Hei, er det sant at ved og spise 2000 kcal daglig og helst 30 min fysisk aktivitet hver dag så går man ned 0,5kg hver uke?
Spiser jo 6 stk T-Rex hver dag men skjer jo ikke en dritt på vekta...!!
Hei, er det sant at ved og spise 2000 kcal daglig og helst 30 min fysisk aktivitet hver dag så går man ned 0,5kg hver uke?
Spiser jo 6 stk T-Rex hver dag men skjer jo ikke en dritt på vekta...!!
Fuck the world! - John Rambo
Hva slags narkotika er du på for tiden egentlig?
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
jeg har ligget på ca 2800 og gikk i januar ned i snitt 1,75kg i uka
å ligge på 2000 kcal hørtes "farlig" lite ut....
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Hvor mye kalorier man trenger å ligge på for å oppnå vekttap er jo individuellt og det er mange variabler som spiller inn. Men i bunn og grunn er det så enkelt som at forbrenner du mer kalorier en du inntar så vil du gå ned i vekt. Går du ikke ned i vekt så er det to ting du kan gjøre; spis mindre og/eller øk aktivitetsnivået.
Selv ligger jeg på 2000 kcal om dagen, 5 styrkeøkter i uken, ingen kardio, et cheat meal i uken og vekten går sakte men sikkert nedover.
Det er fullt mulig ja. For 2 år siden gikk jeg selv ned fra 86 kg til 74kg kv. på ca 2000 kcal dagen. Det tok meg 12 uker, og jeg fulgte et spesiell treningsprogramm, - nemlig "Body For Life".
Ok, høres jo litt bedre ut enn og bli spurt om hvilken narkotika man går på..! Når man har gått på diett i 2 uker , kan man da ta en spisedag i uken hvor man spiser en del godterier? Må jo ha en dag og se fram til hvis dere skjønner hva jeg mener?
Lurer på om det blir for lite og gå en tur på ca 30 min hver dag? i over 2 uker har jeg nå trent tilsammen 2 timer minst hver dag, blir fort lei...
Det er jo ikke mulig å komme med et tall ut fra luften og si at det er ideelt. Rett og slett fordi folk er av helt forskjellig størrelse og har helt forskjellig respons på kaloriinntak.
I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.
Du kan helt fint ha spisedager, men bare 1 gang i uken. Hadde det selv, og spiste alt annet enn sunt den ene dagen i uken..
Jeg har fortsatt sånne dager, men modererer meg litt. Konsentrerer meg om å få i meg mest mulig bra karbs med mye stivelse.
Ser du selv hvor lite smart du fremstår når du bare slenger noen tall ut i luften til folk som ikke kjenner deg og forventer et seriøst svar? Du har jo vært medlem her lenge og har skrevet mange innlegg, allikevel velger du å fremstå så lite lur!
Ser du har fått mange (useriøse og seriøse) svar, men ville bare tilføye at:
Hvorvidt 2000 kcal er "rett" mengde for å gå ned kommer nok litt annpå hvor stort kaloriinntak du normalt har (når du holder en stabil vekt). Dersom du er en av dem som spiser nærmere 3000 kcal og holder en stabil vekt så er 2000 kalorier unødvendig lite...! Da er det bedre med et lavere underskudd over tid, og så kan du heller justere ned kalorimengden etterhvert når du stagnerer. Kroppen er veldig tilpasningsdyktig, så det kan nok være lurt å ikke gå for lavt på kaloriene med en gang.
På mitt tynneste kunne jeg leve på 1200 kcal uten å gå ned et gram - det sier litt om hvor mye kroppen kan tilpasse seg!
Se her: Total energy expenditure
Bruk den og regn ut din BMR (hvileforbrenning), spis så mye + 4-500kcal ekstra om du har en rolig hverdag. legg til 4-500kcal om du har en fysisk krevende hverdag. Vent en måned. Win...
"Æ ska ha en burger. Me ækstra fett..."
Takk for de gode kommentarene folkens, håper jeg har sendt karma til alle bra tips![]()
.............
Sist endret av KS2004; 16-02-12 kl 09:55 Begrunnelse: så ikke robert sin post før i ettertid