Side 2 av 2 FørsteFørste 12
Viser resultatene 51 til 71 av 71

Tråd: Fettforbrenning

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    joda, annenhverdag kardio styrke er jo en god start, men virker veldig ensidig..
    det bestee, i min mening for framgang er VARIASJON. desto mer en varier treningen jo mer utfordrer du kroppen din. kroppen har en utolig tilpasningevne og vil etterhvert seg lettere og lettere til treningen.

Styrketreningen bør du i begynnelsen kjøre som 1 prrogram for hele kroppen, og etthevrt dele opp i split. Det som skjer de første ukene med styrketreninig er framgang, men ikke pga muskelvekst. den første framgangen kommer av at nerveimpulsene ffra hjernen til musklene blir bedre, igjen pga kroppen som tilpasser seg. Etter dette har skjedd vil framgangen skyldes mer og mer muskelvekst/muskeltilpasning. Anbefaler også at du etterhvert lærer deg å bruke mest mulig frivekter framfor apparater fordi det utfordrer musklene på en bedre måte en apparatene, fordi du selv må "styre" bevegelsen, og da aktiveres også støttemuskulaturen mer. I tillegg bruke øvelser som tar på store muskelgrupper som benkpress, markløft, knebøy, militær press osv

kardio VARIASJON!
    ikke gå 20 min og jogg 20 min hver gang. Null point
    du forbrenner ca din egen kroppsvekt per km. altså veier du 70 kg forbrennerr du 70 kcal per km du går/jogger. ved å øke intensiteten/kjøre intervall.hardt/ øker du også etterforbrennignen, men også restitusjonstiiden.
    Hva med å 1-2 langkjøringer (lav intensitet i lengre tid 45 min + helst lengre. 10-15 km) kan gå deler av veien, jgge deler av den. etterhvert setter du deg som mål å jogge hele distansen. snakketempo hele tiden øk tempoet mot slutten.
    1-2 økter med høyere intensitet/terkseltrening. oppvarming 10 min rolig jogging. 20 min hard jogging rundt terskel område, 10 min nedjogging. skal ligge rett under melkesyreterskelen.
    1-2 økter med korte intrvaller. varm opp md økende tempo i 15 min, kjør spurte på 20 sec (elr f.eks en bestemt avstand "2 lyktestolper" etterfulg av kortere pause + ny spurte) nedkjøring her også..

eller varier med andre aktiviteter som spinning, terrenløp, sykling, trappeløp osv
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av veggiss Vis post
    tar deg tre sekunder og smekke sammen en eggerøre om morgenen, så kjøper du bare en hakkebiff i butikken...du blir god og mett, og får ikke jojo-blodsukker som du får av hvitt brød.
    Er det biffstrimler du mener?

Bronse Member Grappler sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    35
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dalland Vis post
    ...., men hvor forbanna dumt ser det ikke ut og tygge på 3 egg:P
    Ikke i det hele tatt..
    No creative person ever felt their day job.

Banned
    Ble medlem
    02-2009
    Alder
    25
    jenta'a. Jeg har holdt på med styrketrening i ett år tidligere, så blir ikke no begynnelse har forskjellige økter på bryst/triceps, rygg/ biceps osv... men jeg tenker å gå ned i fettprosent, ved å fortsatt bygge opp massen!

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    tror ikke du klarer og bygge masse og deffe samtidig... for å øke i masse trenger du vel kcal overskudd, og motsatt for å deffe??

alternativet er jo å "bulke" en stund først, og så kjøre knallhard deff etterpå

The blogg =)

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Er det biffstrimler du mener?
    hakkebiff? det er "karbonader" av rent kjøtt som du får kjøpt stort sett overalt, og som oftest varmt i kjøttdisken.
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Banned
    Ble medlem
    02-2009
    Alder
    25
    Jeg har altså planer å gå ned i fettprosent, og ikke tape alt av muskler, så først og fremst hva bør jeg gjøre? er gerilja kardio noe å prøve seg på? noe annet som kan fungere? Er bare det jeg vil vite.

Bronse Member Grappler sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    35
    - Opp med protein inntaket.
    - Hoppe av insulin karusellen.
    - Gk funker sikkert fint.
    No creative person ever felt their day job.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    prøv deg fram! er ikke så veldig avansert
    første steg for deg er å legge om kosten.
    så trene kombinasjon av styre og kardio. varier mellom gerilja, langkjøring osv.

The blogg =)

Banned
    Ble medlem
    02-2009
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Grappler Vis post
    - Opp med protein inntaket.
    - Hoppe av insulin karusellen.
    - Gk funker sikkert fint.
    Det var det eneste jeg siktet til! Takk Grappler

LxY
    LxY er ikke aktiv
    Silver Member LxY sin avatar
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    22
    Hvilken type kardio du gjør vil ikke nødvendigvis være avgjørende. Jeg ville konsetrert meg mer om kosten, og kartlagt hvor mye kcal/prot/karb/fett jeg fikk i meg på en dag, evt. sette opp en ny plan. Deretter burde du sørge for å få i deg nok proteiner, og så kan du prøve deg fram med hvilke kalorirammer du vil bruke.
    Les litt rundt på forumet, du er garantert å finne alt du trenger for å sette opp et kosthold.

Banned
    Ble medlem
    02-2009
    Alder
    25
    Greit det! Tusen Takk folkens! Jeg har fått hjelp i det jeg har vært på let etter!

Banned
    Ble medlem
    02-2009
    Alder
    25
    Men sånn for sikkerhets skyld at jeg ikke går på den gale veien.. noen som har noe tips til et bra kosthold, sånn at jeg ikke leser feil en plass og begynner å spise feil og alt blir ødelagt, litt kjipt å finne det ut en god stund senere. Takk!

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Det du gjør i dag funker ikke. Dermed har du alt å vinne på å prøve noe nytt.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Banned
    Ble medlem
    02-2009
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av moreheavygravy Vis post
    Det du gjør i dag funker ikke. Dermed har du alt å vinne på å prøve noe nytt.
    skjønte ikke helt hva du vil fremm til?

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Torstein Vis post
    skjønte ikke helt hva du vil fremm til?
    Hun mener at hvis kostholdet du har i dag ikke funker bra, burde du prøve et nytt kosthold.

Banned
    Ble medlem
    02-2009
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Hun mener at hvis kostholdet du har i dag ikke funker bra, burde du prøve et nytt kosthold.
    Åja..skjønte det nå, takk

Trener for Idretten! Matto%whey sin avatar
    Ble medlem
    09-2008
    Alder
    18
    synes det er tull å kommentere negativt til han. han spør jo her i håp om svar, ikke for å få huden full av dritt for at han spiser det han spiser. stakkar man. han vet jo ikke bedre!

Banned
    Ble medlem
    02-2009
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Matto%whey Vis post
    synes det er tull å kommentere negativt til han. han spør jo her i håp om svar, ikke for å få huden full av dritt for at han spiser det han spiser. stakkar man. han vet jo ikke bedre!
    He he! ville ikke vært så bombastisk, har jo fått tankene på rett spor. Men har du tips til kosthold?

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Laulo Vis post
    og salt binder fett som sagt
    Salt binder fett? Har jeg ikke hørt før. Det binder vann! Mulig du tulla men
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Medlem
    Ble medlem
    02-2009
    Alder
    20
    Aha
    Jeg har hvertfall hørt dette en del ganger, men som sagt kan være jeg blandet vann og salt!

Side 2 av 2 FørsteFørste 12

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.