Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 56

Tråd: Tips ang diett ?!

Medlem
    Ble medlem
    05-2009

Tips ang diett ?!

HeiHei

Jeg har lest litt på tråden om dietter, og lest myye på google og andre diett sider i håp om å finne noe som passer meg..
    Det jeg vil med dietten min er å prøve å unngå brødmat, men fremdeles ha en balansert mengde med grønnsaker,kjøtt osv.. Vil liksom ikke at dietten min skal gå ut på å spise egg, for jeg vil få i meg alle næringsstoffene.

Så derfor spør jeg dere der ute, har dere noen gode tips til hvilke dietter som er å annbefale? Jeg vil helst ligge på 1200- 2000 kcal max. BTW. Jeg har lyst til å miste kroppsfett også! Magen skal ned, og lårene inn, skulle jeg til å si
    Har dere en diett dere veit funker, blir jeg rett og slett JÆVLIG glad =)!!
    If you're not the best, then you're just like the rest .

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    IF (intermittent fasting)

Da er dette noe for deg!
    Uteliv, inneliv eller underliv?

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    er ingen magisk diett som funker. Det handle om å redusere kaloriinntaket litt, og øke forbruket litt. Mn om jeg husker rett fra en tidligere post så har du jo alt en lav nok vekt, så du ville nok heller være tjent i å trene styrketrening, redusere karbs inntaket og øke proteininntaket.

Hvorfor skal du ikke spise brød da? Det er INGENTING galt med noen brødskiver så lenge brødet er grovt, og pålegget sunt. Du har sikkert hørt mye om dette med brød, og at det skal unngås, men det er bull. Problemet handler om innaktive mennesker som kun spiser brød + middag, hver dag. et brødmåltid daglig skader ingen.

1200 kcals syns jeg også virker litt i mindte laget, særlig om du har planer om å beholde noe muskler.. hva med noe slikt daa:

frokost:
    havregrøt (40g gryn, 2-3 dl melk) med kanel + proteinshake

mellommåltid
    I)frukt + håndfull nøtter
    II)1-2 knekkebrød
    III)lettyoghurt

lunsj:
    I)salat md proteinkilde (fisk, egg, kjøtt, bønner) og gjerne en fettkilde (egg, avocado, ost, nøtt). evt litt pasta eller en brødskive på siden
    II) middagerester
    III) brødskiver

mellommåltid

middag
    diverse.. fokuser på rent kjøtt, fullkornsris/pasta, sunt fett, godt med grønnsaker

kvelds
    I)1 boks cottage cheese
    II) omelett
    III) 2 brødskiver med skinke, makrell o.l
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Medlem
    Ble medlem
    05-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stålballa Vis post
    IF (intermittent fasting)

Da er dette noe for deg!
    linken kommer ikke opp

Medlem
    Ble medlem
    05-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post
    er ingen magisk diett som funker. Det handle om å redusere kaloriinntaket litt, og øke forbruket litt. Mn om jeg husker rett fra en tidligere post så har du jo alt en lav nok vekt, så du ville nok heller være tjent i å trene styrketrening, redusere karbs inntaket og øke proteininntaket.

Hvorfor skal du ikke spise brød da? Det er INGENTING galt med noen brødskiver så lenge brødet er grovt, og pålegget sunt. Du har sikkert hørt mye om dette med brød, og at det skal unngås, men det er bull. Problemet handler om innaktive mennesker som kun spiser brød + middag, hver dag. et brødmåltid daglig skader ingen.

1200 kcals syns jeg også virker litt i mindte laget, særlig om du har planer om å beholde noe muskler.. hva med noe slikt daa:

frokost:
    havregrøt (40g gryn, 2-3 dl melk) med kanel + proteinshake

mellommåltid
    I)frukt + håndfull nøtter
    II)1-2 knekkebrød
    III)lettyoghurt

lunsj:
    I)salat md proteinkilde (fisk, egg, kjøtt, bønner) og gjerne en fettkilde (egg, avocado, ost, nøtt). evt litt pasta eller en brødskive på siden
    II) middagerester
    III) brødskiver

mellommåltid

middag
    diverse.. fokuser på rent kjøtt, fullkornsris/pasta, sunt fett, godt med grønnsaker

kvelds
    I)1 boks cottage cheese
    II) omelett
    III) 2 brødskiver med skinke, makrell o.l
    sant nok...
    okei ja, kanskje jeg bør prøve det opplegget ditt ala noe lignende..
    tusen takk for bryet uansett !

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    men om jeg får spørre.. hva er vekt og høyde??
    er absolutt ikke nødvendig å slanke deg om vekta allerede er lav. Da er det faktisk bedre å trene og spise sunnere (og nok). Kroppens sammensetning kan endre uten at vekta trenger gå særlig nedover.

The blogg =)

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Karina2k Vis post
    linken kommer ikke opp
    Søk på intermittent fasting.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

On her way back jente81 sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    30
    Hei

Jeg er litt uenig i jenta_a om brødmat... personlig ville ikke jeg satt inn det i et kostholdsopplegg.. selvom brødet er type "grovbrød" er det jo som regel myye hvete i det!! Ville heller spist havregrøt, ryvita knekkebrød, og ris som karbkilder... Protein kilder som kylling/kalkun, fisk, laks ,egg og shake til før og etter trening, grønnsaker, ananas,... Få i deg nok olje /omega...
    "Pain is just weakness leaving your body"

GI-Joe pelsjeger sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    prøv heller å bruk kun frukt som karbkilde.

epler, bananer, appelsiner, skogsbær, melon etc..

og så lenge du spiser nok mat så trenger du heller ikke shake før og etter trening, bortkasta kalorier også metter de ikke noe særlig.. spis fast føde 2-3 timer før trening og en times tid etter trening igjen..

feks: mager kesam med eplebiter, vaniljeessens og kanel en time etter trening.

måltid før trening, glass med appelsinjuice / eple og 2-4 karbonader.
    I kneel only to God , I don't see him here

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av pelsjeger Vis post
    prøv heller å bruk kun frukt som karbkilde.

epler, bananer, appelsiner, skogsbær, melon etc..

og så lenge du spiser nok mat så trenger du heller ikke shake før og etter trening, bortkasta kalorier også metter de ikke noe særlig.. spis fast føde 2-3 timer før trening og en times tid etter trening igjen..

feks: mager kesam med eplebiter, vaniljeessens og kanel en time etter trening.

måltid før trening, glass med appelsinjuice / eple og 2-4 karbonader.
    HÆ??!!.. Så du mener dersom man trener hard styrke så skal man ikke har karb+proteiner direkte etter trening??
    kombinasjonen karbohydrater og protein direkte etter trening er veldig viktig om man er ute etter maks resultater av treningsøkten...

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    HeiHei

Så derfor spør jeg dere der ute, har dere noen gode tips til hvilke dietter som er å annbefale? Jeg vil helst ligge på 1200- 2000 kcal max. BTW. Jeg har lyst til å miste kroppsfett også! Magen skal ned, og lårene inn, skulle jeg til å si
    Hvor gammel er du, hva veier du nå og hvor høy er du?

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    joa, men hvis du skal hjem å spise etter trening trenger du ikke det..

vet du hvor lang tid det tar å bryte ned proteiner for kroppen?

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    30
    joa, men hvis du skal hjem å spise etter trening trenger du ikke det..

vet du hvor lang tid det tar å bryte ned proteiner for kroppen?
    "Inntak av protein rett etter trening kan også påvirke restitusjonen. Proteininntaket stimulerer både proteinsyntesen ("reparasjon" av muskelvev) og glykogenlagringen. Proteininntak vil i første rekke ha effekt ved styrketrening og ved langvarig utholdenhetstrening med høy intensitet. Du bør derfor innta noe proteinholdig drikke og/eller mat sammen med karbohydratene i løpet av den første halvtimen etter slike treningsøkter. Vær nøye med at du får dekket karbohydratbehovet ditt samtidig, det har første prioritet i restitusjonsprosessen.
    Ved lettere type trening holder det at du venter med proteintilførselen til det første måltidet etter treningsøkten"

Tar du en proteindrink av høyverdig, lettopploselig protein, (20 - 40 g) ca. 1/2time etter treningen, skyter du rett i mål, da får kroppen maksimale muligheter både til å reparere, og bygge seg opp.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Det der passer bedre for mennesker som trener på toppidrettsnivå, ikke en hobbymosjonist som skal ned i vekt mener nå jeg..

står ved det jeg sier, drar du hjem etter trening holder det med å spise det vanlige måltidet.. derimot, har du andre planer og det kan ta mer enn en time før du er hjemme bør du velge flytende føde etter trening

det tar 4-6 timer før kroppen får nytte av proteinene i kroppen, så det er det totale inntaket som avgjør.. tar dog noe mindre tid med flytende proteiner..

EDIT: så nå at det du skrev, der står det jo faktisk og / eller mat.. Og da ville jeg valgt ett herremåltid etter trening som gjør deg mett, istedenfor en drikke..

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Sitat Opprinnelig skrevet av jente81 Vis post
    selvom brødet er type "grovbrød" er det jo som regel myye hvete i det!!
    Da blir konklusjonen: Grovbrød er helt ok.

Fordi FP-ere leser varedeklarasjonen, og vurderer selv brødets grovhetsgrad, og spiser derfor ikke hvetebrød. Så skriver man grovbrød på FP, mener man brød uten—eller med svært lite—hvetemel.

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    30
    Det der passer bedre for mennesker som trener på toppidrettsnivå, ikke en hobbymosjonist som skal ned i vekt mener nå jeg..

står ved det jeg sier, drar du hjem etter trening holder det med å spise det vanlige måltidet.. derimot, har du andre planer og det kan ta mer enn en time før du er hjemme bør du velge flytende føde etter trening

det tar 4-6 timer før kroppen får nytte av proteinene i kroppen, så det er det totale inntaket som avgjør.. tar dog noe mindre tid med flytende proteiner..

EDIT: så nå at det du skrev, der står det jo faktisk og / eller mat.. Og da ville jeg valgt ett herremåltid etter trening som gjør deg mett, istedenfor en drikke..
    Jeg tar karb og proteinshake rett etter trening. deretter måltid 1.5t etter det igjen.. Og jeg går ned i fett%

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    Da blir konklusjonen: Grovbrød er helt ok.

Fordi FP-ere leser varedeklarasjonen, og vurderer selv brødets grovhetsgrad, og spiser derfor ikke hvetebrød. Så skriver man grovbrød på FP, mener man brød uten—eller med svært lite—hvetemel.
    ok... da så... men syns ikke vi kan gi tips til ei som spør om diett-råd om å spise grovbrød. Hadde jeg fått beskjed om det da jeg var ny på området og ville ned i fett%, hadde jeg gått på butikken da og grabbet til med noe det stod "grovbrød" på..

Men Men... KARINA, du gjør som du vil ..Men da har jeg fått gitt mine tips iallefall

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Jeg tar karb og proteinshake rett etter trening. deretter måltid 1.5t etter det igjen.. Og jeg går ned i fett%

for all del, jeg betviler ikke dine kunnskaper, ser jo på resultatene dine =)

men jeg mener du trener på ett litt høyere nivå =)

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    grunnen til jeg sa at grovbrød er ok var med tanke på en sun livsstil som er mulig å følge for folk flest. Hun er ikk en toppidrettsutøver, eller allergiker med spesielle næringsbehov. Jeg vektlegger framdeles at det ikke er optimalt med store mengder brød, men at ett brødmåltid til dagen funker bra, og er en lett løsning. Det er uansett bedre enn 90% av lunsjen t skoleelver i dag - boller, brus, gomorgenyoghurt, sjokolademelk, horn, rett i koppen spagetti, - need i go on?

og ja - velg grovt brød. GROVT. Skjekk vekten på brødet. desto mer det veier i forhold til strl jo grovere er det (ofte). Ikke se kun på fargen. Mye brød ser mørk ut uten å være serlig grovt. Se også på brødskalaen, at den er helt farget, altså grovest mulig. Les bakpå, se hva det inneholder. Sørg for at hvetmel ikke er øverst på ingredienslista. se etter havre, rug, spelt, o.l. Ellers er rugbrød både godt og sunt, og fåes i di fleste butikker. Polar Brød extreme eg også et sunt, og godt valg.

The blogg =)

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    30
    grunnen til jeg sa at grovbrød er ok var med tanke på en sun livsstil som er mulig å følge for folk flest. Hun er ikk en toppidrettsutøver, eller allergiker med spesielle næringsbehov. Jeg vektlegger framdeles at det ikke er optimalt med store mengder brød, men at ett brødmåltid til dagen funker bra, og er en lett løsning. Det er uansett bedre enn 90% av lunsjen t skoleelver i dag - boller, brus, gomorgenyoghurt, sjokolademelk, horn, rett i koppen spagetti, - need i go on?

og ja - velg grovt brød. GROVT. Skjekk vekten på brødet. desto mer det veier i forhold til strl jo grovere er det (ofte). Ikke se kun på fargen. Mye brød ser mørk ut uten å være serlig grovt. Se også på brødskalaen, at den er helt farget, altså grovest mulig. Les bakpå, se hva det inneholder. Sørg for at hvetmel ikke er øverst på ingredienslista. se etter havre, rug, spelt, o.l. Ellers er rugbrød både godt og sunt, og fåes i di fleste butikker. Polar Brød extreme eg også et sunt, og godt valg.
    Ja velg i tilfelle spelt eller rug da om brød må være med i kostholdet
    Ryvita er vel like enkelt å dra med seg men...

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    hehe ja knekkebrød funker også bra men da er det igjen å se etter hva di inneholder ettersom mye der også er hvete (wasa husman f.eks). Ryvita har som Jente_81 sier, mye bra. Wasa Mutligrain er min favoritt .. like viktig som brød/knekkebrød valg blir midlertidig pålegg. Viktig med variasjon, samt sunne valg som - røkelaks, makrell, kokt skinke, mager smøreost (kavli har en med 3% fett, resten protein!), egg, osv

The blogg =)

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    30
    for all del, jeg betviler ikke dine kunnskaper, ser jo på resultatene dine =)

men jeg mener du trener på ett litt høyere nivå =)
    joda, jeg trener jo mot konkurranse, men mener alikevel alle som trener styrke og vil ha resultater av treningen bør få i seg dette etter treningen...
    Første feilen mange gjør er å trene som gale men de forstår ikke hvorfor det ikke skjer noe... Tja, kostholdet har de ikke noe styr på...

Så derfor sier jeg det

Jeg sier ikke at den normale trimmeren og den som bare ønsker gå ned litt trenger ta det til det nivået jeg har gjort, men noen enkle ting kan ha så mye å si

GrEmLiNgS` Puppet MiaMari sin avatar
    Ble medlem
    11-2007
    Alder
    28
    joda, jeg trener jo mot konkurranse, men mener alikevel alle som trener styrke og vil ha resultater av treningen bør få i seg dette etter treningen...
    Første feilen mange gjør er å trene som gale men de forstår ikke hvorfor det ikke skjer noe... Tja, kostholdet har de ikke noe styr på...

Så derfor sier jeg det

Jeg sier ikke at den normale trimmeren og den som bare ønsker gå ned litt trenger ta det til det nivået jeg har gjort, men noen enkle ting kan ha så mye å si
    Jeg er så utrolig enig med Marthe og hennes råd De aller fleste kostholdseksperter (utenom børge og resten av IF-gjengen) anbefaler protein og karb direkte etter trening. dette er fordi forbrenningen da er så høy at kroppen vil forsyne seg av muskler i stedet for fett. videre henviser de fleste til et proteinrikt måltid med litt karb og fett en til to timer etter dette igjen man trenger ikke være toppidrettsutøver for å følge disse rådene...så det senest i bladet iform karma til marthe

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    de fleste kostholdseksperter anbefaler føde innen 30 min etter trening.

La meg omformulere meg litt da, siden det er så vanskelig... Spis FAST føde helst innen en halvtime etter du har trent, proteinshaker er unødvendig for en som spiser ett balansert og riktig kosthold igjennom hele dagen. Dette igjen fordi kroppen bruker mellom 4-6 timer på å nyttigjøre seg av godsakene. Så det er TOTALEN som avgjør , ikke minuttene etter treningsøkta..
    Dessuten, proteinshake gjør deg ikke spesielt mett og resultatet er at du må spise igjen etter en times tid. dvs du spiser mer kalorier.. Jeg har i allefall ikke mistet muskler av å gjøre det på den måten.. har derimot gått ned i fettprosent og opp i vekt.
    Mindre sultfølelse, mer energi, mer skjerpet..

dessuten... målet til trådstarter er jo egentlig ikke en diett, hva skal ho gjøre når målet er nådd? slutte på dietten eller fortsette på diett resten av livet? Målet er jo egentlig en kostholdsendring, livstilsendring.. for varige resultater.. ho skal vel ikke gå på diett til låra og magen hennes er der den vil være for å så slutte på dietten og se låra ese ut igjen.. man bør gi tips litt i forhold til målene til personen som spør.. men for all del.. kan jo hende ho har lyst å leve som om ho skulle på scenen..

spis torsk og ris hver 3 time fra kl07 00 til kl 22 00. drikk 2 proteinshaker pr dag. en før og en etter trening resten av livet.

eller.... ?

børge sine metoder kjenner jeg til, og jeg sitter hver dag og ser på fysiske bevis for at det han gjør funker.. har du noe imot metodene hans? siden du nevner navnet hans egentlig? og hvem er IF-gjengen ? hehe :P

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Skjønner ikke hvorfor IF skal blandes inn nei. IF-prinsippet går jo nettopp ut på å tilføre kroppen næringsstoffer i perioden rundt trening (og ikke på andre tidspunkt på dagen) fordi det er da kroppen nyttegjør seg best av disse... akkurat som Jente81 og MiaMari også snakker om
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    30
    Skjønner ikke hvorfor det absolutt skal bestrides at karb og proteinshake rett etter trening er lurt, for så å få i seg et måltid 1.5-2t etter på??
    Hm.. Og det er da absolutt gjennomførbart for hvem som helst som er en time på gymmet noen dager i uken?? Det er da ikke forbeholdt de som driver aktivt?
    Det er jo faktisk enklere også, å få i seg det, for så å dra hjem... ta en dusj,og lage et måltid... Men men.. det er forskjellige meninger, jeg kan jo kun snakke ut i fra egen erfaring, + en del andres erfaringer da

Klaske meine schinke MLML sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    29
    jeg vil gjerne ha et opplegg som funker Bare å kom med det

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Når det er sagt har jeg vel aldri gått på en så effektiv diett som CKD noen gang. Tråd med tips og triks ligger på diettforumet. Det ble litt for ekstremt for min smak i lengden, men funker, det gjør det!
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av MiaMari Vis post
    De aller fleste kostholdseksperter (utenom børge og resten av IF-gjengen) anbefaler protein og karb direkte etter trening.
    Det er innlysende at du ikke har den minste peiling på hva du prater om. Selve ideen med IF er jo nettopp å spise 50-80% av dagens kaloriinntak rett etter trening.

så det senest i bladet iform
    Hehehe .. Kanskje du og Marika kan ta et møte med Børge og Martin Berkhan, slik at dere får rettet opp i all vranglæren de bedriver?
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    HeiHei

Jeg har lest litt på tråden om dietter, og lest myye på google og andre diett sider i håp om å finne noe som passer meg..
    Det jeg vil med dietten min er å prøve å unngå brødmat, men fremdeles ha en balansert mengde med grønnsaker,kjøtt osv.. Vil liksom ikke at dietten min skal gå ut på å spise egg, for jeg vil få i meg alle næringsstoffene.

kan anbefale deg å lese om H&F konseptet til Børge Fagerli.

http://www.myrevolution.no/artikle/m...pt_kosthold/2/

her har du det du trenger for å starte en livstilendring som du kan leve med og som du vil se resultater av =)

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Samtlige dietter funker om man ligger i litt kcal underskudd og litt fysisk aktivitet. Det høres ut for meg som trådstarter jakter på en eller annen "mirakelkur".
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Skjønner ikke hvorfor det absolutt skal bestrides at karb og proteinshake rett etter trening er lurt, for så å få i seg et måltid 1.5-2t etter på??
    Hm.. Og det er da absolutt gjennomførbart for hvem som helst som er en time på gymmet noen dager i uken?? Det er da ikke forbeholdt de som driver aktivt?
    Det er jo faktisk enklere også, å få i seg det, for så å dra hjem... ta en dusj,og lage et måltid... Men men.. det er forskjellige meninger, jeg kan jo kun snakke ut i fra egen erfaring, + en del andres erfaringer da
    Det bestrides ikke, jeg sier bare at det er bedre med komplette balanserte måltider gjennom hele dagen.. og at det er det totale kaloriinntaket som avgjør vektreduksjon eller vektøkning.. hvis du ikke har tid til å lage deg ett måltid, ta en shake davel.. men regn med og bli sulten etter en time igjen.. og da må du spise igjen, og da øker det totale kaloriinntaket.. og da igjen må du bruke mer energi for å forbrenne det..

Ble medlem
    11-2007
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Det er innlysende at du ikke har den minste peiling på hva du prater om. Selve ideen med IF er jo nettopp å spise 50-80% av dagens kaloriinntak rett etter trening.

Hehehe .. Kanskje du og Marika kan ta et møte med Børge og Martin Berkhan, slik at dere får rettet opp i all vranglæren de bedriver?

Nr1. greit...har ikke så mye peiling på IF siden jeg ikke kjører opplegget selv det innrømmer jeg gjerne. jeg snakket bare ut ifra sånn jeg har lest litt av rundt omkring, så den er grei Da er vi jo enige om at høyt kalorinntak er positivt etter trening, så hva er da problemet om det blir delt i to måltider med kort mellomrom, som f.eks proteinshake og riskaker påfulgt av et nytt måltid ca en time etter? Det var det jeg ville ha frem

Nr.2Hmm...vranglære? jeg meddeler gjerne at jeg i tid og stunder kan lese bladet iform. men det er ikke her jeg henter min kunnskap for å si det sånn. Men at mange andre "normale" folk som ikke driver på høyt nivå henter mye derfra(og lignende magasiner) kan ingen betvile. det var det jeg ville ha frem, at mange kostholdseksperter anbefaler "hvermansen" til å spise slik jeg ville ha gjort etter trening. Men det betyr ikke at man i tillegg må spise torsk og ris hver 3. time utenom...djiiiiz! Også dra inn Marika i dette...jeg må le!

Ble medlem
    05-2006
    Alder
    30
    Det bestrides ikke, jeg sier bare at det er bedre med komplette balanserte måltider gjennom hele dagen.. og at det er det totale kaloriinntaket som avgjør vektreduksjon eller vektøkning.. hvis du ikke har tid til å lage deg ett måltid, ta en shake davel.. men regn med og bli sulten etter en time igjen.. og da må du spise igjen, og da øker det totale kaloriinntaket.. og da igjen må du bruke mer energi for å forbrenne det..
    enig.. Men jeg mener for å få mest ut av treningen i forhold til kostholdet også... Regner med at trådstarter trener...

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Ronnie Coleman drikker ikke noen shake rett etter trening, han reiser rett på favoritt resturanten sin hvor måltidet står klart når han kommer. Ronnie Coleman er/var størst så det betyr at han har mest rett...

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Godfather Vis post
    Samtlige dietter funker om man ligger i litt kcal underskudd og litt fysisk aktivitet. Det høres ut for meg som trådstarter jakter på en eller annen "mirakelkur".
    Enkelt og greit, og helt rett.

Å drikke en lettoppløslig proteinshake rett etter trening er det ikke noe magisk med enten man skal opp eller ned i vekt.

Det finnes jo t.o.m "eksperter" som anbefaler lite mat etter trening for å utnytte den "økte forbrenningen" som treningsøkten setter igang. Det betyr vel at det meste funker ganske bra så lenge kroppen får det den skal...?

Ble medlem
    11-2007
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    Ronnie Coleman drikker ikke noen shake rett etter trening, han reiser rett på favoritt resturanten sin hvor måltidet står klart når han kommer. Ronnie Coleman er/var størst så det betyr at han har mest rett...
    Ja, så lenge man får i seg næring direkte etter trening..det var jo det som var greia ikke om det var i fast eller flytende form i alle fall fra min side

Ble medlem
    03-2002
    Ja, så lenge man får i seg næring direkte etter trening..det var jo det som var greia ikke om det var i fast eller flytende form i alle fall fra min side

Hva er direkte etter trening? Er 45 min. etter siste sett rett etter trening?

Ble medlem
    03-2002
    HeiHei

Hvis jeg skulle hjulpet deg med en diett så måtte jeg ha fått vite dette:

1: Hva liker du å spise? Hvilke matvarer er i kjøleskapet ditt?
    2: Hvor ofte er du villig å trene?
    3: Hvor fort vil du ned i vekt?
    4: Hva er du villig til å ofre for å gå ned i vekt?

+ status presens (vekt, erfaring, tidl. diettforsøk osv)

Medlem
    Ble medlem
    05-2009
    men om jeg får spørre.. hva er vekt og høyde??
    er absolutt ikke nødvendig å slanke deg om vekta allerede er lav. Da er det faktisk bedre å trene og spise sunnere (og nok). Kroppens sammensetning kan endre uten at vekta trenger gå særlig nedover.
    Jeg er 16 og veier 57 ca..
    Men jeg føler ikke at jeg er overvektig liksom, men magen er så oppblåst og lårene er så tykke på en måte..

Ble medlem
    04-2004
    Farger og store bokstaver er forøvrig fryktelig irriterende i innlegg.

Jeg er 16 og veier 57 ca..
    Men jeg føler ikke at jeg er overvektig liksom, men magen er så oppblåst og lårene er så tykke på en måte..
    Høyde?
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Medlem
    Ble medlem
    05-2009
    Takk for alle tips !
    Så også at noen av dere lurer på om jeg trener, klart jeg gjør det!

Medlem
    Ble medlem
    05-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av Godfather Vis post
    Farger og store bokstaver er forøvrig fryktelig irriterende i innlegg.

Høyde?
    Unnskyld meg Skal ikke skje igjen.
    ca 161 cm

Ble medlem
    04-2004
    Viss du føler magen er oppblåst, så kan det jo være at den er nettopp det. Spørs hvordan den er utenom det?

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    for å få skikkelig hjelp kan du med fordel legge ut eksempel på hvordan en typsik dag ser ut for deg, matmessig, og hvordan en typisk uke ser ut med tanke på trening..

lettere å gi deg konstruktiv tilbakemelding da. Men med 57 kilo trenger du neppe gå ned i vekt med mindre du er 150 cm eller no

The blogg =)

Medlem
    Ble medlem
    05-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    Hvis jeg skulle hjulpet deg med en diett så måtte jeg ha fått vite dette:

1: Hva liker du å spise? Hvilke matvarer er i kjøleskapet ditt?
    2: Hvor ofte er du villig å trene?
    3: Hvor fort vil du ned i vekt?
    4: Hva er du villig til å ofre for å gå ned i vekt?

+ status presens (vekt, erfaring, tidl. diettforsøk osv)

1.Liker alle grønnsaker tror jeg ? Har ikke prøvd alle som finnes her i verden da, men liker alt tror jeg. (Men må ikke være sånn spinna dyre varer, pga. begrenset med penger! )
    2. Går på treningssenter ca 4-5 ganger i uken i 1 1/2 time ca hver gang.. Da trener jeg mest styrke, men prøver og bli bedre på kondisjonsdelen også.
    3. Vet ikke helt hva jeg skal svare på det, for jeg er en sånn person at hvis dietten jeg finner på google feks. ikke funker etter 1 uke, da innbiller jeg meg at det er bortkasta...
    4. Jeg vet ikke egentligt.. Kan vertfall ofre snop og brød ogsånt.. Og latskapen min. Vet ikke helt jeg ;S

Er 16.
    Vekt: Ca 57
    Høyde: Ca 161 cm
    Trener på Arena treningsstudio 4-5 ganger i uken ca.. Trener mest styrke (program en ansatt på arena har satt opp til meg)
    Prøver og bli flinkere til kondisjonsdelen. Har ikke erfaring med teknikk eller noe sånt, har ikke så mye erfaring i det hele Pga. har ikke tenkt så mye på det, siden jeg skal ikke akkurat stille i NM i fitness eller noe..
    Men har uansett trent på arena siden februar 09 fram til nå =) Og jeg liker meg veldig godt. Og jeg ser faktisk resultat på kroppen.
    Faller veldig lett for fristelser, noe som er helt jævlig, og jeg spiser veldig fort og ganske mye. Tidligere diett forsøk har vært så mange at jeg veit ikke hva som kalles for diett lenger..
    Har hatt noe lignendes bulemi/anoreksia, har litt sånn enda at jeg nekter meg selv i å spise ting.. Men av og til tar det av, men da bare drukner jeg i meg selv og angrer på at jeg gjorde det osvosv.. Jeg spyr det ikke opp altså..
    Men jeg har ikke gått på en spesifikk diett før, har bare prøvd meg på diverse som jeg fant på nettet. Jeg har også hatt en periode der jeg tallte kalorier, men alle mine diett forsøk har bare vært perioder...

Men ang maten min og hva jeg liker..
    For det første, jeg hater fisk.... tror vertfall det, for jeg spiser det faen meg ikke.
    Men tran med sitron smak går greit.
    Er veldig kresen, spiser ikke biff,svinekjøtt,lam,fisk,servelat,majones,tunfisk, liker ingen form for sjømat. Gah,vet ikke hva jeg skal ramse opp!!
    Kanskje det blir lettere hvis jeg ramser opp det jeg liker: nøtter,skummet melk,havregryn,kylling,kalkun,(svinekjøtt kan kaanskje gå...) kjøttdeig,karbonader,skine,CC,egg,grønnsaker,frukt ... ja spør hvis det er noe heller ..

Nå kommer jeg ikke på mer jeg skal si ;s
    Men ang. hva jeg er villig til å ofre, jeg tror at hvis jeg går på en diett som jeg må følge liksom, da tror jeg det blir lettere for meg å kanskje ofre det å stå opp litt tidlig for å jogge litt eller noe..
    (Hater foressten spinning, og er ikke så god til å tvinge meg selv til ting.. herregud for et menneske jeg er altså virker jo helt bortreist..
    men det er sant.

Medlem
    Ble medlem
    05-2009
    for å få skikkelig hjelp kan du med fordel legge ut eksempel på hvordan en typsik dag ser ut for deg, matmessig, og hvordan en typisk uke ser ut med tanke på trening..

lettere å gi deg konstruktiv tilbakemelding da. Men med 57 kilo trenger du neppe gå ned i vekt med mindre du er 150 cm eller no
    Nei jeg veit.. tror jeg har 88 cm rundt midjen kanskje
    men jeg føler meg liksom så drit Vil bare føle meg bedre!

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    haha, er du teit . 88cm rundt midjen for en jente på 57kg? Det er 10cm mindre enn meg, og jeg er 110kg og har til alt overmål ikke spesielt smal midje for å si det sånn .
    Du er sikkert ikke et cm over 67.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Medlem
    Ble medlem
    05-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    haha, er du teit . 88cm rundt midjen for en jente på 57kg? Det er 10cm mindre enn meg, og jeg er 110kg og har til alt overmål ikke spesielt smal midje for å si det sånn .
    Du er sikkert ikke et cm over 67.
    Oj heeeeheee flaut
    jeg satt å så på ett program her på tv, så 88 var ikke sant altså..
    Jeg mente altså 57! Fra nederste ribbeben eller hva det nå heter

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    du har nok målt rundt hoftene, eller på ditt bredeste.. midjen er rett over navelen, der du er på ditt smaleste

The blogg =)

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.