Viser resultatene 1 til 34 av 34

Tråd: Erfaringer med birken - ski

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26

Erfaringer med birken - ski

Ei kollega på jobben har gått birken på ski de siste 2 åra. Brått ble IT-kollegaene mine interessert og skulle absolutt bli med på neste års birken.

Jeg føler at jeg egentlig ikke kan være no dårligere, problemet er.

1. Jeg har null peiling på birken.
    2. Jeg har ikke gått på ski på ca 8 år
    • Dvs at jeg trenger ski og klær (skihansker? jakke? og ellers faenskap man trenger når man skal stå på ski)
    3. Hvordan i hell trener man til noe sånt? Har hørt at løypa er 5,3m. Er jeg heldig har vi kanskje snø i østfold i et par uker...
    4. Man må også ha en sekk som veier 3,5kg. Ikke at jeg ser det som det helt store problemet. 3,5kg er jo ingenting. Problemet derimot er at jeg må kjøpe en sekk som er god å gå med i mange timer...
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Et tu, Baronen?

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Mil, ikke kilometer
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Høres ut som en dyr måte å bli "inn" med IT-kollegaer. Bak heller noen boller til de.

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Drit nå i dette, baronen! Da må du kutte ut fyll og amfetamin-jenter, og for hva? Svette i et par timer med dine IT-kolleger? Der jeg jobber får ikke engang IT-folkene lov til å spise i samme kantine som resten.
    http://www.dingsekongen.no

ørretboms Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Send en PM til Sørlendingen (hvis han ikke ser tråden først) og spør. Han har gått birken.

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av moreheavygravy Vis post
    Et tu, Baronen?
    ?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Mil, ikke kilometer
    Vet, mente mil, rettet på nå

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Høres ut som en dyr måte å bli "inn" med IT-kollegaer. Bak heller noen boller til de.
    Har ikke akuratt noe med å bli "inn". Er bare at jeg vil gruse dem siden de er i vesentlig dårligere form enn meg, tilogmed kondis (håper jeg )'

Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer Vis post
    Drit nå i dette, baronen! Da må du kutte ut fyll og amfetamin-jenter, og for hva? Svette i et par timer med dine IT-kolleger? Der jeg jobber får ikke engang IT-folkene lov til å spise i samme kantine som resten.
    Har jo ikke planer om å "vinne" birken heller da, bare gjennomføre

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Hmm, ja kanskje det. Er som sagt bare opp til vurdering. Egentlig er jeg litt for lat for sånt.

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Baliba fullførte jo i Gasp-antrekk i fjor. Dette blir nok gøy!

_̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴ Whimp sin avatar
    Ble medlem
    12-2004
    Pass på så du ikke får is i rubben!

Medlem Slækkis sin avatar
    Ble medlem
    04-2007
    Hvis du ikke går noen seedingrenn. blir du gående bakerst med subben(pulje 20+) i delvis ødelagte spor. Det kan gjøre det vanskelig å slå folk som du egentlig er sprekere enn.

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baronen Vis post
    Har ikke akuratt noe med å bli "inn". Er bare at jeg vil gruse dem siden de er i vesentlig dårligere form enn meg, tilogmed kondis (håper jeg )'
    ALDRI undervurder kondisen til feite folk!

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Slækkis Vis post
    Hvis du ikke går noen seedingrenn. blir du gående bakerst med subben(pulje 20+) i delvis ødelagte spor. Det kan gjøre det vanskelig å slå folk som du egentlig er sprekere enn.
    Ingen andre skal gå noe seedingrenn, så vi ville i det tilfellet havnet i samme drittpulje

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Problemet med ski er at teknikk har så alt for mye å si...

sekk har ikke så mye å si når den er så lett, men vet en del kjøper camleback sak med plass til noen småting i..

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Ingen andre skal gå noe seedingrenn, så vi ville i det tilfellet havnet i samme drittpulje
    Birken har vel aldersbestemte puljer, så om dere ikke er like gamle så ender dere i forkjellige puljer

AKA Gullfisken Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    1. Jeg har null peiling på birken.
    Det går bra. Skaff deg oversikt over det viktigste rundt løpet og arrangementet, lag din egen plan og glem alle "ekspertråd".

2. Jeg har ikke gått på ski på ca 8 år - Dvs at jeg trenger ski og klær (skihansker? jakke? og ellers faenskap man trenger når man skal stå på ski)
    Du trenger skiutstyr, en hvilken som helst litt mindre sekk, skihansker og en eller annen form for treningstøy. I de siste puljene er nok utstyrsjaget noe mindre enn i fronten, så her er det bare å være kreativ.

3. Hvordan i hell trener man til noe sånt? Har hørt at løypa er 5,3m. Er jeg heldig har vi kanskje snø i østfold i et par uker...
    Forutsetter at du har normal kondisjon. Hvis du lærte deg grunnleggende langrennsteknikk som ung, gjennomfører du Birken greit med 10-15 mil på ski i forkant. Glem alt som har med intervalltrening på ski å gjøre (men løp gjerne noen intervaller til beins), og gå 5-10 "lange" turer hvorav minimum en av disse er på minst tre mil.

4. Man må også ha en sekk som veier 3,5kg. Ikke at jeg ser det som det helt store problemet. 3,5kg er jo ingenting. Problemet derimot er at jeg må kjøpe en sekk som er god å gå med i mange timer...
    Har du ikke en brukbar sekk får du sikkert lånt dette av familie eller venner. Hvis ikke finnes det flere relativt billige og greie sekker på markedet. Denne kan du jo uansett bruke igjen neste år, når du er bitt av basillen..

AKA Gullfisken Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Og forresten, hvis vi antar at du begynner å svette relativt umiddelbart etter start - og slutter å svette ved målgang - vil du etter LurePers antakelser om å svette i et par timer vinne hele greia. Og det hadde jo vært litt kult

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Idag var påmelding til birken og kollegaene stresset no jævlig. Fikk ikke tenkt meg skikkelig om og før jeg viste ordet av det var jeg påmeldt!

Blir nok en sekk koffeinpiller iallefall!

Ble medlem
    11-2003
    Dette blir spennende, Baronen Lag deg en logg så vi kan følge deg fram mot løpet

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Det kommer til å bli de jævligste 6 timene i mitt liv. Kjenner angsten bygger seg opp allerede.

Ble medlem
    11-2003
    Husk at vi er her for deg, Baronen Når livet er tungt og tøft kan du alltid komme til oss.

Silver Member miau sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    22
    Bare fokuser på den deilige følelsen du kommer til å ha etterpå når du har gjennomført
    But if you can't handle me when I'm all bloated on my cheat meal, then you sure as hell don't deserve me when I'm shredded -Marilyn Monbro

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Det kommer til å bli de jævligste 6 timene i mitt liv. Kjenner angsten bygger seg opp allerede.
    Hvorfor er du så sikker på at du klarer det under 6 timer? Hirr Hirr
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

Silver Member Lillegutt* sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    Dette går bra Baronen.. Jeg satte meg på sykkelsetet nå i sommer og gjennomførte trondheim-oslo på 27timer og 43 minutt..Dette med 0 timer sykkeltrening.. Alt pga et veddemål og innstillingen om at jeg skulle faen ikke gi meg og la de få flire av meg.

Det va mager trøst at jeg nok var den personen i feltet mitt som tok mest i benkpress, når jeg ble syklet forbi av en klubb for overvektige på vei opp mot Hjerkinn..

Det er bare å bite tenna sammen.
    Det er i motbakke det går oppover.

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Du mener jævligste 9-10 timene..

lykke til.. husk at du MÅ glide med sera og det blir ganske sikkert blåswix føre..

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av PG* Vis post

lykke til.. husk at du MÅ glide med sera og det blir ganske sikkert blåswix føre..
    Glide? Sera? Blåswix? Sa meg null og niks, men skal ha det i bakhodet!

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av PG* Vis post

Er vel sånn at man har en tidsgrense, hvis man ikke klarer det innen en gitt tid blir man huket inn på en stasjon og kjørt hjem ifølge hu på jobben som hadde gått birken før.

Streetfighter Malibu sin avatar
    Ble medlem
    02-2010
    Alder
    36
    Ro ned Baronen, jeg har gått 9 mil på 10 timer og det er ikke noe stress. Og jeg er ikke noe kondisfyr eller skiløper.
    Det er løyper og bare velstand, det er ikke noe problem. Min svigermor på 62 gikk 9 mil på 10,5 timer ifjor.

Dette blir en "walk in the park"

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Det er ganske viktig å huske at x antall mil på ski ikke alltid betyr det samme, terrenget har jo "litt" å si for hvor masete det blir

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Hvis en liten skitur er de jævligste timene i ditt liv, så har du ikke opplevd mye!
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Streetfighter Malibu sin avatar
    Ble medlem
    02-2010
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av moreheavygravy Vis post
    Det er ganske viktig å huske at x antall mil på ski ikke alltid betyr det samme, terrenget har jo "litt" å si for hvor masete det blir
    Sier du det..

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    Glide? Sera? Blåswix? Sa meg null og niks, men skal ha det i bakhodet!
    det heter cera, og er dyr glider for å ha under skiene for at de skal gli fortere
    blåswix er festesmørning for at du ikke skal ta dobbelt så mange tak og fraspark som nødvendig

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.