Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: 1 mil -jogginig

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

1 mil -jogginig

hei!
    jeg har tidligere drevet med idretter som fotball,og sykling. Har slitt mye med beinhinebetennelse i mange år,men forsøkteå ta meg en løpetur for å se om det var bedre. har ikke jogget ute på lenge, kun drevet sykling og litt lett aerobic, samt kortere turer på tredemølle etter styreøkter.

Skulle egentlig bare en liten runde rundt et vann i nærheten her (3,3 km rundt), men ble til at jeg faktisk sprang 3 runder rundt,+ til vannet.. så ca en mil, kanskje til og med litt mer. sprang dette på 53:28. er dette en en ok tid??

aner ikke helt hvordan en bør ligge an når det gjelder løping, er så vandt med sykkelen,og da er jo en mil ingenting! har som mål å forbedre denne tiden, og skal måle framgangen jevnlig.

så kort sagt:
    Hvor ofte er det hensiktsmessig å "teste"for forbedring, hver 6 uke?
    Hva er en god tid for en mil + ?
    trener en del styrke også,kan dette virke hemmende for muskelenes utholdenhet?? (bør kanskje trene med litt lettere vekter,ogflere reps, for å trene utholdende styrke framfor "byggende" styrke)
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Strålende tid, frøken! Med spesifikk trening i tiden som kommer vil du nok få store fremskritt. Du kommer nok på pallen i et Fitnesspratmesterskap, men førsteplassen vil jeg ha …

En kalkulator for å se ditt nivå på diverse distanser, finner du her.

Bare start litt forsiktig med et seriøst program, så skal nok dette gå svært bra. Du har nok gode forutsetninger for å bli en dreven løper. Det kan være lurt å finne årsaken til at du fikk beinhinnebetennelsen, for å unngå å gå i samme fellen en gang til.

Heller enn å trene «utholdende» eller «byggende» styrketrening, er det noen som trener styrkende styrketrening. I artikkeldelen av forumet ligger det en artikkel om dette. Plyometrisk trening er også viktig. Noen sier viktigst.
    You ran a marathon? That's cute …

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Kunne tenkt meg å begynt med langdistanseløping hadde det ikke vært for at det er så sinnsykt katabolt. Eller er det egentlig det??
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Den kvinnelige danske mesteren på 100km, deltar også på meget høyt nivå i classic bodybuilding. Kjør anabole økter midt i uken, og én lang kortisolorgie i helgen. Det er min plan for fremtiden.

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Interessant! Hvordan ser opplegget ut i detalj? Kun styrke på hverdagene og utholdenhet i helgene?
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Har ikke noe klart opplegg ennå, men ser for meg flere rolige korte økter midt i uken (kanskje før frokost eller til og fra jobb), med kortintervaller/sprintintervaller på to av styrkedagene. Styrke og intervaller samme dag bli påstått å være det beste med tanke på restitusjon. Lengst mulig langtur i helgene for fettforbrenningstrening. Gjerne med noe gange. Det blir uansett nødvendig i «drømmeløpene» mine. Flere her på forumet har fjellturer og skogsturer som varer i flere timer.

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    Strålende tid, frøken! Med spesifikk trening i tiden som kommer vil du nok få store fremskritt. Du kommer nok på pallen i et Fitnesspratmesterskap, men førsteplassen vil jeg ha …

En kalkulator for å se ditt nivå på diverse distanser, finner du her.

Bare start litt forsiktig med et seriøst program, så skal nok dette gå svært bra. Du har nok gode forutsetninger for å bli en dreven løper. Det kan være lurt å finne årsaken til at du fikk beinhinnebetennelsen, for å unngå å gå i samme fellen en gang til.
    tusen takk for svar! =) virket kanskje tåpeligåspørre om en tid er godeller ikke, men er som sagt svært uerfaren med langdistanse løping, men jeg syntes det var skikkelig hærlig åløpe langt med ganske rolig tempo framfor kortere økter. Satser på å forbedre tiden til neste gang =)

målet blir i første omgang å prøve å få til ca 3 løpeturer i uke, en langkjøring (1 mil), en kortere tur medhøyere tempopå ca 6km,og en tilsvarende tur, men utført med intervaller, kanskje også bakkeløp. skulle gjerne løpt mer,men har spinningtimer 2-4 ganger i uka i tillegg..

angående beinhinnebetennelsen skyldtes det nok store mengder med løping i hall (idrettslinja) + store treningsmengder (fotball+ litt friidrett) siden 12 års alderen. har i tilegg "dårlig" fotbue. skoene jeg brukernå kjøpte jeg utrolig nok som nødløsning i sør afrika i jul til billig penge men de har fungert utmerket til foten min=D
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Du kan gjerne ta all løpingen i rolig tempo de første par månedene. Det er så utrolig lett å skade seg, og det er jo så utrolig kjedelig å være skadet. Ellers høres planen din fin ut.

Neste gang du skal kjøpe sko, har du Løplabbet i Stavanger. Der finner de nok en sko som passer til fotbuen din. Eventuelt kan du få spesialtilpasset innleggsåler.

Informasjon om løp i Rogaland, om det skulle være av interesse, finnes blant annet på nettsidene til GTI-Stavanger og terminlisten til Kondis.

Trener for Idretten! Matto%whey sin avatar
    Ble medlem
    09-2008
    Alder
    18
    Jeg sprang 1 mil på 52min 28 sek i sommerferien. Jeg er godt fornøyd med det.

Til vanlig ligger jeg ofte på ca 53 min.

Bronse Member Grappler sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    35
    Min plan for vintern:

(forhåpenmtligvis til motivasjon, og også åpent for diskusjon )

- Oppvarming (relativt hard)
    - 30min baseøvelser med vekter (tungt, men ikke til failure)
    - 30min på mølla (5k+)

For å bli litt "crossfit". Bevare muskelmasse og bedre kondis.
    No creative person ever felt their day job.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.