Side 2 av 2 FørsteFørste 12
Viser resultatene 51 til 63 av 63

Tråd: Gerilja kardio, økt kondisjon og fettforbrenning?

GrEmLiNgS` Puppet MiaMari sin avatar
    Ble medlem
    11-2007
    Alder
    28
    Helt ærlig så tror jeg ikke det har noe å si når på døgnet du kjører denne kardioen...MEN jeg tror det finnes flere veier til en bra form...
    Hadde gode resultater på intervalltrening selv da jeg var på deff, men tror det er lurt å bygge seg opp, og sjokkere kroppen. Bruker du samme systemet hver gang venner kroppen seg til det...

tre dager med intervaller etter hverandre, når som helst på døgnet - kombinert med moderat kardio med tomme glyko-lagre tror jeg funker bra Hilsen en som må gjøre MYE kardio for å komme i form

På vei opp! GBD.. sin avatar
    Ble medlem
    12-2009
    Alder
    32
    Gode tips!

Kjørte gerilja idag.. Sinnsykt!
    8-10 ganger minimum står det i første innlegg her, 4 ganger + oppstart og avsluttning på noen minutter klarte jeg, da var det blodsmak, host og stønn!
    Dette skal det trenes på!
    Morro er det da.. morro med hat!

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    GK er helt konge. Har lest at man har økt forbrenning i mange timer etter en GK-økt. Du kommer til å merke at du får bedre kondis for hver økt som går.
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

Ble medlem
    11-2007
    Alder
    28
    Du får skikkelig dopamin-rush med harde intervaller,nyyydelig - man grugleder seg til neste økt lissom
    I motsetning til moderat-intensitetskardio skaper intervaller høyere forbrenning i opp til 7 timer etter endt økt...MEN jeg synes at det å tro på at du kommer i knallform med GK 4 min to-tre dager i uken er rimelig naivt begynn der og bygg opp, jeg har vært oppe i 40 min av og på med intervaller!

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av MiaMari Vis post
    Du får skikkelig dopamin-rush med harde intervaller,nyyydelig - man grugleder seg til neste økt lissom
    I motsetning til moderat-intensitetskardio skaper intervaller høyere forbrenning i opp til 7 timer etter endt økt...MEN jeg synes at det å tro på at du kommer i knallform med GK 4 min to-tre dager i uken er rimelig naivt begynn der og bygg opp, jeg har vært oppe i 40 min av og på med intervaller!
    7 timer?

EPOC fra hard belastning kan vare mye lenger enn dette. Typisk regner man 48 timer for en styrkeøkt. Hvor har du 7 timer fra?
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

rompis illmatic sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    25
    Effekten av EPOC har jo i nyere studier vist seg å være ganske overdreven... I praksis tror jeg lav-moderat intensitet på kardio er best for forbrenning av fett.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av illmatic Vis post
    Effekten av EPOC har jo i nyere studier vist seg å være ganske overdreven... I praksis tror jeg lav-moderat intensitet på kardio er best for forbrenning av fett.
    Helt enig, men forskjellige varianter av HIIT skal hjelpe når man vil bli kvitt "stubborn" bodyfat... Gleder meg til det er et alternativ..

Ble medlem
    11-2007
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    7 timer?

EPOC fra hard belastning kan vare mye lenger enn dette. Typisk regner man 48 timer for en styrkeøkt. Hvor har du 7 timer fra?
    For å være helt ærlig husker jeg faktisk ikke hvor jeg har dette i fra...MEN husker at jeg har lest en artikkel (som ikke var skrevet av Marika btw) om hvordan lav/moderat-kardio brant mer fett der og da, men at etterdønningene av intervaller brant mer i totalen da det skapte noe som ble kalt "et bedre forbrenningsmiljø" i kroppen pga dopamin o.l. som blir skilt ut... Skal gjerne være ydmyk her jeg altså, det er ikke det...ville bare fortelle hva som har funka godt på meg

På vei opp! GBD.. sin avatar
    Ble medlem
    12-2009
    Alder
    32
    Høres jo ut som en kombinasjon er det mest fornuftige/effektive. Men etter forrige trening tror jeg 4x4/5/6 er tryggest for min del, for å få opp kondisjonen. Trengs!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2010
    Alder
    18
    Er det noen som har prøvd å kombinere dette med langkjør? Jeg vil tro (og dette skal prøves i morgen) at selv etter fire minutter med GK, så klarer man en 30 minutters joggetur. Om det går på tom mage er en annen sak, men det høres ikke umulig ut.

Må si at jeg ble kraftig overbevist om å prøve dette av IcaTunfisk sine to bilder. Jeg har for øyeblikket en kropp mer lik nummer to der (Ok, litt mer muskler ) og hvis GK i kombinasjon med styrketrening kan gi meg en "sprinterkropp" så er jeg absolutt villig til å prøve.

Begynner i morgen

Kliss nytt medlem Iron-gutten sin avatar
    Ble medlem
    05-2010
    Alder
    16
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sverre Vis post
    Er det noen som har prøvd å kombinere dette med langkjør? Jeg vil tro (og dette skal prøves i morgen) at selv etter fire minutter med GK, så klarer man en 30 minutters joggetur. Om det går på tom mage er en annen sak, men det høres ikke umulig ut.

Må si at jeg ble kraftig overbevist om å prøve dette av IcaTunfisk sine to bilder. Jeg har for øyeblikket en kropp mer lik nummer to der (Ok, litt mer muskler ) og hvis GK i kombinasjon med styrketrening kan gi meg en "sprinterkropp" så er jeg absolutt villig til å prøve.

Begynner i morgen
    bra. stå på videre. husk og gi rapport hvordan det virker for DEG.

-Iron-gutten-

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2010
    Alder
    18
    Syntes det gikk veldig bra. Veldig hardt opplegg, men nå er det første gang jeg prøver. Kommer garantert til å bli en gjenganger. Måtte ha 1 minutt etter 5 rep, men da ble det joggetur etterpå.

Joggeturen gjør egentlig bare godt etterpå. Syntes jeg får strekt godt ut... det blir liksom en avveksling fra intensiteten. Absolutt å anbefale
    I do it because i can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

Medlem Bajazz sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    42
    Nå har jeg stort sett gått vekk fra Geriljaen jeg drev og kjørte. Bruker den en og annen gang hvis jeg har esktremt dårlig tid, eller som avslutning på langdistanse og til å kjøre makspuls, samt fart og steglengde. Kanskje 1 gang i måneden. Som kondisbygger duger nok ikke GK, men en grei avveksling for å kjøre opp puls og fart.

Nå har jeg kjørt 4x4, 3km, 10km på mølle og de siste uker 6km landevei, samt en bratt terrengtur som tar ca 20 min. Målet er å løpe hver dag, men i praksis får jeg til ca annenhver. Etter denne planen har kondisen gått en vei: Oppover, jevnt hele tiden, og tidene går nedover og farten øker. Har ventet i ukesvis på at stagneringen kommer, men forgjeves... :-) En klar forbedring av kondisjonen, og det er uten tvil klart at skal kondisen opp må man ta beina fatt og få lagt distanse bak seg.

Har veldig tro på langtur + GK. Men er det ikke bedre å ta langturen først? Når jeg kjører GK så er jeg på 200+ (110% i følge pulsklokka ) i puls, og selv om det bare er 4 minutter er jeg så gåen at en joggetur ikke frister særlig rett etterpå. Tar man en halvtime joggetur er man jo skikkelig varm og god
    -----------------
    Kassegitarhelt
    ------------------
    www.Bajazz.com
    -----------------------

Side 2 av 2 FørsteFørste 12

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •