Fikk en lisensregning i posten i går og har ikke så lyst til å betale den. Er det noen triks som funker for å slippe?
Fikk en lisensregning i posten i går og har ikke så lyst til å betale den. Er det noen triks som funker for å slippe?
http://www.dingsekongen.no
Hvorfor fikk du den? Kom de på døra, eller kjøpte du ny tv og registrerte den i ditt navn? Kan vel skrive et brev til dem og fortelle at du har solgt tven din. Gjerne med en kvittering på salget vedlagt.
Hehe, om så ABB sprenger huset ditt så må du betale den. Følger du ikke med i media?
Det eneste som funker er å si at du har solgt tvn så får du ikke for neste periode. De krever som regel lisensnr til kjøpeeren. Protip: "selg tvn til din far".![]()
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

jeg fikk regning på 370 for 1mnd siden. dem hadde ikke fått beskjed fra netonnet om at jeg hadde kjøpt den før nå. så dem fakturerte likegodt fra i fjor sommer
men klaga da jeg ikke bor på den adressen lenger, og fikk medhold, så måtte betale bare for 1 periode. jeg hadde aldri trodd de kom til å ettergi kravet, men de ga meg 2500 i rabatt![]()
dere vet at det er pga av alle dere som snylter som gjør at resten må betale lisens???
noe å tenke på....
hadde alle betalt hadde man kanskje sluppet å betale til og med![]()
Skjermbilde 2011-10-11 kl. 17.16.27.png
Interessant at dette ble tatt opp nå, jeg har snakket med NRK lisenskontoret et par ganger i det siste og fikk vedlagte fra de for et par dager siden.
Saken er den at jeg skal slutte å se på Norsk TV til våren og vil sikre meg at det ikke dukker opp regninger.
Så jeg sendte mail for å høre hvordan jeg fikk sagt opp jævelskapen og hvilke apparater de har registrert på meg.
Vel det nest siste apparatet kjøpt for et år siden det var det feil på så jeg fikk nytt i sommer, begge er registrert på meg. Ergo eier jeg en TV som jeg ikke eier.
Tror jeg må ta og "selge" litt til foreldrene mine og kjøpe tilbake når jeg igjen ønsker å se TV.
Lisensen er halvårig 0101 og 0107 så om man sier opp 10januar eller som meg i april 2012 så må jeg uansett betale fram til 0107
Liker at de legger til "vi vil likevel sette pris på å få navn og adresse på de personer dere evt har solgt fjernsyn til". Kvalmende oppfordring til angiveri. Hvem du selger din tv til er en sak mellom deg og kjøper. Ikke en gjeng griske kontorfascister i staten.
.......................................R.I.P..........................................
Ja den var litt fin den der.
Skal bli godt å bli kvitt den lisensen men man er jo nødt til å betale igjen når man begynner å se TV, vi har riksTV og da blir man vel automatisk vippet inn i systemet igjen den dagen man ringer riksTV og vil ha på plass mer enn NRK igjen
Ja de var smarte der. Og selv om det er fullt mulig å kontrollere hvem som skal ha tilgang til NRK nå så er det fortsatt ikke aktuelt å la folk velge selv.
Jeg er uansett glad for at jeg har null behov for å ha tv-signaler på skjermen min. TV har ingen verdens ting å tilby av interesse.
Er det slik at kabeltvfirmaer utgir informasjon om hvem som er kunde nå? Har hørt snakk om at de skal det, men vet ikke om det har tredd i kraft.
http://www.usbland.no
De lisenssvina bruker ofte samme arbeidsmetode som politiet bruker når de ikke har noenting å gå på. De prøver å få deg til å snakke, og før eller senere forsnakker du deg..
Så dersom du har tv, men ikke er registrert med det, så er det bare og holde kjeft og ikke si noenting.. Si "Nei" på alt han spørr om.
Hadde en jævel på døra her for en stund siden. Han lurte på om jeg hadde tv. "Nei", sa jeg.. Kan jeg komme inn og sjekke, sa han.. "Nei", sa jeg.. Så hadde vi en barnslig diskusjon, der jeg sa "nei" og "fordi"... og han prøve å si han hadde rett til ditt og datt.. Det endte med at han gikk og truet med straffegebyr dersom han fant ut at jeg hadde tv.
Men ut ifra de myndighetene han har til å innhente informasjon etc, så kan jeg ikke se at han klarer å knipe meg.
Det er i motbakke det går oppover.
Dama fikk besøk av en lisensmann når jeg ikke var hjemme, og for å gjøre det klart, så har vi to tver (en på soverommet og en i stua) uten tv-signaler. Han var skikkelig pågående og kvalm i oppførselen, og det endte med at hun spurte om han ville komme inn og se at vi ikke hadde noen jævla signaler, men da ble han forbannet og stakk.
Du trenger kun en bordantenne for å få inn signaler så å plombere i veggen betyr ikke noe. Man betaler jo ikke får bruk av f.eks NRK man betaler for å eie et fjernsyn
Får man fremdeles signaler inn via antenne da? Jeg trodde det var på grunn av fraværet av dette jeg var stuck med "pride and prejudice" på DVD hver eneste sommer og påske på hytten :P
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
Selvfølgelig får man inn signaler på en vanlig antenne men det fordrer at man har digital tuner innebygd i apparatet, det har vel de fleste apparater for tiden, evnt at man har en ekstern digitaltuner, slikt får man på finn.no for en hundrings eller to regner jeg med
Får du inn tv-signaler via antenne uten riks-tv??