Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Trenger litt input om IF

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2010
    Alder
    38

Trenger litt input om IF

Hei på dere,

Jeg har vært skadet en god stund nå (skulder som til stadighet popper ut, bindevev i underarmen er delvis røket, slik at ene benpipen sklir ut, delvis avrevet leddbånd i kneet, og menisker som antakelig vis må sys fast) som har gjort at jeg ikke kan trene *noe* (kan ikke engang gå en skikkelig tur mens det er glatt ute... :S ). Prøv å gjett hva dette har gjort med kroppen min!

Uansett - siden kroppen min liker å gå uten mat, og at en av grunnene til at jeg sliter med å kunne gå opp i vekt er at jeg glemmer å spise, så tenkte jeg å prøve IF. Burde jo være ideelt for en som meg!

Det jeg lurer på er helt enkelt:
    1. Hvor mye bør jeg spise når jeg først spiser, og har det noe særlig å si hvor mange måltider?
    2. Jeg tenkte å kjøre 20-21/4-3, og i spiseperioden ligge på lowcarb. Trenger jo uansett ikke å fylle så mye på glykogenlagrene Noen som har noen synspunkter på hva som er det optimale?
    3. Jeg vil anta, utifra tidligere dietter, at basalforbrenningen min ligger på 2000+ kcal. Om jeg spiser rent i den firetimersperioden burde je kunne klare å få i meg i hvert fall 1200kcal. Er dette for lite?
    4. Noen som vet om en effektiv metode for å kunne holde muskelmassen nogen lunde lik uten å trene noe særlig? Kan ikke engang holde en manual med høyrehånden, og kne+skulder gjør de fleste basisøvelser vanskelige.

Målet mitt, siden jeg ikke får trent mye ved siden av, er å gå ned ca 20kg, hvorav jeg regner med å måtte forvente ca 5kg muskelmasse. Noe annet er vel å håpe på for mye selv om hGH vil ligge høyere enn vanlig naturlig.

Takker på forhånd for konstruktive svar!

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Lyle Mcdonald hevder man kan trappe ned volumet på treningen med 2/3 under diett, så fremt intensiteten vedlikeholdes. Så fullkroppsprogram 2x pr uke, eller noe?
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    skal du ha ha noe som helst håp om å beholde muskelmassen må du hvert fall sørge for at du ligger høyt på protein, OG får trent styrke av noe slag.

...og, det var en skadeliste det står respekt av..hehe
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2010
    Alder
    38
    Ja, jeg er enig med dere om det med trening - men...
    * Knebøy: kan ikke gå dypt på grunn av knærne, problemer med å støtte stangen med ene hånden, og skulder som ikke bør lastes tung. Utelukket
    * Benkpress: skulder+håndledd. Utelukket
    * Markløft: skulder+håndledd. Utelukket
    osv osv...

Eneste jeg kan gjøre er jo enkeltmannsaktivitet som kun involverer ene håndleddet, og selv om det er høyintensivt så blir det neppe nok trening. Og - hadde det blitt det, så tror jeg nok forloveden min hadde revurdert svaret sitt

Så - jeg tror nok jeg rett og slett er nødt til å godta litt muskeltap i denne perioden for i det hele tatt å kunne gå ned i vekt. Når jeg er ferdig med akupunktur/fysioterapi/osteopati/operasjon (ja, alle - ikke bare en av dem ) får jeg heller jobbe litt hardere med å få tilbake muskelmassen. Hvis man kan legge noe som helst lit til rebound-effekten (og den virker bra hos meg), så bør ikke 5-10kg muskler ta alt for lang tid å få tilbake. Med såpass med skader må jeg vel nesten forvente å miste muskler uansett...

Hva tror dere om kalorinivået jeg skisserer? Det er uvant for meg å skulle prøve meg på diett med tilnærmet null bevegelse, så her står jeg både på gyngende grunn, usikker is, og mellom barken og veden

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    1200 høres lavt ut med mindre du går for en PSMF-diett.
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    velkommen skal du være

gutt eller jente? hvor mye er vekta? du bør være meget så liten om du skal kunne forsvare å ligge på 1200kcal
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2010
    Alder
    38
    Jeg er "gutt" (mann, 36, 170cm, 104kg). For ca 12mnd ville jeg si at matchvekt ville ligget på ca 85kg (ved ca 10&#37.

For øyeblikket er jeg helt inaktiv - jobber med utvikling, ingen mulighet til å trene.

Men derfor jeg spør...vil ikke gå for lavt, men leste et sted at man kunne gå ganske lavt på IF med minimalt muskeltap selv ved inaktivitet. Problemet er at internett er et farlig sted om man ikke har vett til å spørre de som har erfaring. Så her er jeg

Hadde det vært opp til meg hadde jeg gått på CKD+bromokriptin+vitamin T og 4+ treningsøkter i uken

Målet for min del er ikke å komme i bodybuilderform, men å komme meg på et nivå hvor bjj blir lettere og det faktisk går an å løpe som en del av gjenopptrening.

PKMN PROFESSOR discipline sin avatar
    Ble medlem
    02-2010
    Jeg ville nok ikke gått ned til 1200 med en gang. Senk kaloriene sakte helt til du får et ukentlig vekttap du er fornøyd med. Kanskje det blir på 1200, kanskje det blir på 2000.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.