Viser resultatene 1 til 21 av 21

Tråd: Svetting

Medlem
    Ble medlem
    09-2002

Svetting

Jeg sliter med en gruelig svetteproblem for tida, da spesielt under armene..
    Dette er mildt sagt skrekkelig skjennerende...

Det hele begynte for bare to måneder siden. Har prøvd flere typer deodoranter og antiperspiranter, men det hjelper ikke det spor. Temperatur og aktivitet har ingen innvirkning på problemet, da jeg kan svette som en gris enda jeg fryser. Når jeg trener eller jogger blir faktisk problemet mindre, for så å ta seg opp igjen noen timer etterpå...

til tider er det så alvorlig at jeg må gå på dass å tørke meg under arma når jeg sitter på jobb

noen som har gode råd?

Bronse Member Wannabe sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Alder
    33
    Dette er ikke så unormalt. Sleit litt med det selv i 16-17 års alderen. Har et par kompiser som har opplevd det samme. Det går over med tiden. Har med psykiske ting og gjøre mest sannsynlig.

Bruk en deo uten alkohol. Feks Polo Blue. IKKE bruk de på Apoteket. De gjorde problemet bare verre for meg ihvertfall.

Vet at det er jævlig sjenerende. Svarte t-skjorter er kjekke. Da synes ikke ringene;-)

Hvis problemet fortsetter i årevis, så er det mulig å ta en operasjon. Men disse operasjonene innebærer ofte en del kjipe bivirkninger. Så vær tålmodig du. Går nok over etterhvert skal du se.

Mvh Wannabe

Medlem wenkeso sin avatar
    Ble medlem
    02-2004
    Alder
    29
    ikke bruk mørke t sshorter da, de stinker jo hvis du svetter masse....hvite eller lyse er best...

Medlem laserman sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av wenkeso
    ikke bruk mørke t sshorter da, de stinker jo hvis du svetter masse....hvite eller lyse er best...
    Hvorfor er det slik? Pga noe stoffer i den svarte fargen?

Medlem AllGood sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Bruker du kreaitn nå?
    Kreatin er med på å øke svettingen.
    "Say it, believe it, achive it!"

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Husker ikke hva det heter, men det er noe du må få ut hos legen tror jeg. Du smører det under armene om kvelden, så svir det litt, også er det mye bedre neste morran. Brukes kun 1gang i uka. Søk: svette , på det andre forumet. så tror jeg du vil finne no

Medlem zigge sin avatar
    Ble medlem
    01-2004
    Yerka skal vel hjelpe mot svetting.

Fås kjøpt på helsekosten.
    Sist endret av zigge; 20-09-04 kl 12:54
    BØØØØ!

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    aluminiumklorid er visst noe av det mest effektive som er har jeg hørt. Men det må brukes riktig. Gå på apoteket å spør, jeg tror ikke det er reseptbelagt alikevel.

lykke til...

Cut
    Cut er ikke aktiv
    Medlem Cut sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Shave deg under armene, da blir problemet vesentlig mindre
    I kill for money, but you are my friend - so I kill you for nothing!

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Har du kjøpt aluminiumklorid ?

Dra deg ned på apoteket å kjøp det, har kun hørt folk ha positiv erfaring med det. Husk å les pakningsvedlegget nøye.

Ble medlem
    03-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cut
    Shave deg under armene, da blir problemet vesentlig mindre
    Dummeste jeg har hørt

Medlem
    Ble medlem
    06-2004
    Shave gjør mye med lukten hvertfall, så sitter ikke svetten i hårene. Brukte en DG deo med masse alkohol en gang i tiden, funket for meg.

Shakespeare
    Ble medlem
    06-2003
    Det er et produkt som heter Yerka, som iallfall hjelper for meg. Du får det f.eks i Vita. Du bruker det 1-2 ganger i uka. Du dusjer rett før du legger deg, smører det på under armene. Om du dusjer når du står opp skal du ikke vaske deg under armene, men la det være på/virke et døgn ca. Jeg bruker det 1 gang i uka og det hjelper. Ellers er det en roll on på apoteket som heter "Stop 24". Den er også ganske bra å bruke dagene i mellom.

Avhenger jo sikkert av hvor alvorlig problemet ditt er, men jeg hadde en del svetteringer før, det har jeg ikke lenger:-)

Cut
    Cut er ikke aktiv
    Medlem Cut sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Wannabe: Hvorfor er dette det dummeste du har hørt.

Har en jobb som krever mye bruk av skjorte og slips, og jeg slet faktisk endel med svetting - men etter at jeg begynte å shave meg under armene ble jeg faktisk nesten helt kvitt problemet.

Og det har jeg faktisk en hsuhjelp som kan skrive under på!

Believe it or not!
    I kill for money, but you are my friend - so I kill you for nothing!

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Å fjerne hårene kan eleminere noe av den vonde lukten, men jeg ser ikke helt hvordan det skal dempe selve svettingen.

Erik---: De produktene du nevner der har jeg hørt om. De jeg kjenner som hadde et ganske stort svetteproblem sier at det ikke er noe til hjelp. Leste om en som testet den stop24, han sa den bare lo rått av han og ga mer gass.. hehe.

Jeg vil enda en gang anbefale aluminiumklorid. Det er en meget god løsning.

Bronse Member D.O.G. sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Eg ekje arabårr, eg e fra Haugesund.... så an sa sailer boy'en..
    Alder
    30
    bare sånn i forbifarten.. det er GAMMEL svette som lukter folkens!! Opplever stadig folk som ikke har skjønt dette..

Ble medlem
    03-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cut
    Wannabe: Hvorfor er dette det dummeste du har hørt.

Har en jobb som krever mye bruk av skjorte og slips, og jeg slet faktisk endel med svetting - men etter at jeg begynte å shave meg under armene ble jeg faktisk nesten helt kvitt problemet.

Og det har jeg faktisk en hsuhjelp som kan skrive under på!

Believe it or not!
    Er overbevist om at shavinga IKKE var årsaken til at problemet ga seg. Hvorfor skulle det ha noe å si? Var nok heller tilfeldig at det ga seg samtidig som du barberte deg.

Ble medlem
    03-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av nit
    Å fjerne hårene kan eleminere noe av den vonde lukten, men jeg ser ikke helt hvordan det skal dempe selve svettingen.

Erik---: De produktene du nevner der har jeg hørt om. De jeg kjenner som hadde et ganske stort svetteproblem sier at det ikke er noe til hjelp. Leste om en som testet den stop24, han sa den bare lo rått av han og ga mer gass.. hehe.

Jeg kan også skrive under på at stop24 og diverse andre "apotek-deodoranter" bare gjør vondt verre.

Shakespeare
    Ble medlem
    06-2003

Jeg sier jo ikke at dette hjelper for alle, men at det fungerer bra for meg. Da kan det jo også hende at det gjør det for trådstarter. I og med at Yerka har solgt i så mange år så er det sikkert noen det hjelper for:-)

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Joda, jeg skjønner det. Men hvorfor ikke kjøpe det som blir anbefalt av alle leger og i alle seriøse studier og artikler som tar for seg et skikkelig svetterproblem.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    32
    Joda, jeg skjønner det. Men hvorfor ikke kjøpe det som blir anbefalt av alle leger og i alle seriøse studier og artikler som tar for seg et skikkelig svetterproblem.
    aluminiumsklorid funker perefint, problemet e første og andre gang du bruke det, svir som om noen skjærer deg under armene med kniv..

anbefale at du prøve deg på den. Lykke til!

Lignende tråder

1. Svetting
    By wannabearnold in forum Trening
    Svar: 23
    Nyeste innlegg: 25-07-05, 14:01
  2. Svetting
    By Tjalala in forum OT
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 18-06-04, 08:48
  3. Svetting
    By Pjasken in forum OT
    Svar: 36