Omega-3 kalkulator - Möller's
Her kan man kalkulere
En skje Möller’s Tran inneholder 1,2 gram omega-3 fra fisk.
Omega-3 kalkulator - Möller's
Her kan man kalkulere
En skje Möller’s Tran inneholder 1,2 gram omega-3 fra fisk.
I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.
Da har jeg regnet ut at Vital Arctic Oil koster 2,48 kr pr. dagsdose Omega 3 og Møllers Tran naturell koster 0,65 kr pr. dagsdose.
Fant du innholdsfortegnelse på Vital Arctic oil da?
Poenget med artikkelen er jo ikke bare omega 3, men EPA og DHA forholdet.
Denne er anbefalt:
NOW Ultra Omega-3 at Bodybuilding.com: Lowest Prices for Ultra Omega-3
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!
I tran:
Omega-3 fettsyrer 1,2 g
- derav DHA 0,6g
- derav EPA 0,4g
Steroids are like tampons, every pussy needs one :D
Er vel ikke mengde Omega 3 som var utgangspunktet i Berkhan sin studie, det var mengde DHA og EPA der Mølllers tran inneholder 1.2g DHA og 0.8g EPA per 10ml. Ettersom han mener at man skal ha 2g EPA og 1,5 DHA må man opp i 25ml Tran for å få i seg 2g EPA og faktisk 3g DHA, altså dobbel mengde av DHA i forhold til Berkhans anbefalinger.
Hvordan stiller Möller's Tran Ekstra seg i forhold til vanlig tran?
Möller
Möller’s Omega-3 gir hele 1,7g omega-3 per dagsdose (5 ml).
0,9g DHA
0,6g EPA
Vital Artic oil
EPA 9,4g
DHA 9,3g
DPA 4,0g
per 100ml
Anbefalt av bb.com ? jeg hadde ihvertfall ikke anbefalt den der.Denne er anbefalt:
NOW Ultra Omega-3 at Bodybuilding.com: Lowest Prices for Ultra Omega-3
Siden omegasonen boken kom for noen år siden så har endel som skriver egne artikler om omega3 tydeligvis lest den boken og antar at siden barry sears sier Now høykons og et par andre er gull da er de vel det og så anbefaler man de produktene. Det sier vel egentlig at den som skriver artikkelen har begitt seg ut på et emne han ikke har peiling på eller så har han hatt litt hastverk da han valgte en vare å anbefale.
Når man skal bestemme seg for et omega3 tilskudd som man skal bruke litt mengder av og faktisk har et ønske om EPA/DHA og evnt DPA inntak da må man ikke glemme at en olje også gjerne består av noe mer og da er det litt greit å bestemme seg før man kjøper om man vil ha noe mer eller ikke.
Vil jeg ha en olje som gir meg mange fler interessante egenskaper enn den andre ?
Vil jeg bruke en olje som gir en timerelease effekt i kroppen via å sørge for senere nedbrytning, og dermed oppnå gigantisk mye høyere doser i kroppen kontra tran fra lever ?
Sist endret av NK; 19-05-11 kl 08:33
Hvordan er feks den vital artic oil?
Jeg vil ha i meg 3g omega 3 med minst mulig fett, og da har jeg forstått det sånn at det er NFO sine piller som har høyest konsentrasjon (og samtidig av ypperste kvalitet).![]()
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Har martin B anbefalt Now foods sin høykons og BB.com oppgir spesifikasjonene likt som Now foods så ville jeg ikke gitt den varen der til hunden min, meg bekjent er det ingen konkurrenter i Norge som selger denne varen og da kan jeg driste meg til å være ærlig. Det finnes skikkelig bra varer i markedet, Now foods sin er kanskje det også men det ser ikke slik ut på specsa på bb.com linken din.
Da må jeg faktisk anbefale noe i egen butikk Krill 120x1000mg Omega 3 krillolje - Norkost.no kosttilskudd her har du en høykonsentrert omega3 (ca 70%) blandet med krill noe som gir deg fordelen at EPA/DHA vil være aktiv i kroppen over lengre tid enn om den var enkeltstående uten astaxanthin, merk også at dette produktet er med fiskegelatin og ikke pigskin og annen drit så du får en olje som faktisk er ren når du inntar den. Alternativt Activate lakseolje som også har astaxanthin, noe som er essensielt for fettsyrens liv i kroppen. (mer om det under)
Les over om Activate lakseolje
Omega 3 180x1000mg hykonsentrert - Norkost.no kosttilskudd denne ja, det er et godt valg.
Tester har vist at ved å bruke et vanlig fiskeoljetilskudd så kunne man måle gode fettsyrer fra oljen 1uke etter at man kuttet tilskuddet, ved bruk av krill+omega-3 så kunne man måle dette så lenge som 3uker etter kutt, man kan da konkludere med at krill gjør omega-3 bedre på en måte som kan tillate en noe lavere dose omega-3 om man kombinerer disse.
NFO sitt krillprodukt er ikke et rent krillprodukt men en kombinasjon av astaxanthin fra krill med en høykonsentrert omega-3 olje på ca 70% EPA/DHA og dermed får man mye effekt av det man vil ha ut fra en mindre dosering enn det som er vanlig med krillprodukter. Astaxanthinen i krill antas å gi denne gode effekten her og den finner man også i laks (det er det som er en av grunnene til at laksen ikke er en hvit fisk)
Ergo kan vi nok konkludere med at jo smartere man er i innkjøpsøyeblikket jo mindre kan man tillate seg å dosere og få samme effekt.
Hvor bra er egentlig fiskeolje du bruker « Norkost's Blog
Mulig det har vært nevnt men jeg lurer på hva slags ratio man bør ha på protein/karb/fett når man bulker med denne metoden kontra når man deffer.
Noen som kan opplyse meg?![]()
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
SKulle ikke han gi ut en bok også? Eller ble det bare til prat?
Jo, i løpet av 2010.
Noen som vet hva MB mener om å ta BCAA om morgenen og før leggetid på hviledager?
Berkhan bruker vel ikke rent BCAA-tilskudd før og etter trening, med mindre det er snakk om trening på fastende mage?
Eventuelt kan du spørre denne fyren: Intermitterende fasting, spising og løfting
Tenkte jeg skulle dele denne bloggen.
ChinoZ32
ChinoZ32: Follow Up - 24 Months Progress
Han har hatt ganske imponerende fremgang med IF og loggen hans er veldig detaljert. Hvordan han klarer å presse ned 5600kalorier på to måltider med 366g proteiner, 100g fett og resten karbs er beyond me![]()
Nok en blogg å følge med på![]()
Hohei.
Har gått på IF siden mandag, og sliter med at jeg er kald på dagtid (fryser på kontoret, kalde hender) og varm på kvelden. Ikke opplevd dette så ekstremt før, spesielt kulden. Har ellers aldri kalde hender, men det har jeg nå og hadde også i går.
Dette må jo være som et resultat av redusert emneomsetning på dagtid?
Kanskje noe slikt?Fasting and cold fingers
"Q: Sometimes when I fast my finger tips get cold, why is that?
Fasting increases the blood flow to you body fat (the process is called adipose tissue blood flow). So when you are fasting more blood is travelling to your body fat, presumably to help move it to your muscles where it can be burned as a fuel. Do to this increased travel to your body fat, micro-vasodilation occurs in your fingertips and sometimes toes to compensate. So in some cases it’s a ‘necessary evil’ in the fat loss process."
I've heard people mention cold fingers, hands and feet after longer fasting periods so the above is a good addition to the FAQ at the end of the book.
http://www.leangains.com/2010/09/eat...on-review.html
Berkhan er jo brosciene-motstander nr 1![]()
Trenger tips til å realisere en matplan med følgende kriterier:
1. Ingen matlaging. Jeg orker kun å lage mat av og til når jeg skal kose meg litt ekstra.
2. Sunt(dvs. ingen eller minimalt med prosessert mat)
3. Minst mulig melk da jeg ikke tåler det så godt.
4. 250-300g proteiner, <120gram fett og resten karb
Klarer en av dere å gi meg en matplan som oppfyller de kriteriene der så er jeg evig takknemlig![]()
700 gram Salma laks
700 gram torskeloin (samme typen som salma laksen)
x knekkebrød
- Ingen matlaging, fisken er digg rå
- Sunt
- Ikke noe melk
- 260 gram prots, 100 gram fett, og karbs regulerer du med knekkebrød
Takler ikke fisk eller rått kjøtt. Har ingen matlyst overhode. Eneste som er levelig å spise for meg er sjokomelk og grandis, men kan ikke drive på sånn i lengden heller
Du utelukker igrunn alt unntatt kun ferdigmat/spise ute med de kriteriene der....
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
Har noen her testet kjøtt i mikrobølgeovnen? Jeg ser for meg at man kan få ok resultater av å strimle det og hive det inn. Det blir kanskje ikke et gourmetmåltid, men det er sikkert bedre enn rått kjøtt.
Hvorfor skulle det være bedre enn rått kjøtt?
Ingen problem!
Hva med shakes, frukt og nøtter? Jeg lever på det de dagene skole og jobb går i ett, så finisher jeg dagen når jeg kommer hjem med et stort måltid som enten er mest prot+karb eller prot+fett. Eks: Et brød du liker med jordbærsyltetøy og cottage cheese på hvis du trenger p+k eller hvis du trenger p+f kan du hive en boks cottage cheese i en bolle, 2 scoops activate, 1-2 spiseskjeer med peanuttsmør og noen dæsjer med kanel, kardemomme og sukrin eller et annet søtningsmiddel (vurder søtningsmiddeldæsjen etter hvor søtt du vil ha ting).
Peanutsmør, den man får på helsekosten!

Gammelt innlegg, men det var så grusomt at jeg følte jeg måtte svare! Kjøttet blir kokt i mikroen! Kjenner jeg blir uvel av tanken. Slå den fra deg mann!
Har selv gått en uke på IF nå og må si jeg er positivt overrasket!! Var skeptisk til fasten siden jeg alltid har vært en frokostperson, men det har gått veldig bra så lenge jeg ikke slurver med det siste måltidet på kvelden!
Fisk derimot, blir ganske ålreit i mikroen, fordi det er lett å kontrollere at den ikke blir for tørr. Fort går det også!
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
Mat skal ikke tilberedes i mikro, til nød kan poppe poppcorn! - Hva ville Hellstrøm sagt?