Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: PERIODISK FASTE -ned i fett%

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2011

PERIODISK FASTE -ned i fett%

Tenker å starte med PF, men har jo selvfølgelig noen spørsmål som jeg ikke har klart å lese meg til.
    Spisevindu 8t. (kl.12-20) fordelt på 3 måltider. Faste 16t. (kl.20-12) .

Jente - 24år - 56kg - 169 cm

SPØRSMÅL:
    1. Anbefales det å trene fullkropp 3 ganger i uken, eller 2-split 2 ganger i uken med PF?
    2. Hvor mange morgenkardio anbefales?
    3. Hvor mange intervall-/rolig langkjørings økter?
    4. På PF, for å redusere fett %, hvor mange kcal anbefales da?
    5. Hvordan bør kcal, fett, proteiner og karbo fordeles på dager som kan være som følgende:

DAG A
    kl.08:00 -morgenkardio
    kl.12:00 -måltid 1
    kl.13:00 -styrke
    kl.16:00 -måltid 2
    kl.20:00 -måltid 3

DAG B
    kl.13:00 -intervall / rolig langkjøring

DAG C
    kl.15:00 -styrke

DAG D
    kl.15:00 -intervall / rolig langkjøring

6: Hvis jeg ønsker å putte inn en treningsøkt på andre tidspunkter på dagen, hva er viktig å tenke på med tanke på næring før / etter trening? Er måltidene såpass store at det ikke er nødvendig med påfyll før / etter økten? (tenker på proteiner innen 30 min o.l.)

Off, syns det er litt inviklet, men jeg gjør det kanskje vanskeligere enn nødvendig? Ønsker liksom at utgangspunktet skal være riktig -derfor de dumme spørsmålene.. Sorry for det, men vil sette utrolig stor pris på svar! Håper dere der ute med t-skjei kan svare meg Jeg gaper..

Gladgutt! Elonar sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    1. Du kan jo selv bestemme hvordan du vil legge opp styrketreningen din. Om du foretrekker helkropp så gjør du det, eller om du foretrekker splitt kan du selvsagt gjøre det.
    2 og 3. Hvor mye kardio du vil kjøre avhenger av hvor fort du ønsker å gå ned i vekt, hvor mange kcal du ligger på osv. Jo mer kardio jo mer vil du forbrenne, gitt at du spiser like mye. Men du vil også gjerne føle deg mer sulten og med mindre energi ettersom du bruker mye av energien på kardio.
    4. Hvor mange kcal du ligger på avhenger igjen av hvor aktiv du er, hvor raskt du vil gå ned osv. Du bør ligge rundt 500kcal under det du forbrenner i løpet av en dag (inkludert kardioen), noe som vil gi deg rundt 0,5kg nedgang i uka, noe som er en fin nedgang som gjør at det ikke går for mye på bekostning av muskler.

Håper det hjalp litt, kommer nok noen etterhvert som kan utfylle svarene mine ennå bedre.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Det beste med alt sammen er at jeg har utviklet en dyp kjærlighet for NORMALE sinnsfriske mennesker.

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    BMI på 19,6 og så vurderer du PF? Nå er BMI bare en grov indikator, men med 19 er nærmer du det klassifiseringen undervektig. Da synes jeg du kanskje bør fokusere på andre ting enn periodisk fasting kombinert med mye trening. Hva med å spise vanlig sundt og fokusere på trening. Vekten din synes absolutt ikke være for høy, men det kan være at du kan stramme opp kroppen litt. Da mener jeg et vanlig godt kosthold som gir deg nok energi kombinert med vekttrening og kardio vil være det riktige.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av tripe3 Vis post
    Tenker å starte med PF, men har jo selvfølgelig noen spørsmål som jeg ikke har klart å lese meg til.
    Spisevindu 8t. (kl.12-20) fordelt på 3 måltider. Faste 16t. (kl.20-12) .

Jente - 24år - 56kg - 169 cm

SPØRSMÅL:
    1. Anbefales det å trene fullkropp 3 ganger i uken, eller 2-split 2 ganger i uken med PF?
    2. Hvor mange morgenkardio anbefales?
    3. Hvor mange intervall-/rolig langkjørings økter?
    4. På PF, for å redusere fett %, hvor mange kcal anbefales da?
    5. Hvordan bør kcal, fett, proteiner og karbo fordeles på dager som kan være som følgende:

DAG A
    kl.08:00 -morgenkardio
    kl.13:00 -styrke

DAG B
    kl.13:00 -intervall / rolig langkjøring

DAG C
    kl.15:00 -styrke

DAG D
    kl.15:00 -intervall / rolig langkjøring

6: Hvis jeg ønsker å putte inn en treningsøkt på andre tidspunkter på dagen, hva er viktig å tenke på med tanke på næring før / etter trening? Er måltidene såpass store at det ikke er nødvendig med påfyll før / etter økten? (tenker på proteiner innen 30 min o.l.)

Off, syns det er litt inviklet, men jeg gjør det kanskje vanskeligere enn nødvendig? Ønsker liksom at utgangspunktet skal være riktig -derfor de dumme spørsmålene.. Sorry for det, men vil sette utrolig stor pris på svar! Håper dere der ute med t-skjei kan svare meg Jeg gaper..
    1: 10 Random Thoughts On Weight Training | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health og 10 Random Thoughts On Weight Training: Part Two | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health
    2: Det blir ikke gitt noen direkte retningslinjer angående dette, varierer fra person til person. Nyere forskning har vist at "kardio" etter å ha spist er minst like effektivt. Heller tenk på hva du spiser og hva du forbruker av energi i løpet av 24 timer. Når du spiser er ikke så viktig og når du trener er heller ikke så viktig. Just do it.
    3: Se svaret over
    4: Varierer fra person til person. Start med vedlikehold og juster nedover etterhvert som du stagnerer. Husk at for lite mat og for mye trening ikke er lurt, ting kan gå meget sakte "nedover" da.
    5: Treningsdager = Høy protein, høy karb og lav fett. Hvile/kardiodager = Høy protein, moderat/lav karbo og moderat fett. Intervalltrening er like slitsom for kroppen som vekttrening kan være.

Dag A: tren før du spiser, innta 10g BCAA før og etter trening.

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av altitude Vis post
    BMI på 19,6 og så vurderer du PF? Nå er BMI bare en grov indikator, men med 19 er nærmer du det klassifiseringen undervektig. Da synes jeg du kanskje bør fokusere på andre ting enn periodisk fasting kombinert med mye trening. Hva med å spise vanlig sundt og fokusere på trening. Vekten din synes absolutt ikke være for høy, men det kan være at du kan stramme opp kroppen litt. Da mener jeg et vanlig godt kosthold som gir deg nok energi kombinert med vekttrening og kardio vil være det riktige.

PF er jo bare en måte å spise på, enten man vil opp, holde vekten eller gå ned.

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    PF er jo bare en måte å spise på, enten man vil opp, holde vekten eller gå ned.
    Ja, men PF er jo en litt spesiell måte å spise på, ogg er vel egentlig mest egnet for vektredusksjon - eller tar jeg feil? Jeg synes derfor det er litt unødvendig komplisert når utgangspunktet synes bra. Men det er smak og behag hva en går for.

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av altitude Vis post
    Ja, men PF er jo en litt spesiell måte å spise på, ogg er vel egentlig mest egnet for vektredusksjon - eller tar jeg feil? Jeg synes derfor det er litt unødvendig komplisert når utgangspunktet synes bra. Men det er smak og behag hva en går for.
    Tror nok du tar litt feil. Denne måten å spise på er jo MINDRE komplisert å spise på, såfremt man ikke sliter med å gå opp vekt og blir mett bare man putter noe i munnen. De fleste som bruker denne metoden er vel de som ønsker å gå ned i vekt og hvis de fortsetter å spise på denne måten så er det lettere å forbli slank. Det betyr ikke at den er kun egnet til vektreduksjon.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2011
    Ute etter som HITFrank sier -mindre koplisert måte å spise på.
    Jeg skriver forøvrig ikke at jeg vil ned i vekt -jeg sier jeg vil redusere fett%. Vet at vekten min er der den skal være, men har en del fett som jeg vil kvitte meg med. Ser jo for meg å gå ned i fett% og "kompensere" med muskelvekt. Skal sette meg ned å lese tipsene som har kommet. Legger forøvrig med et vedlegg av dagens kosthold -hvordan ser dette ut ift. PF?

pf.png

M1:
    P 53g
    F 11g
    K 30g

M2:
    P 75g
    F 11g
    K 12g

M3:
    P 60g
    F 22g
    K 30g

TOTALT: 1431 kcal
    Proteiner 186g
    Fett 43g
    Karbohydrater 72g

Kan jo nevne at sistnevnte måltid er bl.a. tunfiskkaker. UTROLIG gode!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2011
    I dag ble det litt senere måltid enn planlagt, men 1-2 timer +- har vek ikke noe å si? Eller..?

Trening kl.10:00 morgenkardio (50 min)

M1 kl.13:00
    M2 kl.17:00
    M3 kl.21:00

_̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴ Whimp sin avatar
    Ble medlem
    12-2004

_̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴ Whimp sin avatar
    Ble medlem
    12-2004

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2011
    Ja, jeg tar Piksaol omega 4000mg.

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Syntes ikke det er noen krise at hun vil fra normalt slank til atletisk slank. Det hadde jo aldri vært tilsvarende snakk om det var en gutt som ville beholde vekten men gå ned i fettprosent

Det å være var for spiseforstyrrelser er for godt innarbeidet i folkesjelen. Syntes vi ikke burde legge oss så mye opp i hva andre vil med vekten sin, med mindre det er direkte skadelig.

Til opplysning har Sternum en BMI på drøye 16
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Gold Member guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Berkhan setter standarden til 14 timer faste or en del jenter. Begynner med 14, og øker heller etter hvert. Jenter generelt sliter mer enn gutter med 16 timer faste.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2011
    Will do

Hva med måltidene -hvordan ser de ut?

Lignende tråder

1. Periodisk Faste - noen erfaringer?
    By MHG in forum Kosthold
    Svar: 16
    Nyeste innlegg: 16-12-07, 11:24
  2. faste pga gastroskopi
    By jenta_a in forum Kosthold