Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: Diett oppsett - vennligst ta en titt

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    34

Diett oppsett - vennligst ta en titt

Hei,

Da har tiden kommet for diett! Juhu!

Sånn har jeg gått frem:

Totalt antall kalorier, bmr, 2200! La til en faktor på 1.5 siden jeg trener 4 dager i uken styrke og 3 - 4 dager cardio. Trakk av en liten prosent og havnet på 2800kcal om dagen

Av disse er 1120 proteiner, 1120 karbohydrater og 560 fett. 40/40/20 oppsett

I gram blir det; Proteiner 280g, Karbohydrater 280g - fettet bryter man ned i macroene på måltidene, dvs det fettet man tilsetter i oljer og det fettet som er i maten! Holder dette alltid til minimum 15% og maks 20%.

Diett planen blir da:
    Måltid 1 46gram proteiner 75gram karbohydrater
    Måltid 2 46gram proteiner 40gram karbohydrater
    Måltid 3 46gram proteiner 35gram karbohydrater
    Måltid 4 46gram proteiner 30gram karbohydrater
    TRENING
    Måltid 5 46gram proteiner 70gram karbohydrater
    Måltid 6 46gram proteiner 30gram karbohydrater

Ett forlsag til en av 6 menyer er:

Meny1:

Måltid 1:
    3 egg, 2 skiver kokt skinke og 25g brokkoli i omlett.
    100gram havregryn med 1dl lett melk

Måltid 2:
    186g kyllingfilet med 45g brun ris.

Måltid 3:
    186g kyllingfilet, 37g med brun ris, 30g spinat, 20g rød paprika

Måltid 4:
    218g karbonade deig, 38g hvit ris

TRENING! Inntak av booster prep før trening. Post workout blir med 50g wheyprots, bcca, aminos, creatin, glutamin. Gir ca 30 - maks 45 min før måltid 5 blir spist.

Måltid 5:
    210 indrefilet og 90g brun ris, 20g brokkoli, 5 cherrytomater

Måltid 6:
    186g kyllingfilet, 34g brunris

Her har jeg også lagt ca halvparten av carbsene i frokost og etter trening måltidene.

Så, er det noen som kan dette bedre enn meg som har noen komentarer? Burde jeg lagt ved macroene fra hvert måltid for å gjør det enda enklere for ev dere å komentere?

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Ser jo greit ut det her. Antar at du kalkulerer totalen i f.eks. kyllingfillet i løpet av dagen, og ikke kutter til nøyaktig 186 gr for eksempel? Mao: Hvis du i løpet av en dag skal spise totalt 960 gram, så er det viktigere, enn om det er 150 eller 200 gr i et måltid? Enig?
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    34
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Ser jo greit ut det her. Antar at du kalkulerer totalen i f.eks. kyllingfillet i løpet av dagen, og ikke kutter til nøyaktig 186 gr for eksempel? Mao: Hvis du i løpet av en dag skal spise totalt 960 gram, så er det viktigere, enn om det er 150 eller 200 gr i et måltid? Enig?
    Ja, tar ut for en dag, men prøver å holde meg innenfor "verdiene" på hvert måltid også. Men, nå som jeg prøver å gjøre dietten så "rett" som mulig, syns det blir pokker så mye mat!!! Eller hva?

Husker noen dietter jeg gikk på før, sånn ut av det blå og "gutta" på gymmen vettu. Da var måltidene som 140g kylling/fisk/biff og 40 - 60g ris, 3 shakes om dagen (er jo egentlig bare tull med mer enn 1etter trening når man spiser så mye bra proteiner fra animalske kilder). Og kuttet dette yttligere til 120/40 ris etc... men men denne dietten begynner å VIRKE bedre på papiret ihvertfall, må bare bryte ned alle måltider til macroer på feks FitDay.com! Så får vi se hva de REELLE verdiene er.

Men som du sier, 150 eller 200g i ett måltid er faktisk litt viktig. Får hele poenget er vel å balansere blod og stoffskifte verdier, ergo er det viktig at man får i seg en stabil mendge ila dagen fordelt på hele dagen. Seff mest karbo etter trening og frokost. Men ja...

Noen flere med tanker?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    34
    Sitat Opprinnelig skrevet av remy Vis post
    Hei,

Da har tiden kommet for diett! Juhu! Og ja, det er snakk om en fettforbrennende diett! Stabiliserings diett først, før etter 4 uker hvor jeg kutter litt på karbsa i første omgang.

Sånn har jeg gått frem:

Totalt antall kalorier, bmr, 2200! La til en faktor på 1.5 siden jeg trener 4 dager i uken styrke og 3 - 4 dager cardio. Trakk av en liten prosent og havnet på 2800kcal om dagen

Av disse er 1120 proteiner, 1120 karbohydrater og 560 fett. 40/40/20 oppsett

I gram blir det; Proteiner 280g, Karbohydrater 280g - fettet bryter man ned i macroene på måltidene, dvs det fettet man tilsetter i oljer og det fettet som er i maten! Holder dette alltid til minimum 15% og maks 20%.

Diett planen blir da:
    Måltid 1 46gram proteiner 75gram karbohydrater
    Måltid 2 46gram proteiner 40gram karbohydrater
    Måltid 3 46gram proteiner 35gram karbohydrater
    Måltid 4 46gram proteiner 30gram karbohydrater
    TRENING
    Måltid 5 46gram proteiner 70gram karbohydrater
    Måltid 6 46gram proteiner 30gram karbohydrater

Ett forlsag til en av 6 menyer er:

Meny1:

Måltid 1:
    3 egg, 2 skiver kokt skinke og 25g brokkoli i omlett.
    100gram havregryn med 1dl lett melk

Måltid 2:
    186g kyllingfilet med 45g brun ris.

Måltid 3:
    186g kyllingfilet, 37g med brun ris, 30g spinat, 20g rød paprika

Måltid 4:
    218g karbonade deig, 38g hvit ris

TRENING! Inntak av booster prep før trening. Post workout blir med 50g wheyprots, bcca, aminos, creatin, glutamin. Gir ca 30 - maks 45 min før måltid 5 blir spist.

Måltid 5:
    210 indrefilet og 90g brun ris, 20g brokkoli, 5 cherrytomater

Måltid 6:
    186g kyllingfilet, 34g brunris

Her har jeg også lagt ca halvparten av carbsene i frokost og etter trening måltidene.

Så, er det noen som kan dette bedre enn meg som har noen komentarer? Burde jeg lagt ved macroene fra hvert måltid for å gjør det enda enklere for ev dere å komentere?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg syns det ser veldig greit ut. Så bare reduserer du karbo/øker kardio etterhvert som du stagnerer.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    34
    Ok, men skal poste noen macro relaterte tall ang måltidene, fikk litt sjokk når jeg gikk over det på denne måten. Poster kommer.

Btw, med en aktivitets ratio på 1.5 havnet jeg på 3300, trakk av 500 og la meg på 2800kcal i døgnet. Høres fornuftig ut?

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Du har ikke skrevet noenplass hvor høy du er eller hvor mye du veier. Så er vanskelig å si noe om det. Selv bruker jeg aldri noe form for aktivitets ratio for å sette opp mine dietter, så det er litt ukjent for meg.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    34
    Og en ting til. På FitDay står det at for å få 46g proteiner av kyllingbryst må man ha 158gram! Men på en annen kalkulator, http://www.slankenett.no/interaktivt/komponer.php, står det at man må ha hele 213g!!! Jeg TROR myfit er en bedre kalulator, men på den viser den at upolert ris, brunris, har 28karbs i 100g, mens på pakken til brunrisen er det oppgitt hele 75g karbohydrater pr 100g ris!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    34
    Og jeg er 181 og 98kg, 18 for mye! :P

Vel, bmr er jo hva du trenger for å opprettholde din vekt uten noen fysiske bevegelser. Rører du litt på deg uten å trene, men normal, kan du gange opp bmr med 1.1, men trener du aktivt 4 - 5 dager i uken pluss at du jogger/går/løper 3 - 5 dager i uken kan du gange det med 1.5, høyere aktivitet 1.8 etc. Hos kvinner er disse tallene enda høyere.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Å jeg vet hva bmr er, og jeg skjønner aktivitets ratioene. Men folk er forskjellig, så det som fungerer er å prøve seg frem. Selv er jeg 189cm og 97kg og spiser 2000 kalorier på treningsfridager og 2500 kalorier på treningsdager. Noe som i teorien ikke være alt for lite, men i realiteten er det rimelig perfekt for mine ønsker.

Når det gjelder næringsinnhold i matvarer så gjelder det å finne en liste og bruke den. Jeg gjør det veldig enkelt og velger å regne 20g protein per 100g kyllingbryst. Og så ser jeg på pakken på andre matvarer og bruker tallene som står der.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    34
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Å jeg vet hva bmr er, og jeg skjønner aktivitets ratioene. Men folk er forskjellig, så det som fungerer er å prøve seg frem. Selv er jeg 189cm og 97kg og spiser 2000 kalorier på treningsfridager og 2500 kalorier på treningsdager. Noe som i teorien ikke være alt for lite, men i realiteten er det rimelig perfekt for mine ønsker.

Når det gjelder næringsinnhold i matvarer så gjelder det å finne en liste og bruke den. Jeg gjør det veldig enkelt og velger å regne 20g protein per 100g kyllingbryst. Og så ser jeg på pakken på andre matvarer og bruker tallene som står der.
    2500kcal på treningsdager er jo ikke mest nei :O

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Hva skal man med slike kalkulatorer? Matvarer devierer avhengig av opprinnelse, derfor er det mer pålitelig å lese emballasjen og regne ut selv.

På tilnærmet alle matvarer der er å finne for salg i Norge, vil du finne næringsinnhold.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Hva skal man med slike kalkulatorer? Matvarer devierer avhengig av opprinnelse, derfor er det mer pålitelig å lese emballasjen og regne ut selv.

På tilnærmet alle matvarer der er å finne for salg i Norge, vil du finne næringsinnhold.
    Derfor er ting som diett.no bedre, siden den tar for seg norske matvarer og ikke utenlandske som fitday.
    Brukte fitday selv før, men aldri med de innebygde verdiene. Satt opp alle matvarer selv etter informasjon på pakken. Ble mest tungvindt så gav opp.
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    34
    Jupp, la oss nå ikke henge oss opp i kalkulatorene Men en kylling filet av ett bryst burde har samme innholdet innenfor en viss prosent verden over! Men blir fryktelig mett av denne dietten, tror jeg må redusere innholdet litt og øke fettet med 5%!

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Det ser ut som en bra og gjennomtekt diett. Men som mrmuscle sier, kan det være aktuelt å kutte ytterligere på kaloriene, eventuelt øke aktivitetsnivået etterhvert som du nærmer deg de 18kiloene.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    34
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno Vis post
    Det ser ut som en bra og gjennomtekt diett. Men som mrmuscle sier, kan det være aktuelt å kutte ytterligere på kaloriene, eventuelt øke aktivitetsnivået etterhvert som du nærmer deg de 18kiloene.
    Ja, tenkte å kjøre dette i 4 uker og tewake i mellomtiden, på uke 5 kutter jeg karboene med 15% ca samtidig som jeg øker cardio med en dag til og intensiteten eller avstanden. Siste kuttet kommer mot slutten. Men Må ha nok til å fortsatt bygge muskler

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Å bygge muskler i kcal-underskudd blir nok en utfordring for å si det mildt. Er dette første gang du gjennomfører en diett? Det virker som om du har ganske kontroll.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    34
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno Vis post
    Å bygge muskler i kcal-underskudd blir nok en utfordring for å si det mildt. Er dette første gang du gjennomfører en diett? Det virker som om du har ganske kontroll.
    Nei, men første dietten på lenge. Og denne gangen vil jeg gjøre det MYE mer riktig enn de gangen før som har blitt mest på "diett ja, 140g kylling,fisk eller biff og 40g ris!" hehe. Neida, er vel ikke kcal underskuddet som dreper musklene eller det å bygge de, heller mangel på riktig og rikelig med proteiner. Samtidig som man må få nok fett for å holde energi nivået oppe. Jeg er ingen ekspert, men ingen amatør heller håper jeg å tro. Men innspill fra andre er jo ALLTID bra

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.