Viser resultatene 1 til 20 av 20

Tråd: Grei tredemølle til hjemmebruk

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28

Grei tredemølle til hjemmebruk

Har i dag en spinningsykkel. Merida Spin 2 med 18 kg svinghjul. Dette går fryktelig varmt, spesielt ved spurter. Det går faktisk så varmt at hjulet ikke kan berøres og bremseeffekten er svært lav selv med motstanden skrudd i bunn.

Derfor lurer jeg på å investere i en tredemølle.

Har funnet følgende, som virker å gi mye for pengene:

treningsutstyr og treningsapparater med treningsprogram fritid1.no - Merida Run Speeder tredemlle. Fri Frakt.-tredemlle,tredemller,treadmill

Vi har fått inn en ny container med den populære tredemøllen Merida Run Speeder 2011/2012 modellen.. Grunnet store innkjøp og lave kostnader er vår pris kr 8995,- inkludert moms og fri frakt hjem til deg. Ordinær pris er kr 12,ooo,-uten.frakt. Vi har eget navn ( Run Speeder) og egen farge (sort/sølv) på våre møller

Vanlig leveringstid er fra 2 til 5 dager etter bestilling.

Merida Run Speeder har en stor og svært oversiktlig LCD computer som viser hastighet-tidsforbruk-distanse-puls og kaloriforbruk. Den er svært enkel å bruke. Du kan regulere hastigheten fra 1km/t opp til raske 20km/t. Tredemøllen er derfor svært anvendelig enten du ønsker å gå eller løpe intervaller.

Løpebanen kan du heve og senke mens du løper, fra 0 til 15% stigning (15 trinn) På den måten kan du legge til motbakker for hardere trening. Og det merkes. Det er hurtigtaster for raskt valg av ønsket hastighet og høyderegulering. Du kan velge mellom 7 forskjellige og varierte programmer, der hastighet og motbakke reguleres automatisk.

På computeren finner du 2 innebygde høyttalere for tilkobling av MP3, ipod e.l.
    Den store løpebanen på 47X140cm kan foldes opp med et enkelt håndgrep. Møllen tar derfor liten plass( bygger ca 90 cm ut fra vegg )
    Løpebanen har også meget god demping som er forbedret på 2011/2012 modellen.
    En kraftig DC motor med 2HK kontinuerlig og
    3,5HK ved max belastning sikrer en jevn gange og et lavt støynivå. Maks brukervekt er 120kg.
    Garanti etter kjøpsloven.
    Service og delelager i Norge er en selvfølge.
    Det følger med norsk monterings/bruker manual
    Pris kr 8 995,- er inkludert moms og fri frakt hjem til deg. Tredemøllen leveres av Tollpost til ytterdør. (de bærer ikke inn)

Du finner også info på Merida Norge - Merida (samme data som Merida Run Starter )

Det som er litt rart er at den har samme specs som den dyreste Meridamodellen til 30 000, mens det står at den har samme specs som en annen Meridamodell (til omtrent samme pris) som har dårligere...

Viktigste for meg er at løpebåndet ikke er for lite, at den kan slås sammen, at den takler en person på 100 kg og at den kan levere minst 18 km/t samt har demping.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Du har ikke vurdert en sykkelrulle i stedet?

Når det er sagt ser møllen fin ut. Spesielt dette med støynivå er jo viktig, om man fortsatt ønsker å være venner med naboene
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Maks brukervekt 120kg, dette vil bety at motoren neppe er sterk nok til å holde farten oppe når du peiser på. Du er hva, 100kg nå? Med litt fart så vil jo momentet bli godt over 120kg per steg og alt ettersom hvordan møllen er så vil den sakke av eller bare stoppe opp.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Tredemølle Pro Form 600 ZLT tredemølle | Nettbutikk

BESKRIVELSE:
    * 2.0 CHP Mach Z Motor
    * 0 - 18km/t Quickspeed
    * 0 - 12% elevasjon Quick incline
    * 46cm x 140cm Løpebånd
    * 12 forhåndsprogrammerte treningsprogrammer
    * Håndpulsindikator
    * Dempesystem i løpebåndet
    * Kompatibelt musikkort for Ipod
    Intermix Acoustics 2.0 høyttalere som gir meget god lyd.
    * Sammenleggbar
    * Maks brukervekt 135kg

Vedlikeholdstips til tredemøllen:

* Hold tredemøllen fri for støv ved å regelmessig støvsuge under og rundt møllen
    * Løft opp løpebanen når møllen ikke er i bruk
    * Sørg for at det alltid er en tynn film olje i løpesonen mellom løpebandet og platen. Pro Form olje til tredemølle kan kjøpes separat
    * Hold konsollen fri for svette
    * For lyddemping og beskyttelse av gulvet kan underlagsmatte benyttes. Dette kjøpes separat.

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Er det ikke kjekt med litt ekstra varme nå som det nærmer seg vintern? Spare penger på oppvarming hvis hjulet er så varmt.

Syns tredemøllen så veldig trang ut på bildet, men det kan jo være bare bildet som ser slik ut?
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Maks brukervekt 120kg, dette vil bety at motoren neppe er sterk nok til å holde farten oppe når du peiser på. Du er hva, 100kg nå? Med litt fart så vil jo momentet bli godt over 120kg per steg og alt ettersom hvordan møllen er så vil den sakke av eller bare stoppe opp.
    Det kan jo ikke mene det slik du beskriver. Typisk er vektbelastningen i et steg ca. 2,5 ganger kroppsvekt. Det vil jo si at man maks kan veie 48 kilo

Det er samme vektbegrensningsområde som proffe møller som brukes på sentre, disse tåler typisk gjerne noe mer vekt, men det bør uansett være innenfor grensene.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av MHG Vis post
    Du har ikke vurdert en sykkelrulle i stedet?

Når det er sagt ser møllen fin ut. Spesielt dette med støynivå er jo viktig, om man fortsatt ønsker å være venner med naboene
    Problemet er at jeg da "må" kjøpe en ekstra sykkel i tillegg. Jeg gidder ikke å slite ut min 19 000 kroners karbonsykkel på å sitte inne og tråkke

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Det kan jo ikke mene det slik du beskriver. Typisk er vektbelastningen i et steg ca. 2,5 ganger kroppsvekt. Det vil jo si at man maks kan veie 48 kilo

Det er samme vektbegrensningsområde som proffe møller som brukes på sentre, disse tåler typisk gjerne noe mer vekt, men det bør uansett være innenfor grensene.
    Håper du har rett jeg bare syns den ser ut som den vil knekke om du ser stygt på den. En rask sjekk viser at lifefitness sine ligger mellom 180-200kg maksvekt og jeg har sett et par slike stoppe pga folk løp som elefanter der jeg jobbet. De kjeftet på meg og jeg anbefalte dem lære seg å løpe, de kjeftet mer og jeg ba de løpe ute Men du er vel lett som en fjær når du løper uansett med de fancye tåskoene dine!

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Hehe...crouching boner - hidden tampon! Det er løpsteknikken min i et nøtteskall.

Kan vel stikke bort på XXL og G-sport og herje med møller i forskjellige prisklasser der og se hva som skjer.

Must be an emergency! Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    The Best Treadmills For Obese People | LIVESTRONG.COM

Jeg anbefaler Landice L9:

• 4-HP continuous duty motor
    • 0.5 to 11.0 mph speed range
    • 22” x 63” four-ply treadbelt
    • 3-1/2” diameter, 22-pound steel rollers
    • 500-pound user weight capacity
    • Integrated Reading / Accessory Rack
    • L9 Footprint 35" x 83" - Weight 355 lbs.
    • 12% grade electric elevation
    • 1-inch thick reversible deck
    • VFX shock absorption system
    • Safety Lanyard
    • Rust-free aluminum frame
    • Titanium finish

Gladgutt! Elonar sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    Hvorfor ikke sjekke ut møller som de bruker på senter? Slike møller som selges til private pleier da gjerne å være mye skrøpeligere, og er sannsynligvis ikke beregnet på 100kg+ som løper 10mil i uka.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Det beste med alt sammen er at jeg har utviklet en dyp kjærlighet for NORMALE sinnsfriske mennesker.

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Hva med en elipsemaskin istedet? Bråker mindre og er langt mer behagelig å bruke.

(no homo)
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Elonar Vis post
    Hvorfor ikke sjekke ut møller som de bruker på senter? Slike møller som selges til private pleier da gjerne å være mye skrøpeligere, og er sannsynligvis ikke beregnet på 100kg+ som løper 10mil i uka.
    Slike møller koster 50-80 000,-

Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Hva med en elipsemaskin istedet? Bråker mindre og er langt mer behagelig å bruke.

(no homo)
    Fordi jeg ikke bedriver kardio for å brenne fett, men for å bli bedre i løping. Da må jeg løpe.

Must be an emergency! Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Personlig tror jeg ikke tredemølle er en ting man skal prøve å spare så mye penger på. Det er mange komponenter der man er avhengig av at alle fungerer godt og takler slitasje. Selv om det står oppgitt maksvekt f.eks 150 kg og makshastiget 24 km/t, så betyr ikke det at den tåler en person på 150 kg som løper i 24 km/t.

Her ser det ut som de kanskje har noen ok modeller:
    Tredemlle - sportsmaster.no

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Er enig med deg der, men samtidig så har man så sterke forbrukerrettigheter i Norge at det eneste man risikerer er å sende driten i retur.

Gladgutt! Elonar sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Slike møller koster 50-80 000,-
    Såpass! Ja, da forstår jeg jo det!
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Det beste med alt sammen er at jeg har utviklet en dyp kjærlighet for NORMALE sinnsfriske mennesker.

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    3de-møller under 30k er som rød-vin under 200 kroner...søppel.
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Kan være!

XXL har 30 dagers fornøydhetsgaranti. Det betyr at jeg kan ha en tredemølle i en måned som test.

Jeg kan jo teste alle de har. Begynne med den billigste og så jobbe meg oppover, og skrive utførlig rapport.

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Do it!
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Tok meg en tur i dag på MX Sport, XXL og G-Sport. Sistnevnte hadde 0 3D-mølle!

Uanz!

Testet og tittet på en del forskjellige. Var en ukjent modell til 9000 som hadde toppfart på 22 km/t (!) og ganske stor løpeflate, men viste seg å støye noe mye samt at båndet ikke hadde så god glid.

Den jeg endte opp med var en York T203 som jeg betalte 6800,- for (eg. 7999,- men eg er kul).

t203 Treadmill | York Fitness

Helt grei, ikke noe fancy. 10 års garanti på motor, livstid på resten. Maks 18 km/t og 12% stigning. Tar også liten plass sammenslått. Et helt ok kompromiss. Bråkte minst.

Testet også Abilica T(?)8 (var i hvert fall 8) til 14 000. Den så veldig smud ut, men motoren hadde dårlig tak i båndet slik at om jeg stampet ned så stanset båndet og gled på motoren. Dette gjør alle møller, men her skulle det ikke mye til.

Lignende tråder

1. Svar: 15
    Nyeste innlegg: 02-01-07, 18:58
  2. Tredemølle ?
    By levrone in forum OT
    Svar: 3
    Nyeste innlegg: 30-08-05, 23:03
  3. Nautilus hantler til gym og hjemmebruk.
    By HITFrank in forum Trening
    Svar: 16
    Nyeste innlegg: 08-07-05, 09:00
  4. Tredemølle
    By Skvaldre in forum Trening
    Svar: 11
    Nyeste innlegg: 05-01-05, 16:46
  5. Tredemølle
    By wannabearnold in forum Kjøp og salg
    Svar: 6
    Nyeste innlegg: 25-10-03, 12:29

Regler for innlegg