Balanse er et godt begrep som fungerer godt for mange, men det krever også en innsats og er ofte mye vanskeligere å oppnå enn ubalanse.
Balanse er et godt begrep som fungerer godt for mange, men det krever også en innsats og er ofte mye vanskeligere å oppnå enn ubalanse.
RockyRock
Jeg har prøvd å både ha mye penger og veldig lite penger.
Var like lykkelig med lite som med mye. Man må selvfølgelig legge opp livsstilen i forhold til hva man har. Men en god del som blir enklere med penger utvilsomt....
Men jeg kan med hånda på hjertet si at penger ikke har gjort meg noe lykkeligere, har hatt det stort sett bra uansett.
Det ligger i hodet...
Jeg er enig, men jeg trenger penger for å få et sommerhus i sør-Frankrike
Jeg trenger også penger for å kunne reise verden rundt og oppleve alt det som kan oppleves. Men jeg trenger ikke mye penger for å ha det fint. Ikke foreløpig iallefall. Men jeg tror behovet vil melde seg etterhvert. Heldigvis er jeg i sparemodus![]()
Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound
-This is my purple wand and hairy sack of magic!
Jeg er enig i at penger ikke gjør det lykkeligere, men at man har en ok økonomi hjelper på. Jeg mener ikke en inntekt med størrelsen på et kontonr, men iallefall ha slik at man klarer seg, kanskje litt til.
Jeg har det bra økonomisk, men har det ikke bedre nå enn hva jeg hadde for 2 år siden da jeg tjente halvparten. Men jeg føler jeg kan leve litt mer! Jeg kjøpte for eksempel en motorsykkel for 1 år siden, og denne har gitt meg masse glede på tur. Jeg koser meg på veien, ser vakker natur og glemmer tid og sted. Jeg kunne ikke gjort dette uten penger. Jeg ville heller ikke vært foruten.
Jeg kunne godt tjent litt mer penger for å få litt fortgang i de planene jeg har for fremtiden, men jeg tror ikke det hadde gjort meg lykkeligere, bare litt mindre rastløs.
PS! Dette er en god tråd![]()
Er det helt sant Platon, ville du ikke hoppet i taket av glede om du vant 2millioner i Lotto?
Jeg vil bare ha sånn at jeg kan ha mitt eget sted, trene og spise godt og reise litt iblant, og akkurat nå er det som er normen for de fleste langt unna for meg, men da må jeg bare ståpå så kommer jeg dit.
RockyRock
Jeg er enig. Men i helvette for en bump?![]()
He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"