Viser resultatene 1 til 21 av 21

Tråd: Kalorihjelp

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    23

Kalorihjelp

veier 95kg, jobber 7,5 timer om dagen mandag-fredag der jeg løfter mye og har generelt høy puls hele tiden. Ellers trener jeg 1-2 timer styrke 3 ganger i uken og 2-3 økter kardio i uken - ca 1 time.

Jeg kom fram til at jeg trenger 3800 kalorier for å holde vekta, og da tenkte jeg å legge meg på 3600 kalorier de dagene jeg trener, og 3400 de dagene jeg kun har kardio, og ca 3000-3200kcal i helgene.

høres dette fornuftig ut? Håper å gå ned 0,5kg i uken omtrent.
    Ain't nothing to it, but to do it!

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Jeg har hørt at du må ha 7000kcal underskudd for og dra bort 1kg fett fra kroppen, det er lenge siden så jeg vet ikke om det har kommet noe nytt, men du kan regne det. Da bør du ha underskudd på 3500kcal i uken for og nå ditt mål eller 500kcal per dag.

Dette er nok veldig opp og ned og er forskjellig fra folk med etterforbrenning etter trening og lignende, men det kan jo være et utgangspunkt og prøve ?
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Ett kg fett tilsvarer vel 9000 kcal? Blir ikke det det riktige utgangspunktet?
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Godfather Vis post
    Ett kg fett tilsvarer vel 9000 kcal? Blir ikke det det riktige utgangspunktet?
    1kg fett inneholder ca. 7500kcal!

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    1kg fett inneholder ca. 7500kcal!
    1 gram fett tilsvarer 9 kcal, da skulle da tilsi at 1000 gram tilsvarer 9000kcal?
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    har også hørt at 1 kg KROPPSFETT tilsvarer 7500 kcals, selv om en kilo "vanlig" fett tilsvarer 9000 kcals. aner ikke hvorfor..
    kanskje det bare forklares slik siden en ofte også mister vekt i form av reduserte glykogenlagre og vannmengde under en diett..?? Og at 7500 kcal i minus totaltsett gir -1,0 kg på vekta fordi det er inkludert fett, vann og glykogen?
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Godfather Vis post
    1 gram fett tilsvarer 9 kcal, da skulle da tilsi at 1000 gram tilsvarer 9000kcal?
    Kroppsfett inneholder vann.
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    23
    7500kcal inneholder ett kilo kroppsfett ja.

Men trenger bare hjelp til å finne rett kalorimengde å ligge på for å gå ned 0,5kg i uken ca.
    Jeg har ligget på gj snitt 3000-3200, hvor mange kalorier bør jeg legge til ca?

Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Figuz Vis post
    7500kcal inneholder ett kilo kroppsfett ja.

Men trenger bare hjelp til å finne rett kalorimengde å ligge på for å gå ned 0,5kg i uken ca.
    Jeg har ligget på gj snitt 3000-3200, hvor mange kalorier bør jeg legge til ca?
    Det er vanskelig å estimere. Hvor mange kallorier man forbrenner er helt individuelt. Prøv å ligg på ca 3000 kallorier i et par uker mens du logger vekten. Går du ned for mye justerer et par hundre kallorier opp. Går du ned for lite justerer du et par hundre kallorier ned. Se ann energinivå litt også. Det er eneste måten du kan finne det ut på.
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Det er jo nettop det vi sier, det trenger ikke være noe sammenheng mellom hva enn vet og hvor god form en er i. Jeg kan utrolig mye mer enn mange kompiser av meg, men er fortsatt er jeg gladfeit i forhold til dem.
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Det er helt sant at 1 kg rent fett er 9000 kcal (f.eks 1 liter olivenolje). 1 kg kroppsfett derimot, inneholder også en god del vann. Derfor inneholder dette fett tilsvarende ca 7500 kcal pr kg. Derfor to forskjellige tall. Så begge har jo igrunn rett, men man snakker jo i praksis om to forskjellige ting, der en snakker om 1 kg rent fett, og de andre om 1 kg KROPPSFETT, som er noe annet.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    23
    Blablabla. Med andre ord ingen vet hvor mange kalorier jeg bør sikte meg inn på?

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blablabla. Med andre ord ingen vet hvor mange kalorier jeg bør sikte meg inn på?

Hehe, det kommer litt an på om du må forbrenne 7500 eller 9000kcal for å bli kvitt 1kg fett... Det er det vi prøver å finne ut.. Setter du ikke pris på jobben vi gjør her?

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Synes slogum har gitt deg riktig svar i post #11. Vanskelig og estimere og krever ofte at man justerer istarten og ikke minst på veien dersom vektapet er stort.

Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av MiaMari Vis post
    Jeg har heller ikke argumentert med noe som helst. Jeg er ikke den eneste som "har lært å tenke" at 9000 kcal=1 kg fett. Det var noen andre her som nevnte at 1gr fett har 9 kcal, og at da må 1000 gr=9000 kcal. Det er jo ikke så veldig vanskelig regnestykke, selv en fyr med lav IQ og fin form fikser den biffen lett, tror du ikke?

Men dette er jo blitt et Børge Fagerli-forum og her finnes ikke rom for andre meninger og erfaringer. Mitt spørsmål er, er dere i knallform? det burde dere virkelig være siden dere sitter på den ultimate oppskriften! Last opp noen bilder og la oss få se

Jeg velger å ikke ligge på latsiden, jeg regner 9000 kcal som et kg, så får de ekstra kg jeg da brenner komme som en bonus
    Si meg, er du seriøs? Dette er snakk om fakta, ting vi kan måle. 2 + 2 = 4. 1 kg fett = 9000 kcal. 1 kg kroppsfett = 7500 kcal.

Jeg skjønner ikke at det er mulig å kverulere på dette. Jeg kunne gitt deg hva som helst av dokumentasjon, men du ville fortsatt tenkt i hodet ditt at 1 kg kroppsfett = 9000 kcal, sant? Ok. Tenk hva du vil, men slutt å fremstill tvangstankene dine som fakta her på forumet.

Og svar på en annen ting: Hva i hellvette har det å si hva slags form vi er i?

Kommentering av skrivefeil og kvalifisering av poster etter hvor god form den som poster posten er i... Du går virkelig inn for å senke kvaliteten på forumet ned til debattforumet på vg.no?

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    Hehe, det kommer litt an på om du må forbrenne 7500 eller 9000kcal for å bli kvitt 1kg fett... Det er det vi prøver å finne ut.. Setter du ikke pris på jobben vi gjør her?
    Ble voldsomt avsporing her som vanlig. Men er det ikke noen som har ca peiling til å regne ut vedlikeholds kcal OMTRENT?

Hører alt fra 3500 til 5000kcal..

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    23
    Foresten så har jeg prøvd meg på 3500 kcal de to siste dagene, og jeg har gått ned 2kg allerede, og føler meg totalt utbrent.. Oppvarming på trening føltes tung i dag, hehe...

4-5000 kcal ca?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Du har bra forbrenning. Jeg er tyngre en deg og spiser mye mindre.

Hvordan er kaloriene du inntar fordelt? Protein, karbo og fett.

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    23
    Som regel er det 40-50%protein, 30-40%karbo og 20% fett..

Spiser helt rent hele tiden da, og jobben er veeeldig fysisk krevende da.

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    23
    Kan dere ikke ta dette på PM istedenfor?

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Kan dere ikke ta dette på PM istedenfor?
    Har ryddet opp i denne tråden , det er greit å være uenige men personangrep det skal vi ikke ha her.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.