Viser resultatene 1 til 28 av 28

Tråd: Kvinne og diett

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2007

Question Kvinne og diett

Har hørt at kvinner har større problemer med å klare å kvitte seg med underhudsfett, og det synes jeg høres naturlig ut, (jeg merker litt til det selv). Får sånn karbo-sug hvis jeg spiser for ensidig og har overvekt av proteiner i kostholdet. Merker i tillegg utrolig stor forskjell på prestasjonsevnen når jeg trener hvis jeg får for lite karbohydrater.

Er det noen som har gode råd til hvordan jeg skal finne en god balanse, og miste litt underhudsfett uten at det går for mye ut over prestasjonene?

Takk for råd.

GrEmLiNgS` Puppet MiaMari sin avatar
    Ble medlem
    11-2007
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Strebern Vis post
    Har hørt at kvinner har større problemer med å klare å kvitte seg med underhudsfett, og det synes jeg høres naturlig ut, (jeg merker litt til det selv). Får sånn karbo-sug hvis jeg spiser for ensidig og har overvekt av proteiner i kostholdet. Merker i tillegg utrolig stor forskjell på prestasjonsevnen når jeg trener hvis jeg får for lite karbohydrater.

Er det noen som har gode råd til hvordan jeg skal finne en god balanse, og miste litt underhudsfett uten at det går for mye ut over prestasjonene?

Takk for råd.
    Kardio-trening En liten time på morgenen før frokost og en halvtimes tid etter trening... Det får fart på forbrenningen

Smisch!! Cordura sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    29
    Slutte med hormonprevensjon
    Kul igjen..

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28

Takk for råd.

Øk mengden av karbohydrater noe, og bruk lengre tid på dietten.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Skriv ned hva du spiser og hvordan du trener så kan vi lettere gi tilbakemelding.

Platinum Member Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Ketose. Du vil ha det jævlig de to første ukene så stabiliserer det seg!
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cordura Vis post
    Slutte med hormonprevensjon
    Er redd det gjerne vil få en større effekt på vekten min i andre retningen =D
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Smisch!! Cordura sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av moreheavygravy Vis post
    Er redd det gjerne vil få en større effekt på vekten min i andre retningen =D
    Hehe....egentlig burde gutta få bruke de sinnapillene der...
    Kul igjen..

Medlem Lillian sin avatar
    Ble medlem
    03-2011
    Alder
    46

Takk for råd.
    Det var godt å se at det er flere enn meg som sliter med akkurat det der. Jeg merker at jeg blir både svimmel og helt tom for energi i kroppen om jeg går ned på karbo over flere dager samt at jeg er sulten støtt selv om jeg øker både fett og proteiner.....

-passar under sängen Riinoo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Skriv ned hva du spiser og hvordan du trener så kan vi lettere gi tilbakemelding.
    +1
    www.mthereseo.blogg.no

Ble medlem
    03-2011
    Alder
    46
    Hva jeg spiser og hva jeg trener ja........

Jeg er 1,80 høy og veier 64 kg. Jeg har samme vekt i dag, etter 1 år med styrketrening, som jeg hadde før jeg begynte å trene helt fra null. Så for 1 år siden var jeg tynnfeit..... Nå er jeg bare tynn? *ler*

Jeg trener 5-6 dager i uken hvor 5 av de er fra kl 05.30-06.45. Passer best å trene så tidlig på morgenen for da er det ro rundt meg og ingen forstyrrelser. Jeg trener kun frivekter. Ingen maskiner. Øvelsene er i hovedvekt baseøvelser som frontbøy (litt liten plass så tør ikke danse rundt med stang med tunge vekter med knebøy hehe), benkpress, skulderpress, markløft, strake mark og noen isolasjonsøvelser.

Jeg tar kreatin før og etter trening. Jeg har aldri vært noen frokost elsker, så etter trening tar jeg en proteinshake med 2 scoop med havremel. Gir meg en god metthet etterpå føler jeg. I tillegg tar jeg selolje, vitaminer, zma (vet at de skal tas på kvelden, men da glemmer jeg det bare, så må ta det sammen med de andre).

Målet er å gå ned i fettprosent på mage, lår og rumpe. I følge diett.no skal jeg gå på 1800 kcal pr dag for å kunne gå ned de antall kiloene som jeg tror at jeg må, altså 3-4 kg.

Måltidene ellers består av karbonadedeig, kylling, egg, laks, grønnsaker, grovt knekkebrød, havregrøt og frukt. Nå som jeg skal ligge på 1800 kcal og det er skrevet så mye om lavkarbo, så prøvde jeg å kutte ned på karbo. Gikk ned fra 2 scoop med havremel til 1 scoop om morgenen. Tar også 2-3 proteinshaker med melk for å sikre proteinmengden. La til 1 ss rapsolje i shaken (ikke på morgenen siden jeg da tar selolje). Kuttet også ut knekkebrødet og havregrøten og fylte på med mer tomater, agurk osv i stedet.

Etter 2-3 dager med kutt av karbo, virket kroppen fullstendig tom for energi. Jeg ble svimmel og følte meg nærmest dårlig som om jeg skulle brygge på ett eller annet. Jeg ble også FRYKTELIG grinete og irritabel og SULTEN. Fant ut at slik kan jeg ikke ha det eller være siden jeg har aleneomsorgen for to barn. Kan jo ikke hogge hodet av dem bare fordi jeg vil bli fit hehe, så i går kveld tok jeg en porsjon havregrøt (1 dl) og 2 knekkebrød med ost. I dag føltes kroppen normalt god og stabil igjen og humøret er nok en gang på plass *puh*

Det kan se ut for meg som at Børge Fargerli sitt opplegg (spis når du er sulten) kan være mer min greie og heller begynne med kardio trening i stedet for å gå noe særlig ned på karbohydrater..... Men det er mine tanker da og jeg er som sagt helt fersk i dette gamet

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Health and fitness-konseptet er nok ikke så dumt
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Ble medlem
    03-2011
    Alder
    46
    Et spørsmål som sikkert ikke er av de smarteste ..... Men dog...... Når man har kommet ned dit man ønsker etter en diett. Hvis man legger seg på vedlikehold mht kcal...... Vil man da gå noe opp igjen eller vil man holde seg der?
    Jeg tror så mye, men vet egentlig veldig lite...

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Da vil man vedlikeholde vekten - såfremt man faktisk ligger på vedlikehold. I noen tilfeller er vedlikehold for lite/mye av hva man tror det er, men hvis du har prøvd deg frem er det ikke noe å si på det

..avhenger også av aktivitetsnivået ditt
    www.mthereseo.blogg.no

Ble medlem
    03-2011
    Alder
    46
    Det må jeg teste ut. Har foreløpig gått ut fra beregningen til diett.no Men finner jo det fort ut om man blir stående på stedet hvil eller om man går ned eller opp

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Precis
    www.mthereseo.blogg.no

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    mn 64 kg fordelt på 180 cm ?!?! da kan du vel umulig trenge å ta av?!?!
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Ble medlem
    03-2011
    Alder
    46
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post
    mn 64 kg fordelt på 180 cm ?!?! da kan du vel umulig trenge å ta av?!?!
    Jeg har helt tydelig en veldig liten muskelmasse, for jeg har fortsatt litt fett på mage og rumpe :S
    Jeg har også antakelig en veldig lett beinbygning.

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lillian Vis post
    Jeg har helt tydelig en veldig liten muskelmasse, for jeg har fortsatt litt fett på mage og rumpe :S
    Jeg har også antakelig en veldig lett beinbygning.
    joda.. ser poenget ditt - tror jeg kanskje er litt slik selv.. Har lav vekt, lav BMI osv.. men ser forbaskede normal ut iforhold til tallene.. Men når det er sagt så ligger det helsemessige vurderinger til grunn for at en ikke bør slanke seg når BMI'en er under 20. Bmi er tull osv... mange mener jo det.. og det stemmer jo mtp muskelmasse o.l, men en BMI som er under 20 er virkelig et tegn på at du ikke BØR slanke deg. Det er rett og slett ikke noe helsegevinst på å bli tynnere.. du bør heller bygge en god del masse, og så evt gjennomføre en deff.. Det er jo ikke farlig å slanke seg..er ikke det jeg påstår - men rent helsemessig kan det være ugunstig..
    det er ihvertfall det jeg får høre
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Ble medlem
    03-2011
    Alder
    46
    Jeg har veldig lyst til å fortsette å bygge og har tanker om å bremse ned dietten nå. Har jo ligget på 1800-1900 kcal nå så det har jo ikke vært noen voldsom diett akkurat. Men det jeg er usikker på da er..... ved bygging skal man ligge på 500 kcal over vedlikehold..... Men da blir man jo også feitere..... Og det har jeg ikke lyst til. Er vel litt sånn Ole Brumm.... ja takk, begge deler

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Du kan trygt ligge på 2300kcal uten å være redd for å legge på deg, stol på meg
    www.mthereseo.blogg.no

Ble medlem
    03-2011
    Alder
    46
    Ifølge diett.no skal vedlikehold være på 2175 kcal.... så 2300 er nok i området..... Hmmmm...... kanskje jeg skal våge å stole på deg, Riinoo? Er så moro å være slik som jeg er nå......ser liksom litt flere muskler både her og der enn jeg noen gang har gjort før hehe

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Siden du er i så god form så har du godt av å ligge litt høyere på kaloriene fremover - og spesielt hvis du vil bygge mer muskler, (så lenge du ikke skal bli helt blodrippa)
    www.mthereseo.blogg.no

Ble medlem
    03-2011
    Alder
    46
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post
    joda.. ser poenget ditt - tror jeg kanskje er litt slik selv.. Har lav vekt, lav BMI osv.. men ser forbaskede normal ut iforhold til tallene.. Men når det er sagt så ligger det helsemessige vurderinger til grunn for at en ikke bør slanke seg når BMI'en er under 20. Bmi er tull osv... mange mener jo det.. og det stemmer jo mtp muskelmasse o.l, men en BMI som er under 20 er virkelig et tegn på at du ikke BØR slanke deg. Det er rett og slett ikke noe helsegevinst på å bli tynnere.. du bør heller bygge en god del masse, og så evt gjennomføre en deff.. Det er jo ikke farlig å slanke seg..er ikke det jeg påstår - men rent helsemessig kan det være ugunstig..
    det er ihvertfall det jeg får høre
    Min BMI i følge diett.no er nå på 19,4. Veier 63 kg nå.

Ble medlem
    03-2011
    Alder
    46
    Sitat Opprinnelig skrevet av Riinoo Vis post
    Siden du er i så god form så har du godt av å ligge litt høyere på kaloriene fremover - og spesielt hvis du vil bygge mer muskler, (så lenge du ikke skal bli helt blodrippa)
    Da hører jeg på deg, Riinoo hehe. Takk for at dere bryr dere Setter veldig stor pris på det. Jeg har ikke hatt noen som har veiledet osv før........ Sånn er det når man leker hulder i skogen hehe

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Forstår deg godt - er en haug av "veiledende" artikler og mennesker rundt om. Det som er cluet er å forholde seg til en veileder eller fremgangsmåte(er man flink og skeptisk nok klarer man å luke ut og være sin egen veileder). Det er mange veier til Rom, men en kan da aldeles ikke gå alle samtidig!
    www.mthereseo.blogg.no

Ble medlem
    03-2011
    Alder
    46
    Sitat Opprinnelig skrevet av Riinoo Vis post
    Forstår deg godt - er en haug av "veiledende" artikler og mennesker rundt om. Det som er cluet er å forholde seg til en veileder eller fremgangsmåte(er man flink og skeptisk nok klarer man å luke ut og være sin egen veileder). Det er mange veier til Rom, men en kan da aldeles ikke gå alle samtidig!
    Jeg har lest litt rundt omkring på nett og jo mer jeg har lest, jo større har forvirringen blitt. Til slutt har det vært fullstendig kaos i hodet og frustrasjonen på topp. Det er vel som med alt annet..... de lærde strides Og helt enig..... lurt å ha en å forholde seg til. Det er vel det som er fordelen ved å ha pt eller være i et miljø

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Prøv og feil er det som har hjulpet meg mest + en veileder på veien
    www.mthereseo.blogg.no

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine