Proteinpulver, kreatin, gainer, bcaa, aminosyrer, omega 3

Iphone 4 deksel og deksler

Viser resultatene 1 til 25 av 25

Tråd: Slippe NRK-lisens

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003

Slippe NRK-lisens

Fikk en lisensregning i posten i går og har ikke så lyst til å betale den. Er det noen triks som funker for å slippe?
    http://www.dingsekongen.no

Kliss nytt medlem Fanatic sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Hvorfor fikk du den? Kom de på døra, eller kjøpte du ny tv og registrerte den i ditt navn? Kan vel skrive et brev til dem og fortelle at du har solgt tven din. Gjerne med en kvittering på salget vedlagt.

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    27
    Hehe, om så ABB sprenger huset ditt så må du betale den. Følger du ikke med i media?

Det eneste som funker er å si at du har solgt tvn så får du ikke for neste periode. De krever som regel lisensnr til kjøpeeren. Protip: "selg tvn til din far".
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Fanatic Vis post
    Hvorfor fikk du den? Kom de på døra, eller kjøpte du ny tv og registrerte den i ditt navn? Kan vel skrive et brev til dem og fortelle at du har solgt tven din. Gjerne med en kvittering på salget vedlagt.
    De kom på døren der jeg bodde før. Da tok jeg tapet som en mann og betalte, men synes det får holde for denne gangen. Så det funker å si at jeg har solgt den?
    http://www.dingsekongen.no

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer Vis post
    De kom på døren der jeg bodde før. Da tok jeg tapet som en mann og betalte, men synes det får holde for denne gangen. Så det funker å si at jeg har solgt den?
    Mannfolk betaler ikke lisens!Selv ikke
    når de kommer på døra!
    Lureper:Med tanke på at hun sikkert har forsynt seg av franske cocktailpølser disse månedene, er kanskje et JÆVLA HELIKOPTER NOE OVER THE TOP!

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    27
    jeg fikk regning på 370 for 1mnd siden. dem hadde ikke fått beskjed fra netonnet om at jeg hadde kjøpt den før nå. så dem fakturerte likegodt fra i fjor sommer

men klaga da jeg ikke bor på den adressen lenger, og fikk medhold, så måtte betale bare for 1 periode. jeg hadde aldri trodd de kom til å ettergi kravet, men de ga meg 2500 i rabatt

Gladgutt! Elonar sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    23
    Hvorfor ikke sende dem mail og fortelle at TVen har falt i gulvet? Måtte betale en regning for den perioden, men ikke etter det. Nå har jeg kikkehull og kommer ikke til å åpne for dem igjen!
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Det beste med alt sammen er at jeg har utviklet en dyp kjærlighet for NORMALE sinnsfriske mennesker.

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    27
    dere vet at det er pga av alle dere som snylter som gjør at resten må betale lisens???
    noe å tenke på....
    hadde alle betalt hadde man kanskje sluppet å betale til og med

Gladgutt! Elonar sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Polarman Vis post
    dere vet at det er pga av alle dere som snylter som gjør at resten må betale lisens???
    noe å tenke på....
    hadde alle betalt hadde man kanskje sluppet å betale til og med
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Det beste med alt sammen er at jeg har utviklet en dyp kjærlighet for NORMALE sinnsfriske mennesker.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Skjermbilde 2011-10-11 kl. 17.16.27.png

Interessant at dette ble tatt opp nå, jeg har snakket med NRK lisenskontoret et par ganger i det siste og fikk vedlagte fra de for et par dager siden.
    Saken er den at jeg skal slutte å se på Norsk TV til våren og vil sikre meg at det ikke dukker opp regninger.
    Så jeg sendte mail for å høre hvordan jeg fikk sagt opp jævelskapen og hvilke apparater de har registrert på meg.

Vel det nest siste apparatet kjøpt for et år siden det var det feil på så jeg fikk nytt i sommer, begge er registrert på meg. Ergo eier jeg en TV som jeg ikke eier.

Tror jeg må ta og "selge" litt til foreldrene mine og kjøpe tilbake når jeg igjen ønsker å se TV.
    Lisensen er halvårig 0101 og 0107 så om man sier opp 10januar eller som meg i april 2012 så må jeg uansett betale fram til 0107

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    27
    Liker at de legger til "vi vil likevel sette pris på å få navn og adresse på de personer dere evt har solgt fjernsyn til". Kvalmende oppfordring til angiveri. Hvem du selger din tv til er en sak mellom deg og kjøper. Ikke en gjeng griske kontorfascister i staten.
    .......................................R.I.P..........................................

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Ja den var litt fin den der.
    Skal bli godt å bli kvitt den lisensen men man er jo nødt til å betale igjen når man begynner å se TV, vi har riksTV og da blir man vel automatisk vippet inn i systemet igjen den dagen man ringer riksTV og vil ha på plass mer enn NRK igjen

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    27
    Ja de var smarte der. Og selv om det er fullt mulig å kontrollere hvem som skal ha tilgang til NRK nå så er det fortsatt ikke aktuelt å la folk velge selv.

Jeg er uansett glad for at jeg har null behov for å ha tv-signaler på skjermen min. TV har ingen verdens ting å tilby av interesse.

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Er det slik at kabeltvfirmaer utgir informasjon om hvem som er kunde nå? Har hørt snakk om at de skal det, men vet ikke om det har tredd i kraft.
    http://www.usbland.no

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    32
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baronen Vis post
    Er det slik at kabeltvfirmaer utgir informasjon om hvem som er kunde nå? Har hørt snakk om at de skal det, men vet ikke om det har tredd i kraft.
    De har lov til det, men det er ubrukelig info siden de ikke får ut adressene til kundene.
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Silver Member Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    28
    De lisenssvina bruker ofte samme arbeidsmetode som politiet bruker når de ikke har noenting å gå på. De prøver å få deg til å snakke, og før eller senere forsnakker du deg..

Så dersom du har tv, men ikke er registrert med det, så er det bare og holde kjeft og ikke si noenting.. Si "Nei" på alt han spørr om.

Hadde en jævel på døra her for en stund siden. Han lurte på om jeg hadde tv. "Nei", sa jeg.. Kan jeg komme inn og sjekke, sa han.. "Nei", sa jeg.. Så hadde vi en barnslig diskusjon, der jeg sa "nei" og "fordi"... og han prøve å si han hadde rett til ditt og datt.. Det endte med at han gikk og truet med straffegebyr dersom han fant ut at jeg hadde tv.
    Men ut ifra de myndighetene han har til å innhente informasjon etc, så kan jeg ikke se at han klarer å knipe meg.
    Det er i motbakke det går oppover.

Gold Member Andreas sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    21
    Dama fikk besøk av en lisensmann når jeg ikke var hjemme, og for å gjøre det klart, så har vi to tver (en på soverommet og en i stua) uten tv-signaler. Han var skikkelig pågående og kvalm i oppførselen, og det endte med at hun spurte om han ville komme inn og se at vi ikke hadde noen jævla signaler, men da ble han forbannet og stakk.
    Sitat Opprinnelig skrevet av wankstarr Vis post
    Jeg har gått på turn, og blitt kjent med en del yngre jenter..hehe. Hun er voksen for aldern også:) haha

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Andreas Vis post
    Dama fikk besøk av en lisensmann når jeg ikke var hjemme, og for å gjøre det klart, så har vi to tver (en på soverommet og en i stua) uten tv-signaler. Han var skikkelig pågående og kvalm i oppførselen, og det endte med at hun spurte om han ville komme inn og se at vi ikke hadde noen jævla signaler, men da ble han forbannet og stakk.
    Du må betale lisens så lenge du har tv med antennemottager. Om du ikke får inn et eneste signal har ikke noe å si, du må betale lisens fordet
    http://www.usbland.no

Medlem tnt^85 sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Hvorfor jager ikke folk bare lisenstullingen?

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baronen Vis post
    Du må betale lisens så lenge du har tv med antennemottager. Om du ikke får inn et eneste signal har ikke noe å si, du må betale lisens fordet
    Dette gjaldt før det digitale bakkenettet kom. Jeg har forstått det slik at du kan få NRK til å plombere uttakene i veggen, da slipper du.

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Du trenger kun en bordantenne for å få inn signaler så å plombere i veggen betyr ikke noe. Man betaler jo ikke får bruk av f.eks NRK man betaler for å eie et fjernsyn

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    27
    Får man fremdeles signaler inn via antenne da? Jeg trodde det var på grunn av fraværet av dette jeg var stuck med "pride and prejudice" på DVD hver eneste sommer og påske på hytten :P
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Selvfølgelig får man inn signaler på en vanlig antenne men det fordrer at man har digital tuner innebygd i apparatet, det har vel de fleste apparater for tiden, evnt at man har en ekstern digitaltuner, slikt får man på finn.no for en hundrings eller to regner jeg med

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    27
    Får du inn tv-signaler via antenne uten riks-tv??

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    32
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Får du inn tv-signaler via antenne uten riks-tv??
    Ja, du får inn NRK.
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Lignende tråder

1. Boler? Nei nei, det er for å slippe å bruke dong!
    By McBain in forum Dopingrelatert
    Svar: 74
    Nyeste innlegg: 14-03-09, 23:06
  2. Slippe skatt på utleie
    By LurePer in forum OT
    Svar: 9
    Nyeste innlegg: 05-07-07, 16:21
  3. Svar: 22
    Nyeste innlegg: 24-08-06, 12:24
  4. Mageflesket nekter å slippe taket
    By Guardian in forum Kosthold
    Svar: 9