-
Hva er det som gjør karb viktig i forbindelse med muskeløkning?
For meg er det logisk at vi spiser raske karbs etter trening for å fylle opp glykogenlagrene i muskelen fortest mulig. Men bortsett fra det ser jeg ikke helt vitsen i å spise karbs mht. trening.
Er det noen som vet viktigheten av å spise karbo igjennom hele dagen. Hjelper det oss å øke i muskelmasse, hvordan?
-
Medlem
Insulin er anabolt, pumper aminosyrer inn i muskler og celler, men også fett hvis man får for mye. Dobbelsidigsverd.
-
-
Børge Fagerli kom jo med at karb etter trening ikke er viktig så lenge lagrene er fyllt opp til neste gang du trener
-
Det ligger i det manbearpig sier, aksellerasjon av opptaket av protein i muskelcellene. Personlig har jeg etterhvert gått bort fra å dytte i meg flere hundre gram maismel o.l uten egentlig å merke noen forskjell.
-
Jeg tror mange spiser mer karbs enn de egentlig trenger:-)
-
Så den eneste funksjonen karbs har når vi snakker om muskelbygging er å sette proteinene på plass? Etter trening er det ganske lite karbs som skal til, og heller maksimalt med protein? Noe ala 50-60g?
Men hva med det mest anabole hormonet Insulin, er ikke karbohydrater veldig viktig i den sammenhengen?
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere innleggene dine
-
Forumregler
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.