Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: CKD, deilig å være tilbake i ckd mønsteret igjen! :)

Keep Going! futuredome sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    29

CKD, deilig å være tilbake i ckd mønsteret igjen! :)

Kan jo likesågodt skrive det her istedenfor på det krøllete a4 arket som ligger å slenger på siden av matvekta

Startskuddet gikk søndag 03.04.11, da jeg dagen før- etter mye grubling gått å bestemt meg for at denne dagen skal jeg begynne!

Kan legge til at jeg har vært veldig flink med trening og kostholdhold hver uke faktiskt siste 2 årene, men har ikke deffet- har spist relativt sunt og hatt god kontroll på kaloriene- men samtidig kost meg masse i helgene. Hatt litt testperioder med skikkelig kalori kontroll, men datt stadig utfor.

DERFOR, nå nærmer det seg sommer- og ckd føles sykt bra på meg. Livstilen på ckd, passer meg utmerket. OM jeg mister litt muskler, så gjør det ikke SÅ mye, men sist gang fikk jeg meget rå form til meg å være.

OK

Vekt 03.04.11: 109 kg (En del vann i kroppen) Tipper på 95kg så begynner ting å bli ganske bra.

Vekt: 10.04.11: 106 kg (etter oppkarb)

Skulle egentlig gått 2 uker før oppkarb i begynnelsen, men karbet halve fredag + hele lørdag da jeg kom fort inn i ketose ved oppstart. Så får vi se denne uka om jeg må gå lenger for å bli skikkelig fett adaptiv.

Har lagt meg på 2500 kcal, hvorav: 160g prot + 210g fett til dagen.
    Delt opp på 5 måltider på 32g prot + 42g fett

160prot- 640kcal
    210fett- 1890kcal
    2530kcal- 2500

Første 2 dagene litt svimmelt, men etterhvert følte jeg meg bedre en jeg har gjort på lenge. Føler foreløpig, som jeg også følte sist gang- at null karb er bra for meg. Så kjører på videre.

Skal trene halve kroppen imorgen (mandag) og andre halvparten på tirsdag
    kjører kardio onsdag,torsdag og sirkeltrening på fredag- så oppkarb igjen (om jeg kommer raskt inn i ketose igjen)

Skal denne uka kjøpe fibertilskudd, da jeg må få gang på magen.

SPØRSMÅL:
    Det er jo vanlig at en går mindre på nummer2 på ckd, men hos meg er det skremmende lite. Har egentlig ikke fått ut noe særlig hele uka!! Føler liksom noe er galt?
    Men under oppkarb, så kom det ut noe som lukta råtne lik- men med tanke på alt jeg har spist hele uka, så var ikke mengden noe å skryte av...

Hvor blir liksom all maten av??

Hvis en veier opp all maten en spiser på en uke så blir det ganske mye. Si en spiser 25 kyllingfileter på 1 uke (bare for å si noe) så kommer det bare 2 filet ut igjen :P Er det helt vanlig på ckd eller? Var slik sist også- men er nysgjerrig

Føler meg som sagt fin i magen i ukedagene, men sykt oppblåst på oppkarb. Vemmelig oppblåst faktiskt. Håper fibertilskudd løser mye av problemet, samt karbe opp på renere kilder.

Noen bidrag?
    Beeing a Body Builder isn't everything, it's the ONLY thing!!

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Jo mer fiber du spiser, jo verre blir det. Dessuten vil magen reagere på overgangen lavkarbo-oppkarb uansett hva du gjør. Jeg trodde det å ligge i stabilt sideleie med magesmerter var litt av refeed-sjarmen :P

Mer grønnsaker på CKD-dagene!

Ble medlem
    08-2003
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av MHG Vis post
    Jo mer fiber du spiser, jo verre blir det. Dessuten vil magen reagere på overgangen lavkarbo-oppkarb uansett hva du gjør. Jeg trodde det å ligge i stabilt sideleie med magesmerter var litt av refeed-sjarmen :P

Mer grønnsaker på CKD-dagene!
    Mener du at fibertilskudd vil gjøre ting verre? Vil ikke dette hjelpe magen med å holde den i gang. Er jo det som er greia: at mage/tarm nesten ikke jobber i ukedagene...

Ellers så er brokkoli + + + på handlelisten Og vi snakker så store mengder det går an nesten... Med tanke på at en må holde seg under en viss grense karbs...

Stabilt sideleie ja, fytti :P Satt i selskap med oppkarbingsmage i går, fy faen sier jeg bare, hehhee. Gravid så jeg nesten ut

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Nei. Men karber du opp på havregrøt er det verre enn å karbe opp på raske karbs

Ble medlem
    08-2003
    Alder
    29
    Konge trening i dag! Masse energi, og blodårene synes bra allerede under arbeid Føler meg super fremdeles, sover kanonbra og enkelt å følge måltidene.

INGEN sug etter karbo i det heeeele tatt.

Krysser fingrene for at dette fortsetter

student Dolph sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    24
    Høres bra ut! Hvordan ser en helt vanlig dag ut til deg med tanke på kosthold?

Ble medlem
    08-2003
    Alder
    29
    Spiser 32g protein + 42g fett i hvert måltid. Spiser 5 ganger om dagen.

En vanlig dag er som regel:

M1: 130g vanlig ost fra tine + 12g linfrøolje
    M2: feks 160g laks + nok olivenolje til jeg når totalt fettinnhold på 42 gram + broccoli,
    M3: Samme som M2
    M4: 200g strimlet svin + 30g vita hjertegod olje + litt løk, hvitløk og agurk
    M5: 2x100g hamburger med litt ost oppå

Slik har jeg spist idag. Men varier med alt mellom himmel og jord bare fett+protein andelen når mine tall. Prøver å ligge på 0g karbo, men litt spor blir det av og til...

Spiser også mye kylling. Da er det rett mengde kyllingfilet + ca 40g olje av et slag

Shotter også ren olje til noen av måltidene :P hehe

Ble medlem
    08-2003
    Alder
    29
    SPØRSMÅL!!: Etter oppkarb i helgen, og etter jeg har trent igjennom halve kroppen i dag- så er jeg i ketose NÅ!

Er ikke det litt for raskt med tanke på at jeg skal trene resten av halve kroppen tungt imorgen??

Liker ikke tanken på å trene tungt I KETOSE...?

Er ikke meningen med oppkarb og fylle opp lagrene og komme seg UT av ketose til trening 2 påfølgende dager etter oppkarb...?

Ble medlem
    08-2003
    Alder
    29
    Tok en inbody test i dag...

Hvor nøyaktige er disse testene egentlig?

Bildet er tatt med mobil, så ikke av beste kvalitet.

Men er fornøyd med scoren

Bena trenger mer masse i følge skjemaet, men løfter da en 3'er på 170 i knebøy, så skal ikke stå på styrken. Kroppsfettet mitt ligger primært kun på mage/bryst/rygg regionen, så når jeg kommer lavere i fett% der, så vil det slå ut mer riktig på alt- da bena ikke bærer fett nesten.

Ellers er det bare å stå på videre med Fett/prot- er SÅ enkelt at jeg LER!

Men tar tid da... :P

edit: ps, klikk på bildet 2 ganger for å åpne det i vanlig browservindu og forstørr bildet så mye du vil med Ctlr + scrolle knapp på mus
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder inbody-test-12.05.11-.jpg  

Lignende tråder

1. Svar: 40
    Nyeste innlegg: 20-07-10, 03:21
  2. Er du deilig?
    By vio in forum OT
    Svar: 17
    Nyeste innlegg: 29-05-10, 18:49
  3. Svar: 27
    Nyeste innlegg: 31-05-06, 14:09

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder