Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 149

Tråd: CKD - Cyclical ketogenic Diet

Administrator admin sin avatar
    Ble medlem
    02-2002
    Alder
    43

CKD - Cyclical ketogenic Diet

Den periodiske dietten: Ekte fettap!

I den siste tiden har vi sett at lav-karbo dietter har vært det store i Amerika, siden nesten alle vil gå ned i vekt.

Det er forøvrig en stor forskjell mellom de som følger en Atkins plan og de som følger en periodisk ketogen diet (heretter CKD (Cyclical Cetogenic Diet)). Atkinsdietter er ett lav-karbo opplegg for de som er ganske stillesittende, og som går seg en tur maks 3 ganger i uken, og som bare følger normale hverdags-aktiviteter, så bare glem Atkinsdietten her. CKD-dietten er for de som vil ha ordentlig fettap og bevare musklene - muskler for sport og høy-intensivitets aktiviteter.

Min mening om de som praktiserer Atkinsdietten er at mens de mister fett, er det samtidig så mye vanntap og kanskje det mest viktige, muskeltap, noe idrettsfolk ikke vil ha. En CKD-diett er en ekte fettap-diett som unektelig fungerer, hvis den følges riktig og nøye. Ja, lavkarbo-dietter kan være et helvete i begynnelsen, men etter to eller tre uker har det vært anekdotiske rapporter fra mange folk på dietten om at karbo-begjæret synker. Denne rutinen til fettforbrenning er ulik enhver tradisjonell diett som alle lavfett-diett oppfinnere og FDA-folk har forsvart.

Jeg ble oppmerksom på denne dietten for noen år siden da jeg var lei av å forbrenne fett, men fremdeles ikke være i stand til å miste de siste prosentene med kroppsfettet, uten å miste de hardt tjente musklene. Jeg ville begynt på en lavfett-diett, og enten bli usosial (ikke være med venner på fest osv), eller føle meg så berøvet av deilig, usunn mat jeg gikk glipp av, og bryte dietten. En fordel med denne dietten er at det er at det ikke er noen ordentlige restriksjoner når det gjelder mat. Man kan spise alt som er merket med "mat"! Vel, nesten ihvertfall. Forklaring kommer senere.

Hvordan dietten fungerer.

Vitenskapen bak CKD-dietten er enkel. Karbohydratene i en diett forårsaker en insulinproduksjon i bukspyttkjertelen. Den brukes til å lagre glykogen og aminosyrer i musklene, mens det medfører at overskuddet av kaloriene blir lagret som fett. Så vanlig sunn fornuft tilsier, "Hvordan kan noen prøve å bryte ned fett, når kroppen din er i en lagringstypisk modus?"
    Det er vanskelig å gjøre, absolutt. Det er derfor det gir mening i å kutte ned på karbohydratene i første omgang.

Det neste som skjer i kroppen din er at det blir atskillig mer katekolamin (ett "fettmobilisering" hormon", kortison (ett "nedbrytings" hormon", og veksthormon. Nå som kroppen din realiserer at det ikke er mer karbohydrater igjen til å forbrenne energi, må den finne en annen energikilde: fett.

Dette skjer vanligvis i løpet av en stoffskifte tilstand som blir kalt "ketosis". Dette er når det er tomt for glykogen i leveren, og den begynner å produsere ketoner (bi-produkt av fattige syrer). Du kan sjekke om du er i ketonisk tilstand eller ikke, med en urintest som heter "Ketostix", som du får kjøpt på apoteket. Bare uriner og se om den skifter farge. Hvis den gjør det, har du ketoner i urinen.

Når kroppen tilføres fett og protein, vil den bruke fett fra kostholdet sammen med kroppsfett for å få proteinet til å begynne byggingen.

Som en ekstra bemerkning, er det enda en grunn til at denne dietten er den mest fornuftige å bruke for å bevare musklene. Når en følger en høykarbo, lavfett, redusert kalori-diett, er det et nivå der kroppsfett forbrennes, men når kroppen fremdeles er i karbohydratforbrennings metabolismen mens den prøver å miste "vekt", vil den skille kostbar kroppsprotein for å konvertere det til glukose for energi.

På den annen side, kan ikke proteinet konverteres til fett-frie syrer for energi mens den er i fett-metabolisme. Selv om det ikke er gjort noen vitenskapelig forskning på dette, har det vært rapporter fra tilhengere av dietten at det virkelig har en protein-sparende effekt. Det gir mening, gjør det ikke? Hvor ellers kan kroppen lete etter fett for energi når all kostfettet er forbrent? Kroppsfettet.

Krav for diett Mandag til Fredag

Setningen "arbeider smartere, ikke hardere" passer bedre her enn i noen annen diett. Man må forstå tydelig hva man må gjøre for å få mest mulig ut av målet deres. For å sette opp en CKD-diett, kan man ikke bare forvente å kutte ned på all karbo i dietten, trene hardt, og så miste fett. Selv om noen har kommet med variasjoner av denne planen, har planen jeg har funnet, fungert for meg (fikk meg til 6% kroppsfett), og andre kunder som jeg har trent til det hardeste de noen gang har vært.

For å sette opp en diett, må du først skrive ned den magre kroppsvekten din. Ikke din totale vekt. Hvis du veier 200 pund, men har 20% kroppsfett, vil din magre kroppsvekt være omtrent 160 pund. Multipliser dette med en etter en, og få ditt proteinbehov per dag. Husk å spis minst ett gram protein pr. pund med mager kroppsvekt. Dette er viktig for å restituere etter trening og nok nitrogen for å beholde muskler. Det neste er å multiplisere det med fire, for å få proteinkaloriene. I dette eksemplet er det 640.

Resten av dagens kost skal være fett. Poenget er: Du må spise fett for å forbrenne fett. Det er ingen vei utenom. Det er mange fordeler med diettfett på denne dietten: Følelsen av fullheten siden fettfordøyelsen er lav (mindre sulten), det smaker godt, og senker blodglukose nivået (senker insulinet og tillater alle fettforbrenningshormonene å gjøre jobben sin).

Så, hvor mye fett? Jeg anbefaler alltid å starte med 500 kalorier under vedlikeholdskaloriene dine. Hvis du ikke vet det, så er det vanligvis 15 ganger kroppsvekt (her er det full kroppsvekt) men det kommer an på personens stoffskiftehastighet. I dette eksemplet ville en trenge 3000 kalorier om dagen for å holde vekta, og 2500 kalorier for å starte fettapet.

2500 minus 640 (proteinkaloriene) er 1860 som blir rundt 206 gram fett per dag. Nå som du går dypere inn i dietten og finner ut at du må begrense kaloriene mer, må du kutte fettkalorier, ikke proteinkalorier.

Helgas Karboload

Siden muskelglykogen er hovedkilden til energi for anaerob trening, som vektløfting, kan vi ikke tømme alle lagrene mens vi trener, og ikke fylle dem opp. Hvis det skjer, vær trygg på at kroppen da vil bruke protein til brennstoff. Men dette vil ikke skje på CKD-dietten.

Din en og en halv dag med "frihet" tillater deg å gjøre to ting: Først, belønn karbosuget fra de siste dagene, og tillat deg å spise ting som pizza, pasta, brød osv. Det andre er at å spise dette belønner deg psykologisk siden insulinnivået går opp, og lagrer aminosyrer og karbo som glykogen i den utmattede muskelen, som gjør deg klar til trening neste uke.

Karboloaden din bør starte på fredagskvelden, og vare til rundt søndags kveld. Nå er det neste viktige å finne ut hvor mye karbo du har spist. Noen heldige kan spise hva som helst i 24-30 timers tidsintervallen og få perfekt glykogenerstatning, mens andre må stole på et statistisk tall.

Det som har blitt anbefalt av mange forfattere av CKD-dietten er 10-12 gram karbo per kilo av mager kroppsvekt. Matte igjen. Vårt eksempel hadde 160 pund med mager kroppsvekt, så divider det med konversjonsfaktoren 2.2, og vi får 73 pund som et grovt svar.

100 gram med lettfordøyd karbo fra væske, sammen med rundt halvparten så mye gram med karbo i proteiner (50) som en myse shake, eller noe liknende, bør bli tatt rett etter den siste treningen, når insulinfølsomheten er på sitt beste.

Noen timer senere vil personen starte med å spre de resterende 630 gram med karbo, med den viktige mengden av 160 gram proteiner (husk å holde dette varig) i løpet av den gjenværende utjevningsperioden.

Så hva med diettfettet? Jeg vet hva du tenker på, "nevnte ikke fyren pizza?". Jo, det gjorde jeg. Og her er grunnen. I løpet av de første 24-30 timene med karboload, vil kroppen bruke all karboen fra kostholdet til å fylle opp med glykogen, protein til å bygge opp, og få med deg dette: fett til energi.

Akkurat som de forrige fem og en halv dagene. Det gir mening. Når alle karbohydratene blir brukt til mer viktige funksjoner (muskler), hva brukes ellers? Likevel, du kan ikke bare spise alt fettet du vil ha. Hold fettinntaket i gram under kroppsvekten i kilo. Her vil eksemplet vårt holde fettinntaket til under 73 gram i løpet av karbo"festen".

Ifølge anekdotiske rapporter vil dette holde fettet som er igjen fra minimalt til null. Å holde fettinntaket ekstremt lavt har til og med forårsaket litt ekstra fettforbrenning i løpet av karboloaden!

Men folk som har prøvd dette, har måttet beklage seg over insulinsvingninger fra den raske fordøyelsen av karbo: Høyt, lavt, høyt, lavt. Ikke så veldig artig når du vil nyte helga. Noen sovner bare inn i sukkerkoma og sover hele dagen. Omtrent som etter å ha spist alle de søte potetene, potetmos, og gresskar etter Takksigelsesdags middagen.

Som konstantert tidligere, bør noe fett fra kosten bli spist for å sakke ned fordøyelsen og holde sukkernivåene stabile. Enten det er mettet, umettet, eller viktig fett, er det deres avgjørelse. Alle har ni kalorier per gram. (Legg merke til at nødvendige fettsyrer som linfrøolje øker insulinfølsomheten innenfor muskelcellene, som til gjengjeld øker glykogen inntaket.)

I fall du ikke fikk det med deg

Så her er hvordan det foregår i løpet av uka: Fra søndag til fredags ettermiddag, skal du følge lavkarbo-dietten som vist ovenfor. Spis fett og protein hver dag unntatt treningsdager, fordi etter trening trenger du å fortære kun protein - ikke noe fett eller karbo.

Noen liker å ta seg en proteinshake etterpå fordi de er lett fordøyd. Gjør det som passer deg best. Men fett er ikke logisk siden du vil at proteinet skal forsyne byggingsprosessen så fort som mulig, og fett gjør det bare tregere.

På fredag ettermiddag, rundt to timer før ukas siste treningsøkt, bør du spise to-tre stykk frukt. Dette vil gjøre kroppen/leveren klar til å starte karboloadingen og gi deg litt energi til den siste, fryktelige treningsøkten (iløpet av de første få ukene kommer du ikke til å ville fullføre den siste treningsøkten, men du må). Deretter fra fredags kveld til leggetid på lørdag, husk å spis karbohydrater!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Kan man gå lengere en til fredags etter middag på ckd diet?
    Hvor lange eventuelt?

Bronse Member Wannabe sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av BigBlue
    Kan man gå lengere en til fredags etter middag på ckd diet?
    Hvor lange eventuelt?
    Vet ikke helt hvordan jeg skal forstå det spm, men jeg regner med at du lurer på om man kan strekke ketoseperiodene lenger. Svaret på dette er ja. Du kan det, hvis du har hastverk med å brenne fett. Men det gjør at du ikke får trent som du skal, så jeg ville ikke strukket ketoperiodene for langt.

Driver selv med ckd nå, og har selv strukket ut ketodagene med 2-3 dager. Funker helt fint for meg, men faren for muskeltap blir større.. Du må altså foreta en avveining mellom hva som er viktigst for deg; Å kun brenne fett, eller å brenne fett+ beholde/øke muskelmasse. Your choice!

Mvh Wannabe

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Ok så jeg kan trekke diet`en ca 3 dager til!?
    Heller la være og trene vekter eventuelt bare kardio de ekstra dagene.

Har gått på CKD diet i et par uker nå ogjeg har gått ned fra 117 --> 105 kg så jeg er fornøyd.

Men vill gjerne kvitte meg med ekstra kg så fort som mulig (Sommer snart).
    Men er det noen øvere grennse for hvor lenge man kan gå ketogen, uten og måtte karbe opp lissom?

Mvh
    BigBlue

Registered User
    Ble medlem
    10-2003
    Bra post! Blir mer og mer fasinert av CDK! Kommer nok til å kjøre det når jeg skal deffe frem mot neste sommer....

Bronse Member Wannabe sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av BigBlue
    Ok så jeg kan trekke diet`en ca 3 dager til!?
    Heller la være og trene vekter eventuelt bare kardio de ekstra dagene.

Har gått på CKD diet i et par uker nå ogjeg har gått ned fra 117 --> 105 kg så jeg er fornøyd.

Men vill gjerne kvitte meg med ekstra kg så fort som mulig (Sommer snart).
    Men er det noen øvere grennse for hvor lenge man kan gå ketogen, uten og måtte karbe opp lissom?

Mvh
    BigBlue
    Du kan gå i ketose så lenge du vil/orker, men hvis du ikke bryr deg så mye om muskelmasse, kan du likegodt kjøre en Atkins-diett. CKD-dietten er spessielt utviklet for personer som trenr.

Hvis du har gått ned 12 kg på to uker, så bør det virkelig ringe en bjelle. Da har du antageligvis mistet mye vann og muskler. Er du sikker på at du følger dietten slik du skal? Virker ikke som du har satt deg ordentlig inn i dietten. No offense.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Hvorfor heter ikke denne tråden: CCD - Cyclical Cetogenic Diet.. Sorry, klarte ikke å dy meg

Medlem wenkeso sin avatar
    Ble medlem
    02-2004
    Alder
    29
    hvor viktig er det å få i seg alt fettet? jeg klarer ikke å få i meg nok i forhold til mengden kcal, men spiser heller litt mer proteiner, sånn at metthetsfølelsen er der, men allikevel endel mindre kcal enn først beregnet. Har dette innvirkning på fetttapet? følte det gikk raskere av med mer olje, men har mer energi, blir aldri sulten og trives bedre med å kutte ut mye av oljen.

Noen som har prøvd å ha syklus på to uker i stedet for en? jeg føler fettet slipper best i slutten av syklusen og vurderer å ha karbo annenhver helg. Noen erfaringer? hvor farlig er dette, vet jo at totalt uten karbo går også hjernen på spare, og det er ikke så veldig bra. Men det gjelder vel kanskje mer for atkins diett der folk kutter ut all karbo helt, ikke bar ei to uker.

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Det er viktig å få i seg nok fett på denne dietten ja.. ellers kommer man ikke inn i Ketose fort nok.
    Og det stemmer som du sier at jo lengre du går i ketose, jo mer brenner du av.. men du er kroppsbygger right? Du vil vel vedlikeholde/bygge muskler ? Og da må du karbe opp.. Det er faktisk hele grunnen til at man driver med denne oppkarbingen

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Øker du proteinet så stuper du ut av ketose , senker du fettet samtidig så blir kaloriene så få at kroppen går i stå rimelig raskt og det vil også bidra til at du ikke kommer i ketose

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Når man skal spise fett, hvilke konkrete matvarer er bra da?

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    Er det mulig å få satt opp regnestykker enkelt å greit av noen som har kontroll på denne dieeten

hvordan du regne ut protein, fett, karbo osv i forhold til 300kcal.. i kg..
    Takker

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    300kcal i kilo ??

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    300kcal i kilo ??
    hehe høyere oppe står det i pound..
    Hadde det hvert mulig om noen hadde gidde og gitt meg hele regnestykke
    mattematisk.. satt opp og i kg lurte jeg på.

muskel vekt * protein osv...

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    300pund /2,2= du veier altså 136kilo.

Du burde da prøve å legge deg på en plass rundt 3600kcal etter min mening på lavdagene og kjøre 300protein og rundt 1500gram karbo på oppkarbdøgn.

enkelt regnet 3600kcal
    270gram protein
    280gram fett

fordelt på 5-8måltider pr dag.

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    300pund /2,2= du veier altså 136kilo.

Du burde da prøve å legge deg på en plass rundt 3600kcal etter min mening på lavdagene og kjøre 300protein og rundt 1500gram karbo på oppkarbdøgn.

enkelt regnet 3600kcal
    270gram protein
    280gram fett

fordelt på 5-8måltider pr dag.
    Har tydeligvis lest for kjappt jeg..
    Planene min var å regne ut karbo, protein , fett
    for en dag.. og ligge på moderat kcal inntak rundt 3000kcal slik at jeg ikke minster noe masse.. ligge der en stund.. så senke karbo inntaket.. og veie meg jevnt for å se at jeg har nedgang i vekta.. der senka enda mere på karb. og øke protein...
    holde fettet helt likt... Når jeg da nermet meg slutten skulle jeg kappe fettet også litt...

Er detten helt annen dieet ? hehe

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Ok da poster du i feil tråd , dette er en CKD diett (nullkarb opplegg)

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    Ok da poster du i feil tråd , dette er en CKD diett (nullkarb opplegg)
    okey.. du har ikke noe navn på dieet jeg beskrev ?

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    nei det har jeg nok ikke , annet enn kanskje tradisjonell diett

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    heh

Kliss nytt medlem *maya* sin avatar
    Ble medlem
    02-2004
    Alder
    33
    Er det "lov" å spise salt når en er i ketose? Tenker på salami, fetaost etc....
    "It's far more impressive when others discover your good qualities without your help." :rolleyes:

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Maya

Ja det er lov å spise omtrent hva som helst som ikke er karb men husk å få det med i dagens totalregnestykke så det ikke vipper deg over din satte kalorigrense.
    Det er gjerne slik med energitett mat at det skal lite til før kaloriene stikker rett til himmels

Kliss nytt medlem *maya* sin avatar
    Ble medlem
    02-2004
    Alder
    33
    He he, tenkte meg det egentlig, men var ikke sikker på om saltet hadde noe å si.

Så langt er ketose diett det beste jeg har prøvd! Absolutt ingen søthunger..... ganske villt det.... pleier å alltid å ha lyst på sjokolade f.eks ;-)

Anbefales på det sterkeste!!
    "It's far more impressive when others discover your good qualities without your help." :rolleyes:

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Hoy

Hører rykter om noen pølser på Lidl med under 1gram karbo pr 100gram , er det noen som har vært og funnet ut av dette ?
    stemmer det ?

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Hoy

Hører rykter om noen pølser på Lidl med under 1gram karbo pr 100gram , er det noen som har vært og funnet ut av dette ?
    stemmer det ?

Skal innom tøskern i morgen sjekker da hvis jeg husker det
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Medlem TOMMY220 sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    kunne noen ha satt opp et regne stykker for meg. takk på forhånd.

jeg veier ca 85 kilo og har en fettprosenrt på ca 23. hvor mye skla jeg ha i meg av fett og protainer i de vanelig dagene. og hvor mye skal jeg ha i meg på fredag og lørdag. av fett karbv og protein.

Bronse Member olert sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    37
    Sitat Opprinnelig skrevet av TOMMY220
    kunne noen ha satt opp et regne stykker for meg. takk på forhånd.

jeg veier ca 85 kilo og har en fettprosenrt på ca 23. hvor mye skla jeg ha i meg av fett og protainer i de vanelig dagene. og hvor mye skal jeg ha i meg på fredag og lørdag. av fett karbv og protein.

http://168.144.38.254/ckd/default.asp

www.c-k-d.com

Ble medlem
    07-2004
    takk skal du ha. hvor lenge burde man følge dette her?

Ble medlem
    07-2004
    hva pleier dere å spise når dere går på denne dietten

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Lidl pølser,hele egg,proteinpulver.

Mayones ketchup og vann + kaffe .

Thats it.

Bronse Member olert sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    37
    Sitat Opprinnelig skrevet av TOMMY220
    hva pleier dere å spise når dere går på denne dietten

Ost løvstek egg indrefile kylling linfrøolje pultost laks smøreost

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    29

Hva er best? 1 karb dag som denne siden sier, eller flere som sagt tidligere i tråden?

Medlem Newbie2k sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Hvordan trapper man ned? Hvis man f.eks idag spiser EN GOD del karbohydrater og er vant til. Hvordan trapper man ned til så lite da? Vil det gå på noen dager, eller må man gjørde gradvis?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    27
    Dette er en grei diett som funket fint på meg. Det skal sis at man kan kan spise 30 gram karbohydrater før man blir kastet ut av ketose. Det er også fordelaktig å kjøpe et fibertilskudd siden ketose uten fiber fører til forstoppelse. Det er mitt tips. Pluss fiber er bra!

Bronse Member Lanoen sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Danseko Vis post
    Dette er en grei diett som funket fint på meg. Det skal sis at man kan kan spise 30 gram karbohydrater før man blir kastet ut av ketose. Det er også fordelaktig å kjøpe et fibertilskudd siden ketose uten fiber fører til forstoppelse. Det er mitt tips. Pluss fiber er bra!
    Til sammen mener du ?
    Alt dette står jo i hovedtråden...
    Pissa og legga seg

Superior newbie - III Pasienten sin avatar
    Ble medlem
    04-2002
    Alder
    29
    Var det ikke en tråd som het noe sånt som "Hva man kan spise når man er på ckd" ? Finner den ikke....
    Russian police, stern, stern but fair.

TPK
    TPK er ikke aktiv
    Superior newbie TPK sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    27
    Matvarer som er ok å bruke på CKD

skal ikke være lett å finne tråder som er klistret

Superior newbie - III Pasienten sin avatar
    Ble medlem
    04-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av TPK Vis post
    Matvarer som er ok å bruke på CKD

skal ikke være lett å finne tråder som er klistret
    Merkelig... øhmm... mistet brillene...tnx uansett.
    Russian police, stern, stern but fair.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2004
    Hvor for man kjøpt Cyclical Cetogenic Diet? høres bra ut!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2007
    Jeg kjører noe lignende. 2-3 kvelder i uken laster jeg på med stivelse for å få insulinboost og fylt musklene. Ellers er det _relativt_ streng lavkarbo.
    Jeg vil anbefale ganske (stort) rent stivelsesmåltid, ikke sukker/fett/protein til å fylle karbolagrene ellersom sukker helst lagres i levra og ikke musklene. Og karbo+fett fort kan bli til fett på kroppen.

Jeg kan melde ifra om noen uker hvordan det utarter seg.

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av ProX Vis post
    Hvor for man kjøpt Cyclical Cetogenic Diet? høres bra ut!
    Det du trenger til en CKD får du kjøpt på alle matbutikker i Norge , det er maten vi spiser til vanlig , eneste forskjellen er at det blir mindre protein , null karbo og mye fett.

Gettin better.. Gullguttn sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    23
    Er denne metoden raskere enn andre slankemetoder eller bare "tryggere" mht muskelsvinn? Og når det jgelder posesauser, er det fy? det samme med dressing og? For og sitt å ete bare tørt kjøtt og egg er ikke noe jeg vil gjøre fram til sommeren, må ihvertfall ha no bløtt ved siden av...

Mvh Gullguttn

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gullguttn Vis post
    Er denne metoden raskere enn andre slankemetoder eller bare "tryggere" mht muskelsvinn? Og når det jgelder posesauser, er det fy? det samme med dressing og? For og sitt å ete bare tørt kjøtt og egg er ikke noe jeg vil gjøre fram til sommeren, må ihvertfall ha no bløtt ved siden av...

Mvh Gullguttn
    Du kan i grunnen spise alt så lenge det ikke er karbohydrater i det, det er viktig å lese på nærings innhold og følge med på at det ikke er karbo i maten du spiser.

Du kan lage veldig mye god mat på CKD bare du bruker fantasien litt. Her er det noen tips : Matvarer som er ok å bruke på CKD

CKD er en veldig raskt metode å slanke seg på, om det er den raskeste vet jeg ikke men jeg raste hvertfall nedover på den de gangene jeg prøvde den.
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    23
    Og dette er en diett du kan gå på så lenge du vil da omtrent? Begynner uti neste uke tenker jeg, blir dyrt for økonomien dette skjønner jeg.. Menmen, lide for skjønnheten, hva med fatburners som effedrin(El-Tigre) eller clen i tillegg?

Bronse Member Kryor sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gullguttn Vis post
    Og dette er en diett du kan gå på så lenge du vil da omtrent? Begynner uti neste uke tenker jeg, blir dyrt for økonomien dette skjønner jeg.. Menmen, lide for skjønnheten, hva med fatburners som effedrin(El-Tigre) eller clen i tillegg?
    Hva med K-A-R-D-I-O.
    Er du på beachen, så soler du deg i orntli' sol assa.

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kryor Vis post
    Hva med K-A-R-D-I-O.
    Nei, tenkte jo jeg skulle sitte på sofaen da i 5måneder coffee

Nei, skal kjøre morgenkardio, og kveldskardio på treningsfrie dager...

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Hvis du søker på CKD på forumet så finner du oppskriften på CKD forklart og alt du trenger å vite.
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Kliss nytt medlem Georgen sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    22
    Vil denne dieten være gjennomførbar for en med Diabetes Type 1. Da jeg har denne sykdommen har jeg NULL og NIKS Insulinproduksjon i kroppen og må styre insulin og matinntak selv siden jeg da ikke har produksjon.

Ser du nevner glukose og ketoner og sånn.
    Styrketrening og Diabetes Type 1.

Bronse Member Fiat sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    29
    Et par spørsmål vedr. CKD:

Skal man regne med alt i hver enkelt matvare? Som hvis jeg spiser f.eks mandler som inneholder ca 55% fett og 20% proteiner, skal jeg da ta med proteinene også i det totale regnestykket, eller skal mandlene regnes som en ren fettkilde?
    Virker som det er veldi lett å sprenge proteingrensen, og det vil man jo ikke.

Kan man drikke kaffe?

Takk for svar!

Udefinert Goliat sin avatar
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arngrim Vis post
    Skal man regne med alt i hver enkelt matvare?
    Ja.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arngrim Vis post
    Kan man drikke kaffe?
    Ja.
    184 cm
    91 kg
    20 år

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Lignende tråder

1. www.quackwatch.com - Lav karb
    By HITFrank in forum Artikler
    Svar: 0