal stille til høsten :)

Stengt konto Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Cæsar milan hadde en episode om akkurat det. Husker ikke hva han gjorde

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av thedane Vis post
    Cæsar milan hadde en episode om akkurat det. Husker ikke hva han gjorde
    Takk skal du faen meg ha. Hehehehehehe. Luremus.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Han kommer til Oslo og skal ha seminar snart Du kan slenge deg på der!

Bare for å forsvare hvordan jeg vet det. Fruen maser om å kjøpe pomeranian heeeeeeeeeeeeeele tiden. Men har sagt at da kjøper jeg en Dogo Canario som kommer til å spise den.

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sternum Vis post
    Jeg ville forsøkt med å gå fra ham i korte intervaller til å begynne med, og ventet til ulingen hadde lagt seg før du går inn til ham igjen. Etter hvert øker du tiden du er borte fra ham og han blir snill som et lam. Hvis du ikke har prøvd dette før, er det verdt et forsøk. Husk; tålmodighet er en dyd. Hvis ikke det funker, tar vi reseptblokken til hjelp!
    Det er det eg har prøvd. Løken har sjølvsagt funnet ut av dette. Så han venter i 5 minutter, så bjeffer han litt, så venter han på at eg skal komme inn. Eg trudde alt var bra og stakk på jobb. Naboen ringte ca 30 minutter etter at eg var kommet på jobb og krevde at eg hentet dyret. Han er sjølvsagt "sjukmeldt" og er våken heile natten og sover heile dagen.

Eg har tilogmed gått til innkjøp av ein sak som skal utsondre feromoner for å berolige han.

Idag har eg prøvd intervall treningen i 2 timer. Han gjer seg ikkje.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av thedane Vis post
    Han kommer til Oslo og skal ha seminar snart Du kan slenge deg på der!

Bare for å forsvare hvordan jeg vet det. Fruen maser om å kjøpe pomeranian heeeeeeeeeeeeeele tiden. Men har sagt at da kjøper jeg en Dogo Canario som kommer til å spise den.
    Dogo Canario er velvoksne hunder. Ein slik kunne sikkert spist ein Toyota Yaris.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tuba Vis post
    Dogo Canario er velvoksne hunder. Ein slik kunne sikkert spist ein Toyota Yaris.
    hehe ja det kunne den også :P

Dealing with Separation Anxiety | www.cesarsway.com

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Eg trur ikkje at det er seperasjonsangst. Eg kan levere han til andre og han er happy, han trenger ikkje at eg er der, men nokon. Problemet er når han er aleine.

Han svarte forresten ikkje nokon i den linken.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    det står i fet skrift under. Men det er veldig generelt forklart. Er mange kommentarer under. Kan være han har svart dem mer utfyllende om man registrerer seg.

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Klart han blir sur når flokklederen utestenger han fra flokken sin.hva skjer om du stenger han inne på "hunderommet" når du er hjemme?
    Lureper:Med tanke på at hun sikkert har forsynt seg av franske cocktailpølser disse månedene, er kanskje et JÆVLA HELIKOPTER NOE OVER THE TOP!

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Uansett kvar han er i leiligheten, så er det bjeffing. Eg har hatt han i bur, på badet, hatt alle dører i leiligheten åpne, men han gjer seg ikkje.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Det er separasjonsangst. Det gjelder ikke bare mot deg som flokkleder, det er angst for å være forlatt.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Så, kva gjer eg?

Gaffateip?
    'Feo, Fuerte y Formal'

Rå som få! adda sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    spiser han om du legger frem noe snadder?

i såfall fungerer det å hule ut margbein og fylle de med leverpostei eller f.eks kjøttdeig. så fryser du de ned og tar de opp når du skal ut, så har de noe å golde på med i en god stund. pleier som regel å slite de ut.
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Viss det er mat i nærheten driter han i alt annet. Så viss eg gjer han mat før eg går, et han det opp før han gidder å se etter meg, men så er det igang.

Samme med godis. Kan ligge det rundtom i leiligheten i flasker, oppå ting, under ting, med ein gang det er tomt begynner han å sjå etter meg.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Skulle introdusere han for katter i julen. Eg åpnet døren inn til soverommet til ho mor(eg var heime i julen), katten prøvde å gå ut døren samtidig som hunden var på veg inn. Hunden dreit i katten, men sprang bort og spiste opp maten til katten.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Rå som få! adda sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    da begynner du å trene å gå ut og inn av rommet mens han spiser. dermed får du i allefall startet å trene på riktig adferd. hvis du da klarer å sette sammen noe som hadde holdt han aktiv 1-2 timer så du kunne starta med å la han være alene mens du er på butikken etc. for så å øve lenger og lenger, etterhvert se hva som skjer når han går tom for mat. kjedelig det der, bikkja mi var ganke ille hu også. hu roer seg nå etterhvert. men har ikke har ikke gitt seg skikkelig enda. hu er 7 år
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Kan du ikke bare la han registrere seg på fitnessprat? Er jo mange her inne som skriver inn på dagtid og som kan holde han med selskap.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Det i tillegg til FB profil, så er han igang.
    'Feo, Fuerte y Formal'

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Det Cesar sier i den episoden er at noen minutter før du skal gå så overser du hunden og ikke engang ser på han, så kan han hoppe og sprette rundt og prøve å få din oppmerksomhet så mye han vil men du overser han fullstendig.
    Nå bruker jo Cesar en medhjelper slik at de prater sammen om de f.eks skulle kle på seg for å gå ut eller bare ser på hverandre i det de etterhvert nærmer seg utgangsdøren.

Han får din oppmerksomhet på sine betingelser < Han får din oppmerksomhet på dine betingelser.
    RockyRock

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Finner ikke episoden som en helhet men vet at sesongene er på torrentz.

Metodene han bruker er å ikke se ned på hunden, ikke bevege armer i retning hund og stå helt eller delvis med ryggen til når hunden søker oppmerksomhet på sitt "max-nivå".
    F.eks 10minutter til du skal på jobb, sett deg ned i sofaen uten å se på vofsen...gå litt rundt uten å anerkjenne at han er der og ha ett veldig trygt og avslappet kroppspråk som signaliserer til hunden at absolutt alt som skjer er trygt.

Dette skjer noen ganger før hunden ikke orker å mase mer og bare legger seg til.

Men dette fungerer dårlig om du står opp sent eller har et stressende kroppspråk om morningen og må løpe ut døren, da hermer han bare etter dine signaler.
    RockyRock

Silver Member Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Her er en god artikkel om seperasjonssangst

Separation Anxiety in Dogs, My dog has Separation Anxiety
    Det er i motbakke det går oppover.

Yoked mikkejo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Send ham tilbake til kennelen han kom ifra og kjøp en gullfisk istedet.
    I Just Love The Way You Talk About Me

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av mikkejo Vis post
    Send ham tilbake til kennelen han kom ifra og kjøp en gullfisk istedet.
    Vanskelig å forklare kor uaktuelt det er.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Han holder framleis på. Fekk nett naboen på døren som sa at beistet framleis gneldrer. Men han begynner ikkje før kl 10-11 på dagen. Etter dette gneldrer han iblant, men i lengre strekk. Når eg kjem heim om dagane er han stille, eg pleier å gå rundt huset slik at han ikkje ser meg og det er tystnad i salen.

Kordan får eg han til å slutte med det?
    'Feo, Fuerte y Formal'

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.